Przemo5936 Napisano 15 stycznia 2016 Udostępnij #1 Napisano 15 stycznia 2016 (edytowany) Witam.,Jestem nowy na forum wiec nie wiem do końca czy w dobrym dziale założyłem temat proszę o wyrozumiałosć. Mam pytanie Postawiłem nowy budynek jestem na etapie stanu deweloperskiego tej zimy około miesiąca temu zacząłem ogrzewanie budynku. I mam Pytanie po jakim czasie ogrzewanie podłogowe zacznie działać jak powinno czy posadzka jakiś czas się wygrzewa? Na Wyjściu rurki są ciepłe na powrocie już są zimne lub letnie. Posadzki były robione na początku listopada. Edytowano 15 stycznia 2016 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 15 stycznia 2016 Udostępnij #2 Napisano 15 stycznia 2016 Cytat Witam.,Jestem nowy na forum wiec nie wiem do końca czy w dobrym dziale założyłem temat proszę o wyrozumiałosć. Mam pytanie Postawiłem nowy budynek jestem na etapie stanu deweloperskiego tej zimy około miesiąca temu zacząłem ogrzewanie budynku. I mam Pytanie po jakim czasie ogrzewanie podłogowe zacznie działać jak powinno czy posadzka jakiś czas się wygrzewa? Na Wyjściu rurki są ciepłe na powrocie już są zimne lub letnie. Posadzki były robione na początku listopada. Ja podłogówkę zalałem 22 grudnia. Wczoraj właściwie 1 raz ją uruchomiłem na dłużej na minimalny przepływ - efekt podłoga "niezimna" w dotyku. Jakbym odkręcił na maksa to by była ciepła.Rurki mam od 15 do 20cm..Jak przypadkiem 2 dni temu o niej zapomniałem ( odpowietrzyć chciałem ) to po 3h była ciepła.Moim zdaniem - jak masz jeszcze zimną podłogę od listopada to na bank masz zapowietrzony układ, albo czegoś nie odkręciłeś..Nie wiem jak masz skonstruowany układ ale ja w swoim przypadku odpowietrzniki mam na rozdzielaczach, a odpowietrzałem minimalnie napełniając układ dopóki woda mi się przez zbiornik wyrównawczy nie przelewała. I za każdym syczeniem odpowietrznika dolewałem wody do układu.. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 15 stycznia 2016 Autor Udostępnij #3 Napisano 15 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Ja podłogówkę zalałem 22 grudnia. Wczoraj właściwie 1 raz ją uruchomiłem na dłużej na minimalny przepływ - efekt podłoga "niezimna" w dotyku. Jakbym odkręcił na maksa to by była ciepła.Rurki mam od 15 do 20cm..Jak przypadkiem 2 dni temu o niej zapomniałem ( odpowietrzyć chciałem ) to po 3h była ciepła.Moim zdaniem - jak masz jeszcze zimną podłogę od listopada to na bank masz zapowietrzony układ, albo czegoś nie odkręciłeś..Nie wiem jak masz skonstruowany układ ale ja w swoim przypadku odpowietrzniki mam na rozdzielaczach, a odpowietrzałem minimalnie napełniając układ dopóki woda mi się przez zbiornik wyrównawczy nie przelewała. I za każdym syczeniem odpowietrznika dolewałem wody do układu.. Układ mam odpowietrzony chyba jak był zapowietrzony to słyszałem prace pompy od podłogi teraz jej w ogóle nie słysze czyli chyba powietrza w układzie nie ma na rozdzielaczu na wejściu i na powrocie mam automatyczny odpowietrznik pompke od podłogówki mam ustawioną na poz. 6 może to jest błąd? Może pompa lepiej zagrzeje jak będzie chodziła na wolniejszych obrotach? Edytowano 15 stycznia 2016 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
