Skocz do zawartości

budowa domu-komin pojedynczy czy podwójny?


Recommended Posts

Witam,
Moje pytanie dotyczy budowy kominów w powstającym domu. Fundamentu są już gotowe i w marcu będą budowane ściany i dalej w górę.
W projekcie jest przewidziane ogrzewanie piecem na ekogroszek i komin z jednym kanałem.
Niemniej jednak w niedalekiej przyszłości przewidziana jest w miejscowości linia gazu ziemnego.
W związku z tym wykonawca budowy polecił, żeby wykonać tylko jeden komin dla kotła węglowego.
W jeśli w przyszłości byłaby potrzeba opalania gazem, to taki komin z rury kwasoodpornej można by poziomo przeprowadzić
przez ścianę na zewnątrz i potem w górę parę metrów (tak jak się to często widzi przy modernizowanych starszych budynkach).
Jednak takie rozwiązanie nie jest "miłe dla oka".
I tutaj są 2 rozwiązania:
1. Budowa podwójnego komina "systemowego" - jeden kanał na opalanie węglowe, drugi na gaz.
Tylko, że taki komin trochę kosztuje - ok. 7000 wg tego co poleca wykonawca.
2. Budowa pojedynczego komina systemowego, a obok niego budowa komina z gotowych pustaków używanych
do budowy kanałów wentylacyjnych (będzie taniej!!!) i za parę lat w razie opalania gazem, można od góry
wpuścić wkład metalowy do komina.
Co poradzicie w takim temacie?
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Izolacja ścian to 15 cm styropianu.
Wentylacja mechaniczna jest w projekcie i będzie. Centrala na poddaszu w szczycie dachu, prawdopodobnie GWC za domem i z niego pionowym przewodem w ścianie powietrze do centrali.
Co do jednego komina i potem ew. do niego wkład z blachy to nie obawiasz się, że komin po paru latach "zarośnie"
lekko sadzą itp i może być problem z włożeniem wkładu?



Cytat

Jaka planujesz izolację domu? nie lepiej całkiem zrezygnować z kominów i ogrzewać dom w inny sposób? a wentylacja mechaniczna. na tym etapie masz dużo rozwiązań.

co do pytania to ja bym zrobił jeden komin a potem do gazu można kupić wkład do tego komina.


Link do komentarza
Optymalna pod względem technicznym i funkcjonalnym będzie postawienie systemowego komina dwuciągowego, który pozwoli na bezproblemowe podłączenie kotła węglowego i gazowego (również kondensacyjnego).

W wariacie oszczędnościowym - gdy zrezygnuje się z opalania węglem - można postawić komin pojedynczy a później wprowadzić wkład do kotła gazowego. Kanały w kominie węglowym mają średnicę 18 lub 20 cm, a do gazu wystarczy rura spalinowa nie większa niż 13 cm. Postawienie szybu wentylacyjnego jako późniejszego kanału spalinowego też jest możliwe, ale spodziewane oszczędności mogą być niewielkie jeśli konieczny będzie montaż wkładu powietrzno-spalinowego.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Witam,
Moje pytanie dotyczy budowy kominów w powstającym domu. Fundamentu są już gotowe i w marcu będą budowane ściany i dalej w górę.
W projekcie jest przewidziane ogrzewanie piecem na ekogroszek i komin z jednym kanałem.
Niemniej jednak w niedalekiej przyszłości przewidziana jest w miejscowości linia gazu ziemnego.
W związku z tym wykonawca budowy polecił, żeby wykonać tylko jeden komin dla kotła węglowego.
W jeśli w przyszłości byłaby potrzeba opalania gazem, to taki komin z rury kwasoodpornej można by poziomo przeprowadzić
przez ścianę na zewnątrz i potem w górę parę metrów (tak jak się to często widzi przy modernizowanych starszych budynkach).
Jednak takie rozwiązanie nie jest "miłe dla oka".
I tutaj są 2 rozwiązania:
1. Budowa podwójnego komina "systemowego" - jeden kanał na opalanie węglowe, drugi na gaz.
Tylko, że taki komin trochę kosztuje - ok. 7000 wg tego co poleca wykonawca.
2. Budowa pojedynczego komina systemowego, a obok niego budowa komina z gotowych pustaków używanych
do budowy kanałów wentylacyjnych (będzie taniej!!!) i za parę lat w razie opalania gazem, można od góry
wpuścić wkład metalowy do komina.
Co poradzicie w takim temacie?
Pozdrawiam.


