Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
ewenement22

Pianka na ocieplenie dachu pokrytego deskowaniem i papą.

Recommended Posts

Witam
Mam zamiar ocieplić sobie dach pianką poliuretanową. Na krokwiach 18 cm mam położone deski i papę. Dach był robiony nie przeze mnie w 2013 i do tej pory stał pod deskami i papą. Obecnie jestem w trakcie kładzenia blacho dachówki Venecja. Przed położeniem blachy było sporo przecieków. Około 15-20 sporych plam na deskach od spodu było widocznych. Z tego co powiedział mój dekarz spowodowanych złymi blaszkami do papy za mocno poprzybijanymi i to głównie one poprzecinały papę i dlatego były przecieki. Kazałem dekarzowi połatać te dziury chociaż wiem, że nie jest to takie łatwe i domyślam się, że mogły pozostawać jeszcze jakieś dziurki. Blacha jest już w większości położona czyli za jakieś kilka dni jak wszystko już wyschnie będę wiedział czy pozostawały jeszcze jakieś przecieki. Niestety niektóre deski są spleśniałe / spróchniałe.

Mam kilka pytań i wątpliwości:
1. Jaką piankę psiukać? Otwarto komórkową? Zamknięto komórkową?
2. Jakiego producenta? Najtańszy jest chyba Polychem ale podobno najgorszy, słyszałem, że dobra jest Hiszpańska Synthesia, podobno coś pomiędzy to Purinova. Jakich producentów jeszcze warto wziąć pod uwagę?
3. Mam zamiar dać tej piany około 20 cm, żeby za mocno nie opuszczać płyt co spowoduje zabranie mi przez skosy jeszcze większej ilości miejsca w pomieszczeniach. Nie za mało te 20 cm?
4. Słyszałem, że jacyś tam goście w moim mieście jak psiukali pianę na odeskowany dach dawali membranę od spodu w celu pozwolenia drewnu oddychania w razie gdyby pojawiły się jakieś przecieki, przemarzania. Słyszałem opinię o pianie, że dach może pleśnieć właśnie przez przecieki, przemarzanie i brak wentylacji dla drewna. Prawda to?
5.Czy jest sens kłaść taką membranę? Koszt jest raczej nie duży samej membrany a położyć mogę sam. Jak ewentualnie to zrobić? Dawać jakiś odstęp od desek? 1-2-3cm? Czy bezpośrednio na dechę? Ale wtedy to tam wentylacji raczej nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co do zasady - zamknięcie spróchniałych desek między warstwami nieprzepuszczalnymi (papa - pianka) spowoduje szybką destrukcję dachu. Membrana nic nie poprawi - trzeba zerwać papę i wymienić deski, przykryć je folią paropepuszczalną, kontrłaty, łaty, blachodachówka.

Polecam temat: Remont konstrukcji i pokrycia dachu - praktyczne porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teraz to musztarda po obiedzie.
Zanim kładłeś blachę było trzeba wymienić zgniłe deski i dać nowa papę, teraz nic nie zdziałasz.
Pewnych rzeczy nie oszukasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z blachy też woda się skrapla.
Jeżeli deski zgniłe to i nici z ocieplenia.
A czy będzie gnił? czas pokaże, tylko pamiętaj że tanie mięso psy jedzą i żeby nie okazało się że za kilka lat dach będzie nadaw się do całkowitej wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przy takim ociepleniu tj. 20cm piany albo 22 myslalem ze raczej skroplin nie bedzie bo nie bedzie duzej roznicy temperatur.

a jesli beda skropliny to przeciez jest jeszcze papa. ktora teraz jest uszczelniona mam nadzieje w miare dobrze wiec chyba powinna tez uchronic moj dach... dobrze mysle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piana jest strasznie droga w porównaniu z wełną, a druga sprawa co ci po ociepleniu jak dach może dalej gnić. Jeżeli deski są miejscami zgniłe to i więźba na pewno też dostała sztycha.
Skropliny będą bo przecież blachy nie ocieplisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a mozna jakos te deski zabezpieczyc jeszcze dodatkowo od spodu?
masakra w takim razie... co robic?


