Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam. Mam podłogówkę położoną na całym parterze czyli 80m2. Chcę założyć kocioł elektryczny EKCO.LN2p 4kw mocy który będzie obsługiwał tylko tą podłogówkę i nic więcej. Rurki ogrzewania podłogowego nie pamiętam co ile cm są od siebie oddalone ale chyba co 13 cm około. Nie wiem ile litrów wody się mięsci w podłogówce. I dlatego mam pytanie czy ten kocioł wystarczy do podgrzania podłogówki do temperatury 35 stopni ? I czy oprucz tego kotła trzeba będzie montować jakieś naczynie wzbiorcze? (sam kocioł ma w sobie naczynie wzbiorcze 6litrowe ale czy to wystarczy?). Dziękuję za odpowiedzi:)
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Witam. Mam podłogówkę położoną na całym parterze czyli 80m2. Chcę założyć kocioł elektryczny EKCO.LN2p 4kw mocy który będzie obsługiwał tylko tą podłogówkę i nic więcej. Rurki ogrzewania podłogowego nie pamiętam co ile cm są od siebie oddalone ale chyba co 13 cm około. Nie wiem ile litrów wody się mięsci w podłogówce. I dlatego mam pytanie czy ten kocioł wystarczy do podgrzania podłogówki do temperatury 35 stopni ? I czy oprucz tego kotła trzeba będzie montować jakieś naczynie wzbiorcze? (sam kocioł ma w sobie naczynie wzbiorcze 6litrowe ale czy to wystarczy?). Dziękuję za odpowiedzi:)


Podpinasz tego Kospela bezpośrednio pod rozdzialacz podłogówki bez żadnych dodatkowych osprzętów i cieszysz się ciepłem w domu.
W nowym domu temp.zasilania 35st.C będzie jedynie przy bardzo mocnych mrozach,raczej spodziewaj się,że 26-30st.C styknie. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Bo na jakimś filmie o tym kotle usłyszałem że jeśli tej wody do ogrzania jest więcej niż 60 litrów to trzeba dodatkowe większe naczynie wzbiorcze doinstalować a w mojej podłogówce nie wiem ile litrów może być ze 120 ? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Z drugiej strony taki kocioł będzie ciągle utrzymywał temperaturę jaką mu zadam np. 30 stopni więc nie powinien się chyba zrobić jakiś niekontrolowany wzrost ciśnienia to może dodatkowe naczynie wzbiorcze niepotrzebne jednak ? Edytowano przez belik1622 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Bo na jakimś filmie o tym kotle usłyszałem że jeśli tej wody do ogrzania jest więcej niż 60 litrów to trzeba dodatkowe większe naczynie wzbiorcze doinstalować a w mojej podłogówce nie wiem ile litrów może być ze 120 ? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Z drugiej strony taki kocioł będzie ciągle utrzymywał temperaturę jaką mu zadam np. 30 stopni więc nie powinien się chyba zrobić jakiś niekontrolowany wzrost ciśnienia to może dodatkowe naczynie wzbiorcze niepotrzebne jednak ?


Sądzę,że ten film dotyczył kwestii cwu.Nie wiem,nie widziałem go ale tenże Kospel podpiety bezpośrednio pod rozdzielacz podłogówki nie potrzebuje naczynia wzbiorczego żadnego.
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...

Instalator miał oczywiście rację. Każdy układ grzewczy należy zabezpieczyć przed wzrostem ciśnienia w instalacji c.o. W instalacji zamkniętej, przy ogrzewaniu grzejnikowym pojemność przeponowego naczynia wzbiorczego powinna wynosić orientacyjnie ok. 10% wody w całym układzie. Przy ogrzewaniu podłogowym orientacyjnie będzie to 5% zładu wody. Naczynie przeponowe, które znajduje się w kotłach EKCO.LN2, czy EKCO.MN2 wystarcza więc orientacyjnie do instalacji o pojemności 60 litrów przy ogrzewaniu grzejnikowym i ok. 120 litrów przy ogrzewaniu podłogowym.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Dane dotyczące pojemności naczynia przeponowego jakie powinno znaleźć się w instalacji powinny znajdować się w projekcie instalacji. Można również obliczyć pojemność wodną instalacji. Do tego jednak potrzebne są dane. Jeżeli rozmawiamy o ogrzewaniu podłogowym i znamy długość zastosowanych rur to wystarczy sprawdzić jaka jest pojemność metra rury. Jeżeli nie znamy długości to pozostaje nam szacowanie na podstawie informacji od instalatora, który instalację wykonywał. W przypadku instalacji grzejnikowej można szacować na podstawie pojemności wodnych zastosowanych grzejników konkretnego producenta i ich ilości.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...