Skocz do zawartości

Jaki piec wybrać? Beretta exlusive green 25


ewenement22

Recommended Posts

Gość czerwony łeb
Cytat

Jak mogę zrobić OZC w miarę łatwo?
Polecisz jakiś prosty/ czytelny program lub stronę?


http://pl.sankom.net/do-pobrania/programy-probne

Lub 200-300zł bo tyle kosztuje u audytora energetycznego wykonanie.

Chociaż czy jest sens dla samego obciążenia to nie wiem,kazdy kocioł będzie dobry z jak najmniejszą modulacją czyli ten 12kW i 20kW jeśli oba będą startowały np.od 2kW.
Link do komentarza
Teściu ma kocioł brotje wbs 22 c jak dobrze pamiętam ona modułuje od 7kW
i na rok za gaz płacił 4tyś. Dokładnie chyba 3,800zł.
To chyba nie tak źle.

Ja będę miał lepiej ocieplony budynek. Piec z mniejszą modulacją. Okna 3 szybowe on ma 2. Ja mam dużo podłogówki on tylko łazienki. On ma wełnę do ocieplenia dachu ja będę miał Pianę.
Więc mam nadzieje, że w 3 tysiącach się zmieszczę. A może jeszcze lepszy wynik uda mi się osiągnąć. Jak myślicie mogę liczyć na lepszy wynik? 2 tysiące:P ? 2,5?

Cytat

Ps. Masz jakiś link do tego projektu, bo jakieś jaja wychodzą:
- Ty piszesz, że ogrzewanych jest 140m2,
- z obliczeń które zapodałeś na poprzedniej stronie wychodzi, że dom ma 660m3 kubatury - co daje około 244m2,
- a z "kalkulatora" wynika że jest 218m2.


Proszę bardzo
http://www.dobredomy.pl/projekt/libraII/
kalkulator na stronie dał mi taki wynik.


Nie pisałem jeszcze o grzejnikach

nie pamiętam dokładnie ale prawdopodobnie
1 pokój
V22 40/100
v22 40/100

2 pokoj
V22 40/120

3 pokój
V22 40/100
V22 40/100

No i w łazience na dole jakaś nieduża drabinka. Tam jest też podłogówka.

W łazience na górze trochę większa drabinka i też jest podłogówka.

Pralnia podłogówka + V22 40/100
Jaka Wasza opinia?

Teściu ma kocioł brotje wbs 22 c jak dobrze pamiętam ona modułuje od 7kW
i na rok za gaz płacił 4tyś. Dokładnie chyba 3,800zł.
To chyba nie tak źle.

Ja będę miał lepiej ocieplony budynek. Piec z mniejszą modulacją. Okna 3 szybowe on ma 2. Ja mam dużo podłogówki on tylko łazienki. On ma wełnę do ocieplenia dachu ja będę miał pianę.
Więc mam nadzieje, że w 3 tysiącach się zmieszczę. A może jeszcze lepszy wynik uda mi się osiągnąć. Jak myślicie mogę liczyć na lepszy wynik? 2 tysiące:P ? 2,5?

Link do moje projektu
http://www.dobredomy.pl/projekt/libraII/

kalkulator na stronie dał mi taki wynik.
34993280c529.png
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Do tego dochodzi jeszcze opłata za przesył... ??? podobno około 70zł/msc
a to już teściu wliczył w swoje koszta.


Koszt wytworzenia 1kWh 0,25zl jest już z przesylem.
Dlatego tak ważne jest przed wyborem źródła ciepła wiedza ile dom potrzebuje tych kWh na ogrzewanie i to jeszcze przed budową żeby wiedzieć czy zmniejszyć ilość kWh czy tyle kWh udzwigniemy finansowo czy zmienić źródło ciepła na takie gdzie koszt wytworzenia energii(kWh) będzie niższy.
Link do komentarza
Co do kotła to
JUNKERS CERAPUR SMART ZSB 14-5C
Nominalna moc cieplna 40/30°C [kW] 2,3-15,2
Nominalna moc cieplna 80/60°C [kW] 2,0-14,0

a beretta od 2,8
aż taka różnica może być w zużyciu gazu? Ile na oko na rok można spodziewać się oszczędności? 10zł, 100zł czy 500złicon_biggrin.gif