Tak jak Kolega mhtyl we wcześniejszym poście napisał blacha zimą w dzień przy słonecznym dniu ma tendencje do wykraplania od spodu zamarzniętej pary wodnej i tego w żaden sposób nie unikniesz. Jak sam piszesz to do końca nie jesteś w 100% pewny szczelności spodniego pokrycia. Teraz to jest już musztarda po obiedzie i gdybanie półśrodkami. Wierz Mi te obecne Twoje działania to tylko by poprawić Tobie samopoczucie ale nie poprawność Twego dachu . Dlatego zastanów się nad zdjęciem już położonej blachodachówki , położenia na nowo papy,wymiany zniszczonych elementów drewnianych no i oczywiście oceny obecnego stanu Twojej więźby przez specjalistę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Niestety już za późno bo cały dach pokryty blachą poza gąsiorami :( i co teraz? Dach mi będzie gnił? :(


Dach z pewnością nie nadaje się do ocieplenia pianką. Zagrożenie niszczenie drewna zależy od jego aktualnego stanu - zmiana struktury i twardości nawet po wysuszeniu może nie zatrzymać rozwoju gnicia nawet w przestrzeni wentylowanej. Przy niewielkich uszkodzeniach można izolować zmiany oleistymi impregnatami. Ocieplenie - choć ryzykowne - można zrobić
z wełny mineralnej mocując folię paroprzepuszczalną 3 - 4 cm pod deskowaniem. Między folią i deskami musi być zapewniona cyrkulacja powietrza - wlot w okapie, wylot w kalenicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kurde dopiero co położonej blachy szkoda zdejmować i na nowo zakładać bo to jest 2 razy więcej roboty niż było przed czyli i koszt dwa razy większy. Szkoda, że nie założyłem wątku przed położeniem dachu to kazałbym tak jak mówicie powymieniać zgniłe dechy i papę. Był tez pomysł położenia membrany na tą papę ale ktoś tam powiedział, że może nastąpić jakaś reakcja i żeby tak nie robić. Chyba teraz jednak żałuję, że tak nie zrobiłem. Tak to teraz muszę się w jakiś sposób ratować. Co zrobić nie tak dużym nakładem pracy jak zdejmowanie teraz całej blachy itd. Czy jest szansa, że będzie w miarę ok? Może porobić jakieś zdjęcia które pomogłyby Wam w ocenie aktualnego stanu. Zaraz będę miał ogrzewanie w domu więc będę mógł stwierdzić ile nadal jest ewentualnych nieszczelności. Kurde muszę też jak najszybciej się uporać z tym dachem ,ponieważ muszę go ocieplić, żeby ciepło mi przez niego nie uciekało. Pomóżcie dobrzy ludzie... Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.11.2016 o 21:41, ewenement22 napisał:

Słyszałem opinię o pianie, że dach może pleśnieć właśnie przez przecieki, przemarzanie i brak wentylacji dla drewna. Prawda to?

To prawda!

Zgniłę deski trza było wymienić ale jeśli jest to tylko kilka miejsc, to jeśli nie będą zamakać, powinno wytrzymać do następnego remontu 

szczelina wentylacyjna jest niezbędna - w ogóle zastosowanie odpowiednch folii - paroszczelnej i paroprzepuszczalnej w odpowiednim miejscu też jest niezbędne. Inaczej konstrukcja może gnić, izolacja zamakać, sufit też

20 cm ocieplenia w dachu to niezbyt wiele - powinno być min 30 - 35, szczegolnie w poziomej części stropu - niestety w skosach kosztem wysokości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mój dach wygląda tak i nie wiem co z nim zrobić. Z zewnątrz jest już blachodachówka. Pomóżcie.

Przy szczycie dachu jest ok ale najgorzej jest dokoła dachu zaraz przy murze. Oceńcie sami...

20170110_210207.jpg

20170110_210219.jpg

20170110_210224.jpg

20170110_210231.jpg

20170110_210236.jpg

20170110_210240.jpg

20170110_210257.jpg

20170110_210317.jpg

20170110_210318.jpg

20170110_210331.jpg

20170110_210339.jpg

20170110_210343.jpg

Co z tym zrobić po kolei?

Jakich preparatów użyć? Nie muszą być tanie. Ważne, żeby nie truły mojej rodziny i były skuteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2017 o 13:43, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Witam, widzę że tematy się dublują, proponuję kontynuować dyskusję tu:

 

Niestety tamten temat nie żyje dlatego proszę o pomoc tutaj. Pilną pomoc ponieważ chcę działać...

Taki preparat będzie ok? KUPRAFUNG-P Compact 5kg

http://allegro.pl/kuprafung-p-5kg-impregnat-do-drewna-1-13-zielony-i5289054819.html

Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem wilgotnościomierz do drewna.

Ile wilgotności musi mieć drewno żeby ocieplić pianą?