Po pierwsze,zacznij od wykonania OZC,czyli audytu energetycznego domu,bo może się okazać,że żaden komin nie będzie Ci potrzebny i 7 klocków za komin będziesz miał w kieszeni a dodając do tego przyszły kocioł na ekogroszek wartosci ok.7-8tys.zł będziesz już miał ok.15tys.zł w kieszeni,które to można przeznaczyć na inne źródło ciepła,nie wymagające komina i kotłowni,bezobsługowe,czyste i nie zatruwające Twojej rodziny i sąsiadów.
OZC da Ci tyle,że dowiesz się ile energii zużyje Twój dom na ogrzewanie.Będziesz to wiedział to na spokojnie policzysz przyszłe rachunki i zastanowisz się czy warto czyli czy zasadnie ekonomicznie wchodzić w kominy i kocioł na ekogroszek czy warto w coś innego tańszego.

Cytat

Izolacja ścian to 15 cm styropianu.
Wentylacja mechaniczna jest w projekcie i będzie. Centrala na poddaszu w szczycie dachu, prawdopodobnie GWC za domem


GWC przy rekuperatorze jest bezsensem,kasę z GWC przeznacz na lepszą izolację domu bo 15cm styro na ścianach to słabiutko jeśli chodzi o ograniczenie strat ciepła przez ściany. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Arturo, rozwiń tę myśl. Ja mam mieć zarówno rekuperator, jak i glikolowy wymiennik ciepła, i chętnie poczytam, jaki to wielki błąd zrobię. icon_razz.gif


Ano mam i rekuperator i GWC zatem spostrzeżenia bo trochę tego się pomierzyłem a wnioski sobie wyciągniesz sam ;)
Podawałem na FM jak to dokładnie było z dokładnością co do dziesiatek st.C ale nie chce mi się szukać zatem z tego co pamiętam:
W moim przypadku przy -15st.C na zewnątrz z GWC do domu wchodziło +7st.C a do reku +9st.C bo po drodze się ogrzało.
Na anemostatach +16st.C,po przełączeniu na czerpnię zewnetrzną do reku wchodziło -13st.C ale na anemostatach +14-15st.C.
Wniosek sobie wysnuj icon_smile.gif
W lato +32st.C na zewnątrz,z GWC do domu wchodzi +13st.C do reku +18st.C na anemostatach +22st.C,po przełaczeniu na czerpnię do reku wchodzi +32st.C a na anemostatach +24-25st.C
Wniosek sobie wysnuj ;)

GWC a tym bardziej drogi glikolowy to totalne nieporozumienie jeśli oczywiście jest rekuperator icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Myślałem też o pompie ciepła, ale w moich stronach nie ma kogo "na żywo" popytać i obejrzeć na miejscu.
Czyli GWC odpada...dobrze wiedzieć.
A czy 15 cm styro to słabiutko?....no chyba tak źle to nie jest.


Ale o czym chcesz na żywo popytać i obejrzeć ?
Nie bój się,to nie jest wymysł szatana ani żadna czarownica ;) To daje ciepło i to ciepło tanie,tańsze niż węgiel ;)
Pompy ciepła od dziesiątków lat funkcjonują w cywilizowanych krajach a Polsce też od bardzo dawna i domy nie wybuchają icon_biggrin.gif

A prąd ? Jak gazu nie ma ?
1kWh z prądu to tylko 0,30zł a z gazu 1kWh to 0,22-0,25zł,czyli max.8 groszy drożej.
Nie masz OZC to i nie wiesz ile te 8gr będzie znaczyło całościowo drożej,zrób OZC to się dowiesz tego dokładnie ale sądzę,że bedzie to max.1000zł rocznie drożej ale masz ale inwestycja jest najtańsza no i dalej masz 15tys.zł w kieszeni bo bez komina i bez kotla na ekogroszek a i bez dodatkowych kosztów za przyłącze gazu icon_smile.gif

Styro 15cm na ścianach to słabiutko,zrob OZC to dowiesz się ile przez ściany ucieka energii za którą musisz zapłacić icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Dzięki za odp.
A ile cm styropianu na ścianę jest "dobrze"?


