Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Jakie wybrać okna i drzwi, by zabezpieczyć dom przed włamaniem?


Recommended Posts

W artykule odpowiadamy na pytania, jakie wybrać drzwi wejściowe i okna, by zminimalizować ryzyko włamania. Podpowiadamy także, czy lepiej zamontować antywłamaniowe okno, czy roletę i jak zabezpieczyć naszą bramę garażową.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/dom-bezpieczny-i-inteligentny/a/22115-jakie-wybrac-okna-i-drzwi-by-zabezpieczyc-dom-przed-wlamaniem

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Można przecież kupić okna odporne na włamania. Wiadomo, że takie 100% antywłamaniowe nie istnieją ale są systemy okien, które stawiają większy opór przy próbie np. wybicia.


okna antywłamy rożnią się szybą której żadny normalny złodziej nawet nia ma w planach zbijać bo to kupa łomotu a klient zapłaci za nią krocie bo na filmach jakiś głupek wali w nią młotem i zbić nie może , ramy też niewiele się różnią , łapka do wyciągania gwoździ wsadzona w odpowiednie miejsce robi o wiele mniej hałasu i jest bardzo efektywna....
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 lata temu...
  • 1 rok temu...

W przypadku drzwi zewnętrznych do domu kluczową kwestią jest poziom ich antywłamaniowości, który oznaczony jest jako RC - RC1, RC2, RC3 itp. Im wyższa liczba RC tym poziom antywłamaniowości jest wyższy. 
Elementy na które również warto zwrócić uwagę to zamki (główne i dodatkowe) i wkładki. Ważne, aby były solidnej konstrukcji jednocześnie odporne na korozję oraz cechowały się najwyższą trwałością mechanizmu, która określona jest ilością cykli. W przypadku wkładek istotną cechą jest ilość kombinacji klucza - te najbardziej bezpieczne mogą uzyskać nawet kilka milionów kombinacji kodu klucza, co oznacza, że zdublowanie się klucza jest praktycznie niemożliwe.
Kolejnym ważną cechą jest materiał z którego są zbudowane. Im drzwi bardziej masywniejsze, stworzone z wysokiej jakości materiałów tym bardziej odporne na ewentualne niechciane ingerencje w ich konstrukcję.
Więcej przydatnych i praktycznych informacji na temat drzwi antywłamaniowych dostępnych jest tutaj: https://gerda.pl/blogerda/co-sprawia-ze-drzwi-antywlamaniowe-sa-bezpieczne/

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Myślałem że będę się cieszył po zalaniu stropu ale wyszła bolesna prawda. Mam sporo nadciągów i belek narożnych z którymi majster chyba sobie nie poradził. Beton zamówiony B30 (drobnoziarnisty) za poradą kierownika, ale przyszedł tak gęsty i szybko wiążący że nie wypełnił góry nadciągów dobrze. Oczywiście majster mógł sobie go rozcieńczyć przed całą operacja ale wolał to zrobić później gdy zalewał górę nadciągów żeby ich nie wibrować bo wypływało dołem. Poprzedni strop na garażu też był z B30 w dodatku gruboziarnisty, robiła to inna ekipa i jakos poradziła sobie z dwoma nadciągami. Tutaj coś poszło nie tak. Tam gdzie góra narzucana była z rzadszego jest w miarę ok, ale gdzie poszło gęste jest baranina, dziury i po rozszalowaniu wykruszyło się. Polecenie kierownika "skuć co luźne, zagruntować i wypełnić CX20". Mam cos innego co prawda, Sika Repair 10F i 13F ale chyba musiało by na to iść kilka worków bo to nie są raki ale wielkie ubytki. Wyglada to tak:           Najgorzej jest chyba w metrowym wsporniku gdzie widać wyraźną granicę wibrowanego i narzuconego ręcznie:       Jest tu wielka jama, przez którą leci woda do środka. Widać też wyraźną nieszczelność tej "czapy". Nalałem na balkonik wody i wyciekła sobie dziurkami aż do wnętrza domu:             Ponadto zobaczyłem w nadciągu niewielką dziurkę, ładnie zamaskowaną przez cienką gładką warstwę betonu wyrównanego szalunkami. Po rozkuciu okazało się że tam też woda:       Moim zdaniem przez brak wibracji beton nie otulił spodu prętów i powstały kanały przez co leci woda. Aż strach pomysleć gdzie tam jeszcze mogą być jamy. Nie wiem czy przejmować się tym, czy z tym żyć? Jak sądzicie: 1.  Czy teraz skuwać to co zostało narzucone, czy zalać czymś rzadszym żeby wypełnić kanały.  2. Jaka gruba musiała by być warstwa gdybym chciał skuć górę nadciągów i zalać ją ponownie? 3. Jak sprawdzić pozostałe nadciągi? Ja opukuje młotkiem i sprawdzam czy gdzieś się nie rusza, czy dzwoni metal. Nie wiem czy tak jest ok. Myślę że jakbym skuł to co zostało ręcznie narzucone to ładnie by się oddzieliło od zawibrowanego. Wiem że nadciągi można zalewać na dwa razy po dniu czy dwóch. Ja chciałem zalać to w jednym etapie żeby było mocniejsze ale teraz chyba lepiej było by to zrobić na dwa razy? Przecież takie rowy i baranina chyba tylko osłabiają? Kierownik uważa że dół wspornika balkonu jest dobrze zawibrowany a on działa na ściskanie wiec jest ok, a rozciągana góra musi mieć tylko otuline. Tylko czy aby na pewno ją ma. Wspornik wspornikiem ale przecież w nadciągach stropu jest odwrotnie, to góra jest ściskana?
    • Tylko gdzie w tym interes jest, przed zmianą prąd był o połowę tańszy przez 20 lat, potem jeżeli instalacja nie generowała kosztów remontu to prąd był prawie za darmo, teraz można zainwestować pieniądze w coś innego, starczy na prąd i jeszcze zostanie.      
    • Gość bubu
      przecież wnet palić nie będzie można
    • Gość Gość
      Stronę DC mam zabezpieczoną ds60vgpv-1000 typ 1+2
    • Gość Gość
      Potrzebuje pomocy. Chcę zakopać basen w pobliżu mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie. Odległość od uziomu pionowego i metalowych filarów wynosi ok 3,5m. Czy odległość tak jest wystarczająca. Martwi mnie jeżeli napięcie z DC pójdzie na ramę i do gruntu. Stronę AC mam zabezpieczoną różnicówką i ogranicznik przepięć. Strona DC ma ogranicznik przepięć specjalny do paneli ds60vgpv-1000 typ 1+2
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...