Czy taki preparat jest bezpieczny dla zdrowia ludzi którzy będą mieszkali w tym domu

Boramon

http://allegro.pl/altax-preparat-grzybobojczy-5l-boramon-srodek-i6655391037.html

chcę nim miejscowo potraktować mój dach oraz całościowo  KUPRAFUNG-P Compact 

może jednak lepiej parę złotych więcej wydać i zamiast

KUPRAFUNG-P Compact 

wybrać

KUPRAFUNG-P Premium

http://allegro.pl/miedziowy-impregnat-do-drewna-wiezby-kuprafung-24h-i6206771404.html

Chyba tak zrobię...

Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drewno do impregnacji powinno być powietrzno-suche o wilgotności około 15%, przy czym im suchsze tym bardziej chłonne a wówczas impregnacja jest bardziej skuteczna. Pomiary wykonuj w miejscach trudno dostępnych dla ruchu powietrza, jeżeli tam będzie w okolicach w/w podanej wartości, to w pozostałych może być tylko lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Desek rozumiem, że nie wymieniłeś,tak? Sądzisz, że spróchniałe deski uratuje ten preparat? Szkoda tylko Twoich pieniędzy i pracy, bo różnego rodzaju impregnaty stosuje się na zdrowe drewno a nie już gdy zżarła je zgnilizna.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem taki który też grzyba zabija. Oraz jeszcze jeden który impregnuje.

Mam też zamiar zrobić izolację membraną jakieś 2-3 cm od desek . Tylko mam pytanie czy potrzebuje dawać jakieś deseczki pionowe na środku pomiędzy krokwiami żeby piana później nie docisnęła tej membrany do desek? Czy piana zadziała w drugą stronę i pod wpływem ciężaru odciągnie jeszcze tą membranę od desek? Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić, żeby piana nie docisnęła membrany? Może po prostu przypilnować jak będą membranę kładli, żeby była dobrze naciągnięta i zrobić nie 2 ale 3 cm od desek? Dodatkowo mam zamiar zrobić dookoła domu przerwę  2cm pomiędzy ociepleniem a deskami bo teraz jest styropian dociśnięty do desek.

Dzięki temu będzie jakiś wlot powietrza pomiędzy membranę a dechy. Dobrze kombinuję? Tylko jeszcze zastanawiam się czy nie powinno być wylotu powietrza np. w kalenicy. Tylko, że czasami więźby są na skos (dach czterospadowy) i wtedy już nie ma dojścia powietrza do kalenicy...

Co w takim przypadku? Jest na to jakaś rada?

Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, ewenement22 napisał:

 

Co w takim przypadku? Jest na to jakaś rada?

Ociepl to wełną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest w cenie, bo zapewne wiesz ile kosztuje m2 piany a ile m2 dobrej wełny. No i robocizna, te nabijanie membrany między krokwie to dodatkowy niepotrzebny wydatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Razmes
22 godziny temu, bajbaga napisał:

 

Tylko w rzeczywistości musisz najpierw wezwać ekipę od gk, żeby przed pianą wieszaki do krokwi przykręciła i wszystko na cacy wyrównała. Chyba, że wyrywają później tą pianę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.02.2017 o 08:18, Razmes napisał:

Tylko w rzeczywistości musisz najpierw wezwać ekipę od gk, żeby przed pianą wieszaki do krokwi przykręciła i wszystko na cacy wyrównała. Chyba, że wyrywają później tą pianę...

Niekoniecznie. Wieszaki na stelaż mocuje się też do lica krokwi:

 

wieszaki.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz zdecydować się na gotowe płyty PIR/PUR. Wspominałem o firmie RECTICEL Izolacje. 

Akurat w tym przypadku widać wieszaki i widać też solidną izolację miedzykrokwiową z wełny. Może pójść już w jednym kierunku i nie dzielić zapałki na 4.

Ja rozumiem, że Kolega Norbert chciał pokazać mocowanie a mój komentarz jest jedynie odniesieniem do ostatniego zdjęcia Kolegi.

Wyobrazimy sobie układ z filmu ICYENNE i mamy alternatywne rozwiaaanie.

 

PS. ......i zrób porządek z tymi dechami, papa nie stanowi pewno skuteczniej warstwy pokrycia i hydroizolacji. Każda izolacja zamoknie i wszystko na nic. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Razmes
7 godzin temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Niekoniecznie. Wieszaki na stelaż mocuje się też do lica krokwi:

Odniosłem się do filmu kolegi z ocieplania pianą. Wystarczy się przyjrzeć, by dostrzec, że pianę aplikują też na krokwie. W tej sytuacji jakie jest rozwiązanie na montaż g-k ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2017 o 12:24, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 

Akurat w tym przypadku widać wieszaki i widać też solidną izolację miedzykrokwiową z wełny.