Tyle ile zaakceptujesz strat energii czyli kasy uciekającej przez taką ścianę ;)
Zważ,że budujesz dom nie na rok,dwa czy trzy tylko na znacznie dłużej a cena energii z biegiem lat będzie rosła czyli im mniej strat energii będzie posiadał dom tym ogrzewanie go będzie tańsze.


Na tą chwilę bez OZC nie wiesz ile tej energii będzie tam uciekało czyli nie wiesz nic i nie możesz się określić.


W moim przypadku wg projektu miałem 12cm na ścianach,20cm na stropie,15cm w podłodze i went.grawitacyjną i wg projektu dom mial na ogrzewanie zużywać 10500kWh energii.
Dałem odpowiednio 20cm z niską lambdą,50cm i 20cm i WM z reku i zużycie energii po takich zabiegach zmalało mi o połowę do 5000kWh.
Czyli grzejąc prądem dom projektowy za ogrzewanie płacilbym ok.3200zł a gazem ok.2500zł a tak teraz po zmianach gdybym grzał prądem płaciłbym 1500zl a gazem 1250zł a że mam pompę ciepła to płacę 500zł za ogrzewanie za sezon grzewczy icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tyle ile zaakceptujesz strat energii czyli kasy uciekającej przez taką ścianę ;)
Zważ,że budujesz dom nie na rok,dwa czy trzy tylko na znacznie dłużej a cena energii z biegiem lat będzie rosła czyli im mniej strat energii będzie posiadał dom tym ogrzewanie go będzie tańsze.


Na tą chwilę bez OZC nie wiesz ile tej energii będzie tam uciekało czyli nie wiesz nic i nie możesz się określić.


W moim przypadku wg projektu miałem 12cm na ścianach,20cm na stropie,15cm w podłodze i went.grawitacyjną i wg projektu dom mial na ogrzewanie zużywać 10500kWh energii.
Dałem odpowiednio 20cm z niską lambdą,50cm i 20cm i WM z reku i zużycie energii po takich zabiegach zmalało mi o połowę do 5000kWh.
Czyli grzejąc prądem dom projektowy za ogrzewanie płacilbym ok.3200zł a gazem ok.2500zł a tak teraz po zmianach gdybym grzał prądem płaciłbym 1500zl a gazem 1250zł a że mam pompę ciepła to płacę 500zł za ogrzewanie za sezon grzewczy icon_smile.gif



Czy mógłbyś z kosztami eksploatacyjnymi odnieść się do kosztów inwestycyjnych(PC)?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Czy mógłbyś z kosztami eksploatacyjnymi odnieść się do kosztów inwestycyjnych(PC)?


Cieżko się odnosić do kosztów inwestycyjnych nie znając obciążenia cieplnego domu a od tego głownie czyli od mocy grzewczej pompy zależy jej cena a widełki są bardzo duże nawet do 10tys.zł.
Powiedzmy,że dla nowego domu ok.150m2 z obciążeniem 5-9kW będzie to koszt ok.20-25tys.zł za calość z zasobnikiem cwu.
Oczywiście mowa o pompie p-w.

Cytat

500 zł z PC za sezon grzewczy.
O kurcze. Szacun.


No stety icon_smile.gif 1750-1900kWh icon_smile.gif Za ogrzewanie jedynie,żeby nie było potem niedomowień ;)
Ale ja budowałem pierwszy dom od razu dla siebie a nie dla wroga czy na sprzedaż i już do emerytury,tak,żeby mnie było stać na emeryturze na ogrzanie tego domu bez wachlowania węgla szuflą icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Fajnie, widać że to była z góry przemyślana decyzja i dopracowane wykonanie.
To się chwali.
Rozumiem, ze PC (jest P-W) ma jakieś "wspomaganie" na wypadek silniejszych mrozów?


