Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dodałbym też peszle na rurkach ułożonych w tym korytarzyku. Wygląda na pomieszczenie wewnętrzne, a wiec o małych stratach ciepła. A przy takim zagęszczeniu rurek może tam być nawet nadmiernie ciepła podłoga. Pustka powietrzna pomiędzy rurą i peszlem zmniejsza oddawanie ciepła.
A przy okazji folii pod rurki - ja wolę zwykłą czarną, bo można ją kupić w rolkach nawet do 6 m i układać bez połączeń. A równy odstęp można łatwo uzyskać przycinając 2 deseczki na odpowiednią szerokość i używając jak szablonu.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Dodałbym też peszle na rurkach ułożonych w tym korytarzyku. Wygląda na pomieszczenie wewnętrzne, a wiec o małych stratach ciepła. A przy takim zagęszczeniu rurek może tam być nawet nadmiernie ciepła podłoga. Pustka powietrzna pomiędzy rurą i peszlem zmniejsza oddawanie ciepła.


Nie dałem tych peszli (w korytarzu). Faktycznie zagęszczenie rur jest duże, ale:
- co druga to powrót z dość dalekich pętli, więc powinny być wychłodzone i nie mieć istotnego znaczenia,
- z uwagi na powyższe, nie chciałem osłabiać wylewki dodatkowymi peszlami.

Moje dywagacje potwierdził doświadczony instalator, którego zaprosiłem by przed wylewkami zerknął krytycznym okiem.
Nie twierdzę jednak jakoś kategorycznie, że to nie był błąd. Okaże się w trakcie użytkowania. icon_biggrin.gif

Cytat

A równy odstęp można łatwo uzyskać przycinając 2 deseczki na odpowiednią szerokość i używając jak szablonu


Bieganie z dwoma deseczkami podczas montażu kilometra rur wydaje się skórką nie wartą wyprawki. Nie chciałbyś widzieć miny mojego zięciunia, który to układał i usłyszał ode mnie propozycję, że następną ma tak układać. icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Cytat

Leszku w drzwiach pomiędzy pomieszczeniami i innych miejsca dylatacji nie zapomnij naciągnąć peszle na rury .


Animusie, dylatacje mam tylko w salonie z kuchnią (podzielone na 3 płyty). I tam młody objechał tak obwodami, że każdy jest w osobnej płycie, nie przecinając dylatacji.
Natomiast nie mam dylatacji pomiędzy widocznym na fotce korytarzykiem a niektórymi pomieszczeniami (są dość małe od 7 do 11 mkw). Czy to błąd?
Link do komentarza
Cytat

Animusie, dylatacje mam tylko w salonie z kuchnią (podzielone na 3 płyty). I tam młody objechał tak obwodami, że każdy jest w osobnej płycie, nie przecinając dylatacji.
Natomiast nie mam dylatacji pomiędzy widocznym na fotce korytarzykiem a niektórymi pomieszczeniami (są dość małe od 7 do 11 mkw). Czy to błąd?


Jak tam pękło od skurczu wylewek, albo jest z dylatowane to powinny być peszle.
Napisałem to 16.12.2015, myślałem że nie zalałeś na ten mróz.
Link do komentarza
Cytat

Jak tam pękło od skurczu wylewek, albo jest z dylatowane to powinny być peszle.
Napisałem to 16.12.2015, myślałem że nie zalałeś na ten mróz.


Zalewałem 7 grudnia. Wylewki nie wykazują żadnych śladów pęknięć. Po prostu - gładkie podłogi.
Dylatacje są też w narożnikach (beton jest ciemny, bo fotka zrobiona 4 dni po wylewkach):

Link do komentarza
Cytat

Zalewałem 7 grudnia. Wylewki nie wykazują żadnych śladów pęknięć. Po prostu - gładkie podłogi.
Dylatacje są też w narożnikach (beton jest ciemny, bo fotka zrobiona 4 dni po wylewkach):

W tych warunkach (bez ogrzewania) beton wiąże 3 miechy.
A beton to chyba miał dodatki "zimowe".
Wygląda na porowaty z samego żwiru płukanego robiony ?
Link do komentarza
Cytat

W tych warunkach (bez ogrzewania) beton wiąże 3 miechy.
A beton to chyba miał dodatki "zimowe".
Wygląda na porowaty z samego żwiru płukanego robiony ?


Tak, miał dodatki zimowe, a cement był portlandzki, klasy 42,5.
Nie było żwiru, to jest piasek. Złudzenie optyczne robi światło słoneczne, padające pod bardzo ostrym kątem.
Link do komentarza
Cytat

Tak, miał dodatki zimowe, a cement był portlandzki, klasy 42,5.
Nie było żwiru, to jest piasek. Złudzenie optyczne robi światło słoneczne, padające pod bardzo ostrym kątem.


Wydało mi się że jest porowata jakby użyto jednej frakcji i cementu .Masz jakiś kwit co kupiłeś na tą wylewkę .To z miksokreta.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie zestawu pompowo-mieszająego do montażu na rozdzielaczu, pozwalającego na obniżenie temperatury czynnika grzewczego na potrzeby ogrzewania podłogowego. Pompa, która jest elementem zestawu zapewni odpowiednią cyrkulację czynnika w instalacji ogrzewania podłogowego.
Edytowano przez Eksperci Rettig Heating (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...