jest jeszcze kocioł
JUNKERS CERAPUR COMPACT ZSB 14-1 DE
ale czym on się różni od CERAPUR SMART ZSB 14-5C (4400zł brutto)to nie mam pojęcia... a jest dużo tańszy (3800zł brutto)
obydwa nie mają w standardzie czujki zewnętrznej. Ile taka może kosztować bo nie mogę znaleźć? Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Powiedzcie proszę konkretnie w takim razie co złego się może dziać jakie problemy mogą być z kotłem lub całą instalacją przy takiej złej wykonanej instalacji i rozwiązaniu jakie zastosował mi mój instalator. Czyli bez connect AT-BT. Ręczny mieszacz w rozdzielni podłogówki. Jeden regulator(z parteru) podłączony pod pompkę w rozdzielaczu do podłogówki a drugi regulator(z piętra) do pompki która będzie w kotłowni.
Jakby nie było Connect AT-BT kosztuje około 2500zł. Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Powiedzcie proszę konkretnie w takim razie co złego się może dziać jakie problemy mogą być z kotłem lub całą instalacją przy takiej złej wykonanej instalacji i rozwiązaniu jakie zastosował mi mój instalator. Czyli bez connect AT-BT. Ręczny mieszacz w rozdzielni podłogówki. Jeden regulator(z parteru) podłączony pod pompkę w rozdzielaczu do podłogówki a drugi regulator(z piętra) do pompki która będzie w kotłowni.
Jakby nie było Connect AT-BT kosztuje około 2500zł.


40zł dzięki
czyli nie biorę tego faktu pod uwagę.
Możesz odpowiedzieć na cytowany wyżej post? Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
odpowiedzcie prosze na ostatnie moje pytania. Prawdopodobnie jutro chce kupic kociol. Albo Junkers albo beretta. Chcialbym wiedziec czy rzeczywiscie beda widoczne oszczednosci dzieki tej modulacji do mniejszej mocy w junkersie. No i chcialbym tez Wasza opinie np. o jakosci Junkersa. Czy wymiennik np. jest lepszy w tym konkretnym Junkersie czy w beretcie. Jak inne czesci. Chcialbym znac kazde za i przeciw co do tych konkretnych kotlow Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/1tag
Oto mój wynik

Kocioł gazowy: > 17kW



Parametry Wartość
Moc cieplna (przy temp. 80/60°C) 2,8-19,0 kW
Moc cieplna (przy temp. 50/30°C) 3,0-21,0 kW
Obciążenie cieplne 2,8-19,5 kW

Lepiej modułuje beretta.


Sprawdź jeszcze jak jest z cenami i dostępnością serwisu i jego wymaganą częstotliwością. Bo to może być 100 zł jak jest serwis blisko do 500-700 np za jUnkersa z dalekim dojazdem i to jest serwis wymagany raz na rok
Link do komentarza
Cytat

serwis junkersa i berette mam u siebie w miescie. co do czestotliwosci zaraz postaram sie sprawdzic a co do oszczednosci ktore moga pojawic sie dzieki modulowaniu do malej mocy mozesz sie odniesc?


Oszczędność gazu to jedno i tu bym nie demonizował bo to w perespektyewie ileśtam lat się uzbiera a zawsze jak cos możesz zyskać to czemu z tego nie skorzystać. Tu chodzi o pewną kulturę pracy i bezpieczeństwo oraz trwałośc kotła.

Jeżeli masz nowoczesny układ co o ograniczonej pojemności wody i dodatkowo sterowany siłownikami to może się zdarzyć że siówniki się pzamykają (w większości) i wtedy ilośc wody jaką pompa kotła może przepompowac jest minimalna i zapotzren=bowanie na ciepło oczywiście też i tu jest włąśnie haczyk jezeli kocioł staruje z dużą mocą to uruchamia się na kilka sekund i gaśnie pracuje nierytmicznie i niewydajnie czyli taktuje, natomiast nawet w 200 domu przy obecnych zimach np w dzień 2-3 kw to jest zupelnie wystarczająco do normalnej pracy.
Link do komentarza
Cytat

Nie moge znalesc na stronie junkersa i beretty zadnej informacji co ile jest obowiazkowy serwis/przeglad. Wie ktos moze jak ty wyglada w praktyce? Co ile trzeba robic itd.