Od trzech lat najniżej było -18st.C i wtedy pompa nie wymagała żadnego wspomagania,pracowała jedynie trochę dłużej bo chyba z 10h bo mam mocną pompę w stosunku do potrzeb domu,aczkolwiek na wypadek mrozów rzędu -40st.C ma w sobie grzałkę 3kW ;)
Od tego czy będzie potrzebowała wspomagania czy nie zależy poprawny dobór mocy grzewczej pompy do obciążenia cieplnego domu a nie od samej pompy icon_smile.gif
Jeśli nie zostanie poprawnie dobrana czyt.zostanie dobrana za słaba w stosunku do obciążenia cieplnego to będzie potrzebowała wsparcia.
Dlatego tak ważne jest wykonanie OZC i na każdym kroku będę to powtarzał icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

A kogo do wykonania OZC byś polecił?Kto robił u Ciebie?


U siebie robiłem sam,na piechotę,potem potwierdzałem u niezależnego audytora energetycznego i wyniki się prawie pokrywały ;)
Sądzę,że w okolicy masz nie jednego takiego audytora i z nim zagadaj,powiedz mu,że nie ma to być zwykły papierek tylko rzetelne wyliczenia aczkolwiek większość audytorów robi to na jednym programie a mianowicie profi OZC.
Możesz się sam pobawić w to,na stronie sankomu jest demo do pobrania programu na jakim wykonywane jest OZC:
http://pl.sankom.net/do-pobrania/programy-probne
Link do komentarza
Gość arturo72
Zatem przytoczę pytanie Autora:
Cytat

Witam,
Moje pytanie dotyczy budowy kominów w powstającym domu.
W projekcie jest przewidziane ogrzewanie piecem na ekogroszek i komin z jednym kanałem.
Jednak takie rozwiązanie nie jest "miłe dla oka".
I tutaj są 2 rozwiązania:
1. Budowa podwójnego komina "systemowego" - jeden kanał na opalanie węglowe, drugi na gaz.
Tylko, że taki komin trochę kosztuje - ok. 7000 wg tego co poleca wykonawca.
2. Budowa pojedynczego komina systemowego, a obok niego budowa komina z gotowych pustaków używanych
do budowy kanałów wentylacyjnych (będzie taniej!!!) i za parę lat w razie opalania gazem, można od góry
wpuścić wkład metalowy do komina.
Co poradzicie w takim temacie?
Pozdrawiam.


Jak i moją odpowiedź w temacie budowy komina czy kominów :
Cytat

Po pierwsze,zacznij od wykonania OZC,czyli audytu energetycznego domu,bo może się okazać,że żaden komin nie będzie Ci potrzebny i 7 klocków za komin będziesz miał w kieszeni