aaaa Napisano 15 stycznia 2016 Udostępnij #4 Napisano 15 stycznia 2016 jak to pierwsze uruchomienie, to wylewki trzeba wygrzać...podawać niską temperaturę i stopniowo zwiększać temperaturę - powinno to być rozciągnięte w czasie (nawet 4 tygodnie!)niektóre urządzenia - kotły gazowe/pompy ciepła mają chyba takie gotowe programy do wygrzewania Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 15 stycznia 2016 Autor Udostępnij #5 Napisano 15 stycznia 2016 Jaką najlepiej podać temperature maksymalna? 35 stopni? Na jakich obrotach najlepiej zeby pracowała pompa od podłogówki? od 1 do 6? Link do komentarza
aaaa Napisano 15 stycznia 2016 Udostępnij #6 Napisano 15 stycznia 2016 (edytowany) przykładowy program wygrzewania jastrychuTemperatura startowa: 25 °C1 dzień - 25 °C2 dzień - 30 °C3 dzień - 35 °C4 dzień - 40 °C5 dzień - 45 °C6 ? 12 dzień - 45 °C13 dzień - 40 °C14 dzień - 35 °C15 dzień - 30 °C16 dzień - 25 °C17 ? 23 dzień - 10 °C24 dzień - 30 °C25 dzień - 35 °C26 dzień - 40 °C27 dzień - 45 °C28 dzień - 35 °C29 dzień - 25 °C bieg pompy chyba nie ma większego znaczeniaz kolei gdzie indziej czytałem, żeby zacząć od 25C i kilka dni tak trzymać, potem dopiero zwiększać, nie więcej niż 2C na dzień.... Edytowano 15 stycznia 2016 przez aaaa (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 15 stycznia 2016 Autor Udostępnij #7 Napisano 15 stycznia 2016 Regulacja podłogówki I jeszcze jedno pytanie jak w linku widać na zdjeciu regulacja u mnie jest podobna takie same oznaczenia i pytanko czym się różni jak ustawie bieg 6 np po lewej stronie a czym jak ustawie ten sam bieg po prawej stronie. Link do komentarza
aaaa Napisano 15 stycznia 2016 Udostępnij #8 Napisano 15 stycznia 2016 (edytowany) nie jestem pewien na 100% - ale wydaje mi się że:z jednej strony masz ustawienia na sztywno 1-6 (po prawej)z drugiej strony jak dasz na 4 - to pójdzie w zakresie 1-4(w zależności od oporów instalacji) - jak dasz na 6 - to pompa pójdzie w zakresie 1-6 w zależności od oporówa ten znaczek pomiędzy, to do odpowietrzania Edytowano 15 stycznia 2016 przez aaaa (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 15 stycznia 2016 Autor Udostępnij #9 Napisano 15 stycznia 2016 Ten znaczek pomiedzy to do odpowietrzania? czylijpierw na srodek na ten znaczek mam ustawić i wtedy dopiero mie sie odpowietrzy podłogówka? Link do komentarza
aaaa Napisano 15 stycznia 2016 Udostępnij #10 Napisano 15 stycznia 2016 jak nie jesteś pewny czy jest dobrze odpowietrzone, to takja osobiście i tak musiałem dodatkowo po jakimś czasie odpowietrzyć grzejnik który jest najwyżej w całej instalacji Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 15 stycznia 2016 Autor Udostępnij #11 Napisano 15 stycznia 2016 Wydaje sie że jest dobrze odpowietrzona podłogówka ale dzisiaj sprawdze jeszcze z tym ustawieniem na ten znaczek i zobacze co sie bedzie działo. po ustawieniu na ten znaczek pompa pracuje na jakichś obrotach żeby wypchać powietrze? Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 15 stycznia 2016 Udostępnij #12 Napisano 15 stycznia 2016 Podlinkowana pompa pochodzi z linii Wilo Yonos. W tych pompach:- środkowe ustawienie pokrętła służy automatycznego odpowietrzenia jedynie samej komory z wirnikiem pompy, a nie całej instalacji!