A niby jaka to ona solidna, nie zabezpieczona niczym. Po jakimś czasie wypadnie i oprze się na KG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na pozór tak ja nie liczyłem ale przetestowalem na sobie i obniżanie teperatury to lipa i nie zawsze róznica temperatur decyduje o zużyciu energii ale również siła wiatru oraz wilgotnoć więcej energii idzie przy skiszonej tempoeratyrze okołozerowej niż przy -5 na prawdę . Z 2 strony gość wszystko wyliczył w detalach ajk mu nie wierzyć
    • Tu jest o wyłączeniu całkowitym ogrzewania - ja tego nie proponuję. A do tego się odniosę trochę więcej. 1. Jeśli tak -to po co się ograniczac? To grzac, ile się da - przecież nic się nie zmieni. Wg tego twierdzenia. 2. Oto cytat z twego linku : https://www.pieniadzepodkontrola.pl/ile-zaoszczedzisz-na-ogrzewaniu-obnizajac-o-1-stopien-temperature-w-mieszkaniu-lub-domu-kalkulacja/: "Na pierwszy rzut oka dziwne jest to, że im zimniej na zewnątrz, tym wydawało by się, mniej oszczędzamy na obniżeniu temperatury, prawda? Tutaj właśnie tkwi główna pułapka tego sposobu podawania i określania oszczędności. Z tego powodu (miedzy innymi) powstał ten artykuł: żeby przestrzec Cię przed popełnianiem takiego błędu. Żeby zapobiec rozczarowaniom. Prawda jest taka, że w każdym z tych przypadków nie oszczędzamy ani mniej, ani więcej. Niezależnie od temperatury na zewnątrz, oszczędzamy dokładnie tyle samo. Zmienia się jedynie udział, jaki nasze oszczędności mają w ogólnej ilości zużytego ciepła. Jeżeli bowiem różnica temperatur wynosi 20 stopni, a zaoszczędzimy na obniżeniu o 1 stopień, to zaoszczędziliśmy 1/20, czyli udział tego jednego stopnia w pierwotnych 20 stopniach to 5%. Jeżeli natomiast różnica temperatur wynosi 45 stopni, a zaoszczędziliśmy 1, to udział tego jednego stopnia w różnicy temperatur wynosi 1/45 = 2%. Nie zmienia się więc ilość zaoszczędzonego ciepła, a tylko jego matematyczny udział w całości zużytego ciepła."   Autor liczy procenty od różnicy temperatury - ale przecież przy wyższej temperaturze na zewnątrz zużyjemy o wiele mniej gazu, niż przy o wiele niższe, przy mrozie.  A jeśli tak - to może te procenty w wydanych pieniądzach na gaz będą inne.   A na zdrowy rozum? Im miej spalę gazu, tym mniej zapłacę. Im mniej spalę gazu, tym niższą temperaturę dostanę. A więc jaka średnia temperatura jest bardziej konomiczna, niższa czy wyzsza?? 
    • A jakie kolanko powinno być? Celowo jest skierowanej w bok żeby było łagodniej. Co do pomarańczowe 110 to nie wiem jaka jest sztywność. Dolna 160 wiem że jest grubsza niż inne. A kolan jest tyle żeby było łagodniej, uważacie ze poprzednia wersja hydraulika od razu 45st w dół była lepsza? 
    • Niestety nie warto obniżać temperatury w nocy https://www.pieniadzepodkontrola.pl/czy-warto-wylaczac-ogrzewanie-na-noc-ile-mozna-zaoszczedzic-na-okresowym-wylaczaniu-ogrzewania/   Obniżanie w ogóle nie ma sensu niestety https://www.pieniadzepodkontrola.pl/ile-zaoszczedzisz-na-ogrzewaniu-obnizajac-o-1-stopien-temperature-w-mieszkaniu-lub-domu-kalkulacja/   ja tego nie liczyłem tylko przetestowałem w praktyce
    • Zawór napowietrzający należy montować tylko w pozycji pionowej z maksymalnym odchyleniem od pionu wynoszącym 5%. Nieprzestrzeganie tej zasady może doprowadzić do ich nieprawidłowej pracy.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...