Jeśli ktoś tego nie pojmuje,nie rozumie to już jego problem icon_smile.gif
Podpowiem,budowa kominów lub nie,jest ściśle powiązana z systemem grzewczym,o wyborze systemu grzewczego a tym samym o budowie kominów lub nie,decyduje w przypadku świadomych inwestorów ilość zużytej energii na ogrzewanie czyli rachunki za ogrzewanie.
Wiedzę o przyszłych rachunkach na ogrzewanie mamy z OZC czyli tym samym to OZC decyduje czy komin ma powstać czy nie.
Prościej się chyba tego nie da wytłumaczyć. Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Czy Redakcja nie widzi?
Ktoś kto będzie szukał porady o kominach jak wejdzie w ten wątek szybciej go zamknie niż otworzy, wejdzie w drugi wątek np o ogrzewaniu i tez szybciej z niego wyjdzie niż wejdzie bo wszędzie wszystko schodzi o pompach ciepłach a o konkretach jedynie dwa, trzy posty i taki gość już więcej na to forum nie przyjdzie po porady.
O to chodzi Redakcji? Efekt już widać po frekwencji "starych" forumowiczów.
Nie można wzorem innych tematów co nie na temat przesunąć dane posty do innego tematu aby nie gmatwać wątków?
Niech tematy staną się przejrzyste i jasne, odnoszące się do konkretnego pytania zadanego przez autora tematu.
Link do komentarza
Abstrahując od powyższej wymiany zdań pomiędzy Szanownymi Forumowiczami, chciałem napisać, że w temacie komina będzie tak:
1. Po pierwsze termoizolacja - większa niż przewiduje projekt.
Czyli: podłoga - 20cm, ściany - 20cm, poddasze - 40 cm może więcej.
2. Po drugie rekuperacja.
3. W związku z pkt. 1,2 i zmniejszeniu zapotrzebowaniu na ciepło oraz możliwości instalacji wkładu kominowego do pieca gazowego w przewód kominowy dla tradycyjnego pieca...w domu będzie jeden przewód kominowy, a nie dwa.
Źródło ciepła jeszcze do końca nie jest ustalone, ale teraz jest brany pod uwagę ekogroszek lub PC.
Tylko, że PC to sprawa dość indywidualna i zlecę "komuś" żeby zajął się obliczeniem całego systemu z PC.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Abstrahując od powyższej wymiany zdań pomiędzy Szanownymi Forumowiczami, chciałem napisać, że w temacie komina będzie tak:
1. Po pierwsze termoizolacja - większa niż przewiduje projekt.
Czyli: podłoga - 20cm, ściany - 20cm, poddasze - 40 cm może więcej.
2. Po drugie rekuperacja.
3. W związku z pkt. 1,2 i zmniejszeniu zapotrzebowaniu na ciepło oraz możliwości instalacji wkładu kominowego do pieca gazowego w przewód kominowy dla tradycyjnego pieca...w domu będzie jeden przewód kominowy, a nie dwa.
Źródło ciepła jeszcze do końca nie jest ustalone, ale teraz jest brany pod uwagę ekogroszek lub PC.
Tylko, że PC to sprawa dość indywidualna i zlecę "komuś" żeby zajął się obliczeniem całego systemu z PC.
Pozdrawiam


Ze swojej strony podpowiem jedynie,że straty energii do gruntu nie są aż tak drastyczne także można dac 15cm z dobrą labda,reszta jest ok.
Druga sprawa nie wykluczalbym prądu ale to wyjdzie po OZC czy ilość zuzytej energi na ogrzewanie a tym samym rachunki przy różnych sposobach grzania będą akceptowalne czy nie icon_smile.gif

O to właśnie chodzi przy tego typu dyskusjach,żeby nie świadomy inwestor zaczął brać na poważnie budowę domu zastanawiając się nad nią a nie słuchając beznamietnie że jeden poleci jeden komin a drugi dwa kominy a budowa "się buduje"
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

ta, pierdu pierdu, trzeba zaprzęgać wielkiego myśliciela i jego OZC do takiego tematu
drogi Autorze - czy nie prościej założyć w przyszłości kondensat gazowy z zamkniętą komorą i nie pie... się w dywagacje o kominach?


Czy naprawdę prościej i czy naprawdę taniej ?
Ja bym na obydwa pytania odpowiedział nie icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Bardzo pozytywne myślenie wywiazalo się z tak "kasztanionego" pisania co mhtyl ? ;)


Że pozytywne nie zaprzeczam, ale nie w wątku o kominach.
Kto będzie szukał informacji o PCi w dziale o kominach?
Ta dyskusja powinna zostać przeniesiona do innego odpowiedniego tematu albo powinien zostać utworzony nowy temat.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Że pozytywne nie zaprzeczam, ale nie w wątku o kominach.
Kto będzie szukał informacji o PCi w dziale o kominach?
Ta dyskusja powinna zostać przeniesiona do innego odpowiedniego tematu albo powinien zostać utworzony nowy temat.


