Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
chirek2

Drzwi łazienkowe (płyta pilśniowa)

Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie jako nowicjusz. Mam taki problem, że zamierzam odnowić drzwi łazienki. Z tego co widzę są to drzwi wykonane częściowo z drewna i częściowo z płyty pilśniowej.To jest tak zrobione, że drewno znajduje się w środku a na zewnątrz z obu stron przyklejona jest płyta wiórowa.Podejrzewam, że właśnie zewnętrzne powierzchnie były oklejone folią meblową. Foli ta teraz bardzo się łuszczy i wygląda to fatalnie. Krawędzie zewnętrzne jak np, powierzchnia montażu zamka drzwi była klejona paskami obrzeżowymi. Jak mam usunąć starą nawierzchnię z płyty wiórowej, czym uzupełnić ubytki i czym ją zabezpieczyć i pomalować? Wszyscy piszą o płytach wiórowych, OSB, sklejce a o pilśni nic. Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taniej wyjdzie kupienie nowych drzwi - są już poniżej 100 zł. Efekt samodzielnej renowacji bez odpowiednich narzędzi będzie pewnie mało estetyczny, a pracochłonność ogromna.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Myślałem o tym, ale to chyba nie takie proste, ponieważ drzwi były już wcześniej okleinowane a futryna jest stara.Poza tym nie wiem, czy uda mi się dobrać drzwi, które pasowałyby idealnie do zawiasów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Myślałem o tym, ale to chyba nie takie proste, ponieważ drzwi były już wcześniej okleinowane a futryna jest stara.Poza tym nie wiem, czy uda mi się dobrać drzwi, które pasowałyby idealnie do zawiasów.



Powinieneś kupić takie drzwi tzn powinny rozmiarowo być dostępne.Mogą co najwyżej być wyższe ale to nie problem,dotną Ci lub Ty to zrobisz.
Co może je różnić?
Tzw felc czyli głębokość i szerokość rowka który przylega do analogicznego fragmentu futryny a co za tym idzie odległości trzpienia części zawiasu(popularnie nazywanego samcem przez pewne skojarzenie) od futryny.Prawdopodobnie nie masz wkręcanych zawiasów więc ich nie wykręcisz żeby ustawić pożądaną odległość.
Jeśli futryny są metalowe to czasem daje się nieco je oddalić od futryny poprzez umiejętne odgięcie tzw łapką,trochę młotkiem.
Jeśli nie to kupujesz nowe zawiasy ale nie takie z obiema częściami wpuszczanymi w drewno/metal tylko z samcem przykręcanym do futryny,na wierzchu.Możesz takie zastosować i do futryny drewnianej i metalowej używając blachowkrętów.Przykładasz drzwi do futryny,zaznaczasz gdzie mają być wkręty,wiercisz i przykręcasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Jakieś zdjęcia drzwi, ościeżnicy by się przydały... Czy ościeżnica jest metalowa, jak wygląda przekrój tej ościeżnicy?

Nie ma możliwości samemu, bez wielu narzędzi odtworzyć powierzchnię płyty pilśniowej - faktycznie jest to - tak jak pisze Sławomir - bardzo pracochłonna robota...

Wielokrotne szpachlowanie, suszenie, szlifowanie, "głaskanie" - już lepszym wyjściem jest zakupienie wymierzonych kawałków płyty mdf, wykończonej podpadającym wzorem, naklejenie na wyczyszczone istniejące płyty pilśniowe, domalowanie miejsc ciętych, wywiercenie/odtworzenie otworów na zamek i klamkę....

W niektórych modelach drzwi potrzebne będzie zrobienie mniejszego, niż wynikałoby z pomiaru kawałka płyty, tak, aby ten nowy kawałek zmieścił się w świetle ościeżnicy, albo oderwanie starej płyty pilśniowej od ramiaka i, po wyczyszczeniu ramiaka, naklejenie nowego kawałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemierzyłem wysokość położenia zawiasów i pasują do standardowych wymiarów drzwi o szerokości 70cm. Różnią się tylko wysokością samych drzwi i podejrzewam, że były wcześniej zakupione jako znormalizowane i potem docięte do wysokości ościeżnicy. Najwyższa wysokość ościeżnicy od podłoża to 199cm a ten niższy wymiar ma ok 197cm i takich wymiarów nie mają znormalizowane drzwi "70" . Wysokość skrzydła to 196,5cm ta niższa i 198cm ta wyższa. Tak więc będę musiał kupić standardową 70 i dać ją do skrócenia.I tutaj forumowicz Buster ma rację. Zdjęć nie mogę dołączyć, bo sporo z tym kłopotu.

