Skocz do zawartości

podłoga z desek na legarach na strychu


Recommended Posts

Witam, w domu mam nieocieplony dach oraz strop "ocieplony" mieszanką trocin, wapna i chyba wełny. Chciałbym ocieplić strop wełną 10cm, pomiędzy dać legary i odeskować. W ciągu najbliższych kilku lat chciałbym użytkować poddasze, choć może się zdarzyć oczywiście, że nigdy go nie wykończę. Dlatego nie widzę sensu ocieplania dachu i ogrzewania pustego pomieszczenia.
1)Czy 10cm wełny wystarczy?
2)Legary będą miały 6,6m długości, czy pomiędzy nimi co kilka metrów robić połączenie?
3)Czy dawać na spód folię?
4)Deski będą sosnowe - impregnować grzybobójczym środkiem? Od wierzchu lakierować, olejować, potraktować pokostem? Deska będzie heblowana, szerokość około 10cm, pióro wpust.
5)Żeby mi się w miarę zgrywało ze schodami, planuję wymiary legarów: 6cm szerokości o 14cm wysokości. Czy jednak zrobić np. 7/10cm i pod nie dać podkładki np. co metr?
Link do komentarza
Cytat

Witam, w domu mam nieocieplony dach oraz strop "ocieplony" mieszanką trocin, wapna i chyba wełny. Chciałbym ocieplić strop wełną 10cm, pomiędzy dać legary i odeskować. W ciągu najbliższych kilku lat chciałbym użytkować poddasze, choć może się zdarzyć oczywiście, że nigdy go nie wykończę. Dlatego nie widzę sensu ocieplania dachu i ogrzewania pustego pomieszczenia.
1)Czy 10cm wełny wystarczy?
2)Legary będą miały 6,6m długości, czy pomiędzy nimi co kilka metrów robić połączenie?
3)Czy dawać na spód folię?
4)Deski będą sosnowe - impregnować grzybobójczym środkiem? Od wierzchu lakierować, olejować, potraktować pokostem? Deska będzie heblowana, szerokość około 10cm, pióro wpust.
5)Żeby mi się w miarę zgrywało ze schodami, planuję wymiary legarów: 6cm szerokości o 14cm wysokości. Czy jednak zrobić np. 7/10cm i pod nie dać podkładki np. co metr?



1) Daj optymalnie grubo, zostawiając wolną przestrzeń ( ok. 2 cm) pomiędzy wełną i spodem desek.
2) Nie widzę potrzeby, połączą je deski.
3) Folia powinna być po cieplejszej stronie, czyli na stropie.
4) Impregnacja zbędna, proponuję lakierowanie.
5) Zastosuj niższe legary i podkładki, które posłużą do regulacji ułożenia legarów. Przy takich legarach co metr wystarczy, przymocuj je do legarów.
Powodzenia.
Link do komentarza
Z opisu nie wynika na czym mają opierać się legary - na starym ociepleniu czy na konstrukcji stropowej? Od tego zależy bowiem ich przekrój i sposób podparcia. Przy nieogrzewanym poddaszu folia będzie niezbędna, ułożona pod ociepleniem od strony stropu. Grubość ocieplenia zgodnie z aktualnymi wymaganiami to co najmniej 20 cm wełny 0,04 W/m K gdy nie ma jeszcze innych warstw termoizolacyjnych. Wykończenie desek to kwestia późniejszego użytkowania - można zrobić to "na gotowo" lub potraktować jako podkład pod ostateczne pokrycie.
Link do komentarza
Cytat

Z opisu nie wynika na czym mają opierać się legary - na starym ociepleniu czy na konstrukcji stropowej? Od tego zależy bowiem ich przekrój i sposób podparcia. Przy nieogrzewanym poddaszu folia będzie niezbędna, ułożona pod ociepleniem od strony stropu. Grubość ocieplenia zgodnie z aktualnymi wymaganiami to co najmniej 20 cm wełny 0,04 W/m K gdy nie ma jeszcze innych warstw termoizolacyjnych. Wykończenie desek to kwestia późniejszego użytkowania - można zrobić to "na gotowo" lub potraktować jako podkład pod ostateczne pokrycie.




Legary mają opierać się na wylewce betonowej, która oddzielona jest od stropu "ociepleniem" z mieszanki trocin, wapna i wełny. (Budowane 30 lat temu).

Znajomy poradził położyć legary o wymiarach 7cm szerokości i 10cm wysokości. Właściwie przykleić klejem poliuretanowym oraz przymocować blachami i wkrętami zgodnie z kierunkiem ułożenia desek. Pomiędzy wełna 10cm. Na spód oczywiście folia. Żeby legary nie kręciły się - wzmocnić tymczasowo deskami łącząc je na wkręty. Gdy będę układał podłogę - zdjąć tymczasowe deski i położyć drugie legary o wysokości dostosowanej do potrzeb (w zależności od rodzaju podłogi - deska, czy panele.) Czyli kratownica.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...