Temat został założony przez konkretnego inwestora,każdy post dotyczył tegoż konkretnego inwestora i jego domu a nie ogółu,tworzenie nowych tematów czyli rozdzielanie tej dyskusji na kilka tematów dotyczących tego konkretnego inwestora i jego domu byłoby bzdurą.
Nikt nie musi nic szukać,bo ten konkretny inwestor,zakladający ten temat jest jedyny i niepowtarzalny i nie ma bliźniaków z takim samym domem i z takimi samymi problemami. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ano mam i rekuperator i GWC zatem spostrzeżenia bo trochę tego się pomierzyłem a wnioski sobie wyciągniesz sam ;)
Podawałem na FM jak to dokładnie było z dokładnością co do dziesiatek st.C ale nie chce mi się szukać zatem z tego co pamiętam:
W moim przypadku przy -15st.C na zewnątrz z GWC do domu wchodziło +7st.C a do reku +9st.C bo po drodze się ogrzało.
Na anemostatach +16st.C,po przełączeniu na czerpnię zewnetrzną do reku wchodziło -13st.C ale na anemostatach +14-15st.C.
Wniosek sobie wysnuj icon_smile.gif
W lato +32st.C na zewnątrz,z GWC do domu wchodzi +13st.C do reku +18st.C na anemostatach +22st.C,po przełaczeniu na czerpnię do reku wchodzi +32st.C a na anemostatach +24-25st.C
Wniosek sobie wysnuj ;)

GWC a tym bardziej drogi glikolowy to totalne nieporozumienie jeśli oczywiście jest rekuperator icon_smile.gif


W każdym temacie łudzę się czytając twoje wpisy, że może masz wizje, interes itp. - a ty ciągle mnie rozczarowujesz.
Mam GWC glikolowe, najtańszy rekuperator na rynku (Luna). Jeżeli przy -20* na zewnątrz za reku mam 18* na plusie to powiedz mi jaką sprawność ma GWC glikolowe i czy jest potrzebne.
Przy -30 - -20 w reku bez GWC, grzałki czy nagrzewnicy wymiennik zamienia się w sopel lodu.
Link do komentarza
Gość arturo72
Jesteś tego pewny,że wymiennik zamarznie ? Próbowałeś odłączyć GWC ? Jeśli nie to spróbuj a się dowiesz.
W moim przypadku odlaczenie GWC rurowego,fakt,że nie przy -30st.C bo nie mieszkam na Syberii tylko przy ok.-10st.C
nie skutkowało niczym oprócz niższej temp.nawiewu i drugi fakt,że nie mam Luny tylko inny reku ale też bez grzałki.

Żadnej wizji a tym bardziej interesu nie mam.
Piszę zawsze z własnego doświadczenia i zawsze to co wiem coby może ktoś kto nie wie się dowiedział czegoś nowego ;)
Link do komentarza
Oczywiście że zamarznie - w tym roku nie miałem okazji sprawdzać (włączony GWC), ale 2 lata temu bywały takie sytuacje. Podobnie jest latem - w tym roku były upały i na czujniku za nagrzewnicą miałem 17- 19 stopni (niestety nie mierzyłem jeszcze temp. za reku.
Jeżeli mój GWC podnosi mi temperaturę powietrza przynajmniej o 30* (nie było w tym roku większych mrozów) i pobiera przy tym 20W to ma sprawność o wiele większą od PC.
Po tak upalnym lecie mogę stwierdzić że to cudo działa - nie jest to klima , ale efekt jest odczuwalny.
Oczywiście teraz jak mam 7* ciepła GWC jest wyłączony - z reku wychodzi na dom 17-18 stopni.
Link do komentarza
Cytat

GWC a tym bardziej drogi glikolowy to totalne nieporozumienie jeśli oczywiście jest rekuperator icon_smile.gif


Zdaje się, że mamy zupełnie różne oczekiwania od gruntowego wymiennika ciepła. Tobie ma się on opłacać, a mnie ma dołożyć komfortu. I nie tyle interesuje mnie jego wpływ zimą, co latem (to, co napisał BIGL).

Fraza "totalne nieporozumienie", wygłoszona przez Ciebie jak kolejna prawda objawiona, w pierwszej chwili dała mi pewność, że piszesz grubo po północy, z jakimś puszkowym harnasiem w dłoni. icon_mrgreen.gif Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

I nie tyle interesuje mnie jego wpływ zimą, co latem (to, co napisał BIGL).


Nic ale to nic kompletnie nic nie da Ci GWC latem,nie przy 150 czy nawet 200m3/h z temp.nawiewu nawet 15st.C.
Gdybyś tam puścił 2000-3000m3/h to owszem ale przy nawiewie z wentylacji o jakiej piszę nawet o 1st.C nie polepszysz komfortu w domu jak go nie zacienisz,bo to jedynie zacienienie daje odczuwalny komfort a nie wentylacja.
Najtańsza klima na splicie to 1500zł...



