Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Wiolcia

Jaki materiał na podjazd?

Recommended Posts

Szukam fajnego materiału na podjazd. Czy można na nim ułożyć płyty nawierzchniowe? Chodzi o takie ładne betonowe płyty, trochę ozdobne (z fakturą kamienia). Będą na tarasie i ścieżkach. Fajnie by było, jakby podjazd był tym samym wykończony (i chyba będzie).

Myślicie, że nie popękają? Bo nie wiem, czy zależy to od samych płyt, czy od tego, co pod nimi się znajdzie.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
My mamy tak 60m płyt (balkonowych) z rozbiórki starych bloków. Generalnie miało to być na chwilę, ale okazuje się, że te płyty będą świetnym materiałem pod kostkę (w przyszłości).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbrojone płyty na pewno byłyby mocne, ale nie jestem co do nich przekonana, bo trochę mi się nie podobają... Poza tym nie jestem pewna czy wygodnie się będzie po nich chodzić.

Na nawierzchnię będą wjeżdżać głównie dwa samochody osobowe.
Podjazd powinien się łączyć wizualnie ze ścieżkami w płyt tarasowych a'la kamienne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Szukam fajnego materiału na podjazd. Czy można na nim ułożyć płyty nawierzchniowe? Chodzi o takie ładne betonowe płyty, trochę ozdobne (z fakturą kamienia). Będą na tarasie i ścieżkach. Fajnie by było, jakby podjazd był tym samym wykończony (i chyba będzie).

 

 


Płyty tarasowe nie nadają się do wykańczania podjazdów. Z powodzeniem można je za to stosować na wszelkich ogrodowych traktach dla pieszych.

Na nawierzchnię podjazdu doskonale nadają się wspomniane ażurowe płyty ze zbrojonego betonu. Jednak ich grubość powinna wynosić przynajmniej 10 cm (cieńszych płyt używa się do umacniania skarp i brzegów zbiorników wodnych). Obecnie mają one rozmaite wzornictwo (różne kolory i kształty prześwitów - kwadratowe, okrągłe). Niektóre wyroby mają prześwity o nieregularnych kształtach - po ułożeniu przypominają bruk kamienny. Wolne miejsca obsypuje się ozdobnym kruszywem albo żyzną ziemią i sieje trawę.

Odpowiedni będzie też oczywiście bruk betonowy i kamienny (grubość elementów musi wynosić co najmniej 6 cm) oraz klinkierowy (grubość 5,2 cm). W przypadku nawierzchni, po której będą poruszać się ciężkie pojazdy ciężarowe, kostka powinna mieć 8-10 cm grubości.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coś takiego mnie przekonuje. To są podobno betonowe płyty na podjazd, a wyglądają trochę jak kamienie. Nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałam (a może nie zwróciłam uwagi że to płyty icon_smile.gif
https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/aktualnosci/14371-plyty-kamienia-sjenenskiego-firmy-bruk-bet



Pierwotnie chodziło mi o taką nawierzchnię - w stylu tarasowym.
Edytowano przez Wiolcia (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ja mam żwirek na pojeździe i się sprawdza


Napisz koniecznie czym go kleiłeś do tej blachy.
Ale pomysł zaiste hipsterski z tymi kamykami na karoserii. icon_lol.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ja mam żwirek na pojeździe i się sprawdza



Jak ze żwiru zrobić podjazd? Wystarczy wysypać żwir na ubitą ziemię? Podjazd nie będzie się rozjeżdżał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Coś takiego mnie przekonuje. To są podobno betonowe płyty na podjazd, a wyglądają trochę jak kamienie. Nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałam (a może nie zwróciłam uwagi że to płyty icon_smile.gif
https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/aktualnosci/14371-plyty-kamienia-sjenenskiego-firmy-bruk-bet



Pierwotnie chodziło mi o taką nawierzchnię - w stylu tarasowym.



Ten kamień sjeneśki wygląda super. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak ze żwiru zrobić podjazd? Wystarczy wysypać żwir na ubitą ziemię? Podjazd nie będzie się rozjeżdżał?