Jeśli chodzi o junkersa to jeśli przed końcem dwuletniej gwarancji zrobisz przegląd serwisowy / niestety nie wiem jaki to jest koszt / to przedłużają Tobie gwarancję o jeszcze jeden rok. Co do przeglądów praktycznie rzecz biorąc powinno się robić przegląd po każdym sezonie grzewczym. Widziałem wymontowany po 5 latach pracy wymiennik kotła kondensacyjnego na jego powierzchnia była cała pokryta dosyć grubą warstwą jakby kamienia bądź nalotu. Myślę że przez tą warstwę sprawność wymiany ciepła na pewno była niższa niż powinna a co za tym idzie na pewno spalał więcej gazu. A tak na marginesie może to głupie porównanie ale specjaliści obliczyli że w ciągu roku kocioł gazowy pracuje około 2000 godzin. Licząc prędkość samochodu 50km/h to przejedzie on około 100 000 km czyli że w samochodzie przegląd robimy około 5 razy. Wnioski wyciągnij sam. Jeśli chodzi o berettę to nie wiem jak to wygląda. Ale tych informacji powinieneś szukać w autoryzowanych serwisach tych marek.
Link do komentarza
Pojawia sie kolejne pytanie. Jakiej wielkosci zasobnik kupic? Dzis jeden z przedstawicieli JUNKERS mowil mi ze jednak zeby zastanowil sie nad piecem 24 kW a nie 15kW ze wzgledu na cwu bo zeby nadazyl piec wode grzac przy 4 osobach. Wiec juz powoli glupieje. Jedni mowia piec 8kW Ci wystaczy drudzy mowia wes moze jednak wiekszy niz 15kW. Jakie jest Wasze zdanie i doswiadczenia? Jak to jest z ta cwu? Jaki zbiornik brac i czy nie bede mial takiego dyskomfortu ze nie bedzie mogli kilka osob po sobie sie kapac? Kiedy moze zabraknac tej cieplej cwu? Przy 4, 3 czy 2 kapielach pod rzad?
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

Pojawia sie kolejne pytanie. Jakiej wielkosci zasobnik kupic? Dzis jeden z przedstawicieli JUNKERS mowil mi ze jednak zeby zastanowil sie nad piecem 24 kW a nie 15kW ze wzgledu na cwu bo zeby nadazyl piec wode grzac przy 4 osobach. Wiec juz powoli glupieje. Jedni mowia piec 8kW Ci wystaczy drudzy mowia wes moze jednak wiekszy niz 15kW. Jakie jest Wasze zdanie i doswiadczenia? Jak to jest z ta cwu? Jaki zbiornik brac i czy nie bede mial takiego dyskomfortu ze nie bedzie mogli kilka osob po sobie sie kapac? Kiedy moze zabraknac tej cieplej cwu? Przy 4, 3 czy 2 kapielach pod rzad?


Weź już zostaw tych sierotów bo widzę,że co jeden tym bardziej ciemny icon_smile.gif
Bierz pod uwagę,że Ty grzejesz wodę na bieżąco i 5kW z powodzeniem starczy,żeby ciepłej wody nie zabrakło dla nikogo.
9kW u mnie grzeje 300l do 46st.C od ok.15st.C przez ok.45 minut ale ja grzeje zasobnik 2 razy na dobę i nigdy mi nie zabrakło ciepłej wody do kąpania.


Link do komentarza
Cytat

Pojawia sie kolejne pytanie. Jakiej wielkosci zasobnik kupic? Dzis jeden z przedstawicieli JUNKERS mowil mi ze jednak zeby zastanowil sie nad piecem 24 kW a nie 15kW ze wzgledu na cwu bo zeby nadazyl piec wode grzac przy 4 osobach. Wiec juz powoli glupieje. Jedni mowia piec 8kW Ci wystaczy drudzy mowia wes moze jednak wiekszy niz 15kW. Jakie jest Wasze zdanie i doswiadczenia? Jak to jest z ta cwu? Jaki zbiornik brac i czy nie bede mial takiego dyskomfortu ze nie bedzie mogli kilka osob po sobie sie kapac? Kiedy moze zabraknac tej cieplej cwu? Przy 4, 3 czy 2 kapielach pod rzad?