- nastawy po lewej stronie pokrętła to regulacja ze zmienną różnicą ciśnień; zmienia się zarówno przepływ jak i wysokość podnoszenia, nastawy przewidziane do układów głównie z grzejnikami, gdzie zawory termostatyczne grzejników otwierają się i zamykają, zmieniając charakterystykę przepływu w instalacji. Z założenia ma zmniejszać hałas powstający przy przepływie wody przez znacznie przymknięte zawory; - nastawy po prawej stronie pokrętła to regulacja z zachowaniem stałej różnicy ciśnień; zmienia się przepływ ale wysokość podnoszenia pompy (wytwarzane ciśnienie) jest stała. Nastawy przewidziane dla ogrzewania podłogowego i innych układów gdzie nie ma dużych zmian charakterystyki przepływu przez rurociągi. To ustawienie polecałbym też do odpowietrzania instalacji.Ustawienie "6" to maksymalne ciśnienie podnoszenia przy minimalnym przepływie wody. Proponuję zacząć od najniższych ustawień, ewentualnie na początek ustawić na środek zakresu, żeby przekonać się, czy cała podłoga nagrzewa się równomiernie. Jeżeli nie to przepływ jest niewyregulowany. W zasadzie powinien to sprawdzić i wyregulować wykonawca ogrzewania.Procedura wygrzewania jastrychu i uruchomienia ogrzewania jest opisana np. w poradniku Purmo, s. 85http://www.purmo.com/docs/Purmo-Poradnik-d...-03_2015_PL.pdf 1 Link do komentarza
aaaa Napisano 15 stycznia 2016 Udostępnij #13 Napisano 15 stycznia 2016 dziękuję za doprecyzowanie Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 26 stycznia 2016 Autor Udostępnij #14 Napisano 26 stycznia 2016 Cytat Podlinkowana pompa pochodzi z linii Wilo Yonos. W tych pompach:- środkowe ustawienie pokrętła służy automatycznego odpowietrzenia jedynie samej komory z wirnikiem pompy, a nie całej instalacji!- nastawy po lewej stronie pokrętła to regulacja ze zmienną różnicą ciśnień; zmienia się zarówno przepływ jak i wysokość podnoszenia, nastawy przewidziane do układów głównie z grzejnikami, gdzie zawory termostatyczne grzejników otwierają się i zamykają, zmieniając charakterystykę przepływu w instalacji. Z założenia ma zmniejszać hałas powstający przy przepływie wody przez znacznie przymknięte zawory; - nastawy po prawej stronie pokrętła to regulacja z zachowaniem stałej różnicy ciśnień; zmienia się przepływ ale wysokość podnoszenia pompy (wytwarzane ciśnienie) jest stała. Nastawy przewidziane dla ogrzewania podłogowego i innych układów gdzie nie ma dużych zmian charakterystyki przepływu przez rurociągi. To ustawienie polecałbym też do odpowietrzania instalacji.Ustawienie "6" to maksymalne ciśnienie podnoszenia przy minimalnym przepływie wody. Proponuję zacząć od najniższych ustawień, ewentualnie na początek ustawić na środek zakresu, żeby przekonać się, czy cała podłoga nagrzewa się równomiernie. Jeżeli nie to przepływ jest niewyregulowany. W zasadzie powinien to sprawdzić i wyregulować wykonawca ogrzewania.Procedura wygrzewania jastrychu i uruchomienia ogrzewania jest opisana np. w poradniku Purmo, s. 85http://www.purmo.com/docs/Purmo-Poradnik-d...-03_2015_PL.pdf A może jakaś wskazówka w jaki sposób mogę samemu wyregulować przepływ na wszystkich obiegach? Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 26 stycznia 2016 Udostępnij #15 Napisano 26 stycznia 2016 Podstawowe pytanie, czy faktycznie temperatura podłogi w poszczególnych pomieszczeniach jest zróżnicowana oraz czy temperatura wody na powrocie w poszczególnych obiegach też jest niejednolita? Jeżeli tego zróznicowania temperatury nie ma, to regulacja nie jest konieczna.Samą procedurę regulacji opisano w tym wątku (post #4):https://forum.budujemydom.pl/rozdzielacz-cl...635#entry493635Dotyczy rozdzielacza bez rotometrów, ale nawet jeżeli są, można zastosować tę samą metodę. 