Skocz do zawartości

Gniazdka elektryczne w kotłowni


Recommended Posts

Gniazdka są ok 70cm od komina i ok 120-130cm od posadzki gdy już będzie na gotową zrobiona.
Czy w takim miejscu będzie dobrze dla kotła z podajnikiem lub kotła gazowego ? Chodzi oczywiście o podłączenie sterownika, pompek itd itp i o odległość od komina, rury która będzie szła od kotła do komina ?
Link do komentarza
Cytat

MrTomo nie pytałem o ilość icon_smile.gif Tylko czy miejsce jest ok. Czy nie będzie przeszkadzać w montażu, nie będzie niebezpieczeństwa jakiegoś nagrzewania czy coś


Trudno powiedzieć jak nie wiadomo gdzie będzie stał kocioł i jak długa będzie rura?
Będzie na wprost czy pod kątem?.
Jak rura będzie przebiegać w pobliżu gniazdek to oczywiście mogą się stopić, wtedy trzeba ją zaizolować
Link do komentarza
Najważniejsze to aby Ci hydraulik tych kabli nie poszatkował jak będzie instalacje robił. Wysokość jest dobra, a jeżeli coś tam będzie brakować to nie ma problemu bo kabel z pieca też jest dość długi. Od pieca praktycznie idzie jeden przewód do gniazdka 230V.
W kotłowni zamontuj gniazdka bryzgoszczelne.
Link do komentarza
Cytat

można było tak zrobić, że zostawić kabel a potem natynkowe gniazdka zrobić.

wysokość ok, a odlegosć od wejścia spalin do komina?


Zrób te gniazdko w takim miejscu abyś miał do niego bez problemu dostęp.
Link do komentarza
Cytat

W tym miejscu nie będzie do nich problemu. Chodzi mi temperaturę jaka jest przy czopuchu komina/ kotła czy nie będzie to przeszkadzało.


Nie ma problemu. Przecież nie będziesz palił tak aby czopuch był czerwony icon_biggrin.gif Spaliny będą rzędu max 200-300 stopni i to jeszcze chwilowo a nie ciągle więc nie ma mowy o zagrożeniu.
Link do komentarza
Tak , ale chciałem aby nie był izolowany aby ogrzewał trochę kotłownię.

Chyba przesunę w lewo jeszcze z 10-20cm

icon_idea.gif
Cytat

Nie ma problemu. Przecież nie będziesz palił tak aby czopuch był czerwony icon_biggrin.gif Spaliny będą rzędu max 200-300 stopni i to jeszcze chwilowo a nie ciągle więc nie ma mowy o zagrożeniu.



Właśnie o to mi chodziło. Dziękuje
Link do komentarza
Cytat

Przecież można też zostawić zapas kabla i najpierw postawić piec i wtedy będzie jasność gdzie montować gniazdka.


Widać żeś elektryk a nie kominiarz/hydraulik
Takie "ustawianie" 400kg ot tak sobie do zbyt przyjemnych zadań nie należy - aco się zaś tyczy gniazdek - ja mam 1 podwójne (na 2 sterowniki) i 1 na pompę obiegową ( obiegówka na osobnym układzie z zegarem w rozdzielni ).
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...