Po pięciu latach użytkowania...
Junkers ZBS 16/83 S2, czyli piec z wbudowanym zasobnikiem 83l ładowanym warstwowo.
Czasem trzy kąpiele w wannie bezpośrednio jedna po drugiej, nie zauważono deficytu ciepłej wody icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Pojawia sie kolejne pytanie. Jakiej wielkosci zasobnik kupic? Dzis jeden z przedstawicieli JUNKERS mowil mi ze jednak zeby zastanowil sie nad piecem 24 kW a nie 15kW ze wzgledu na cwu bo zeby nadazyl piec wode grzac przy 4 osobach. Wiec juz powoli glupieje. Jedni mowia piec 8kW Ci wystaczy drudzy mowia wes moze jednak wiekszy niz 15kW. Jakie jest Wasze zdanie i doswiadczenia? Jak to jest z ta cwu? Jaki zbiornik brac i czy nie bede mial takiego dyskomfortu ze nie bedzie mogli kilka osob po sobie sie kapac? Kiedy moze zabraknac tej cieplej cwu? Przy 4, 3 czy 2 kapielach pod rzad?


Nie chciałbym Cię pouczać ale powinieneś się trochę zdefiniować bo jak dla Mnie to troszkę się miotasz. Najpierw mówisz że zastanawiasz się między wyborem dwóch marek kotłów. Jak widać wybór Twój jest między dwoma modelami kotłów jednofunkcyjnych. A dzisiaj piszesz o rozmowie z przedstawicielem Junkersa ale jak widać rozmowa Twoja dotyczyła kotła dwufunkcyjnego bo rzeczywiście żeby zapewnić komfort ciepłej wody w podgrzewaczu przepływowym na poziomie 10-12 litrów na minutę potrzeba te 21-24 kW mocy palnika. Wiem że liczysz się też z kosztami ale rozwiązanie kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny plus zasobnik na ciepłą wodę jest na pewno rozwiązaniem tańszym niż kocioł ze zintegrowanym zasobnikiem ładowanym warstwowo. Te pierwsze rozwiązanie jest takie że przy dużym poborze ciepłej wody możesz rozładować zasobnik i by znowu mieć ciepłą wodę musi upłynąć nieco czasu. Czas ten właśnie jest zależny od pojemności zasobnika i MOCY kotła i wiadomo że im moc mniejsza tym ten czas będzie dłuższy. Zwróć uwagę na post Kolegi Nocturnusa. Tak na szybko jedna ze stron o zasobnikach ładowanych warstwowo i różnicach z zasobnikami z wężownicą http://muratordom.pl/instalacje/instalacje...wy,37_2327.html

Cytat

No to czekam na nocne popisy, tylko nie zawiedź daj czadu rano sprawdzę, a jak braknie natchnienia to monopole nocne czynne 24/h są.


Wydaje Mi się że nie tylko monopole ale chyba i dilerzy bo czasami jego wpisy wyglądają tak jakby był zdrowo najarany.
Link do komentarza
Cytat

Nie chciałbym Cię pouczać ale powinieneś się trochę zdefiniować bo jak dla Mnie to troszkę się miotasz. Najpierw mówisz że zastanawiasz się między wyborem dwóch marek kotłów. Jak widać wybór Twój jest między dwoma modelami kotłów jednofunkcyjnych. A dzisiaj piszesz o rozmowie z przedstawicielem Junkersa ale jak widać rozmowa Twoja dotyczyła kotła dwufunkcyjnego bo rzeczywiście żeby zapewnić komfort ciepłej wody w podgrzewaczu przepływowym na poziomie 10-12 litrów na minutę potrzeba te 21-24 kW mocy palnika. Wiem że liczysz się też z kosztami ale rozwiązanie kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny plus zasobnik na ciepłą wodę jest na pewno rozwiązaniem tańszym niż kocioł ze zintegrowanym zasobnikiem ładowanym warstwowo. Te pierwsze rozwiązanie jest takie że przy dużym poborze ciepłej wody możesz rozładować zasobnik i by znowu mieć ciepłą wodę musi upłynąć nieco czasu. Czas ten właśnie jest zależny od pojemności zasobnika i MOCY kotła i wiadomo że im moc mniejsza tym ten czas będzie dłuższy. Zwróć uwagę na post Kolegi Nocturnusa. Tak na szybko jedna ze stron o zasobnikach ładowanych warstwowo i różnicach z zasobnikami z wężownicą http://muratordom.pl/instalacje/instalacje...wy,37_2327.html


Wydaje Mi się że nie tylko monopole ale chyba i dilerzy bo czasami jego wpisy wyglądają tak jakby był zdrowo najarany.



