Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Ocieplenie piwnicy domu z lat 80-tych

Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: http://www.budujemydom.pl/porady-ekspertow

Dzień Dobry,
zamierzam ocieplić piwnicę domu mieszkalnego, pobudowanego w latach 80-tych. Około metr muru wystaje ponad ziemię reszta jest w ziemi. Piszę około metr dlatego, że teren nie jest płaski. Fundament został kiedyś pomalowany lepikiem.

Moje pytanie brzmi, czy ocieplać od ław, czy wystarczy, jak się wkopię około pół metra w głąb ziemi, teren jest bardzo ciężki, gliniasty.

Wiem, że na tym nie powinno się oszczędzać, ale niestety czasem tak trzeba. Bardzo proszę o pomoc, jak to zrobić dobrze no i w miarę tanio.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przede wszystkim proszę prowadzić te prace pod nadzorem kierownika budowy, najlepiej żeby był konstruktorem. Takie prace ziemne potencjalnie grożą utratą stateczności fundamentów. Najczęściej prowadzi sie je krótkimi odcinkami, np. po 2 m.
Co do samego ocieplenia, to oczywiście ocieplenie całych ścian byłoby najlepsze. Jednak i ten wariant, z ociepleniem na 0,5 w głąb gruntu przyniesie zdecydowana poprawę. Największe straty ciepła występują właśnie w części wystawionej ponad grunt (kontakt z zimnym powietrzem zewnętrznym). Zaś nawet przy teoretycznej głębokości przemarzania 1 m (większość kraju) grunt w praktyce nie przemarza zwykle głębiej niż na 60 cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rozpoczęcie prac ociepleniowych powinno być poprzedzone fazą projektową w oparciu o dokonany stan techniczny części nadziemnej i podziemnej fundamentów. Projekt wraz ze specyfikacją powinien zawierać przebieg prac, sposób zamocowania i wybór odpowiednich materiałów. W praktyce niestety bardzo często brakuje odpowiedniego przygotowania i zaplanowania robót co skutkuję błędami lub nadmiernym kosztem związanym z wykonaniem.

Przed rozpoczęciem prac ociepleniowych ściany fundamentu trzeba odkopać, oczyścić, wyrównać ewentualne nierówności (jeśli jest potrzeba). Następnym etapem prac ociepleniowych powinno być wykonanie warstwy hydroizolacji w postaci masy bitumicznej wodorozcieńczalnej (brak reakcji ze styropianem) nanoszonej na powierzchnię ścian fundamentowych. We wspomnianym przypadku na ścianach jest lepik, który może niszcząco oddziaływać na styropian, dlatego warto było by raz jeszcze pokryć powierzchnię ścian masą bitumiczną wodorozcieńczalną w celu odseparowania agresywnego czynnika jakim jest lepik. Po wyschnięciu następuje mocowanie odpowiedniego rodzaju płyt styropianowych TERMO ORGANIKA o nazwie TERMONIUM fundament, przystosowanych specjalnie do izolacji ścian fundamentowych, które są bardzo odporne na zawilgocenie i zachowują właściwości izolacyjne przez bardzo długi okres użytkowania. Płyty mocuje się przy pomocy kleju poliuretanowego TO-KPS, który bardzo szybko uzyskuje trwałe i stabilne mocowanie. Kolejnym etapem prac jest zamocowanie folii kubełkowej i zasypanie fundamentu. Strefy powyżej poziomu gruntu w przypadku wykończenia okładziną kamienną, ceramiczną, itp. Powinny zostać dodatkowo zamocowane przy pomocy kołków montażowych do styropianu. Jest to pod każdym względem optymalny sposób wykonania ocieplenia ścian fundamentowych.

Pozdrawiam
Krzysztof Krzemień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • oooo nie nie nie nie yaco181 te bombeczki musze miec dla moich corek :p 1. Wróbelek Elemelek – 110zl 2. Sowa "Mądra głowa" - 110 zl  
    • Zainteresowała mnie fotografia w tekście pokazująca "profile z otworami ułatwiającymi prowadzenie przewodów i rur". Jakie by te profile nie były, to w procesie produkcji nikt nie szlifuje krawędzi ich otworów, wiec elektryka, który przeciąga przez nie przewód tak jak to pokazano na fotografii, należałoby wygonić z budowy. Uszkodzenia izolacji przewodów murowane, co wychodzi podczas pomiarów przed oddaniem instalacji elektrycznej do eksploatacji. Potem jest szukanie gdzie i jak to się stało, kiedy stelaże obszyte są płytami, wszystko pomalowane, wykończone... a tu trzeba ściany pruć.
    • 1. Możesz kupić pokojowe sterowniki Autaon, podłączyć je do siłowników i będzie to jakoś działało. 2. Możesz kupić sterownik j.w. Auratona lub ciekawe rozwiązania Bero i sterować kotłem no/off i też jakoś będzie działało.    Pierwsze rozwiązanie jest proste, niezależne od tego co teraz masz, ale jak nagrzejesz salon a w jakimś pokoju będzie zimno, to kocioł nie będzie o tym wiedział i nie włączy się.   Drugie rozwiązanie jest o tyle lepsze, że centralnie sterujesz wszystkimi siłownikami i kotłem na zasadzie on/off. Ale ma jedną wadę, masz kocioł De Dietrich MCR3 Plus, do niego pewnie dedykowany sterownik komunikujący się z kotłem po OpenTherm. Na tym sterowniku możesz sporo podglądać i ustawiać. Sterując on/off musiał byś zrezygnować z tego dedykowanego sterownika.   Jak chcesz mieć full wypas zgodny z OpenTherm, to musisz poszukać czegoś, co z tym współpracuje, szukaj pod hasłem "sterowanie strefowe opentherm".  Być może system BeSmart od Beretty, może coś Honeywella. Temat jest szeroki i kłopotliwy o tyle, że niby OpenTherm to otwarty protokół z którego korzysta wielu producentów, ale nie wszyscy producenci postępują wg. tych samych zasad i nie wszystkie urządzenia ze sobą współpracują. Zdaje się, że akurat z De Dietrich jest akurat całkiem nieźle.     Instalatorzy kotłów i instalacji CO raczej Ci w tym nie pomogą poza podsunięciem dedykowanego albo uniwersalnego sterownika. Mój serwisant od kotła jak go zapytałem o czujnik pogodowy, to powiedział, że to tylko problemy robi. Jak ktoś się tym nie interesuje i nie lubi nowości, to woli to co zna i rozumie.    
    • Skoro Tobie nie chce się nawet napisać treści zadania, mnie się nie chce na to spojrzeć. 
    • Zamontuj na zasilaniu z pieca na bajpasie pompkę c.o. i będzie git   I zasilająca grzejniki rurka musi być powyżej górnej krawędzi grzejnika.
  • Popularne tematy

×