Skocz do zawartości

Ramki na elewacji wokół okien


Recommended Posts

Cytat

da się


Ależ Ty oszczędny w słowach icon_biggrin.gif

Cytat

Witam,
po 2 latach zamieszkiwania doszedłem do wniosku, że na elewacji "czegoś" brakuje. Jeśli byłoby to możliwe do wykonania, to chciałbym dorobić ramki wokół okien szer. ok. 10 cm i grubości 2-3cm. Da się to zrobić bez dużych nakładów?


Kup styropian grubości 3 cm, klej, siatkę i narożniki i działaj.
Link do komentarza

Cytat

Kup styropian grubości 3 cm, klej, siatkę i narożniki i działaj.



Lista zakupów nie sprawi mi problemu. Zastanawiam się jednak nad kwestiami technicznymi, a mianowicie:
- obecny tynk to baranek 2,00; zeszlifować go w miejscach ramek?
- narożniki aluminiowe z siatką?
- "kołkować" ten styropian czy tylko klej?
- jak zabezpieczyć narożniki wewnętrzne, między ramką a ścianą (narożnik z siatką odpada, bo siatką wszedłbym w ścianę z obecnym tynkiem)?

Rozumiem, że w miejscach odcięcia zabezpieczać od początku taśmą, aby klejem i tynkiem nie wejść na obecny tynk?
Link do komentarza
Cytat

Lista zakupów nie sprawi mi problemu. Zastanawiam się jednak nad kwestiami technicznymi, a mianowicie:
- obecny tynk to baranek 2,00; zeszlifować go w miejscach ramek?
- narożniki aluminiowe z siatką?
- "kołkować" ten styropian czy tylko klej?
- jak zabezpieczyć narożniki wewnętrzne, między ramką a ścianą (narożnik z siatką odpada, bo siatką wszedłbym w ścianę z obecnym tynkiem)?

Rozumiem, że w miejscach odcięcia zabezpieczać od początku taśmą, aby klejem i tynkiem nie wejść na obecny tynk?


Tynk możesz zeszlifować ale i bez tego klej by załapał.
Przy tak malej powierzchni nie ma sensu kołkować.
A po co chcesz zabezpieczać narożniki wewnętrzne?
Narożniki aluminiowe z siatka do wtopienia w klej po to aby wzmocnić narożnik, no i oczywiście siatka zbrojona po całości.
Zabezpiecz tylko narożniki zewnętrzne i to tylko te od okna, od muru niekoniecznie ale jak dasz narożnik to będziesz miał linię prostą no ładnie zakończoną powierzchnię.
Na styku styropianu z rama okienna nie musisz dawać żadnego kątownika z siatką, wystarczy jak równo przyłożysz styropian do ramy okiennej.
Ubrudzenie tynku jest nieuniknione, ale jak będziesz się starał to zrobisz to w miarę schludnie, tak że tynk będzie ewentualnie do malej kosmetyki wokół tych ramek.
Jak będziesz kleił to używaj poziomicy abyś równo położył ten styropian.
Link do komentarza
Cytat

Lista zakupów nie sprawi mi problemu. Zastanawiam się jednak nad kwestiami technicznymi, a mianowicie:

Oddziel taśmą malarską blue elewację pozostającą.
Barana do montażu obramowania wokół okien zostaw, przeleć delikatnie szczotą stalową zagruntuj .
Styropianu nie kołkuj ale oklej siatką do dociepleń i na to narożniki,jak narożnik nie wchodzi to przytnij go na długości nożycami.
Po naciągnięciu 2 warstwy kleju, szlifuj całość papierem ściernym i grunt.
Na tynk możesz naciągnąć gips zewnętrzny, podszlfować drobnicą i pomalować na biało. . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...