Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

paroizolacja poddasza

Recommended Posts

Gość
Paroizolacja poddasza - szczelnie zklejona folia czy łapana tylko do krokwi bez klejenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Redakcja__
Folia paroizolacyjna układana pod warstwą ociepleniową (od strony wnetrza pomieszczeń) chroni przed wnikaniem i kondensacją pary wodnej zawartej w powietrzu. Należy układać ją możliwie szczelnie, a więc sklejając na połączeniach poszczególnych pasów. Niemniej przy zastosowaniu folii dachowej o wysokiej paroprzepuszczalności i prawidłowo funkcjonującej wentylacji pomieszczeń, wymóg zachowania wysokiej szczelności paroizolacji dotyczy przde wszystkim pomieszceń mokrych (łazienka, kuchnia, pralnia) natomiast w pozostałych wymagania nie są tak rygorystyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Folia paroizolacyjna układana pod warstwą ociepleniową (od strony wnetrza pomieszczeń) chroni przed wnikaniem i kondensacją pary wodnej zawartej w powietrzu. Należy układać ją możliwie szczelnie, a więc sklejając na połączeniach poszczególnych pasów. Niemniej przy zastosowaniu folii dachowej o wysokiej paroprzepuszczalności i prawidłowo funkcjonującej wentylacji pomieszczeń, wymóg zachowania wysokiej szczelności paroizolacji dotyczy przde wszystkim pomieszceń mokrych (łazienka, kuchnia, pralnia) natomiast w pozostałych wymagania nie są tak rygorystyczne.



Ostatnio "wizytowałem" budowę domu kolegi i zauważyłem, że ekipa kładąca dach folię wstępnego krycia (FWK) przybijała do kontrłat, a nie do krokwi. Dopiero do niej przybijali prostopadle do krokwi, łaty i na nich mocowali blachodachówkę.
Czy to jest prawidłowe?

Druga sprawa, która mnie zainteresowała, to sposób wylewania wieńca. Wylany był do lica ścian zewnętrznych - bez elementu docieplającego. Ściany są z betonu komórkowego (24 cm) - docelowo zostaną ocieplone styropianem 12 cm. I tu nasuwa się pytanie; spora część tzw. prasy fachowej zaleca docieplanie betonu komórkowego wełną z uwagi na możliwość oddania wilgoci wilgoci na zewnątrz. Czy jest to prawda?

Ostatnia wątpliwość dotyczy przyszłego tynku (akrylowego). Czy przy takim tynku ściana będzie "oddychać"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Redakcja__
Przedstawiony sposób układania folii wstępnego krycia jest nieprawidłowy. Przylegające do tej folii łaty, ustawione prostopadle do spadku połaci dachowej będą utrudniać swobodny spływ ewentualnie wykraplającej się wody oraz ograniczać możliwość wentylacji przestrzeni pod pokryciem. Również zamocowanie samej folii jedynie gwoździami lub zszywkami naraża ją na rozdarcie i znacznie utrudnia prawidłowe naciągnięcie.
Żelbetowy wieniec wylewany na ścianach z betonu komórkowego warto dodatkowo ocieplić warstwą styropianu grubości 5 - 6 cm, gdyż w tym miejscu - mimo ocieplenia całego domu - wystąpi zwiększone przenikanie ciepła w porównaniu z pozostałą częścią ściany. Przy ocieplaniu ścian z betonu komórkowego rzeczywiście lepiej używać wełny mineralnej niż styropianu z dwóch powodów. Bloczki mają wysoką tzw. wilgotność technologiczną (wynikającą z procesu produkcji i podczas murowania) natomiast niską zdolność do odprowadzania wilgoci. W efekcie nowe ściany mogą wysychać nawet do 2 lat, co przy ograniczeniu przenikania pary wodnej na zewnątrz (w wyniku ocieplenia styropianem) powoduje znaczny wzrost wilgotności w pomieszczeniach i konieczność ich intensywnego wietrzenia. Drugi powód to możliwość wykraplania się pary waodnej na styku betonu komórkowego i styropianu podczas użytkowania budynku. Przy podwyższonej wilgotności powietrza w pomieszczeniach wynikającej np. z niedostatecznej ich wentylacji, para wodna przenikająca przez ścianę napotyka na zwiększony opór dyfuzyjny warstwy ocieplającej i przy obniżeniu temperatury poniżej punktu rosy ulegnie wykropleniu. Zagrożenie to jest tym większe im cieńszą warstwą ocieplono dom , gdyż wtedy szybciej nastąpi wychłodzenie zewnętrzej powierzchni bloczków. Z tych samych powodów nie zalecane jest nakładanie tynków akrylowych, które dodatkowo ograniczają możliwość odprowadzenia pary wodnej na zewnątrz domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...