Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Aser

Podjazd, parking i odległości -jak to robicie?

Recommended Posts

Witam, domek z garażem i u mnie w warunkach wymaga się min. 2 miejsca postojowe przed domem. Wymagania 7m od okien i 3m od granicy działki zbiło mnie z tropu i architekt zwrócił mi uwagę, że za mało miejsca przed domem -trzeba go odsunąć!
Przez te wymagania muszę nieoptymalnie ustawić/przesuwać bryłę domu, zmniejszając ogród. Wymiary 2.3x5 to obszar 5x5 m, spełniający ww. warunki. Najdziwniejsze jest to, że podjazd do garażu jest w projekcie 3m od okna -czyli podjazd nie może być parkingiem, chore, albo czegoś nie zrozumiałem!
1.Czy są jakieś triki aby sobie z tym poradzić?
2.Czy od drogi dojazdowej też wymaga się 3m odległości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Nie bardzo rozumiem opisu całej sytuacji. Tobie zalezy na 2 miejscach, czy takie są odgórne wymagania?

Tego też nie rozumiem: "Najdziwniejsze jest to, że podjazd do garażu jest w projekcie 3m od okna -czyli podjazd nie może być parkingiem, chore, albo czegoś nie zrozumiałem!" - Projektant nie uwzględnił odległości? Podjazd parkingiem?

Może jeszcze raz, prościej wytłumaczysz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przepisy lokalne ustalone w MPZP lub w indywidualnych warunkach zabudowy są podstawą dla projektanta, który będzie przygotowywał plan zagospodarowania działki na nim więc spoczywa obowiązek dostosowania projektu do powyższych wymagań.

Z opisu trudno wywnioskować, czy podane wymagania dotyczą konkretnej działki przewidzianej np. do prowadzenia działalności usługowej, jak duży jest budynek mieszkalny, przeznaczenie sąsiednich nieruchomości itp. W przypadku indywidualnych WZ można zwrócić się do gminy o ich zmianę (wydanie nowych), jeśli w istotnym stopniu
utrudniają zagospodarowanie działki.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wymóg 3 i 7m wynika z obowiązujących przepisów, czyli Rozporządzenie w sprawie WT .............

Cytat

§ 19.
1. Odległość wydzielonych miejsc postojowych, w tym również zadaszonych, lub otwartego garażu wielopoziomowego dla samochodów osobowych od okien pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi w budynku mieszkalnym, budynku zamieszkania zbiorowego, z wyjątkiem hotelu, budynku opieki zdrowotnej, oświaty i wychowania, a także od placu zabaw i boiska dla dzieci i młodzieży, nie może być mniejsza niż:
1) 7 m – w przypadku do 4 stanowisk włącznie,

2. Odległość wydzielonych miejsc postojowych lub otwartego garażu wielopoziomowego dla samochodów osobowych od granicy działki budowlanej nie może być mniejsza niż:
1) 3 m – w przypadku do 4 stanowisk włącznie,

§ 21.
1. Stanowiska postojowe dla samochodów osobowych powinny mieć co najmniej szerokość 2,3 m i długość 5 m .......


