Skocz do zawartości

Dobór urządzeń do instalacji wodociągowej


Recommended Posts

Witam, chciałbym dobrać zestaw urządzeń do doprowadzenia wody ze studni do budynku(rys załącznik). Jak powinna zostać wykonana instalacja? Pompa w studni i hydrofor w domu (czy aby nie zbyt duże obciążenie pompy i przewodów) - czy może zestaw hydroforowy w/obok studni jeśli istnieje taka możliwość(problem umiejscowienia - w przypadku małego zestawu problem częstego załączania się pompy). Z góry dziękuję za pomoc.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Polecam zestaw z pompą zatapialną w studni i sam zbiornik hydroforowy w pomieszczeniu. Wtedy nie ma takich ograniczeń wysokości ssania jak w typowym zestawie hydroforowym, a przy tym mamy ciszę.
Przy takiej różnicy wysokości pompa samozasysająca z typowego zestawu hydroforowego umieszczonego w domu sobie nie poradzi - zbyt duża różnica wysokości pomiędzy pompą a lustrem wody.
Tłumaczyłem to w tym wątku:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...st&p=490121 Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Z opisu nie wynika jaki to rodzaj studni - wiercona pod pompę głębinową z rurą osłonową czy czy w postaci rury ssącej z filtrem. Nie wiadomo też na jakim poziomie utrzymuje się lustro wody.

W przypadku pompy głębinowej rura osłonowej musi mieć średnice nie mniejszą niż ok. 100 mm i zakończona filtrem.

W przypadku rury ssącej lustro wody nie może być niżej niż 7 - 8 m od poziomu ustawienia pompy. Co do parametrów pompy i zbiornika to trzeba je dostosować do przewidywanego zapotrzebowania na wodę i przekroju rur.
Link do komentarza
Studnia a raczej zbiornik zamknięty wykonany(będzie wykonana z kręgów 150cm średnicy głębokość 3m, lustro wody ok 2,4m) zasilana rurą PE32 z prywatnego wodociągu. Punkt usytuowania studni podyktowany jest ostatnim możliwym miejscem grawitacyjnego zasilenia studni z ww. wodociągu.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...