Skocz do zawartości

Styropian szary i biały


Recommended Posts

Witam, chciałbym zapytać jaka jest różnica w grubości styropianu do ocieplenie domu systemem BSO w przypadku zastosowania styropianu szarego i białego. Konkretnie chodzi mi o to, o ile cieńszy mógłby być styropian szary, ze względu na lepsze właściwości termoizolacyjne, czy istnieje jakaś tabela porównawcza?
WOJTEK
Link do komentarza
Cytat

a nie warto samemu się przekonać? nic nie sprawia większej satysfakcji, nie mówiąc już o podjęciu świadomej decyzji
no tak, trzeba tylko chcieć, bo excel sam policzy

swoją drogą pisanie o samej barwie w zasadzie nic nie wnosi,bo to pytanie jest w stylu co jest lepsze - VW czy Audi?




No nie wiem czy Twoje porównanie jest trafne, nie chodzi o barwę przecież, a o to co pod nią się kryje. Styropian szary ma nieco lepsze właściwości termoizolacyjne niż biały. A mnie interesuje czy ktoś z tym się praktycznie zetknął i ma jakieś doświadczenie z tym związane. Ot tyle...
W.
Link do komentarza
A co masz w projekcie ? Po uzyskaniu PnB raczej trudno będzie zmienić grubość ocieplenia bez zmiany pozwolenia. Zmieniają się wymiary budynku i wymaga to zmiany w PnB, wpis w dzienniku nie wystarczy.

Co do samego porównania. Lambda prawdę Ci powie. Co z tego że styropian będzie szary jak będzie miał grosze współczynniki od tego białego ? W internecie jest kilka kalkulatorów które uwidocznią różnicę jaką osiągniesz stosując lepszy/cieplejszy styropian.
Link do komentarza
Gość arturo72
Nie ma tabeli jako takiej ale na stronie termoorganiki jest fajny kalkulator wyliczajacy U ściany zależnie lambdy zastosowanego styropianu.
Jestem na fonie i nie zapodam linka ale wklep w google kalkulator termoorganika to wyskoczy :-)

Ja bym dał do następnego domu 25cm szarego styro z najniższą lambda icon_wink.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A co masz w projekcie ? Po uzyskaniu PnB raczej trudno będzie zmienić grubość ocieplenia bez zmiany pozwolenia. Zmieniają się wymiary budynku i wymaga to zmiany w PnB, wpis w dzienniku nie wystarczy.

Co do samego porównania. Lambda prawdę Ci powie. Co z tego że styropian będzie szary jak będzie miał grosze współczynniki od tego białego ? W internecie jest kilka kalkulatorów które uwidocznią różnicę jaką osiągniesz stosując lepszy/cieplejszy styropian.




W projekcie mam 20 cm, ale chciałbym zrobić trochę mniej, bo strasznie styropian będzie zasłaniał możliwość dostępu światła do wewnątrz - mam małe okna. A dlatego drążę, bo chciałbym, żeby z jednej strony była cieńsza warstwa, a z drugiej, żeby była zachowana obliczeniowa izolacyjność termiczna...

Cytat

Nie ma tabeli jako takiej ale na stronie termoorganiki jest fajny kalkulator wyliczajacy U ściany zależnie lambdy zastosowanego styropianu.
Jestem na fonie i nie zapodam linka ale wklep w google kalkulator termoorganika to wyskoczy :-)

Ja bym dał do następnego domu 25cm szarego styro z najniższą lambda icon_wink.gif



A jest jakiś patent, żeby ten styropian okien tak nie zacieniał?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

W projekcie mam 20 cm, ale chciałbym zrobić trochę mniej, bo strasznie styropian będzie zasłaniał możliwość dostępu światła do wewnątrz - mam małe okna. A dlatego drążę, bo chciałbym, żeby z jednej strony była cieńsza warstwa, a z drugiej, żeby była zachowana obliczeniowa izolacyjność termiczna...



A jest jakiś patent, żeby ten styropian okien tak nie zacieniał?


Wysunąć okna poza lico muru i już masz 3cm mniej.
20cm nie zacienia okien,ja mam sposobem wyżej 17cm a spokojnie jeszcze 5cm bez przeszkód i bez negatywnych objawów by weszlo.
Nie zastanawiaj się tylko pakuj 20cm i to z lambda 0,031
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Dziękuję bardzo za odpowiedź, a to wysunięcie poza lico muru to na jakichś wspornikach się robi? Masz może jakiś link do zdjęcia, gdzie widać takie wsporniki?


Spoko,mam to u siebie tak zrobione.Bez żadnych kotew,po prostu pod kazdym oknem jest listwa podparapetowa mniej wiecej w środku ramy i daje się ją na sam koniec bloczka a tym samym rama automatycznie wystaje poza ścianę o te 3cm
W dzienniku FM mam zdjęcia jak to w praktyce wygląda. Możesz poszukać a jak wejdę na kompa to zapodam tutaj icon_smile.gif

Cytat

Dziękuję bardzo za odpowiedź, a to wysunięcie poza lico muru to na jakichś wspornikach się robi? Masz może jakiś link do zdjęcia, gdzie widać takie wsporniki?


