Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Czapi

Wilgoć a izolacja termiczna brodzika

Recommended Posts

Nie było mnie tu ze sto lat icon_biggrin.gif No i przylazłam po poradę.Mam zainstalowany brodzik (średnio-wysoki)w łazience z tą akrylową "maskownicą".Oczywiście obudowa nie jest zasilikonowana, więc sobie tak "stoi" (ech mężu, mężu...). Ogrzewanie mamy podłogowe, ale pod brodzikiem-nie. Pewnego dnia po "kąpieli" dzieci stwierdziłam że rozlana woda musiała wpłynąć pod obudowę, więc nakazałam demontaż jej w celu osuszenia.Sam brodzik nie przecieka.Ku mojemu zdziwieniu pod brodzikiem panował niezbyt przyjemny zapaszek pleśni a kurz który niestety zebrał się pod nim-pokryty był nią.Nie były to ogromne ilości ale w kątach gdzie się zebrał kurz-było jej więcej icon_redface.gif Zdziwiłam się bo łazienka jest dobrze wentylowana a obudowa nie jest szczelna(luźno stoi). Czy to możliwe że gdyby właśnie była szczelna -efekt by nie wystąpił?(wilgotne powietrze z łazienki nie dostałoby się tam). Czy różnica temperatur zimą (gorąca woda w brodziku i chłodna podłoga) mogą powodować "pocenie się" pod brodzikiem i na podłodze? Nie wiem jak "ugryźć" temat, chciałabym aby ktoś mi coś podpowiedział-czy właśnie szczelne zamknięcie tej przestrzeni(po uprzednim dokładnym wysuszeniu) wyeliminuje ten problem?Wydaje mi się że jak nie będzie tam wilgoci z łazienki to nie będzie się miało co skraplać(?)Mąż twierdzi że to efekt różnicy temperatur-więc zaczęłam szukać sposobu na zaizolowanie.Znalazłam takie nośniki z twardego styropianu, które izolują i jeszcze tłumią hałas.Ale czy można je zainstalować teraz kiedy brodzik już jest zamontowany???Nie chciałabym zakładać hodowli pieczarek, więc mądrzy Forumowicze, poradźcie co zrobić icon_biggrin.gif Edytowano przez Czapi (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O przyczyny zawilgocenia trzeba podejrzewać raczej brak uszczelnienia kabiny silikonem lub przecieki z odpływu jak i w wyniku spływu rozlanej wody (nachylenie podłogi). Przestrzeń pod brodzikiem powinna być idealnie szczelna (trudno to osiągnąć) bądź wentylowana, co pozwoli na odparowanie ewentualnych przecieków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

O przyczyny zawilgocenia trzeba podejrzewać raczej brak uszczelnienia kabiny silikonem lub przecieki z odpływu jak i w wyniku spływu rozlanej wody (nachylenie podłogi). Przestrzeń pod brodzikiem powinna być idealnie szczelna (trudno to osiągnąć) bądź wentylowana, co pozwoli na odparowanie ewentualnych przecieków.



Czyli mogła to być woda która dostała się w podobny sposób wcześniej (rozlanie). Podsumowując: szczelne zamknięcie wysuszonej przestrzeni pod brodzikiem nie będzie wpływało na rozwój grzybów?Oczywiście przepatrzymy raz jeszcze czy wszystko jest szczelne.
A co do montażu tych nośników-zainteresowałam się tym ze względu na to ze dzieci lubią kąpać się w brodziku z nalaną wodą-niestety dość szybko woda wychładza się. Czy jest możliwość zainstalowania tego teraz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z opisu nie wynika czy w brodziku jest kabina dwu- czy czterościenna, izolacja przeciwwodna pod płytkami ściennymi, a rozchlapywanie wody przez dzieci nie sprzyja zabezpieczeniu przed zaleganiem wilgoci. Woda może wnikać rożnymi drogami, a zamontowanie nośnika zmniejszy jedynie powierzchnię zawilgocenia i utrudni dostęp do syfonu oraz kontrolę pod brodzikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z opisu nie wynika czy w brodziku jest kabina dwu- czy czterościenna, izolacja przeciwwodna pod płytkami ściennymi, a rozchlapywanie wody przez dzieci nie sprzyja zabezpieczeniu przed zaleganiem wilgoci. Woda może wnikać rożnymi drogami, a zamontowanie nośnika zmniejszy jedynie powierzchnię zawilgocenia i utrudni dostęp do syfonu oraz kontrolę pod brodzikiem.



