Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
adamukpl

Jaki remont wybrać?

Recommended Posts

Witam,
Niedługo rozpoczynam remont poniemieckiego ceglanego domku.
Domek jest częściowo podpiwniczony.
Moim celem jest zbliżenie się do domu energooszczędnego.
Zamierzam wykonać:
- nakrokwiowa izolacja dachu dwuspadowego płytami PIR 12cm,
- izolacja dachu płaskiego (EPS 033) 20cm,
- izolacja ścian 5cm PIR + 10cm EPS
- izolacja nad piwnicą 15cm
- izolacja na gruncie 20cm
- rekuperacja
- pompa ciepła powietrze-woda
- okna Uw < 1 W/(m2.K)
Problemem jest oczywiście stary fundament.
80cio centymetrowy chropowaty blok betonu niczym nie odizolowany od podłoża,
na nim ceglany murek wysoki na 4 cegły, następnie papa i na niej ściana.
Brak Ławy fundamentowej pokrytej papą od której mógłbym pociągnąć izolację pionową fundamentu
Papy która jest na poziomie gruntu nie dam rady połączyć z izolacją przeciwwodną podłogi.
Czy warto jest ładować pieniądze i pracę w ten projekt?
Czy nie łudzić się domem energooszczędnym tylko zrobić najprostrzy remont?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Każda termoizolacja poprawia ciepłochronność budynku, ale wymierne oszczędności są trudne do oszacowania, jeśli modernizacja nie będzie kompleksowa. Przykładowo efekt ocieplenia ścian będzie znikomy, jeśli pozostawi się nieszczelne okna.

W opisanych warunkach problemem może być przede wszystkim zabezpieczenie murów przed zawilgoceniem, gdy izolacja pozioma uległa zniszczeniu. Dlatego w pierwszej kolejności trzeba ustalić czy izolacja przeciwwilgociowa jest wystarczająca (np. pomiar wilgotności muru), bo ocieplenie wilgotnych ścian doprowadzi do zagrzybienia budynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Każda termoizolacja poprawia ciepłochronność budynku, ale wymierne oszczędności są trudne do oszacowania, jeśli modernizacja nie będzie kompleksowa. Przykładowo efekt ocieplenia ścian będzie znikomy, jeśli pozostawi się nieszczelne okna.

W opisanych warunkach problemem może być przede wszystkim zabezpieczenie murów przed zawilgoceniem, gdy izolacja pozioma uległa zniszczeniu. Dlatego w pierwszej kolejności trzeba ustalić czy izolacja przeciwwilgociowa jest wystarczająca (np. pomiar wilgotności muru), bo ocieplenie wilgotnych ścian doprowadzi do zagrzybienia budynku.


Jeżeli mogę się dopytać, jaki jest poziom, albo jakie są cezury właściwej wilgotności murów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Polecam okno slide teraz przenoszą się do bielska przy bystrzynskiej na przeciwko Orlenu. Okna z porządnej fabryki i sam montaż mega profesjonalnie. Jestem zadowolony ! 
    • To co mnie do niego przekonało to cieńsza warstwa i właściwości samopoziomujące. Nie znam żadnego dobrego fachowca od miksokreta, a takiej posadzki byle kto dobrze nie zrobi. Anhydryt jeśli ma dobrze dobrane proporcje składników jest trudny do spartaczenia. Ja wydałem na tę wylewkę 40 zł na m2 na gotowo - czy miksokret jest tańszy?
    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...