Skocz do zawartości

Porównanie właściwości ścian działowych z cegieł, płyt g-k, betonu komórkowego i luksferów


Recommended Posts

Wybierając materiały, z jakich wykonana będzie ściana działowa, pod uwagę należy wziąć przede wszystkim to, aby przegroda uzyskała parametry odpowiednie dla danego pomieszczenia. W większości przypadków sprawdzą się najpopularniejsze technologie – ściana murowana lub szkieletowa z płyt g-k. Jeżeli jednak będziemy chcieli wygłuszyć pomieszczenie lub je doświetlić, warto zdecydować się na rzadziej stosowane rozwiązania.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/275-porownanie-wlasciwosci-scian-dzialowych-z-cegiel-plyt-g-k-betonu-komorkowego-i-luksferow

Link do komentarza
Gość Robert
Ja wybrałem szkieletowe, konkretnie karton-gips Sprawdzają się doskonale, stabilne, wygłuszają jak trzeba a musieliśmy właściwie zbudować sobie korytarz na nowo, bo kupiliśmy mieszkanie w którym przestrzeń korytarza była połączona z dwoma pokojami :/
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Na ściany działo najlepiej wybierać te materiały, których tu nie uwzględniono (świadomie albo nie :P) czyli silikat albo Porotherm. Ceramika poryzowana w grubości 11,5 cm daje Ra1 na poziomie cegły pełnej, a koszt postawienia takiej ścianki będzie mniejszy o jakieś 30%. Nie mówiąc już o lepszym tempie i duuużo mniejszym stopniu trudności postawienia czegoś z Porothermu... Beton komórkowy nie nadaje się jako materiał na ścianki działowe, bo parametry akustyczne są po prostu koszmarne - co widać nawet w waszej tabeli. Mało kto tak muruje w Polsce. Nawet jak ściany nośne są z BK to działówki stawia się z ceramiki, bo tak jest po prostu dużo lepiej pod kątem funkcjonalnym
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość chlopek

Ściany sctricte z cegły nie mam w domu, a zawsze chciałem... Mam tylko namiastkę, czyli jedną ściankę oklejoną płytkami klinkierowymi. Wygląda fajnie, ale jednak to nie to samo co lita cegła. Właściwości takich płytek są na bardzo wysokim poziomie, bo to jest prawdziwy klinkier, chyba cięty po prostu na plastry w cegielni...

Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Gość Radek Dudek
Obecnie buduję już trzeci dom i zamiast wełny, w kluczowych miejscach stosuję izolację z prasowanego poliuretanu HDS premium. Skuteczność i łatwość montażu nieporównywalna do wełny. Materiał nie jest tani ale mam wreszcie święty spokój :)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...