Rozmawialem z przedstawicielem o kotle jednofunkcyjnym
Link do komentarza
Cytat

Pojawia sie kolejne pytanie. Jakiej wielkosci zasobnik kupic? Dzis jeden z przedstawicieli JUNKERS mowil mi ze jednak zeby zastanowil sie nad piecem 24 kW a nie 15kW ze wzgledu na cwu bo zeby nadazyl piec wode grzac przy 4 osobach. Wiec juz powoli glupieje. Jedni mowia piec 8kW Ci wystaczy drudzy mowia wes moze jednak wiekszy niz 15kW. Jakie jest Wasze zdanie i doswiadczenia? Jak to jest z ta cwu? Jaki zbiornik brac i czy nie bede mial takiego dyskomfortu ze nie bedzie mogli kilka osob po sobie sie kapac? Kiedy moze zabraknac tej cieplej cwu? Przy 4, 3 czy 2 kapielach pod rzad?


Nie chciałbym bym być przez Ciebie postrzegany że preferuję tylko jedno rozwiązanie przygotowywania cwu. Ale musisz sam sobie odpowiedzieć na takie pytania jeśli chodzi o zasobnik z wężownicą. Zakładając że średnie dobowe zużycie ciepłej wody na jednego użytkownika oscyluje w granicach 80-110 litrów na dobę. To musisz sobie pomnożyć tę liczbę przez ilość członków Twojej Rodziny. Jeśli się nie mylę to gdzieś wspomniałeś o czterech osobach tak że zapomnij o zasobniku 140 litrowym potrzebny Ci będzie co najmniej 300 litrów. Teraz czy masz miejsce by tą beczkę gdzieś postawić. Ten typ zasobników ma niezaprzeczalny plus tzn możliwość podłączenia cyrkulacji. Przy dość rozległej instalacji poboru cwu jest to duży plus. Przy zasobnikach ładowanych warstwowo istnieje taka możliwość jednak nie jest wskazana z uwagi na możliwość zarastania kamieniem wymiennika płytowego a co za tym idzie spadek jego wydajności.
Link do komentarza
Cytat

Tylko czy znowu te 11kW czy 12kW wystarczy dla mojego domu:)


Mam Immergasa 1,9-12 kW. Ogrzewam jakieś 186 m kw. Pierwsze odpalenie było w styczniu tego roku. Pracuje kulturalnie, dogrzewa domek na najniższej mocy.
Większej mocy używa do szybkiego nagrzania cwu, kiedy następuje rozbiór wody (mam zasobnik 160 l).

Pierwszy przegląd przed zakończeniem roku eksploatacji. Koszt 250 zł.

edit: widząc wpis janusza13 dodam, że mój dom to parterówka. Cwu ma więc cyrkulację. Na 3 osoby mój zasobnik spokojnie wystarcza. Zresztą kocioł bardzo szybko dogrzewa ubytki, więc się nie martwię, aczkolwiek za krótko go jeszcze używam, aby głosić tu jakieś prawdy objawione. Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Rozmawialem z przedstawicielem o kotle jednofunkcyjnym


Ta wysoka moc kotła jest używana właściwie tylko do podgrzewu cwu. Musisz zdać sobie sprawę że im wyższa moc palnika w kotle to tym wyższa dolna granica modulacji. Tak że jeśli dalej optujesz za kotłem jednofunkcyjnym o niskiej dolnej granicy modulacji i odpowiednio niższej mocy właściwej do strat ciepła na ogrzewanie co musisz zdać sobie sprawę że potrzebujesz odpowiednio dużego zasobnika cwu by posiadać właściwy komfort.

Cytat

W takim razie nie wiem skad ludzie czesto mowili mi ze 40 litrow na osobe. Czyli 160


To niższe zużycie też zależy np od tego czy masz zmywarkę bo niestety dużo ciepłej wody zużywamy na mycie naczyń. Dlatego te normy zakładają że posiadasz takie urządzenie. Po za tym są to normy zakładające również posiadanie baterii termostatycznych które znacząco obniżają zużycie. Również wpływa też to jak bierzesz kąpiel czy w wannie czy pod prysznicem. Jeśli jednak tych urządzeń nie posiadsz to jednak musisz się liczyć z tym że tej ciepłej wody zużyjesz więcej .
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
Cytat

odpowiednio duzego kotla czyli... 140, 160, 200 czy 300:)