Spoko,mam to u siebie tak zrobione.Bez żadnych kotew,po prostu pod kazdym oknem jest listwa podparapetowa mniej wiecej w środku ramy i daje się ją na sam koniec bloczka a tym samym rama automatycznie wystaje poza ścianę o te 3cm
W dzienniku FM mam zdjęcia jak to w praktyce wygląda. Możesz poszukać a jak wejdę na kompa to zapodam tutaj icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

obejdzie się bez zmiany pozwolenia, byleby min odległości zostały zachowane




Rozumiem, że mówisz o odległościach budynku od granic ?
Mój kierbud nie bardzo chce póki co słyszeć o zmianie grubości ocieplenia, choć jeśli będzie to będzie symboliczne z 16 na 20 cm. Tylko trza się temu przyjrzeć ile na tym zyskam ;)
Link do komentarza
Cytat

Na naszej stronie firmowej dostępny jest kalkulator grubości oraz kosztów ocieplenia:
http://kalkulator2.austrotherm.pl/
Można w nim zmieniać wsp. lambda materiału izolacyjnego, jego grubość, jak również sprawdzić koszty izolacji. To narzędzie powinno pomóc w podjęciu decyzji.



Narzędzie pomocne i dające pewien obraz sprawy. Producent zadbał przy okazji o zobrazowanie zjawiska w bardzo prosty sposób.

Wystarczy na strone z kalkulatorem zerknąć na prawą stronę i na obrazek, na którym mamy 18 cm szarego styropianu i 26 cm tzw. zwykłego syropianu. Pod nazwą "zwykły styropian" kryje się produkt o parametrze lambda 0,045 W/mK a zakładam, że styropian szary charakteryzuje się parametrem lambda na poziomie najniższym - czyli 0,031.

Ot i cała prawda o zjawisku a jeśli chodzi o cenę: 203 do 129 zł brutto za m3 styropianu. Biorąc jednak pod uwage redukcję grubości warstwy przy zachowaniu wymaganej izolacyjnosci termicznej przegrody, nadpłacamy tylko 5 prcent.

Dużo to, czy mało? Odpowiedź pozostawiam już po Państwa stronie.
Link do komentarza
Praktycznie da się w tej chwili kupiić izolacjęze zwykłego i grafitowego styropianu w tej samej cenie. Tej samej, jeżeli uwzględnimy lepszą izolacyjność tego z grafitem, tak żeby ściana miała ostatecznie ten sam współczynnik U.
I chodzi mi o różne wersje styropianu tej samej mark. Ceny różnych rodzajów, od różnych producentów to już inna sprawa.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Skoro już mamy tu na forum ekspertów, to nurtuje mnie rzecz podstawowa: Dlaczego styropian z dodatkiem grafitu izoluje lepiej niż zwykły biały?Czytałem, że to kwestia chyba mniejszej ucieczki ciepła przez promieniowanie. Czy ten dodatek grafitu wpływa także na inne cechy, np. na odporność na promieniowanie słoneczne?
I skąd się biorą różnice współczynnika przewodzenia ciepła pomiędzy różnymi szarymi styropianami, różnych producentów, ale teraz nawet ta sama firma potrafi mieć w sprzedaży kolka odmian takiego styropianu. Inna ilość dodanego grafitu? Czy może inna gęstość?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Może to tylko na potrzeby marketingowe, w celu identyfikacji produktu....?



Dla mnie - czyli dla Konsumenta - liczą się liczby. Natomiast z czego to wynika - już mniej.

Równie dobrze mogę się zastanawiać dlaczego XPS dedykowany jest do izolacji w strefie przyziemia a EPS już nie. itd itp.

Fakt jest dla mnie faktem i to jest dla mnie ważne. Nie wnikam w technologię a chcę mieć tylko pewność, że styropian, bez wględu na producenta, "trzyma" parametry.

Jak wspomniałem - jestem Konsumentem - czyli stoję na kpńcu całego procesu.


Link do komentarza
Dodatek grafitu ponoć faktycznie zmniejsza ucieczkę energii przez promieniowanie, podobnie z resztą jak zwiększenie gęstości styropianu. Chociaż człowiek z przyzwyczajenia przyjmuje, że im mniejsza gęstość, tym bardziej porowata struktura, więcej powietrza w materiale i lepsza izolacyjność icon_smile.gif
Może różnice w lambdzie pomiędzy styropianami z grafitem to kombinacja 2 czynników: gęstości + ilości grafitu?
Link do komentarza
Cytat

Dodatek grafitu ponoć faktycznie zmniejsza ucieczkę energii przez promieniowanie, podobnie z resztą jak zwiększenie gęstości styropianu. Chociaż człowiek z przyzwyczajenia przyjmuje, że im mniejsza gęstość, tym bardziej porowata struktura, więcej powietrza w materiale i lepsza izolacyjność icon_smile.gif
Może różnice w lambdzie pomiędzy styropianami z grafitem to kombinacja 2 czynników: gęstości + ilości grafitu?