1 Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 27 stycznia 2016 Autor Udostępnij #16 Napisano 27 stycznia 2016 Cytat Podstawowe pytanie, czy faktycznie temperatura podłogi w poszczególnych pomieszczeniach jest zróżnicowana oraz czy temperatura wody na powrocie w poszczególnych obiegach też jest niejednolita? Jeżeli tego zróznicowania temperatury nie ma, to regulacja nie jest konieczna.Samą procedurę regulacji opisano w tym wątku (post #4):https://forum.budujemydom.pl/rozdzielacz-cl...635#entry493635Dotyczy rozdzielacza bez rotometrów, ale nawet jeżeli są, można zastosować tę samą metodę. Pomogło po paru godzinach posadzka była nie tylko ,,nie zimna,, w dotyku ale wrecz gorąca jak była ustawiona temp 55 stopni I to goła posadzka jak położe płytki to już wcale fajnie będzie czuć ciepło. Dzięki za pomoc. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 27 stycznia 2016 Udostępnij #17 Napisano 27 stycznia 2016 Tylko nie przesadzaj z temperaturą podłogi. I podstawowa sprawa, czy teraz grzeje równo/zgodnie z założeniami (np. cieplejsza w łazience, a zimniejsza w wiatrołapie)? Jeżeli nie, to trzeba jeszcze trochę podregulować. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 28 stycznia 2016 Autor Udostępnij #18 Napisano 28 stycznia 2016 Jest między pomieszczeniami troche różnicy 3 obiegi cieplejsze 3 troche chłodniejsze ale narazie nie reguluje bo myslałem jeszcze troche poczekac az się może dogrzeje posadzka moze i tam zacznie rowniej grzac bo np w garderobie jedna plytke mam cieplą drugą chłodną. Nie przesadzać z temp podłogi czyli jaką mogę maksymalnie temp miec na podłogówke żeby nic złego się nie działo? Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 28 stycznia 2016 Udostępnij #20 Napisano 28 stycznia 2016 Jako zasadę przyjmuje się, że temperatura zasilania dla instalacji podłogowej nie może przekraczać 55°C. Jednak najczęściej spotykana temperatura zasilania to 40°C, tak jak napisał BIGL (a 30°C na powrocie).Jak dom będzie już zamieszkany, ze względów zdrowotnych jako najwyższe dopuszczalne przyjmuje się temperatury podłogi:29°C w pokojach;33°C w łazienkach;35°C w tzw. strefach brzegowych (w pobliżu samych ścian zewnętrznych, tak do 1 m).Z zastrzeżeniem, że to temperatury na największe mrozy. Normalnie lepiej nie przekraczać 26°C. 1 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 28 stycznia 2016 Udostępnij #21 Napisano 28 stycznia 2016 Cytat Nie przesadzać z temp podłogi czyli jaką mogę maksymalnie temp miec na podłogówke żeby nic złego się nie działo? To Ci wyjdzie w praniu czyli po zamieszkaniu Przy największych mrozach w nowym domu wystarczy Ci temp.zasilania 30-35st.C Wyższa temp.zasilania spowoduje ukrop w domu.Podłoga nie ma prawa być ciepla,o tym w nowym domu zapomnij,będzie letnia czy też neutralna i temp.22-25st.C. 1 Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 6 lutego 2016 Autor Udostępnij #22 Napisano 6 lutego 2016 (edytowany) Mam pytanie jak w załączonym zdjęciu mojego rozdzielacza do podłogówki Pytania:????????- co to jest jaka funkcje pełnizawór- powinien być zakrecony czy odkrecony? (jak zakrecam to zwieksza mi sie przeplyw na minute na kazdym obiegu jak odkrecam maleje.)Link do zdjęciahttp://zapodaj.net/317ccc27dcef0.jpg.htmlProszę o wytlumaczenie dla laika takiego jak ja co to od czego i jak najlepiej to ustawic czy to ustawia sie wedle uznania czy jednak co do tego sa jakies zasady dzialania ktorych trzeba przestrzegac.? Edytowano 6 lutego 2016 przez Przemo5936 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 lutego 2016 Udostępnij #23 Napisano 7 lutego 2016 Ten zawór musi być odkręcony ale w sposób kontrolowany/z kryzowany, taki zawór mieszający. Ale dziwi mnie trochę ten rozdzielacz bo nie widzę na nim ani obok niego jakiegoś zaworu termo który by utrzymywał temperaturę w podłogówce. Link do komentarza