A no wlaśnie icon_smile.gif
I tutaj problem januszow bo ni chu chu żaden konkretów nie zapodal a sto postów wytworzyli icon_biggrin.gif

Cytat

zmywarke mam


Zmywarka nie ma tu nic do rzeczy,przynajmnjej dla normalnych osób nie powinna mieć bo podłączona jest i powinna do zimnej wody.
Chyba,że ktoś ma "zmywarkę strumykowa" icon_biggrin.gif Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
mysle ze zmywarka ma do rzeczy. Bo jesli ja masz to nie zuzywasz cieplej wody do zmywania. ja bede mial kociol 15kW czyli tym bardziej zbiornik 140 bedzie ok. Mysle ze 120 tez bylby ok w takim razi skoro mam 15kW. Ciekawe ile wody moze sie zuzywac do kapieli 10 minut pod prysznicem. Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
nie zrozumienie tematu icon_biggrin.gif

Cytat

mysle ze zmywarka ma do rzeczy. Bo jesli ja masz to nie zuzywasz cieplej wody do zmywania. ja bede mial kociol 15kW czyli tym bardziej zbiornik 140 bedzie ok. Mysle ze 120 tez bylby ok w takim razi skoro mam 15kW. Ciekawe ile wody moze sie zuzywac do kapieli 10 minut pod prysznicem.


120l też byłoby ok tym bardziej,że w grę wchodzi tylko prysznic.
Niby 30l z prysznica to na bogato icon_smile.gif
Nie wiem bo mam wannę tylko. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

mysle ze zmywarka ma do rzeczy. Bo jesli ja masz to nie zuzywasz cieplej wody do zmywania. ja bede mial kociol 15kW czyli tym bardziej zbiornik 140 bedzie ok. Mysle ze 120 tez bylby ok w takim razi skoro mam 15kW. Ciekawe ile wody moze sie zuzywac do kapieli 10 minut pod prysznicem.


No to się zdziwisz średni przepływ wody z baterii wynosi od 8 do nawet 16 litrów na minutę więc 10 minutowa kąpiel to minimum 50-60 litrów wody. Oczywiście że nie wszystko to ciepła. I ze zmywarką dobrze kombinujesz. Na zmycie naczyń pod bieżącą wodą komplet naczyń dla czterosobowej rodziny potrzeba około 30 litrów wody. A co do wielkości potrzebnego zasobnika to poszukaj sobie stron z doborem pojemności. Powstawiaj swoje dane i będziesz wiedział. Dlatego poza czerwonym łbem nikt Tobie tego nie poda bo nie znamy wszystkich Twoich składników do obliczenia tej pojemności. Dlatego wybacz że nikt po za w/w nie podaje tego Tobie na tacy.

Cytat

A no wlaśnie icon_smile.gif
I tutaj problem januszow bo ni chu chu żaden konkretów nie zapodal a sto postów wytworzyli icon_biggrin.gif


Zmywarka nie ma tu nic do rzeczy,przynajmnjej dla normalnych osób nie powinna mieć bo podłączona jest i powinna do zimnej wody.
Chyba,że ktoś ma "zmywarkę strumykowa" icon_biggrin.gif


Cały czas twierdzisz jaki to jesteś ekologiczny i normalny a wszyscy inni to matoły a nie potrafisz zrozumieć że zmywarka podgrzewa wodę a co za tym idzie nie pobiera ciepłej wody z zasobnika. Aty jesteś świętym tureckim i masz patent na wszystko a się gubisz raz piszesz zasobnik o pojemności 80 litrów raz 140 a też i 1290 wystarczy. A po za tym nigdzie w twoich postach nie znalazłem że jesteś podłączony do geotermii skoro piszesz że u ciebie kocioł podgrzewa wodę od temperatury 40 stopni do 60 i podajesz czas 10- 15 minut. U Mnie z kranu woda o takiej temperaturze płynie ale z kurka z ciepłą wodą a zimna jest zimna czyli ma około 10 stopni Celsjusza. Zasobnik zasobnikowi nie równy bo umieszczone w nich wężownice też są o różnej mocy. Dlatego nie bądź człowieku alfą i omegą bo i tak wszystkiego nie wiesz.

