Skocz do zawartości

Jaka podbudowa pod plac manewrowy


Recommended Posts

Chcielibyśmy na wiosnę wyłożyć lub wylać nową nawierzchnię na plac manewrowy na którym przechowywany jest towar, elementy budowlane, stoją auta itd.
Plac o powierzchni 0,5 ha. Obecnie wysypany jest tam zwykły żwirek, ale jest to rozwiązanie tymczasowe (robią się koleiny i kałuże - szczególnie teraz, podczas roztopów). Po placu będą jeździły 2 wózki widłowe. Jaką stabilizację polecacie?
Link do komentarza
Przede wszystkim to sam musisz wiedzieć jaki tonaż będzie się po tym placu przemieszczał i z jaka częstotliwością bo to jest główny wyznacznik jaka ma być podbudowa i nawierzchnia.
Link do komentarza
Żwir to kiepskie rozwiązanie. Po pierwszym deszczu przy jakimś cięższym aucie, będziesz potrzebował koparki do wyrównania terenu.
Lekkie jak lekkie, ale duże i ciężkie auta, gdy zaczną kręcic po takim terenie, to szybko porobią się "góry i doliny".

Musiałbyś wybrać dobrych kilkadziesiąt cm ziemi, w to miejsce odpowiedni podkład - kruszywa i podsypki. I dopiero na to kostka lub asfat. Wtedy będzie się to dobrze trzymało. I niech to zrobi jakaś firma, aby gwarancja była przez minimum 2 lata.
Link do komentarza
Chłopie, nie kombinuj może, może. Jak chcesz już na siłę robić to sam to jak już wspomniałem, najpierw odpowiedz sobie jaki tonaż będzie po tym placu jeździł i z jaka częstotliwością a potem popytaj po okolicznych firmach ile by to kosztowało.
Chcesz szybko to kup płyty betonowe i wyłóż ten plac nimi.
Link do komentarza
Płyty betonowe to średni pomysł. One wybrzuszają się w miejscach łączeń. Jazda po nich autem, to karkołomna sprawa. Ich jedyną zaletą jest to, że są stosunkowo tanie.
Podjazdy pod rampy robi się z podłoża, kruszywa na kilkadziesiąt cm w głąb. Zależy jeszcze od gruntu.
Co do podsypki, to możesz zastosować takie kruszywo http://cemexbeton.pl/produkty-standardowe/...acje-i-podsypki
Jest ono stosowane zarówno pod kostkę czy asfalt.
Gdybym miał coś sugerować, to 0-31 jest lepszą opcją, bo drobna frakcja i dobrze klinuje. Robi się niemal beton z tego (prawie beton). .
Link do komentarza
Cytat

Płyty betonowe to średni pomysł. One wybrzuszają się w miejscach łączeń. Jazda po nich autem, to karkołomna sprawa. Ich jedyną zaletą jest to, że są stosunkowo tanie.
Podjazdy pod rampy robi się z podłoża, kruszywa na kilkadziesiąt cm w głąb. Zależy jeszcze od gruntu.
Co do podsypki, to możesz zastosować takie kruszywo http://cemexbeton.pl/produkty-standardowe/...acje-i-podsypki
Jest ono stosowane zarówno pod kostkę czy asfalt.
Gdybym miał coś sugerować, to 0-31 jest lepszą opcją, bo drobna frakcja i dobrze klinuje. Robi się niemal beton z tego (prawie beton). .



Płyty betonowe nie muszą się tak wybrzuszać, jeśli zastosuje się właśnie odpowiednią podbudowę, same płyty o odpowiedniej grubości oraz przeprowadzi się dobre fugowanie. Bynajmniej nie twierdzę, że zjawiska da się uniknąć całkowicie, można jednak w dużym stopniu wyeliminować.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...