Skocz do zawartości

Elewacja drewnianego domu


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam,

Posiadam dom drewniany wybudowany z bali grubości 10 cm. Wykończony jest deską szalunkową. Z uwagi na wiek i zużycie elewacji chciałbym ją wykonać od nowa. Czy na takim budynku mogę położyć styropian?
Proszę o wskazówki, szczegóły, opis warstw i grubości czy lepsza będzie elewacja wykonana z wełny? Zależy mi na położeniu tynku a nie szalówki.
Link do komentarza
Optymalnym sposobem ocieplenia domów drewnianych jest zastosowanie metody lekkiej-suchej z użyciem wełny mineralnej i stelaża elewacyjnego. Stelaż drewniany powinien umożliwić ułożenie ocieplenia grubości 15 cm osłoniętego od zewnątrz wiatroizolacją. Na listwach dystansowych mocowana jest następnie elewacja z sidingu lub szalówki. Inne rozwiązanie to użycie ryflowanych płyt styropianowych mocowanych na ścianie drewnianej pokrytej wiatroizolacją i wykończenie elewacji tynkiem cienkowarstwowym.
Link do komentarza
Cytat

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam,

Posiadam dom drewniany wybudowany z bali grubości 10 cm. Wykończony jest deską szalunkową. Z uwagi na wiek i zużycie elewacji chciałbym ją wykonać od nowa. Czy na takim budynku mogę położyć styropian?
Proszę o wskazówki, szczegóły, opis warstw i grubości czy lepsza będzie elewacja wykonana z wełny? Zależy mi na położeniu tynku a nie szalówki.


Kręcisz drewniane łaty przy okazji pionując , między łaty wełna , nałaty i wełnę wiatroizolacja , na to płyta osb , na płytę środek szczepny , kleisz styro na klej z puszki , kołkujesz kołkami na wkręty , siatka na klej , grunt , tynk.
Link do komentarza
Cytat

Kręcisz drewniane łaty przy okazji pionując , między łaty wełna , nałaty i wełnę wiatroizolacja , na to płyta osb , na płytę środek szczepny , kleisz styro na klej z puszki , kołkujesz kołkami na wkręty , siatka na klej , grunt , tynk.



Strasznie to skąplikowane. Nie lepiej skończyć na wiatroizolacji + dystanse + elewacja z desek z zachowaniem wentylacji warstwy izolacyjnej. Membrana uchroni przed zamakaniem, dystanse zapenia pustke powietrzna i wentylację.
Wlot powietrza przy cokole, wylot pod okapem???

Nie lepiej właśnie tak. Oczywiście Twórca tematu upiera się przy styropianie i BSO ale można to jeszcze przemyśleć.


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...