Oczywiście w powyższym poście zakradł się błąd zamiast 1290 powinno być 120 litrów.
Link do komentarza
Gość czerwony łeb
U mnie kocioł nie podgrzewa wody,robi to pompa ciepła dwa razy w ciągu doby,zasobnik 300l grzany do 6.00 do 46st,następnie od 13 do 15.00 do 46st.C i od 22.00-6.00.
Czas podgrzania zasobnika 140l o 20st.C mocą 12kW można wyliczyć ze wzoru jaki podalem icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

bo podłączona jest i powinna do zimnej wody.


Ja wiem że zmywarkę możesz podłączyć do zimnej lub ciepłej wody, ale pod warunkiem że nie będzie przekroczona temperatura 50 st. Więc kowadeł nie wprowadzaj ludzi w błąd. icon_evil.gif
Podłączenie do wody ciepłej ma chyba największy sens wtedy gdy masz zasobnik ładowany też solarem. icon_idea.gif
Link do komentarza
Cytat

Czy taki czujnik można na pewno podłączyć do kotła junkersa i będzie działał prawidłowo?
http://www.domer.pl/czujnik-pogodowy-prond.html


Czy będzie prawidłowo działał nie wiem. Swego czasu Junkers w promocji sprzedawał kotły wraz ze sterownikiem pogodowym i czujnikiem temperatury zewnętrznej.Popytaj dystrybutora może uda się Tobie wytargować orginalny Junkersa
Link do komentarza
2 wanny równocześnie nie możliwe bo mamy jedną.
Ewentualnie razem prysznic i wanna.
Mam zamiar wziąć albo 140 - 160 litrów.
Na co jeszcze patrzeć podczas wyboru zasobnika? Jest coś takiego jak jego odpowiednie ocieplenie dzięki któremu będzie wolniej woda traciła ciepło itp? Czy raczej wszystkie na tym samym poziomie? Może polecić lub odradzicie jakąś firmę?
Link do komentarza
Cytat

2 wanny równocześnie nie możliwe bo mamy jedną.
Ewentualnie razem prysznic i wanna.
Mam zamiar wziąć albo 140 - 160 litrów.
Na co jeszcze patrzeć podczas wyboru zasobnika? Jest coś takiego jak jego odpowiednie ocieplenie dzięki któremu będzie wolniej woda traciła ciepło itp? Czy raczej wszystkie na tym samym poziomie? Może polecić lub odradzicie jakąś firmę?


Generalnie większość zasobników ma podobne ocieplenie. Zależy też ile zamierzasz wydać na zasobnik bo na cenę ma wpływ z czego są wykonane np. stal nierdzewna / chyba najdroższe / czy od wewnątrz są emaliowane itp. Wiadomo od tych rzeczy zależy też żywotność takiego zasobnika. Większość zasobników jest chroniona przez anodę magnezową to ważny jest w miarę dogodny dostęp by móc wymienić ją samemu. Zwróć uwagę czy ma króciec do podłączenia cyrkulacji / jeśli zachodzi taka potrzeba. No i oczywiście na okres gwarancji bo z tym jest różnie u różnych producentów. Możesz też skorzystać z tej strony by mieć jakieś pojęcie co do cen http://www.ceneo.pl/Zasobniki_i_wymienniki...ki+stoj%C4%85ce
Link do komentarza
Wiele razy zwracano Tobie uwagę byś zrobił OZC dla Twojego domu. Jeśli sam nie potrafisz to zleć to komuś koszt to około 200 zł. I wtedy będziesz wiedział o jakiej mocy kocioł potrzebujesz. Bo to Ty musisz wiedzieć. Instalator będzie Cię namawiał na zakup kotła z którego on będzie miał swoje prowizje. Natomiast sprzedawcy wcale nie interesuje ile wydasz potem na gaz tylko ile gotówki zostawisz u Niego w sklepie. I chyba nie czytasz co Koledzy tutaj piszą przecież w Twoim temacie podawali już jakie mają powierzchnie swoich domów i kotłów o jakich mocach użytkują.
Link do komentarza
Zakładając, że prawidłowo podstawiono dane pod "kalkulator", na podstawie wyników ze str.1:


to maksymalna moc kotła dla delty t= 38 stopnia, tylko dla potrzeb ogrzania powierzchni i wentylacji grawitacyjnej, wynosi około 11kW. (z CWU będzie to max. 15kW)

Moje wątpliwości budzi jednak ilość wymienianego powietrza wentylacyjnego, bo przyjęto dobrze ponad 500m3/h
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...