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki! MPZP przewiduje u mnie 2 miejsca parkingowe i myślałem, że może to być wjazd do garażu lub obok, ale mam problem taki, że wjazd do garażu jest w odległości dużo < 7m od okien! Obszar dla 2 MP to ok. 25 m2, więc będę musiał cofnąć dom bardziej do tyłu i zmniejszy mi się miejsce na taras za domem.
Myślałem, że można to jakoś obejść, bo widzę wiele domków tylko z podjazdem do garażu, czyli bez dod. MP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. Odległość liczy się tylko od okien sypialni i "salonu" - może tam jest "rezerwa".
2. Być może w MPZP jest zapis że w miejsca postojowe wlicza się garaż (w wielu jest taki zapis).
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O tak!
1. nie spełnia mi okno kuchni, która jest połączona z salonem -otwarta. Czy w tym wypadku mogę mieć <7m -super!
2. dzwoniłem i rzeczywiście 1 MP może być w garażu, więc wygląda to już dużo lepiej, dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy cienki, ale uzgadniałem wstępnie adaptację gotowego projektu i architekt zaskoczył mnie powyższymi informacjami -teraz będę przygotowany i już będzie lepiej:) Dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dużo informacji o izolowaniu kontenerów można znaleźć na http://swiat-kontenerow.pl/porady/jak-dobrze-zaizolowac-kontener/ 
    • Animus - przecież napisałem - szczelina o małej wydajności. Wąska szczelina pozwala na wolny ruch powietrza, a nie szybki. To nie obniży temperatury do punktu rosy, tylko o jeden dwa stopnie. Tam nie ma wiatru, nie ma przewiewania, jest wysoka stosunkowo temp. w stosunku do zewnetrznej. Małe otwory wentylacyjne, wąska szczelina - to bardzo mała wymiana powietrza.   Poza tym można na 2, 3 miesiące zamknąć te otwory na dole - wtedy nie ma cyrkulacji. Ale przez pozostałe 9, 10 miwsięcy jest - i nie ma pozostającej pary wodnej na powierzcnni ściany. tu mogę odpowiedzieć przykładem.  Był taki program TV odomach z bali  USA - itam jednak narzekali na ciepło i ocieplali niektórzy te budynki dodatkowo, wykazując znaczne oszczędności.
    • no tutaj akurat jest jeszcze ok, ale że widać gołym okiem to wrzuciłem. Na innych scianach musiałbym zrobić zdjęcie z poziomicą, wtedy widać odchyły.  Dzięki za te normy - wychodzi, że norma to 2cm, a u mnie dochodzi do 5cm. Na zdjęciu, przy górnej krawędzi okna, jest ok. 3cm, trochę zasłania tę przestrzeń taśma od ciepłego montażu.    Co do stropu, zastanawiam się czy nie lepiej najpierw go zeszlifować maksymalnie na równo z dolną ścianą, zamiast tynkować? Bo dolne ściany trzymają pion, problem jest z górnymi.   A dlaczego pytasz o sufit w salonie? 
    • Wentylowanie izolacji poprzez wpuszczanie do jej wnętrza powietrza o obniżonej temperaturze spowoduje wprawdzie odprowadzenie części wilgoci z wnętrza przegrody, ale również przyczyni się do obniżenia temperatury w jego wnętrzu, a tym samym spowoduje osiągnięcie w szczelinie przegrody temperatury punktu rosy. Czyli po co ta izolacja, jeżeli jest nieprzydatna? Wody będzie więcej, chłodne powietrze=większa kondensacja.     Budynek zrobiony z prawdziwych bali, ściany jednorodne wykonane z drewna litego, posiadają dużą pojemność cieplną. Duża pojemność to duża bezwładność cieplna, czyli im większa masa ciała, tym większa jego bezwładność cieplna, od tego zależy komfort cieplny domu z bala. W chacie drewnianej o wysokiej bezwładności cieplnej są mniejsze wahania temperatury, ponieważ grube bale zmagazynują więcej ciepła w ciągu dnia, a oddadzą je po zachodzie słońca, gdy powietrze ochładza się. Chałupy drewniane z cienkiego bala o niskiej bezwładności cieplnej szybko nagrzewają się od słońca i szybko wychładzają. Technicznie to się nazywa przesunięcie fazowe strumienia cieplnego w ścianie z bali drewnianych, przy grubości ściany 22 cm wynosi około 11 godz., czyli że ściana z bali nagrzana w ciągu dnia słońcem, przekazuje swoje ciepło do wnętrza budynku jeszcze następnego dnia rano. W okresie zimowym najniższa temperatura powietrza zewnętrznego wystąpi np. o godzinie 3 w nocy, wówczas najniższa temperatura na wewnętrznej powierzchni ściany wystąpi około godz. 14. Osłaniając ścianę z bala przed słońcem sztuczną izolacją wytworzoną przez człowieka, odcinamy możliwość przekazywania strumienia cieplnego przez naturę.  
    • Eeeee, nie jest tragicznie... jest do naprawy...     I tak musisz tynkować, żeby zgubić "wystający" strop, na którym stoi ta ściana - wrzucą ciut więcej tynku i będziesz Pan zadowolony    Ciekawy jestem, jak ma wyglądać sufit/strop w salonie...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...