I wiem co pisze,u mnie nawiew jest 300m3/h.
Link do komentarza
Cytat

Tia - a 20cm styropianu na "fasadach"w lecie jest odrywane ?

Jak pomyśli wcześniej (bez cyferek i OZC) to okap dachowy,przystosowany do danego terenu, zwłaszcza przy parterówce, załatwi definitywnie sprawę "zaciemnienia".

A jak na lato nie oderwał ze ścian styropianu, to będzie pławił się w komforcie icon_mrgreen.gif




I to się zgadzam. Dzięki okapowi latem mam zacieniony salon (pomimo ogromnych drzwi tarasowych), a zimą jak słonko nisko to wędruje przez te drzwi aż do kuchni.
Nikt tu nie pisze że GWC zastąpi latem klimatyzacje - ogóle dalecy jesteśmy od takich twierdzeń.
Link do komentarza
Cytat

Nikt tu nie pisze że GWC zastąpi latem klimatyzacje - ogóle dalecy jesteśmy od takich twierdzeń.



Bo to trzeba zrozumieć, że latem GWC nie dopuszcza do nagrzewania pomieszczeń powietrzem wentylacyjnym - takie jest jego zadanie.


Taka mała zmiana w podejściu do zagadnienia - a taki duży krok .............. icon_lol.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Bo to trzeba zrozumieć, że latem GWC nie dopuszcza do nagrzewania pomieszczeń powietrzem wentylacyjnym - takie jest jego zadanie.


Taka mała zmiana w podejściu do zagadnienia - a taki duży krok .............. icon_lol.gif


Mylisz się.
Sprawdź u siebie czy nie dopuści do nagrzania,pochwal się w lecie jak z tym będzie.
Jeszcze raz,to nie wentylacja czyni komfort w domu nie nagrzewajac pomieszczeń a jedynie nie dopuszczenie słońca i ciepłego powietrza przez okna.
Jeśli w pomieszczeniu 15m2 nawiewa nawet 80m3/h o temp.15st.C to jest pikus w stosunku do tego co wchodzi szybami i taki nawiew nie jest w stanie nie dopuścić do wzrostu temperatury w tym pomieszczeniu jeśli nie będzie odcięte całkowicie dopływ ciepła.
Bajbaga,zmierz temperaturę szyby latem od wewnątrz,nawet w cieniu...zobaczysz jaki masz grzejnik. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Rosyjski uczony miał wykonać doświadczenie na muszce.
Urwał jej 1 nogę i mówi do niej:
- Mucha idź
Mucha poszła
Wyrwał 2 nogę i powiedział:
Mucha idź
Mucha poszła.
Wtedy urwał trzecią i czwartą nogę - mucha szła. W końcu urwał piątą nogę i mówi do muchy:
- Mucha idź!
Mucha się nie rusza.
Uczony zapisuje w dzienniku: "Po urwaniu 5 nogi mucha ogłuchła".
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Rosyjski uczony miał wykonać doświadczenie na muszce.
Urwał jej 1 nogę i mówi do niej:
- Mucha idź
Mucha poszła
Wyrwał 2 nogę i powiedział:
Mucha idź
Mucha poszła.
Wtedy urwał trzecią i czwartą nogę - mucha szła. W końcu urwał piątą nogę i mówi do muchy:
- Mucha idź!
Mucha się nie rusza.
Uczony zapisuje w dzienniku: "Po urwaniu 5 nogi mucha ogłuchła".


Bardzo odpowiednia historyjka ;)
Niektórzy z takich właśnie dzienników jedynie korzystają bez zastanowienia się icon_biggrin.gif

A te szyby od wewnątrz w lecie pomierz sobie icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
I co niby ma być ?

Pakiet 3 szybowy z powłokami niskoemisyjnymi + powłoki refleksyjne + wypełnione kryptonem.
Przy właściwym okapie dachowym, lub markizie.

