Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Ile żeberek grzenika do 12 m2 pokoju?

Recommended Posts

Cytat

Pytanie z formularza ze strony: http://www.budujemydom.pl/porady-ekspertow

Jaki grzejnik potrzebny jest na powierzchnię pokoju 12 m2 przeliczony na żeberka?



Witam, po pierwsze powinno się znać zapotrzebowanie budynku na ciepło.
Średnio przyjmuje się 100 W na m2 ale przy nowych budynkach z dobrym ociepleniem można przyjąć 50 W na m2.
I teraz musimy znać parametry zasilania i powrotu czyli grzejnik zasilany jest wodą o temp. 70 stopni a na powrocie mamy załóżmy 55 stopni. Oczywiście grzejnik wyemituje więcej ciepła gdy zasilimy go medium o temperaturze wyższej ale to mało prawdopodobne by przekroczyć 80 stopni.

Patrzymy w tabelę producenta i przy tych parametrach dobieramy grzejnik, który wyemituje 600 W. Można przyjąć orientacyjnie 800 W. Zaznaczam - orientacyjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uwaga! – zapotrzebowanie na ciepło nie zależy od powierzchni pomieszczenia. (może być mniejsze pomieszczenie z większym zapotrzebowaniem na ciepło i odwrotnie – większe pomieszczenie z mniejszym zapotrzebowaniem na ciepło.)
Aby prawidłowo dobrać grzejnik należy znać dwie wielkości:
- zapotrzebowanie na ciepło dla danego pomieszczenia (np. 1000 W),
- parametry instalacji - czyli temperaturę zasilania i powrotu (np. 75/65°C).
Zapotrzebowanie na ciepło dla danego pomieszczenia zależy od wielu czynników, główne z nich to:
- powierzchnia ścian zewnętrznych i innych przegród oddających ciepło (np. do piwnicy, garażu),
- izolacyjność ścian, okien, stropów, podłóg,
- stopień przeszklenia.
Tak więc nie ma jednej, stałej wartości – może się ona wahać w szerokich granicach nawet od ok. 50 do 150 i więcej W/m2. Najlepszym sposobem doboru pozostaje „sprzedanie” tematu Projektantowi, który obliczy zapotrzebowanie i prawidłowo dobierze najmniejsze grzejniki, ale jeszcze gwarantujące dotrzymanie wymaganej w pomieszczeniu temperatury.
Wskaźnikowa ocena (założenie np. 80 W/m2), choć nadal bardzo często stosowana, zawsze pozostaje przybliżona i obarczona ryzykiem błędu - albo niedoszacowania albo przeszacowania wielkości grzejnika. W pierwszym przypadku skutkuje to ryzykiem niedogrzania, w drugim niepotrzebnie dużym wydatkiem.
W przypadku niedużych obiektów (np. domy jednorodzinne) można korzystać z szacunków na podstawie aplikacji producentów grzejników np. www.purmo.pl 
Jednak w przypadku dużych obiektów (np. mieszkań w budynku wielorodzinnym) należy uzyskać potrzebne dane (zapotrzebowanie na ciepło i parametry instalacji) w spółdzielni / wspólnocie / u dewelopera.
Co do doboru liczby elementów grzejników żeliwnych należy znać ich typ – stosowane były / są elementy o różnej budowie – od ok. 100 do 120 W na 1 element (dla 75/65°C).
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za radę...skorzystam..
    • Gazobeton czyli inaczej beton komórkowy. Tynki na pewno, no i jeszcze posadzki. Zrób sobie po kolei, dach, elektrykę, hydraulikę, tynki, ocieplenie poddasz a dopiero na samym końcu ociepl. Zaczynając od ocieplenia robót budowlanych nie przyspieszysz a przecież jak mówią spiesz się powoli   Koło października zaplanuj sobie tynki, na wiosnę hydraulikę i posadzki  a latem czy jesienią ocieplaj.
    • Gość jan
      Ja wybrałem panele fotowoltaiczne. Polecam. Różnice łopatologicznie wykładają tutaj i widać że mają dużo więcej zalet http://www.parkiet.com/Gospodarka/180719982-Panele-fotowoltaiczne-czy-sloneczne-Jaka-jest-roznica-miedzy-nimi.html
    • Tego nie instaluje się co do cm wg mnie - i tak obrzeża, jak nie masz odpowiedniej nawierzchni na styku z trawnikiem będzie, trzeba dokaszać, a jak za blisko wkopiesz to robot będzie ci się ładował w teren nieprzejezdny dla niego i np zawisał. Bo czasami tak się zdarza - u mnie przy banalnym ogrodzie, bardzo rzadko ale jednak zdarza mu się przejechać poza obszar. Ja osobiście nie wyobrażam sobie ręcznie wkopywać tego drutu - oczywiście pod warunkiem, że znajdziesz instalatora w rozsądnej cenie.   Robomow - miałem demonstracje - zrobił na mnie wrażenie topornego i nie tak dopracowanego jak oczekiwałem Husqvarna - za droga i te nieszczęsne ostrza żyletkowe, które trzeba regularnie wymieniać + chora cena za montaż NAC i podobne - to ma działać do upadłego - wszelkie chinczyki i tanizny odpadły - przebitka może jest i spora ale jak się źle trafi to więcej nerwów niż to warte Bosh - nie znalazłem takiego w zasięgu do oglądnięcia Stiga - poza tym że to znana marka, a jej wykonanie jest na fajnym poziomie to przede wszystkim zdobyła mnie jakością podejścia do klienta. Cena też zrobiła swoje   Na priva przesłałem ci link do forum, na którym prowadziłem dyskusje przed kupnem - tam wszystko szerzej ująłem.   Nie mam garażu/budki - kosiarka stoi pod chmurką. Zresztą cena za oryginalny garaż stigi jest chora - 550 zł za kawałek plastiku - chyba ich porąbało
    • Gazobeton,chociaż z drugiej strony jako jedyny zimowałem chudziaka, wszyscy obok mnie ciągnęli w zime ile wlezie do góry.Nikt jakoś na wilgoć nie narzeka. Dałeś mi do myślenie jezeli chodzi o tynki, bo one trochę wilgoci w gazeboton dadzą..hmmnm mam taki orzech do zgryzienia bo po oknach, dachówce,eletryku chciałem kłaść styropian..gdzieś około pażdziernika
  • Popularne tematy

×