Skocz do zawartości

Jaki remont wybrać?


Recommended Posts

Witam,
Niedługo rozpoczynam remont poniemieckiego ceglanego domku.
Domek jest częściowo podpiwniczony.
Moim celem jest zbliżenie się do domu energooszczędnego.
Zamierzam wykonać:
- nakrokwiowa izolacja dachu dwuspadowego płytami PIR 12cm,
- izolacja dachu płaskiego (EPS 033) 20cm,
- izolacja ścian 5cm PIR + 10cm EPS
- izolacja nad piwnicą 15cm
- izolacja na gruncie 20cm
- rekuperacja
- pompa ciepła powietrze-woda
- okna Uw < 1 W/(m2.K)
Problemem jest oczywiście stary fundament.
80cio centymetrowy chropowaty blok betonu niczym nie odizolowany od podłoża,
na nim ceglany murek wysoki na 4 cegły, następnie papa i na niej ściana.
Brak Ławy fundamentowej pokrytej papą od której mógłbym pociągnąć izolację pionową fundamentu
Papy która jest na poziomie gruntu nie dam rady połączyć z izolacją przeciwwodną podłogi.
Czy warto jest ładować pieniądze i pracę w ten projekt?
Czy nie łudzić się domem energooszczędnym tylko zrobić najprostrzy remont?
Link do komentarza
Każda termoizolacja poprawia ciepłochronność budynku, ale wymierne oszczędności są trudne do oszacowania, jeśli modernizacja nie będzie kompleksowa. Przykładowo efekt ocieplenia ścian będzie znikomy, jeśli pozostawi się nieszczelne okna.

W opisanych warunkach problemem może być przede wszystkim zabezpieczenie murów przed zawilgoceniem, gdy izolacja pozioma uległa zniszczeniu. Dlatego w pierwszej kolejności trzeba ustalić czy izolacja przeciwwilgociowa jest wystarczająca (np. pomiar wilgotności muru), bo ocieplenie wilgotnych ścian doprowadzi do zagrzybienia budynku.
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
Cytat

Każda termoizolacja poprawia ciepłochronność budynku, ale wymierne oszczędności są trudne do oszacowania, jeśli modernizacja nie będzie kompleksowa. Przykładowo efekt ocieplenia ścian będzie znikomy, jeśli pozostawi się nieszczelne okna.

W opisanych warunkach problemem może być przede wszystkim zabezpieczenie murów przed zawilgoceniem, gdy izolacja pozioma uległa zniszczeniu. Dlatego w pierwszej kolejności trzeba ustalić czy izolacja przeciwwilgociowa jest wystarczająca (np. pomiar wilgotności muru), bo ocieplenie wilgotnych ścian doprowadzi do zagrzybienia budynku.


Jeżeli mogę się dopytać, jaki jest poziom, albo jakie są cezury właściwej wilgotności murów?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...