Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
iron87

Pękanie gładzi przy oknie...

Recommended Posts

Witam
Nadbudowałem dom - 1 piętro.
Koło września 2015 wstawiłem wszystkie okna i zrobiłem tynki naturalne cementowo wapienne.
W sierpniu 2016 weszła firma wykańczać środek.. w salonie zażyczyliśmy sobie gładzie.. robotę skończyli w czerwcu..
Jest koniec sierpnia, a w okół okien odpada gips/gładź..
Co może być przyczyną? okna pracują? źle zagruntowane?
Potrzebuję rad zanim wezmę szefa firmy i zacznie się tłumaczyć...
Pod sufitem mam trzy belki 20x20 pod jedną z nich też "wisi" 5x5cm gipsu i pewnie niedługo spadnie...









Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po pierwsze, to wygląda na zawilgocenie ściany w tych miejscach, po drogie na złe obsadzenie. kiepskie unieruchomienie i byle jakie opiankowanie.

Cytat

W sierpniu 2016 weszła firma wykańczać środek.. w salonie zażyczyliśmy sobie gładzie.. robotę skończyli w czerwcu..



Tego jednak nie rozumiem, bo jeśli teraz tak jest, to przecież przez lato sciany powinny wyschnać.

Pomijam fatalne wygładzenie ściany przy oknach, ktoś je tam szlifowal?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Po pierwsze, to wygląda na zawilgocenie ściany w tych miejscach, po drogie na złe obsadzenie. kiepskie unieruchomienie i byle jakie opiankowanie.



Tego jednak nie rozumiem, bo jeśli teraz tak jest, to przecież przez lato sciany powinny wyschnać.

Pomijam fatalne wygładzenie ściany przy oknach, ktoś je tam szlifowal?



Ściana jest z pustaka Solbet bez elewacji jeszcze..
Dokładnie.. co innego jakby to w okresie jesiennym, albo po zimie się stało.. ale minęły 2 miesiące i jest lato..

Szlifowali... ręcznie przy oknach... dodatkowo te zajebiste "rysy" zrobili malując pędzlem.. na szczęście na żywo tego nie widać tak jak na zdjęciu..

To już nie wiem czy to wina firmy od okien czy tych od gładzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

bo tam się nie daje gładzi
tylko akryl
znaczy takie elastyczne bzz co znosi pracę i ściany i okna



Akryl w szczelinę, po co na scianę? A tam ładnych parę cm ściany jest schrzanione, albo ja mam brudny monitor.


Na ostatniej fotce to ponad dwadzieścia pewnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zrobili wszystko na sztywno, bez dylatacji. Właśnie po to daje się akryl a czy wspomniał MTW aby nie było pęknięć i sobie pracowało, znaczy się było elastyczne połączenie.
Jak dla mnie dawanie gładzi do obroki okien mija się z celem, najlepszym rozwiązaniem jest tynk MP 75, powierzchnia jak po gładzi a wytrzymałość o 100% lepsza.

Stasiu, oczywiście że w szczelinę, to jest tak oczywiste że MTW o tym nie napisał że w szczelinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Stasiu, oczywiście że w szczelinę, to jest tak oczywiste że MTW o tym nie napisał że w szczelinę.




Może i Retro ma rację że nie dla wszystkich musi to być oczywiste
czyli potwierdzam na styku połączenia okno - ściana , nie na całym ościeżu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Akryl niby jest tylko może źle położony?
Z zewnątrz okna piana montażowa jest niezabezpieczona. Może przez nią pić wodę do tynku?

W łazience jest grubiej akrylu i też się zaczyna coś dziać:





Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W łazience jest grubiej akrylu i też się zaczyna coś dziać:


W łazience położyłem gładź?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szanowny Panie,

zgodnie z komentarzami przedmówców, prawdopodobnie montaż okna nie został przeprowadzony prawidłowo i stąd powstaje zawilgocenie, które niszczy gładź. Piana montażowa powinna być zabezpieczona – najlepiej taśmą zewnętrzną i wewnętrzną (tzw. montaż warstwowy) lub przynajmniej otynkowana, inaczej chłonie wodę niczym gąbka.

Polecam więc zabezpieczenie piany. W skrajnym przypadku konieczne może być odkucie okna i jego ponowne uszczelnienie. Kruszącą się gładź należy usunąć, podłoże oczyścić i osuszyć, zagruntować, a następnie nałożyć masę naprawczą ACRYL-PUTZ® LT 22 LIGHT.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Eksperci Śnieżka a co polecicie na tego typu pękniecie?

 

Mieszkanie wykańczane gładzią pół roku tego kupione w stanie developerskim (rok budowy 2015) i bardzo szybko pojawiło się to pękniecie.

Osoba remontująca od stanu developerskiego stwierdziła, że to błąd osób tynkujących i że on jak tynkuje to zakłada jakieś gumki i wtedy tego typu pęknięć nie ma. Czy mam usunąć tą gładź i zagruntować a potem wypełnić ACRYL-PUTZ® LT 22 LIGHT 

druga sprawa to zauważyłem mniejsze i większe pęknięcia między ścianą a oknem. Czy tam trzeba dać akryl?