Dokładnie, większa gęstość ( do pewnego stopnia) to mniejsze pęcherzyki powietrza = mniejsza możliwość ruchu powietrza, natomiast ciemna barwa ścianek tychże pęcherzyków, to mniejsza możliwość przenikania promieniowania podczerwonego.
Link do komentarza
Cytat

Dokładnie, większa gęstość ( do pewnego stopnia) to mniejsze pęcherzyki powietrza = mniejsza możliwość ruchu powietrza, natomiast ciemna barwa ścianek tychże pęcherzyków, to mniejsza możliwość przenikania promieniowania podczerwonego.



I w efekcie mamy lamdę na poziomie 10% mniejszym niż w "tradycyjnych" styropianach.
Link do komentarza
Różnica jest przecież sporo większa niż 10%. Nawet od 0,045 do 0,031. Oczywiście jako kombinacja tych 2 czynników (gęstość i grafit), bo i w styropianie bez grafitu możemy mieć lambdę np. 0,038.
Przypomniał mi się styropian, który widziałem jakiś czas temu w tym samym domu - fundamentowy cały niebieski, ewidentnie o największej gęstości i najtwardszy. Fasadowy, zdecydowanie bardziej miękki ale też z niewielką domieszką niebieskich kuleczek w tym samym kolorze i podłogowy, gdzie kuleczek było wyraźnie więcej. Może dodają po trochu tego lepszego surowca, poprawiając nieco parametry tą metodą?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Różnica jest przecież sporo większa niż 10%. Nawet od 0,045 do 0,031. Oczywiście jako kombinacja tych 2 czynników (gęstość i grafit), bo i w styropianie bez grafitu możemy mieć lambdę np. 0,038.
Przypomniał mi się styropian, który widziałem jakiś czas temu w tym samym domu - fundamentowy cały niebieski, ewidentnie o największej gęstości i najtwardszy. Fasadowy, zdecydowanie bardziej miękki ale też z niewielką domieszką niebieskich kuleczek w tym samym kolorze i podłogowy, gdzie kuleczek było wyraźnie więcej. Może dodają po trochu tego lepszego surowca, poprawiając nieco parametry tą metodą?



W sumie to może być więcej grafitu lub innego materiału, który wpłynie na wzrost izolacyjności termicznej.
Link do komentarza
Podejrzewam, że grafit ma za zadanie pochłonąć promieniowanie cieplne, dzięki czemu nie przenika ono przez materiał izolacyjny (styropian) na drugą stronę płyty. No bo przecież, promieniowanie można pochłonąć albo odbić. W tym przypadku odbicia sobie nie wyobrażam. Potrzebne byłoby coś takiego jak warstwa lustrzana w starych termosach ze szklanym wkładem. Ta warstwa to w końcu też napylony metal, więc przewodność cieplna duża, ale korzyść jest większa, bo odbija ciepło uciekające przez promieniowanie.
Link do komentarza
Cytat

Podejrzewam, że grafit ma za zadanie pochłonąć promieniowanie cieplne, dzięki czemu nie przenika ono przez materiał izolacyjny (styropian) na drugą stronę płyty. No bo przecież, promieniowanie można pochłonąć albo odbić. W tym przypadku odbicia sobie nie wyobrażam. Potrzebne byłoby coś takiego jak warstwa lustrzana w starych termosach ze szklanym wkładem. Ta warstwa to w końcu też napylony metal, więc przewodność cieplna duża, ale korzyść jest większa, bo odbija ciepło uciekające przez promieniowanie.



Moim zdaniem, ciemna, matowa powierzchnia pochłania promieniowanie cieplne z zewnątrz, stąd problem w układaniu styropianu szarego, grafitowego na ścianach podczas słonecznych dni, natomiast po wykończeniu elewacji, w warstwie ocieplenia występuje tylko przenikanie ciepła.
Promieniowanie cieplne przepuszczają ciała przeźroczyste, im mniej przeźroczyste tym większy opór dla tych promieni.
Link do komentarza
Cytat

Promieniowanie cieplne przepuszczają ciała przeźroczyste, im mniej przeźroczyste tym większy opór dla tych promieni.


icon_eek.gif
Ciekawa teoria z tymi ciałami.

Szczególnie w kontekście styropianu.
Link do komentarza
Polecam do przeczytania artykuł, pokłosie badań robionych w ITB:
http://www.izolacje.com.pl/artykul/id1850,...-i-zastosowanie
Ciekawe spostrzeżenie, że w przypadku styropianów z grafitem, współczynnik lambbda jest praktycznie ten sam, niezależnie od gęstości materiału.
Ciemny kolor powoduje pochłanianie promieniowania cieplnego, zarówno tego pochodzącego z wnętrza domu, jak i promieniowania słonecznego. Co utrudnia jego układanie w słoneczne dni, co zauważył Parkiet Komplex. Można takie płyty pokryć dodatkową powłoką żeby zmniejszyć to uciążliwe zjawisko. Wspomina o tym artykuł i pewnie chodzi o tego rodzaju płyty:
http://www.austrotherm.pl/produkty/austrot...ium-reflex.html
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...