Dodatkowe pytanie - jaki silikonem najlepiej uszczelnić ścianę prysznica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczelności nigdy się nie zapewni
lepiej pozostawić możliwość okresowej kontroli i usuwania tego i owego w razie niemca, zwłaszcza jak tam jest syfon
przy takiej różnicy temp jaka jest możliwa w łazience raczej trudno o skraplanie się pary na akrylu pod obudową, wręcz awykonalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 100W? czyżby uciekło Ci jedno zero? Obie spełniają swoje zadanie więc czy jest sens przepłacać? Musisz opowiedzieć sobie sam   Spokojnie sprawdzi się. Tylko czy nie lepiej spojrzeć w kierunki foli grzewczych. Z matami  grzejnymi to tak jak w panelami solarnymi, kiedyś były hitem, dzisiaj odchodzą powoli w zapomnienie. Spokojnie, czymś musisz ogrzać i nic nie jest za darmo. Każdy boi sie kosztów bo utarło sie że prąd jest drogi, to jest mit. Weź na przykład płytę indukcyjną, w porównaniu z płytą na gaz z butli czy kuchenka gazową, jest ona o wiele tańsza w eksploatacji. Co do opłat to aby je zminimalizować możesz zastosować i raczej powinieneś sterowanie zaawansowane. Jeszcze najważniejsze pytanie, jaką ma ten budynek moc przyłączeniową?
    • Jeżeli trzpień ma typowy przekrój i rozstaw otworów montażowych się zgadza to  można skrócić trzpień w klamce innej marki.
    • czym poleca Pan zaspoinować szczeliny? Czy mógłby Pan podać co do tego będzie potrzebne?
    • Fundamenty fundamentami... jak wygląda posadzka, czy jest warstwa (powinna być jak najgrubsza) styropianu... Siano jest dobre do ogrzewania węglem i i ciepłem - jakby tu delikatnie powiedzieć - zwierząt domowych... przy grzaniu prądem będziesz miał bardzo duże straty i faktycznie elektrownia może naruszyć portfel...   Podejdź bardzo poważnie do dokładnego ocieplenia budynku...
    • Szanowni forumowicze, Przygotowuję się do realizacji projektu niewielkiego domu w technologii szkieletowej, najpewniej bedzie to projekt indywidualny w oparciu o "gabaryty" domu w malinówkach 2. Czym wiecej informacji czytam dot.ogrzewania w domach szkieletowych tym mam większy zgryz  wstępnie zakładałem ogrzewanie elektryczne (kocioł + zasobnik CWU np.kospel ma takie systemy) - dogrzewanie w G12 zimą+ panele PV. Większość wykonawców domów z którymi rozmawiam twierdzi że tradycyjny gaz wychodzi taniej i takie podłączenia wykonują w standardzie.. Przez to rozważam również kocioł gaz + zasobnik CWU z grzałką - do dogrzewania przez PV (reszta prądu na bieżące zużycie lub zwrot do sieci). Kolejna kwestia to czy warto na parterze zakładać podłogówkę? (jeden wykonawca stwierdził że w domu szkieletowym nie ma możliwości osiągnąć efektu "ciepłej" podłogi przez niska akumulacyjność) a na poddaszu kaloryfery? Dom bedzie dobrze ocieplony, wartość U ściany zewnętrznej na poziomie 0,17 W/(m²K). Na pewno jestem przekonany do założenia rekuperacji, oraz bardzo chciałbym PV - uważam że fotowoltaika ma najwieksza przyszłość jesli chodzi o zastosowanie w domach, również biorąc pod uwage wzrosty cen energii oraz obecnie oferowaną dotacje. Bardzo proszę o opinie/porady jakie rozwiązanie byłoby optymalne (celowo nie używam "najtańsze i najlepsze" ) zarówno jeśli chodzi o eksploatacje jak i wkład inwestycyjny przy budowie? Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi,
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...