Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Szwajcar

Ściany z Porothermu - klej, pianka czy klasyczna zaprawa.

Recommended Posts

Stoję przed dylematem jak w temacie. Budynek jak w blogu ze stopki.
18 x 10 m plus ściana nośna w środku. Ścianki działowe też z Porothermu.

Kierownik na to pytanie odpowiedział "zaprawa".
A jeżeli bym chciał inaczej to musi zamówić szlifowane pustaki. Przeliczy różnicę w cenie i mi poda.

Ściany mają być docieplone 20cm grafitowego styropianu.
Czy rzeczywiście warto walczyć o klej i dopłacić? Jak już to ile?

Jak już będą murować z zaprawy to na co zwrócić uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Stoję przed dylematem jak w temacie. Budynek jak w blogu ze stopki.
18 x 10 m plus ściana nośna w środku. Ścianki działowe też z Porothermu.

Kierownik na to pytanie odpowiedział "zaprawa".
A jeżeli bym chciał inaczej to musi zamówić szlifowane pustaki. Przeliczy różnicę w cenie i mi poda.

Ściany mają być docieplone 20cm grafitowego styropianu.
Czy rzeczywiście warto walczyć o klej i dopłacić? Jak już to ile?

Jak już będą murować z zaprawy to na co zwrócić uwagę?


rób na zaprawę
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy ścianie 1W warto by było ale przy 2W nie ma co popadać w dodatkowe koszta.
Jestem tego samego zdania co przedmówca, muruj na zaprawę i to zwykłą nie ciepłochronną.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gdybym jeszcze nie starał się rozeznać tematu to drapałbym się w głowę co te jeden i dwa wu oznaczają.
Ale złapałem, że chodzi o jedno i dwuwarstwową technologię ścian icon_smile.gif
Ale wyjaśnień tematów jak mój jest "jak na lekarstwo" stąd wolałem się upewnić.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Gdybym jeszcze nie starał się rozeznać tematu to drapałbym się w głowę co te jeden i dwa wu oznaczają.
Ale złapałem, że chodzi o jedno i dwuwarstwową technologię ścian icon_smile.gif
Ale wyjaśnień tematów jak mój jest "jak na lekarstwo" stąd wolałem się upewnić.


No widzisz, powoli łapiesz o co biega w tym budownictwie icon_biggrin.gif jeszcze trochę i sam będziesz udzielał porad innym icon_mrgreen.gif
Plusik za dociekliwość i rozgryzienie szyfru 1W i 2W icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Będę wykonywał fundament garażu na glinie w związku z czym mam parę pytań.  1. Ława będzie wykonywana w wykopie, czyli bez szalunku deskowego. Wykop ma 100 cm głębokości, po zdjęciu ok 20-30 cm humusu, więc po zasypaniu fundamentów spód ławy będzie znajdować się na głębokości ok 120-130 cm czyli poniżej strefy przemarzania. Czy w związku z tym że wykop jest w prawie czystej glinie mam się przejmować zamarzaniem gliny na zimę? W tym roku zdążymy tylko zalać ławe a dopiero na wiosnę układać bloczki. Czy po wylaniu ławy i związaniu zabezpieczyć to i zasypać ziemia na okres zimy?    2. Czy w przypadku gliny stosować jakieś folie na dno lub same boki? Kierbud uważa że stosowanie folii budowlanej jako izolacja jest na krótka metę bo i tak może zostać przerwana, uszkodzona i że lepiej zamówic beton wodoodporny w betoniarni. Z kolei znajomy, który też się buduję mówi że majtsry zaproponowali mu by na gliniastych podłożach pod folie dać jeszcze podsypke piaskowa gdyż (jeśli dobrze zrozumiałem) piasek ma być poduszką dla ewentualnego zwiększania objętościowo gliny w sytuacji gdy zamarznie. Lub może chodziło o to że gdy jest folia to ewentualna woda która dostanie się pomiędzy folie a ławe mogła wsiąknąć do piasku? Nie pamiętam dokładnie. Więc może folie dać tylko na boki, lub wyłożyć boki folią fundamentowa a później zawinąć na wierzch pod bloczków?    3. Koparkowy wykopał dół na szerokość 45cm gdyż miał taką łyche, więc moje ławy będą mieć wymiary 40cm wysokie i 45 szerokie. Strzemiona dla takiej ławy robić na 25x25cm? Na ławie ściana fundamentową będzie z bloczka szerokości 25cm.   4. Czy pod belkę zbrojeniowa stosować dodatkową kratownice jak miałem w ławach piwnicy (szerszą od belki)? Czy to się robi tylko dla większych obciążeń (3 kondygnacji?). W moim projekcie nie ma rysunku zbrojenia ławy garażu. 
    • Polecam sklep  https://aquawita.pl posiadaja dzbanki dafi ;)
    • Gość Mam sposób
      Problem mam tylko w łazience po gorącej kąpieli, gdy para wodna osadza się wszędzie, na płytkach i na oknie dachowym. O ile płytki, to nie problem, bo zanim woda ścieknie to zdąży odparować, o tyle z okna woda kapie... Normalnie okno wcale nie paruje. Jak dla mnie, jedyny sposób, to zainstalowanie dodatkowego wentylatora powietrza na okno, by poprawić cyrkulację. Eksperymentalnie użyłem wentylatora domowego i to całkowicie załatwia sprawę. Muszę tylko dobrać montowany na ścianie - wnęce okiennej + sterowanie z czujnikiem ruchu i wilgotności.
    • No niestety tak jest. Nie bez kozery w nowych budynkach daje się coraz więcej ocieplenia, dąży do pasywności budynku itd. W zimie jak ściany są odczuwalnie zimne to faktycznie może to wpływać na temperaturę wewnątrz budynku no i oczywiście  komfort mieszkańców  
    • Tutaj nie da się generalizować, bo taka inwestycja nie jest czarna albo biała. Wszystko zależy od zakresu termomodernizacji, od szczelności budynku itd itd  Wstawienie pompy ciepła do starego budynku w którym hula wiatr i jest nieocieplony chyba nikomu nie będzie się opłacało
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...