Sławomirowi odpowiem, że mam odpowiednie narzędzia i mnóstwo czasu, problemem zaś jest miejsce a mieszkając w bloku nie ma się go za dużo.Sądzę jednak, że przeróbkę drzwi szybciej będzie zlecić fachowcom. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i dziękuję za poświęcenia mi czasu na udzielenie odpowiedzi.To bardzo piękne, że można spotkać ludzi, którzy robią coś dla innych bezinteresownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chyba faktycznie lepiej kupić nowe drzwi zamiast bawić się w renowację o wątpliwym efekcie końcowym. Trzeba tylko dokładnie zmierzyć szerokość ościeźnicy. Jak będą za długie, to dotną na miejscu. Można też wymienić od razu ościeźnicę, wtedy problem z głowy. Nie jest to drogi biznes bo drzwi można kupić już a 100 zł a ościeźnica jest w tej samej cenie (jeżeli nie regulowana). Roboty z wprawianiem na kilka godzin. A i jeszcze cenna rada. Jeżeli chcesz mieć drzwi łazienkowe, które nie będą się łuszczyć, to pytaj producenta o drzwi specjalnie do łazienek (z wodoodpornym laminatem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Architekt krajobrazu
      Jestem architektem krajobrazu. W zawodzie od 13 lat. Rocznie wykonuję około 50-100 projektów/założeń ogrodów przydomowych. Dla mnie podstawowym problemem jest totalny brak niwelacji terenu przed budową, tylko stawianie domów na zastanych warunkach - szczególnie problematyczne w przypadku działek na spadku. Budowlańcy mają efekt końcowy w du..., a klient potem do mnie przychodzi i "zrób pani coś z tym". I trzeba rzeźbić jakieś dziwne skarpy, murki oporowe, palisady, a można było wielu takim kosztownym rozwiązaniom zapobiec przeprofilowaniem terenu przed budową domu.
    • Firma Acero Parapety specjalizuje się w usługach związanych z obróbkami blacharskimi, parapetami oraz sprzedażą moskiter i rolet. Do kanonu oferty zaliczyć można obróbki blacharskie, parapety wewnętrzne i zewnętrzne, parapety wykonane z różnego rodzaju materiałów takich jak aglomarmur, płyt drewnopochodnej oraz parapety PCV, aluminiowe i stalowe. Szczegóły usługi dostępne są pod niniejszym linkiem: http://acero.info.pl/
    • demo, czyli zastosować w trepie podtoczenie frezem, żeby ten kołnierz schował się w desce.   Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Konstrukcja jest z profila zamkniętego 100x50 Jeżeli mówimy o tym czy da się wejść pod schody to tak. Da się, chociaż dostęp do pierwszych trzech schodów będzie problematyczny.   Nie wiem czy dobrze Pana zrozumiałem, mówi Pan żeby zastosować takie blaszki jak na rysunku, a miedzy blaszkę a trepa dać podkładkę filcową, która zapobiegnie skrzypieniu ?
    • Tu nie ma czarnej magii, tylko fizyka budowli. Każdy, co budował wie, że budynek musi po zamieszkaniu najpierw wyschnąć, co odbywa się kosztem ogrzewania. Stąd w pierwszych latach wyższe koszty ogrzewania. Ponieważ sezon grzewczy w naszej strefie klimatycznej trwa 6 miesięcy, przyjeliśmy takie okno czasowe by ujednolicić statystystyczną informację o zużyciu energii dla wszystkich domów opomiarowanych. W praktyce różnie to bywało, jedni grzali dlużej inni krócej, a jeszcze inni nie grzali wcale. Wszystko zależy od budynku, jego położenia, nasłonecznienia i potrzeb mieszkańców.   Co do wysokości kosztów ogrzewania, to wynikają one z tego, że budynek ma tylko 12 cm izolacji do gruntu. System grzewczy, to ogrzewanie podłogowe za pomocą folii grzewczych. Podobny budynek w pobliżu Wrocławia zużył w ostatnim sezonie grzewczym energii za ok. 2000 zł. Tam jest 20 cm styropianu do gruntu! Więc można taniej, tylko należy zastosować odpowiednią izolację.   Ogrzewanie gazem, to nie tylko sam gaz, ale jeszcze prąd elektryczny, serwis, konieczność wymiany pieca po kilku latach i ewentualne naprawy. To też są koszty ogrzewania. Gazu sobie sami nie wyprodukujemy, ale już z prądem, to inna sprawa.
    • Mój znajomy robił ogrzewanie podłogowe z energii słonecznej. Domek podobnej wielkości tylko on założył panele o mocny ponad 20 kW, ale dużo nie zapłacił, chwali sobie firmę Solartime teraz w chacie nie tylko ma prąd darmo, ale i ogrzewanie. Dom marzeń a oszczędności, jakie ma z tego powodu są ogromne. Trzeba tylko pamiętać by dobrze wylewkę ocieplić, bo inaczej sporo ciepła będzie uciekać do ziemi. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...