Skocz do zawartości

Budowa domu do stanu surowego zamkniętego + instalacje


Damnati

Recommended Posts

Dzień dobry icon_smile.gif
Planuję z dziewczyną budowę domu.
Dom chcemy wziąć kredyt na zakup działki i budowę domu parterowego, ale zanim polecimy do banków i doradców finansowych, chcemy wiedzieć na ten temat jak najwięcej. nie śpieszy na się, gdyż wstępnie myślimy o 3Q przyszłego roku
Obecnie zarabiamy wspólnie 6.500 netto, czasami więcej.

Kredyt chcemy wziąć na zakup działki i budowę domu, ale...
Chcemy wybudować dom do stanu surowego zamkniętego systemem zleconym (te 8% za materiały).
Większość instalacji mielibyśmy dokonać prywatnie (nie przez firmę) a resztę wykańczać z oszczędności.

Zdaję sobie sprawę z tego, że przez pewien czas będziemy się "babrać w błocie", ale przy kredycie pod klucz przeraża mnie rata kredytu, która wyniesie 2200 zł, więc wolimy mniejsza a resztę z tego co zostanie przeznaczać na wykończenie.

Na dom chcemy przeznaczyć 280 tysięcy + ziemia. Wydaje mi się, że to wystarczy do stanu zamkniętego + instalacje wykonane samemu.

Myśleliśmy także o kupnie działki w pierwszej kolejności, ale przez kilka lat musielibyśmy mieszkać u jej rodziców daleko od pracy (obecnie mamy po 30 i tez nie uśmiecha nam się brać kredytu na dom w wieku 40 lat)

Czy banki mogą skredytować tego typu budowę? Wiem, że ostatnia transza musi być wypłacona w ciągu 2-3 lat w momencie, gdy w domu można zamieszkać. Mając zrobiony pokój, łazienkę i kuchnię a resztę w remoncie bank zezwoli na to?

Myśleliśmy także o kupnie działki w pierwszej kolejności, ale przez kilka lat musielibyśmy mieszkać u jej rodziców daleko od pracy (obecnie mamy po 30 i tez nie uśmiecha nam się brać kredytu na dom w wieku 40 lat) Edytowano przez Damnati (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czy banki mogą skredytować tego typu budowę? Wiem, że ostatnia transza musi być wypłacona w ciągu 2-3 lat w momencie, gdy w domu można zamieszkać. Mając zrobiony pokój, łazienkę i kuchnię a resztę w remoncie bank zezwoli na to?


Jak ja brałem kredyt (2012r) to można było. Z tym, że trzeba było się nakombinować bo:
1) Kosztorys banku z jakiegoś powodu był nieco inny aniżeli realia - i nie było opcji aby to zmienić (tzn musiałem zaakceptować). Ja mogłem jeszcze samodzielnie robić zdjęcia i przed każdą transzą zanosić do banku pokazywać i ubiegać się o kolejną transzę. Kolega już tak wesoło nie miał i musiał "odraczać" płatności wykonawcom bo tak jak i u mnie kosztorys banku sobie a życie sobie.
2) Bank na tamten czas nie dawał kredytu na działkę i budowę. Musiałeś mieć działkę i pozwolenie na budowę aby dostać kredyt na dom. Więc musiałem zaciągnąć kredyt na działkę, odbębnić papierologię i tu 2 opcje: 1 zaciągnąć drugi kredyt na budowę (- tej opcji to wyższa marża dwóch kredytów); 2 zaciągnąć kredyt na budowę którym to kredytem jednocześnie spłaciłem kredyt na działkę (- kara za zbyt szybką spłatę hipoteki działki) - czyli tak czy inaczej dupa z tyłu.
3) Teraz banki każą mieć wkład własny i musisz mieć te (chyba) 20% wartości inwestycji (papierologia się w to nie wlicza, projekt może Cię kosztować nawet 100tyś a dla banku będzie on bezwartościowy);
4) Ostatnia transza kredytu jest wypłacana w terminie który ustalisz z bankiem ale bank da Ci datę w której to będziesz musiał mieć dom odebrany (czyt. skończony). Do tego przyjedzie ktoś to sprawdzić (z tym, że to też da się co nieco nagiąć - np przedstawiciel banku nie musi Ci fotografować całej chałupy).

Dopisuję: Nie wiem dlaczego i czy jest jakaś zmowa banków z firmami "pomagającymi" zaciągnąć kredyt ale na tamten czas dreptając od banku do banku nie było opcji abym dostał kredyt. Jedynie moja zdolność była na poziomie 1/2 tego co zakładałem i chciałem. Jak tylko udałem się do placówek typu openfinance moja zdolność nagle urosła i de facto dostałem o 20000PLN więcej niż pierwotnie chciałem. Mówimy o mieście Kielce i banki które tutaj są.
Link do komentarza
Dziękuję za odpowiedź. Byłem w banku, dadzą kredyt na obie nieruchomości. Ale raty i koszty dodatkowe, o których sie nie mówi (400 zł do raty przed wpisem do księgi, koszty niskiego wkładu, ubezpieczenia) są tak duże, że lepiej wziąć mniej i z reszty (prawie 3000 zł) bez pośpiechu wykańczać w miarę możliwości.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...