Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, mam pytanie czy gładź zastosowana w łazience powinna mieć jakieś specjalne właściwości, czy można zastosować dowolną? I jeszcze jedno pytanie: Ile czasu musi upłynąć od położenie tynków do zaciągania gładzi w łazience, chodzi mi o specyfikę pomieszczeń mokrych.
Z góry dziękuję za pomoc.
Wojtek
Link do komentarza
Cytat

Witam, mam pytanie czy gładź zastosowana w łazience powinna mieć jakieś specjalne właściwości, czy można zastosować dowolną? I jeszcze jedno pytanie: Ile czasu musi upłynąć od położenie tynków do zaciągania gładzi w łazience, chodzi mi o specyfikę pomieszczeń mokrych.
Z góry dziękuję za pomoc.
Wojtek



Witam,

W łazience występują miejsca o różnym narażeniu na zmoczenie wodą. Na początku musimy zastanowić się gdzie chcemy położyć płytki ceramiczne a gdzie zostawić powierzchnię pod malowanie. Oczywiście na powierzchniach, które później będą malowane można użyć gładzi. Ze względu na to, że pomieszczenie łazienki jest pomieszczeniem mokrym należy w nim używać tynków cementowo-wapiennych firmy. Na takim tynku można zastosować gładzie cementowe, np. AT 317 (szarą) lub AT 318 (białą). Materiały te są odporne na działanie wilgoci i wody.

W nazwiązaniu do gładzi AT 317 - ewentualne prace malarskie można rozpocząć po całkowitym wyschnięciu gładzi (3-14 dni w zależności od grubości gładzi i warunków termiczno-wilgotnościowych).
Natomiast drugą warstwę można nakładać po upływie około 0,5-24 godzin (w zależności od chłonności podłoża, warunków atmosferycznych oraz przyjętego sposobu obróbki). Bezpośrednio po nałożeniu, wygładzać powierzchnię przy użyciu pacy stalowej. Edytowano przez Eksperci Alpol Gips (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam,

W łazience występują miejsca o różnym narażeniu na zmoczenie wodą. Na początku musimy zastanowić się gdzie chcemy położyć płytki ceramiczne a gdzie zostawić powierzchnię pod malowanie. Oczywiście na powierzchniach, które później będą malowane można użyć gładzi. Ze względu na to, że pomieszczenie łazienki jest pomieszczeniem mokrym należy w nim używać tynków cementowo-wapiennych firmy. Na takim tynku można zastosować gładzie cementowe, np. AT 317 (szarą) lub AT 318 (białą). Materiały te są odporne na działanie wilgoci i wody.

W nazwiązaniu do gładzi AT 317 - ewentualne prace malarskie można rozpocząć po całkowitym wyschnięciu gładzi (3-14 dni w zależności od grubości gładzi i warunków termiczno-wilgotnościowych).
Natomiast drugą warstwę można nakładać po upływie około 0,5-24 godzin (w zależności od chłonności podłoża, warunków atmosferycznych oraz przyjętego sposobu obróbki). Bezpośrednio po nałożeniu, wygładzać powierzchnię przy użyciu pacy stalowej.



Dziękuję bardzo za odpowiedź
W
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Dodam jeszcze, że alternatywą może być tzw. sucha zabudowa i płyty przeznaczone do pomieszczeń o podwyższonej wilgotności.

Potem oczywiście wracamy do II części wypowiedzi - czyli do malowania.



Tak podpytam, te płyty można jakoś odróżnić od typowych g-k??? A na te płyty i tak potem chyba trzeba dać tynk czy inną okładzinę i "kółko się zamyka". Dobrze rozumuję??
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Tak podpytam, te płyty można jakoś odróżnić od typowych g-k??? A na te płyty i tak potem chyba trzeba dać tynk czy inną okładzinę i "kółko się zamyka". Dobrze rozumuję??



Kółko się zamyka bo łazienkę wykończyć musimy czymś estetycznym ale mamy gwarancje, że płyta nie "rozmoknie". Samo słowo "rozmoknie" jest na wyrost.
Jeżeli taka płytę pomalujemy farbami przeznaczonymi do pomieszczeń o zwiększonej wilgotności, również mamy gwarancję, ze podłoże będzie stabilne i nic nam nie poodłazi po miesiącu/kwartale/półroczu.

Płyty takie możemy poznać np po zielonym kolorze i specjalnym nadruku - np. GKBI.
Dedykowane sa do pomieszczeń wilgotnych, tj: łazienek, kabin prysznicowych zarówno w mieszkaniach jak i budynkach użyteczności publicznej.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...