Skocz do zawartości

bypass zawóru 4 - czterodrogowego


huhra

Recommended Posts

witam.
męczarni z nowym kotłem ciąg dalszy...
nowy kocioł, miało być ciepło i ekonomicznie...... wyszło ja zwykle - nie dogrzewa powrotu

zawór 4D - 5/4"
A - zasilanie z kotła (hydraulik zrobił 1" - kocioł trzymał wysokie temp, które dało się jedynie zbyć 3biegiem na pompie i 4D otwarty na full na instalacje, powrót mimo wysokich temp. nie był dogrzany)
przerobiłem na 6/4" jest lepiej ale mimo kręcenia 4D nie dogrzewa kotła
B - zasilanie na instalacje 1"
C - powrót z instalacji 5/4"
D - powrót do kotła 5/4"
króćce w kotle 6/4"
grawitacja i zawór różnicowy 2"

przykład (odczyty z termometrów): kocioł 80, zasilanie na pompie 75, powrót 30
tylko nie piszcie o ustawieniach zaworu 4D bo już to przerobiłem na wszystkie sposoby
od 10 do 7 - temp. powrotu się nie zmienia, temp. zasilania grzejników mogę zmniejszyć (różnicę temp. tak jakby trzymał w kotle)
od 6 do 4 - odcina zawór 4D wszystkie rury stygną
od 3 do 0 - powrót grzeje, zasilanie odcięte

czy koncepcja dorobienia bypassu do powrotu z instalacji ma sens i będzie działać, po drodze zawór kulowy lub grzybkowy i w celu regulacji ilości wody "dogrzewającej" (szukałem jakiejś automatyki ale te co są to cena zaporowa) a to ma być trochę po kosztach
1.

DSC01446.jpg

2.

DSC01446.jpg

3.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Jak dla mnie robienie z czarnej rury c.o. w dzisiejszych czasach to nieporozumienie, ale to tak na marginesie moje zdanie.
Po drugie po raz kolejny Ty udowodniłeś, że skomplikowana instalacja nie idzie w prze z prawidłowym działaniem.
Im prostsza tym lepsza.
Zawór bezpieczeństwa to chyba montuje się na wyjściu z kotła a nie na rurkach.
Nie wiem dokładnie bo jak dla mnie to słabo opisałeś wykonaną instalację.
Po mojemu to wywal ten zawór 4D i zrób instalacje bez niego.
Link do komentarza
Cytat

Jak dla mnie robienie z czarnej rury c.o. w dzisiejszych czasach to nieporozumienie, ale to tak na marginesie moje zdanie.
Po drugie po raz kolejny Ty udowodniłeś, że skomplikowana instalacja nie idzie w prze z prawidłowym działaniem.
Im prostsza tym lepsza.
Zawór bezpieczeństwa to chyba montuje się na wyjściu z kotła a nie na rurkach.
Nie wiem dokładnie bo jak dla mnie to słabo opisałeś wykonaną instalację.
Po mojemu to wywal ten zawór 4D i zrób instalacje bez niego.



Nowy kocioł nie oznacza że nowa cała instalacja, wiec nie rozumiem z czego miałaby byc zrobiona jak nie stal?
A na czym jest zamontowany zawór bezpieczeństwa? na zasilaniu. Oddzielnego króćca na zawór bezpieczenstwa kocioł nie posiada
Brak zaworu 4D gwarantuje brak gwarancji, pozatym nie rozwiązuje to problemu gdyż do kotła i tak wróci zimna woda dodatkowo bez możliwości jakiejkolwiek regulacji
"Nie wiem dokładnie bo jak dla mnie to słabo opisałeś wykonaną instalację. " co jeszcze jest istotnego?
Link do komentarza
Mam do Ciebie pytanie. Patrząc na Twoje zdjęcie nie mogę dostrzec kierunku zamykania zaworu 4D. Dla Twojego układu prawidłowo skala na zaworze powinna być ustawiona pozycja 10 na rurze wychodzącej z kotła natomiast pozycja zero na powrocie. Zawór 4D między innymi służy do ochrony kotła by przy zbyt niskich temperaturach na powrocie nie zachodziło zjawisko kondensacji na ścianach kotła.
Link do komentarza
Cytat

Nowy kocioł nie oznacza że nowa cała instalacja, wiec nie rozumiem z czego miałaby byc zrobiona jak nie stal?
A na czym jest zamontowany zawór bezpieczeństwa? na zasilaniu. Oddzielnego króćca na zawór bezpieczenstwa kocioł nie posiada
Brak zaworu 4D gwarantuje brak gwarancji, pozatym nie rozwiązuje to problemu gdyż do kotła i tak wróci zimna woda dodatkowo bez możliwości jakiejkolwiek regulacji
"Nie wiem dokładnie bo jak dla mnie to słabo opisałeś wykonaną instalację. " co jeszcze jest istotnego?


Jaki to piec?
Jest wiele innych materiałów lepszych niż czarne rury do c.o. ale to na marginesie było. icon_smile.gif
Piec powinien posiadać króciec aby można było zamontować zawór bezpieczeństwa.
Bajpas pompki jest też jakoś wykonany dziwacznie i po co na gorze tego bajpasa jest zamontowany automatyczny odpowietrznik?
A to że zawór 4D musi być wcale jest nie prawdą.
Jeżeli nie będzie zaworu 4D który coś tam blokuje jakieś przepływy bo zapewne jest schrzaniona instalacja to przy jego braku niby czemu zakładasz, że na powrocie będziesz miał zimną wodę?
Masz grzejniki czy podłogówkę, jakiś bojler i najważniejsze gdzie i w jaki sposób są wpięte rurki od tego zaworu 4D do instalacji.
Link do komentarza
A jak długo trwały Twoje testy? Nie to żebym się mądrzył ale jeśli dajesz temperaturę nawet 99stopni na wejściu w instalację i nawet jeśli nie masz podłogówki a tylko kalafiory to minie ładnych parę minut a nawet godzin aby temperatura powrotu urosła z temperatury pomieszczeń do tychże 99stopni, jeśli jest podłogówka to jeszcze dłużej. U mnie jest zrobione niemalże identycznie jak u Ciebie i odczyt z przed chwili (tak fatygnąłem się do kotłowni) zawór 4D przymknięty do połowy, temp pieca: 63, zasilanie instalacji: 40, powrót do pieca: 40. Wymusiłem zamknięcie zaworu 4D (mam pogodówkę - fajna sprawa polecam) temp powrotu natychmiast wzrosła do 50. Z tym, że mam piec na ekogroch więc pali constans w zakresie temperatur 55-58 +/- drobne odchyły histerezy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...