BIGL Napisano 7 lutego 2016 Udostępnij #24 Napisano 7 lutego 2016 (edytowany) To jest by-pass rozdzielacza. Nie masz termostatów na dolnej belce więc go zakręć - ew. leciutko uchyl. Zawór termostatyczny jest pod pompą. Edytowano 7 lutego 2016 przez BIGL (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 lutego 2016 Udostępnij #25 Napisano 7 lutego 2016 Tylko po co wstawił go je zeli nie ma głowicy z kapilarą?Gdy niema głowicy więc oczywiście, że zakręcić, ja poleciłem aby był otwarty a potem dojrzałem, że nie ma głowicy a wstępu nie poprawiłem. Cytat Zawór termostatyczny jest pod pompą. To mi nie wygląda na zawór termostatyczny.I jeszcze jedno, po dokładniejszemu się przyglądnięciu fotce nie dowidzam gdzie jest powrót, bo ta rurka na dole wchodząca do pompy to raczej zasilanie. Link do komentarza
BIGL Napisano 7 lutego 2016 Udostępnij #26 Napisano 7 lutego 2016 Powrót jest centralnie pod by-passem. Zapewne jest to" przyszłościowy" rozdzielacz - tzn. z opcję zaworów termostatycznych na każdą pętlę - tedy uchylamy bypass żeby był przepływ. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 lutego 2016 Udostępnij #27 Napisano 7 lutego 2016 Tak domniemywam, że powinien tam być powrót i musi gdzieś być ale na tej fotce to dokładnie nie widać co jest pod tym zaworem kulowym z powrotu.A i jeszcze co miałem napisać wcześniej. Pytanie jakie autor zadał o ten bajpas to spokojnie znalazł by to w opisie rozdzielacza lub w necie w opisie innych rozdzielaczach podobnych to tego jego. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 7 lutego 2016 Autor Udostępnij #28 Napisano 7 lutego 2016 No wlasnie do konca bym nie znalazl. Aby wlasciwie cos uzytkowac trzeba poznac zasade tego dzialania stad moje pytanie jaka role pelni ten bypass skoro jest a moge go zakrecic ? Link do komentarza
BIGL Napisano 7 lutego 2016 Udostępnij #29 Napisano 7 lutego 2016 Cytat No wlasnie do konca bym nie znalazl. Aby wlasciwie cos uzytkowac trzeba poznac zasade tego dzialania stad moje pytanie jaka role pelni ten bypass skoro jest a moge go zakrecic ? Teraz żadnej, ale jak wstawisz termozawory na pętle lub siłowniki wtedy bypass umożliwi przepływ czynnika pomimo zamkniętych pętli. Link do komentarza
Przemo5936 Napisano 7 lutego 2016 Autor Udostępnij #30 Napisano 7 lutego 2016 Czyli teraz moge go zakrecic i nie wplynie to negatywnie na dzialanie ogrzewania podlogowego? Link do komentarza
el-instalator Napisano 8 lutego 2016 Udostępnij #32 Napisano 8 lutego 2016 Trochę dziwny ten Twój rozdzielacz. Zaznaczona rurka to rzeczywiście bypass, a u góry zamykający /otwierający go zawór. Co do ogólnej zasady coś jak na tej stronie, na rysunku u dołu:http://www.artbud.pl/pl/p/Zestaw-pompowo-m...CAPRICORN/23577Ale tu bypass jest inaczej umieszczony względem pompy. Być może ma podnosić temperaturę powrotu do kotła? Z jakim kotłem to w ogóle współpracuje? I na której belce jest zasilanie, a na której powrót? I co jest pod tym niebieskim kapturkiem poniżej pompy? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się