Nie ma bata we wsi, aby było znacząco więcej niż temperatura w pomieszczeniu - stawiam orzechy, ze nawet mniej jak 1 stopień.

Ale nawet przy zwykłych pakietach 2 szybowych i markizie lub dobrze wykonanym okapie dachowym, też temperatura nie będzie znacząco większa od tej w pomieszczeniu.

Dlaczego? - bo fizyka działa. icon_cool.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Gość arturo72
Cytat

Tak myśli 90% inwestorów. A to pułapka. Bo JAKI dusza zapragnie? Jaki byś wybrał dajmy na to dla kominka? Dla ułatwienia, wybierz najpierw rodzaj kominka...


Np do kominka bo tylko taki mam komin na dachu ;)
Najtańsze badziewie z allegro,pekabet się to chyba zwało,fi200m,7,4m za nie całe 1500zł icon_smile.gif

O taki:
http://allegro.pl/8m-fi20-uniwersal-komin-...5977125832.html

Rodzaj kominka ?
Wkład z zamkniętą komorą spalania z dolotem powietrza z zewnątrz pod wkład,obudowa akumulacyjna z płyt,bez kratek wentylacyjnych w obudowie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja też muszę, ale jak się pomyśli i odpowiednio przygotuje - to nie jest to takie upierdliwe... Właśnie spakowałem trzy worki (plastik, papiery i te niesegregowalne) i wiadereczko na bio... Spacerek na śmietnik i - załatwione... wiadereczko umyte, suszy się i zaraz wróci do szafki, w którym stoją w sumie cztery wiadereczka po 28 litrów pojemności... Zupełnie wystarczają na tydzień... no, bio trochę częściej, w zależności od zawartości wiadereczka...  
    • Konstrukcja tych pomp IBO FP4 powoduje , że nieco dłużej wytrzymają po wystąpieniu suchobiegu, ale też należy je wyłączyć. Lepiej zastosować dodatkowe urządzenie automatycznie wyłączające pompę po wystąpieniu suchobiegu. Jest ich wiele na rynku ,różnych producentów. np,    https://b2b.omnigena.pl/sterowania-i-zabezpieczenia/1878-opc59-sterownik-5907761103184.html (jeśli pompa ma silnik max 1,3kW)   https://aquatik.eu/14-ibopress-10-sterownik-wylacznik-pompy-hydroforu-suchobieg-ibo-press-10-p-697.html (jeśli pompa ma silnik max 2,2kW)   Można też w ogóle zmienić koncepcję i zamiast dużego zbiornika wybrać układ z pompą głębibową, falownikiem i niewielkim zbiornikiem buforowym. Falownik wyłączy pompę po suchobiegu. Koszt takiego zostawu z całkiem porządną pompą IBO odporną na piach to ok. 2 tys. zł.    
    • 🌟 Kim Jesteśmy? 🌟 Letyro to dynamiczna firma specjalizująca się w produkcji i montażu wysokiej jakości osłon okiennych. Nasze produkty są nie tylko funkcjonalne, ale także stylowe, nadając Twojemu domowi wyjątkowy charakter.   🔧 Co oferujemy? 🔧 Rolety Zewnętrzne: Chronią Twoje okna przed słońcem, zapewniając prywatność i kontrolę nad temperaturą w domu. Moskitiery: Zapomnij o niechcianych gościach w postaci owadów! Nasze moskitiery zapewniają swobodę korzystania z otwartych okien, bez ryzyka inwazji komarów czy much. Bramy Garażowe: Bezpieczne, wytrzymałe i łatwe w obsłudze – nasze bramy garażowe chronią Twój samochód i mienie przed niepożądanymi intruzami. Parapety Wewnętrzne: Dodaj stylu i elegancji do swojego wnętrza dzięki naszym parapetom wewnętrznym, dostępnym w różnorodnych wzorach i kolorach.   Nasza strona www: rolety Rzeszów
    • Niezła gromadka. Ja muszę segregować w mieszkaniu. To dopiero przerąbana sprawa -.-
    • Na starym mieszkaniu miałem meble z Ikea i powiem, że z jakości niektórych naprawdę byłem zadowolony. Ale większość niestety nie przetrwała długo w idealnym stanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...