Aby nawierzchnia z kruszywa była wystarczająco wytrzymała i mogła pełnić funkcję podjazdu do garażu, musi być wykonana z kilku warstw materiału o różnym uziarnieniu – im wyżej, tym drobniejszy. Wykop pod podjazd powinien mieć głębokość 30–40 cm (jeśli grunt na działce jest dobrze przepuszczalny, wykop może być nieco płytszy – 15–30 cm – a podbudowa cieńsza). Na dnie dołu warto rozłożyć geowłókninę, a następnie ułożyć tłuczeń (ok. 20 cm warstwa), gruby żwir lub grys (warstwa grubości ok. 10 cm) oraz wierzchnią, ok. 5 cm warstwę z miału kamiennego lub żwiru (np. dekoracyjnego).

Pamiętajmy, że nawierzchni nie należy wykańczać kruszywem z miękkich skał (marmuru, dolomitu) i pokruszonymi cegłami, ponieważ się pylą. Nieodpowiedni będzie też żwir rzeczny, bo źle się klinuje, co utrudni poruszanie się po podjeździe.

Układając kolejne warstwy, trzeba polewać je wodą i ubijać zagęszczarką wibracyjną tak długo, aż podłoże przestanie ustępować pod naciskiem urządzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ja zrobiłem błąd i w starym domu położyłem płytki nieszlifowane - zimą można bybło się zabić :/ Teraz mam kostkę brukową z ozdobnym trawnikiem i wygląda to o wiele lepiej niż płytki podjazdowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak ze żwiru zrobić podjazd? Wystarczy wysypać żwir na ubitą ziemię? Podjazd nie będzie się rozjeżdżał?


Też się nad tym zastanawiam. Czy taki żwir po prostu nie zostanie wbity w ziemię? Może trzeba zrobić utwardzone podłoże, a dopiero na to żwir. Mam co prawda w ogródku ścieżki wysypane Kamienną Korą Bruk-Betu, ale nie sa narazone na duży nacisk tak jak podjazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak jak już wcześniej napisałam - pod nawierzchnię podjazdu zdecydowanie zaleca się solidną podbudowę. Dopiero na to warstwa wierzchnia/wykończeniowa. icon_smile.gif

Ładnie wygląda jasne kruszywo dekoracyjne.
Popularna kostka brukowa też się sprawdzi - dziś mamy naprawdę duży wybór bruku - ciekawe wzory, faktury. Kostka betonowa może nieźle imitować kamienną czy też bruk drewniany.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zgadzam się ze zdaniem odnośnie kostki brukowej - dzisiejsze wzory robią 3x te, które jeszcze były dostępne 5 czy 10 lat temu, a zwracam uwagę szczególną na większego formatu płyty betonowe - eleganckie wielkomiejskie wykończenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zgadzam się ze zdaniem odnośnie kostki brukowej - dzisiejsze wzory robią 3x te, które jeszcze były dostępne 5 czy 10 lat temu, a zwracam uwagę szczególną na większego formatu płyty betonowe - eleganckie wielkomiejskie wykończenie.



Ale masz na myśli płyty betonowe, które mogą być na podjazd? Jakie konkretnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak, np. obejrzyj sobie płyty o nazwie Prospect. Grubość 8 lub 12 cm daje możliwość nieszkodliwego stosowania na podjeździe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzieki
Płyty moze nie najtansze, ale ciekawa opcja jak sie szuka czekos innego niz kostka
kolory rozne, wiec pewnie dopasuje cos do tarasowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

dzieki
Płyty moze nie najtansze, ale ciekawa opcja jak sie szuka czekos innego niz kostka
kolory rozne, wiec pewnie dopasuje cos do tarasowych



Koszty trzeba liczyć powierzchniowo. icon_smile.gif Mnie się opcja dużych płyt bardziej zdecydowanie podoba niż kostka. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja polecam kostkę płukaną - z kruszywem na wierzchu - nie poslizniesz się niej i ladnie wyglada. I trwala jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Postawiłbym na kostkę brukową, jezeli zalezy Ci nie tylko na trwałości, ale również estetyce. Bruk Epoka to idealny przykład jak powinien wyglądać podjazd. W Pozbruk występuje w 4 kolorach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja polecam kostkę płukaną - z kruszywem na wierzchu - nie poslizniesz się niej i ladnie wyglada. I trwala jest.



