Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
tgrzebien

kładzenie płytek w nieotynkowanej łazience

Recommended Posts

Witam,
mam mały problem. Historia zaczęła się od Pana tynkarza. Doradził mi nie tynkować ścian w łazience, bo i tak będą pod tym płytki, więc tylko strata mkw i płacenia za tynk. Jednak teraz, jak przyszedł Pan od wykończeń stwierdził, że pierwsze słyszy, że nie kładzie się tynku na ścianach i teraz nie będzie mógł położyć płytek z klejem na pacę zębatą bo ściany rozjeżdżają się w pionie o ok 1cm i nie uda sie nałożyć kleju tak cienko jak na tynku i będzie musiał kłaść płytki na placki.
Jako rozwiązanie zaproponował położyć na ścianę siatkę zatopioną w kleju i na to płytki. Czy to dobre rozwiązanie?

Ewentualnie co byście w takiej sytuacji doradzili? Jak to wykonać, żeby było dobrze? Edytowano przez tgrzebien (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
A ja bym zarzucił tynkiem na "żyletki" 6.milimetrowe...
Tak robiłem - listwy podtynkowe stalowe sześcio milimetrowe pionowałem (przyklejając je do ściany) i stosując zaprawę tynkarską Atlasa, oczywiście po uprzednim zagruntowaniu ściany i wysuszeniu tej ściany, nakładałem warstwę tego tynku, wyrównując ścianę w miarę dokładnie łatą aluminiową... Na tę zaprawę i na taką grubość tej zaprawy już po dwóch dniach spokojnie kładłem płytki.
Trwa to nieco dłużej niż kładzenie płyt k/g, ale wiem, że mam solidny podkład pod płytki!

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...TYNKARSKA_ATLAS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tzn, chodzi mi o to że strych w ogóle nie jest ocieplony, i zastanawiam się czy dodanie  10cm wełny na suficie podwieszanym nad pomieszczeniami coś zmieni. Czy moze ocieplic strcyh?
    • Jeśli masz na suficie i na skosach po 20 cm - czyli po równo - to dodałbym na sufit, bo tam będzie więcej ciepło "uciekać", niż po skosach.
    • Witam,   mam dom z poddaszem użytkowym, skosy na poddaszu są ocieplone 20cm wełny (na zakładkę) + 20 cm położonej wełny na sufit z GK. Zostało mi jeszcze trochę wełny i zastanawiam się czy ocieplić nią skosy na strychu (na grubość 10cm), czy z tego co zostało to dołożyć na sufit (Mam dostęp do sufitu z racji obniżenia jego na jętkach o 90cm, można poruszać się po ścianach działowych). Co myślicie?
    • Gość Zbigniew Mitoraj
      W tym roku zaszło trochę zmian w prawie budowlanym nie trzeba uzyskiwać pozwolenia na budowę domów jednorodzinnych oraz obowiązku zgłaszania rozpoczęcia robót budowlanych wystarczy zgłoszenie, ale to dotyczy nie wszystkich obiektów
    • Witam. Buduje dom podpiwniczony na ławach fundamentowych. Piwnica kiedyś będzie dogrzewana. Obecnie mam ocieplone ściany piwnicy XPsem 10 cm, kierbud zalecił ocieplić posadzkę piwnicy. A ja zastanawiam się czy skoro kiedyś będę planował ogrzewać piwnicę to czy mostek termiczny jaki znajduje się pomiędzy chudziakiem a nieocieploną częścią ławy nie będzie powodował utraty ciepła? Piwnica znajduje sie ok 170 cm poniżej gruntu więc w okolicy ław będzie na pewno temp dodatnia.  Reasumując mam tak: A czy zrobić tak? Czy coś to w ogóle da biorąc pod uwagę że ława znajduje się poniżej strefy przemarzania?? Wiem ze poprawnie było by zrobić ciągłość ocieplenia i jako pierwszą warstwę dać specjalne drogie pustaki termiczne ale nie myślałem o tym wcześniej. Kolejne pytanie, kierbud kazał zrobic niewielką fasetke na styku ściana-ława. Żeby woda spływała po masie KMB. Ale fasetka miała być 3x3 cm, a styropian jest grubości 10 cm więc całkowicie przykrywa fasetkę. Co to w ogóle daje? Czy fasetka nie powinna być większa i wychodzić poza xps (wtedy była by bardzo masywna). Ławy są szersze od ścian o 15 cm z każdej strony, więc w przypadku styropianu 10 cm odstają one o 5 cm. Daje to że teraz jeśli woda spływa po xps to podpływa pod styropian xps, zamiast w grunt no i dlatego tława nie jest idealnie równa.  Pierwsza rada kierownika to zrobić kolejna fasetkę na xps z masy KMB ale nie wydaje mi się to rozsądne ponieważ będzie to zamknięcie drogi dla ewentualnej wody pomiędzy xps-ściana, a ja wolałbym żeby ta woda sobie wypływała. Czy rozsądnym by było doklejenie fasetek z XPS a na całości będzie folia kubełkowa? Wtedy ewentualna woda wypłynęła by spod pianki na którą klejony jest XPS.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...