Skocz do zawartości

ocieplenie, drenaz, studnia


Recommended Posts

jestem dumna wlascicielka starego domu, czesc prac remontowych juz zostalo wykonanych, w zwiazku z pozostalymi mam kilka pytan
1) sciany maja grubosc ok50cm, sa z cegly, czym ocieplic welna czy styropianem? jakiej min grubosci?czy od samego dolu?(podloga zaczyna sie ok 1m od gruntu, ponizej piwnica)
2) w piwnicy sa wilgotne sciany, nie ma drenazu opaskowego, w piwnicy jest studzienka w której podczas roztopów zbiera sie woda, zamontowalismy tam pompe, skad wiadomo czy mozna zrobic drenaz opaskowy?
czy drenaz to najlepsze wyjscie?
3) wode mamy ze studni, jest ona chyba dosyc plytka ok 5 kregow, jak sprawdzic czy wody z niej wystarczy dla nas, kogo wolac do pomocy icon_smile.gif

dodatkowo jezeli znacie dobrych fachowców w powyzszych tematach z okolicy gliwic, prosze podajcie namiary. z gory za wszystko dziekuje icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Zdecydowenie wełna w stelażu z hydroizolacją od środka. ocieplenie na zewnątrz nic nie da. ciepło do styrpianu zewnetrznego nie dotrze! Pozatym masz teraz zapewne sterowalne ogrzewanie, więc pół metra ściany do nagrzania + fundament i grunt to skuteczne zaprzeczenie w/w sterowalności.
Co do piwnicy ... radziłbym od wewnątrz "basenik " z foli kubełkowej od środka np. ISOLA.
Link do komentarza
Ściany z cegły są z reguły wilgotne wewnątrz, zwłaszcza wtedy gdy dom był niedostatecznie ogrzewany. Ułożenie ocieplenia ze styropianu uniemożliwi ich wysychanie i wilgoć będzie wnikać do wewnątrz. Lepiej ocieplić więc je wełną o grubości 10 - 12 cm i pokryć tynkiem mineralnym.
Mokre ściany piwnicy świadczą o braku izolacji pionowej , Trzeba też sprawdzić czy woda nie jest podciągana kapilarnie wyżej (brak lub uszkodzenie izolacji poziomej) co będzie skutkowało zawilgoceniem ścian nadziemia. Miarodajne będzie pobranie próbek z wnętrza ściany i zbadanie ich wilgotności. Przy układaniu izolacji pionowej ścian piwnicy konieczne jest ich odkopanie, zatem jednocześnie można zrobić drenaż opaskowy.
Wydajność studni łatwo sprawdzić czerpiąc wodę pompą bez przerwy przez ok. 0,5 h. Jeśli lustro wody wyraźnie się nie obniży można przyjąć, zapewni ona dostateczną ilość wody na potrzeby domu
Link do komentarza
dzikuje za wszystkie porady, w dalszym ciagu jednak mam watpliwosci co do materialu do ocieplenia, sciany w domu nie sa wilogne, ocieplenie od wewnatrz nie wchodzi w gre, dom w zimie dobrze sie nagrzewa, w artykulach przeczytalam iz generalna zasada jest taka ze sciany z cegly ociepla sie styropianem, slyszalam takze od wykonawcy ze welna sprzedawana w Polsce jest za malo ubita, prosze wiec jeszcze raz o odpowiedz: welna czy styropian icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

welna czy styropian icon_rolleyes.gif



Zależy do czego. Najczęściej stosuje się polistyren ekspandowany (styropian) lub ekstrudowany (cięższy i gęstszy) oraz wełnę mineralną (skalną lub szklaną). Styropian jest tańszy, lżejszy, nie nasiąka wodą. Ale też nie przepuszcza pary i nie jest odporny na ogień, a także zanika „w sąsiedztwie” materiałów bitumicznych. Wełna jest droższa, cięższa, odporna na ogień i „oddycha”, czyli jest paroprzepuszczalna, ale też nasiąka wodą. W praktyce dobrze sprawdza się prosta zasada – w konstrukcjach murowanych stosujemy styropian, natomiast drewno lepiej termoizolować wełną. Zatem w trójwarstwowych i dwuwarstwowych ścianach murowanych najczęściej stosuje się warstwę ocieplenia ze styropianem, natomiast w drewnianych ścianach szkieletowych (kanadyjczyk) wełnę mineralną. Są oczywiście wyjątki. Ścianę murowaną z betonu komórkowego lepiej ocieplić wełną, gdyż umożliwi to odparowanie wilgoci z tego bardzo nasiąkliwego materiału. Do ocieplenia połaci dachowych stosuje się prawie wyłącznie wełnę – w tym zastosowaniu jej cenną zaletą jest też elastyczność, czyli łatwość ścisłego wciśnięcia między krokwie. Natomiast do termoizolacji w podłogach i stropach idealnie nadaje się styropian (polistyren ekstrudowany dla dużych obciążeń).

Artykuł Jaki materiał wybrać do termoizolacji?
Link do komentarza
"Ocieplenie od wewnątrz nie wchodzi w grę"... Innej metoty tak naprawdę to nie ma , mimo zapewnień Redakcji.
Pokolei
Stare domy z 50cm murem miały w założeniach projektantów i budowniczych, ogrzewanie z węglowej, bez automatyki kotłowni, czy z węglowych pieców, miały też zupełnie nieszczelne okna, wymurowane solidne kanały wentylacyjne w każdym pomieszczeniu, oraz instytucję strychu, by była wystarczająca różnica wysokości między wlotem powietrza oknem a wyrzutnią na dachu. Gruba ściana w takim budownictwie stanowiła elment pseudoautomatyki, przy nadprodukcji ciepła odbierała nadmiar i stabilizowała temperaturę.
Bardzo niska wilgotność, spowodowana zbyt silną wentylacja, nie sprzyjała zawilgoceniu ścian.
Ale teraz.....!!! sterowalne ogrzewanie z termozaworami i automatyką na kotle , powodują, że nadprodukcja ciepła nie występuje, jest 22st. ogrzewanie się wył. W takim układzie ściana na fundamencie , będzie zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej i przestaje być jak dotychczas akumulatorem a staje się wyłącznie notorycznym odbiornikiem!! Jeżeli teraz jeszcze dołożymy do ogrzewania sterowanie czsowe w ciągu doby... to 50 cm ściany doskonale mam to uniemożliwi.
Ale teraz....! mamy wymienione okna, a więc i większą w domu wilgotność. Wieksza wilgotność względna to już ogromne ryzyko, zawilgocenia ściany, a po dołożeniu ocieplenia na zewnątrz (takie ocieplenie obniża temperaturę tynku zewnętrznego) to pewność że ściana będzie mokra.
Redakcja co prawda pisze , że wełna umożliwi wyjście tej wilgoci, ALE ŻEBY WILGOĆ MOGŁA WYJŚĆ TO NAJPIERW MUSI WEJŚĆ, A MOKRA PRZEGRODA TERMICZNA ..... lepiej nie pisać.
Myszo i Redakcjo - wilgoć w ocieplanej ścianie kumuluje się całą zimę a wyjść może dopiero latem! A nawet 4% zawilgocenia to 50 % izolacyjności.
Przy sterowalnych systemach ogrzewania i minimum 40%wilgotności względnej musi być wełna z folią od środka (jak w dachu). "Oddychająca" przegroda to mokra przegroda, "oddychanie " zostawmy skutecznej wentylacji.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...