Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

piony i poziomy (inst. wod-kan.) - dla całego mieszkania


Recommended Posts

witam,
mój projekt nie zawiera wrysowanej instalacji wodno-kanalizacyjnej, w związku z czym stwierdziłem że całą tą instalację musi wykonać jedna osba/hydraulik.
Znalazłem taką osobę i wrysowała mi wstępnie jak miałoby to wszystko wyglądać. Nie znam się na tym w związku czym chciałem Was prosić o pomoc.
Czy takie rozwiązanie, zaproponowane przez hydraulika jest dobre i będzie spełniać swoje zadania w 100%?
Czy można to jakoś inaczej rozwiązać, może macie jakieś inne,lepsze rozwiązania? Może podpowiecie coś, co zmieni diametralnie tą instalację?

pozdrawiam i proszę o pomoc.

W załączniku fotki:
szkic_1_:


szkic_2_:


szkic_3_piętro:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trochę się boję tych długich odcinków poziomych na parterze i zaworów napowietrzających na ich końcach. Do tego na końcu jednego z nich jest sam zlew, a rura jest średnicy 110 mm. Tutaj tak duża średnica spowoduje, że rura nigdy nie będzie dobrze spłukiwana. Dałbym raczej 75 mm.
Tutaj układ pomieszczeń mocno utrudnia sprawę. Wyprofilowanie odpowiednich spadków i łuków na podłączeniach poszczególnych przyborów będzie wymagało bardzo dużej staranności.
I czy nie da się zastąpić któregoś z zaworów napowietrzających pionem , choćby średnicy 75 mm schowanym w ścianie? Te napowietrzacze niestety potrafią się rozszczelnić i mamy smród z kanalizacji w pomieszczeniu.
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Trochę się boję tych długich odcinków poziomych na parterze i zaworów napowietrzających na ich końcach. Do tego na końcu jednego z nich jest sam zlew, a rura jest średnicy 110 mm. Tutaj tak duża średnica spowoduje, że rura nigdy nie będzie dobrze spłukiwana. Dałbym raczej 75 mm.
Tutaj układ pomieszczeń mocno utrudnia sprawę. Wyprofilowanie odpowiednich spadków i łuków na podłączeniach poszczególnych przyborów będzie wymagało bardzo dużej staranności.
I czy nie da się zastąpić któregoś z zaworów napowietrzających pionem , choćby średnicy 75 mm schowanym w ścianie? Te napowietrzacze niestety potrafią się rozszczelnić i mamy smród z kanalizacji w pomieszczeniu.


Dzięki wielkie za zainteresowanie moim tematem i za odpowiedź - takich ludzi się chwali icon_smile.gif
Jak już wspominałem, nie znam się na tym więc jeśli Twoje rozwiązanie jest lepsze od tamtego to zdecydowanie jestem za - po prostu nie chcę mieć "baboli" w instalacji.

A czy mógłbym Cię prosić o dorysowanie tego na rysunku i zaznaczenie tych średnicy? Wtedy będę mógł jasno przedstawić tę sprawę wykonawcy (gdzie i jakie fi ma być) - argumenty już mam, to te które przedstawiłeś.

pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

P.S. zależy mi bardzo na czasie i w tym momencie na właściwym/poprawnym rozrysowaniu tej instalacji wod-kan ponieważ ekipa za dosłownie ok.2 tygodnie prawdopodobnie będzie wchodzić i działać, a w weekend mam się spotkać z hydraulikiem i zatwierdzić wszystko-podać ewentualne zmiany i poprawki.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rysunek z dodatkami na czerwono w załączniku. Powtarzam, że te dodatkowe małe piony napowietrzające to tylko opcja, nie konieczność. Alle rozwiązanie pewniejsze niż zawory napowietrzające.
Tak w ogóle to na tych szkicach praktycznie nie rozrysowano instalacji wodociągowej. Ciekawe którędy będzie poprowadzona woda do kuchni. Niestety trzeba będzie pociągnąć rury przez cały dom, to taka typowa przypadłość większości projektów.

DSC01446.jpg

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rysunek z dodatkami na czerwono w załączniku. Powtarzam, że te dodatkowe małe piony napowietrzające to tylko opcja, nie konieczność. Alle rozwiązanie pewniejsze niż zawory napowietrzające.
Tak w ogóle to na tych szkicach praktycznie nie rozrysowano instalacji wodociągowej. Ciekawe którędy będzie poprowadzona woda do kuchni. Niestety trzeba będzie pociągnąć rury przez cały dom, to taka typowa przypadłość większości projektów.


Dzięki wielkie za pomoc icon_biggrin.gif
Czy masz jeszcze jakieś sugestie i propozycje?

pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Na razie to tyle. Koniecznie poproś o rozrysowanie szkicu instalacji wodnej. Na razie jest tylko ta część w kotłowni.
Tak przy okazji - ten szkic u góry pierwszego rysunku to rura osłonowa dla rury wodociągowej?




ok. dzięki wielkie za pomoc. W razie jakichkolwiek wątpliwości będę pisał i pytał.

p.s. tak, to rura osłonowa.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dołóż do tego 800 kg mokrego śniegu. Na metr kwadratowy. Tak jak wspomniałem, nie twierdzę, że to się od razu zawali. Ale trzeba uwzględniać takie obciążenia i mieć na uwadze, że spadek jest minimalny, a powierzchni brak gładkości. Wiec o zsuwaniu się śniegu nie ma mowy. Musi roztajać. Ale wszystko można zaplanować. 
    • Temu zapytałem z czego toto będzie ....Po roku będzie mógł PeZet posadzić dodatkowo na środku tego dachu kaczeńce.
    • Takie rzeczy planuje się  przez budową konstrukcji, zielone dachy "zaczynają" swój ciężar od 50kg/m2 a po kilku latach mogą już ważyć dwa razy więcej ich ciężar ciągle może się zwiększać nawet powyżej 130kg/m2   Co do opadów to nawet deszcz, czy podlewanie skutecznie zwiększa ciężar, odśnieżanie jest trudne, ale możliwe, trzeba jednak ciągle mieć to na uwadze, drewno  na dachu domu jest osłonięte od czynników atmosferycznych, zadaszone nad tarasem  już nie, wilgotność drewna będzie rosła w okresie jesienno-zimowym wraz ze wzrostem obciążenia dachu, degradacja drewna również.     
    • W tym, że przed lotem do Smoleńska też nikt nie widział w niczym problemu.
    • Warstwy dachu zielonego ekstensywnego - idąc od dołu w górę:   1. Hydroizolacja o parametrach antykorzennych. Jeśli taka nie jest, to..   1a Inna bariera korzeniowa (folia przeciwkorzenna, papa wzmocniona przeciwkorzenna) 2. Geowłóknina chłonno-ochronna - zakład 10 cm 3. Mata drenażowa - zakład kilka cm 4. Włóknina fitracyjna - zakład 10 cm 5. Substrat ekstensywny na dach zielony (ma spełniać wymagania wytycznych dla dachów zielonych FLL) - kupowany w workach, rozgrabić na grubość 6 - 8 cm. 6. Roślinność: rozrzucić albo posadzić pędy rozchodników, albo to i to, albo rozłożyć prekultywowaną matę rozchodnikową.   Podlewać przez pierwsze 3 tygodnie, potem tylko w czasie przeciągającej się suszy.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...