 

Bardzo proszę o informacje co będzie mi potrzebne, aby to naprawić samodzielnie.  Jakie materiały jaki sprzęt?

gladz.jpg

okna.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Trzeba to tak "zazbroić, żeby domykanie drzwi, drgania związane z wiecznym "trzaskaniem" nie powodowały pęknięć na styku gładź/rama okna.

 

a jak to zrobić ?

a co w przypadku odpadającej gładzi nad oknem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zwykłe zagipsowanie "na sztywno"

bez akrylu na łączeniu

szpachelka, aby "naciąć" czyli zfazować gips na łączeniu z profilem

akryl (tuba i pistolet) do wypełnienia fazy - z udziałem w/w szpachelki

farba do przemalowania

gwarancji nie ma ale możliwe

swoją drogą, w nawiązaniu do postu Redakcji, czy kotwienie okien jest prawidłowe (czego nie da się ot tak sprawdzić), bo akurat chyba na słupku najbardziej "wywala" (a i delikatne, więc kobiece, dłonie do sprawdzenia czy nie ma przedmuchu, czyli gdzieś tam powietrze nie zionie przy łączeniu)

 

Panie zenku, co Pan na to?

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, aru napisał:

zwykłe zagipsowanie "na sztywno"

bez akrylu na łączeniu

szpachelka, aby "naciąć" czyli zfazować gips na łączeniu z profilem

akryl (tuba i pistolet) do wypełnienia fazy - z udziałem w/w szpachelki

farba do przemalowania

gwarancji nie ma ale możliwe

swoją drogą, w nawiązaniu do postu Redakcji, czy kotwienie okien jest prawidłowe (czego nie da się ot tak sprawdzić), bo akurat chyba na słupku najbardziej "wywala" (a i delikatne, więc kobiece, dłonie do sprawdzenia czy nie ma przedmuchu, czyli gdzieś tam powietrze nie zionie przy łączeniu)

 

Panie zenku, co Pan na to?

 
 
 
 

Hej czy to jest odpowiedź na problem w rogach czy też na tą odpadającą gładz u góry ?

 

W przypadku gładzi u góry myślałem aby usunąć te popękane elementy odkurzyć, dać jakiś środek gruntujący (jaki polecacie) i potem wsadzić tą masę naprawczą od snieżki

Przepraszam za te dopytywania ale jestem osobą bez doświadczenia w tych sprawach i byłoby to moje pierwsze gipsowanie dlatego pytam o szczegóły, żeby potem sobie np. na youtube obejrzeć jak to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Poratujcie forumowicze proszę. Jest sobie podłoga betonowa, wylewka tzw. mixokret. Chcieliśmy to pokryć gruntem i pomalować farbą do betonu używając produktów Akrylbet Lakma. Niestety beton ma porowatą fakturę, więc podłoga nie jest gładka nawet po testowym pomalowaniu (jedna warstwa). Chcielibyśmy by była idealnie gładka jak betonowe posadzki przemysłowe z marketów, bo dla nas jest bardzo ważne by była łatwo zmywalna. Czy znacie coś niedrogiego i najlepiej w płynie, co mogłoby wygładzić ten beton przed malowaniem ? Z jakich niedrogich produktów? Ewentualnie co innego możemy zrobić? Wykonawca wylewki twierdzi, że szlifowanie nic nie zmieni.
    • Bez udaru chyba nie da rady Te ciesielskie ja kręciłem kluczem z grzechotką.
    • Może dasz radę, ale musisz pewnie wywiercić otwór prowadzący o średnicy ciut mniejszej od średnicy trzpienia wkręta...
    • długość tej jętki to 3m - od murłaty do murłaty prawie 10 może głupie pytanie ale czy wkręta można wkręcić "ręcznie" tzn kluczem - moja wkrętarka chyba nie uciągnie takiego grubego wkręta;)
    • Dzień dobry, chciałbym prosić o radę bardziej doświadczonych kolegów w tematach tego typu nieruchomości. Jestem zainteresowany zakupem konkretnej działki budowlanej w Poznaniu, ale żeby nie było zbyt kolorowo to z działką wiąże się kilka komplikacji: 1. Działka leży ok. 70 m od jeziora. 2. Działka leży obok spadku terenu, który obniża się dalej w stronę jeziora (obawa przez spływaniem wody z wyższego terenu na działkę/dom, sama działka jest stosunkowo płaska). 3. Do działki wydano warunki zabudowy w których widnieje dziwny punkt (poniżej): "Zaopatrzenie w wodę do istniejącej studni głębinowej - zgodnie z opinią Aquanet (...) brak sieci wodociągowej na wysokości planowanego budynku - jest wystarczające." 4. Droga leżąca przy działce jest drogą prywatną (wspólną dla wszystkich posesji przy tej drodze). 5. Brak sieci kanalizacji (przewidywana w nieokreślonej przyszłości). Chciałbym się dowiedzieć jakich problemów mogę się spodziewać z powodu powyższych i czy któryś z nich może skutecznie zablokować budowę domu. Szczególnie istotny jest dla mnie punkt 3. Czy ostatecznie może dojść do stwierdzenia braku możliwości podłączenia się do wodociągów? Obok działki stoi dom który ma prąd i wodę przyłączone, a przy sąsiedniej działce stoi hydrant. Załączam zdjęcie pokazujące spad terenu (patrząc na zdjęcie działka leży przy stalowym płocie po lewej stronie). https://bit.ly/2EQaosm
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...