Skocz do zawartości

Remont domu - brak projektu/ opłacalność


Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów!

Mam dom po swojej babci na Podkarpaciu. Dom wybudowany w roku 1975 przez mojego dziadka, który był murarzem. Dom jest podpiwniczony częściowo (sutereny na które nie mam pomysłu) piętro użytkowe (4 pokoje + łazienka) i strych, który chciałbym przerobić na część mieszkalną. Dom ma w większości plastikowe okna, jest zrobione odwodnienie wokół całego domu, dach jest blaszany (blacha wymieniana i malowana w 2005 roku). Instalacja elektryczna stara aluminiowa całkowicie do wymiany - dom ma własną studnie, woda pod ciśnieniem na działce jest wodociąg, kanalizacja. Ogólnie dom z piecem węglowym i centralnym ogrzewaniem w którym na dobrą sprawę można mieszkać, jest ciepła woda piec gazowy itp.

Po pierwsze nie mam do tego domu projektu, mój dziadek nie żyje i jeśli nawet były to nikt nie wie gdzie są.

1) Rozsądne wydaje się zatrudnienie fachowca, który byłby w stanie przeprowadzić ekspertyzę stanu technicznego budynku oraz inwentaryzacje wnętrz, która przyda się przy przebudowywaniu domu. Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się w kosztach takiej operacji? Ewentualnie czy takie stare projekty budowlane mogą być jeszcze przetrzymywane gdzieś w jakimś urzędzie? A w ogóle czy w 1975 roku był obowiązek posiadania szczegółowych planów budowy bo nie mogę znaleźć nigdzie takiej informacji.

2) Z domem jak i z samą działką jestem dość mocno związany emocjonalnie, zresztą jest w świetnej lokalizacji zaraz przy drodze krajowej 20 minut jazdy od Rzeszowa więc pod tym względem mi pasuje. Dom tak na prawdę wymaga ocieplenia w środku gruntownych prac remontowych zmiany całej elektryki, rur itp. jeśli chciałbym doprowadzić go do współczesnych standardów oraz całkowitej adaptacji poddasza. Czy w przypadku takich dość gruntownych prac remontowych jest jakaś szansa, że remont może wyjść taniej niż budowa nowego parterowego domku o powierzchni 100m2? Fajnie byłoby zmieścić się z remontem w 150tyś ale podejrzewam, że może być to mało realne.

3) Czy ktoś może ma jakieś pomysły co zrobić z niskimi suterenami? Część mieszkalna jakoś średnio mi się tam widzi, nadają się na kotłownie i pomieszczenia na jakieś kosiarki, rowery itp. Zresztą czytałem, że pomieszczenie mieszkalne powinno mieć jakieś 2,5 metra wysokości minimum więc i tak odpada takie rozwiązanie.

4) Za domem jest stodoła, którą chciałbym docelowo wyburzyć. Stodoła jest pokryta dachówką ceramiczną. Czy jest jakiś popyt na takie materiały tj. czy przy ewentualnej rozbiórce warto ją zachować czy można spokojnie pakować do kontenera.

Dziękuję za opinię i pomoc:)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...