Nono, szczerze mówiąc masz rację, mnie się podoba, patrząc na zdjęcia w Googlach kostka Creativ odpowiada takim wymogom. Generalnie kostka z gładką powierzchnią też nie jest jakoś specjalnie śliska, płukana jednak całkiem fajnie wygląda. Tylko czy nie przyjmuje brudu bardziej niż zwykła, gładka powierzchnia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, że brudzi się bardziej. Mam nią zrobiony wzór, oblamówkę. Ale i tak cała kostkę wypada min raz na rok karcherem wymyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Raz w roku to nawet nie minimum. Jak tylko pewnie śniegi stopnieją to już będę się brał za myjkę ciśnieniową. W ciągu ciepłego okresu w roku staram się wyczyścić podjazd i ścieżki raz na dwa miesiące, niemniej warstwa w rodzaju hydrostopu utrudnia wnikanie brudu w pory kostki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja używałem kostki brukowej Tibet Dark Grey. Wcześniej miałem bardzo długo betonowy podjazd do garażu, ale niestety warunki i deszcz i wiatr spowodowały, że beton popękał, poodpadała wierzchnia część i utworzyły się dziury. Musiałem go skuć bo raz, że wyglądało to brzydko, a dwa, że dziury robiły się coraz głębsze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zależy Ci na jak najlepszej jakości, to zdecydowanie polecam wybrać dobra kostkę brukową i zadbać o jej odpowiednie położenie, tak aby po jednym sezonie nie zaczęła się podnosić lub opadać co często ma miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A coś takiego jak lepiszcze specjalne nada się na podjazd? Z tego się robi ścieżki rowerowe. Ładnie wygląda i chyba jest trwałe.  Co myślicie na ten temat? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Biały to typowy kolor rur z polipropylenu (PP). Stosowanych w kanalizacji wewnętrznej. To tworzywo ma nieco inne właściwości niż najpopularniejsze w kanalizacji PVC, ale ostatecznie nie przekłada się to na jakieś odczuwalne różnice w praktycznie występujących warunkach eksploatacji. Rury z obu rodzajów materiału mają zgodne średnice zewnętrzne, łączy się je tak samo na kielich z uszczelką. Można je ze sobą łączyć. PS. Rury kanalizacyjne szare wykonane są właśnie z PVC. Ten materiał nie został bynajmniej wycofany z użytku wewnątrz budynków. Robi się z niego także rury wodociągowe (sztywne, klejone). A przede wszystkim okna. Polipropylen (PP) zaś także jest palny. Chociaż produkty jego spalania są mniej toksyczne. Dodatki zmniejszające palność stosuje się zaś chyba tylko w przypadku rur z PP używanych w systemach powietrzno-spalinowych do kotłów kondensacyjnych.  
    • Czołem, Nie wiem czy to dobry dział, ale zwracam się do Was z pytaniem, czy słyszeliście kiedykolwiek o kanadyjskich farbach PARA? widziałem na polskiej stronie, że są niby wodoodporne itd. Ktoś z Was stosował te farby?
    • Białe, szare i brązowe/pomarańczowe. To jakaś rewia mody? A tak całkiem serio. Białe i szare do środka a pomarańczowe na zewnątrz.
    • Gość Elektryk
      Sam jesteś kretynem! Nie powinno się stosować przewodów o innej kolorystyce do innych celów! To że powszechnie "elektrycy" to robią np. przy różnego rodzaju łącznikach, nie oznacza, że to jest poprawne! Przepis wyraźnie określa jaki kolor ma mieć izolacja danej żyły. To, że robisz to przewodem wielożyłowym np YDYpżo nie oznacza, że upoważnia cię to do zmiany kolorów! Gdybyś łączył to samo przewodami jednożyłowymi np LY w rurach, to wtedy tez byś brał kolor żółto-zielony, czy niebieski jako fazowy? Jeżeli już koniecznie chcesz zmienić te kolory, bo kupiłeś 3-żyłowy o takiej kolorystyce, a sknerstwo nie pozwala ci kupić przewodów o innej kolorystyce, to na końcówkach przewodów powinieneś założyć taśmy o odpowiedniej kolorystyce lub oznaczyć funkcje przewodu. Najgorsi są właśnie tacy mądrusie "fachowcy"!
    • Witam, na początku witam wszystkich serdecznie - na forum jestem nowy.   Przejrzałem tematy związane z tym zagadnieniem, ale każdemu brakuje czegoś z mojego tematu...   Zamierzam kupić działkę rolną (nie mam statusu rolnika) - klasoużytki  ŁV i W, powierzchnia działki 1,6ha - ma dostęp do drogi publicznej - front działki przylegający do drogi ma 56m (nie ma natomiast żadnych przyłączy). W odległości 500m zabudowa jednorodzinna (działki po 12a - 14a z domami jednorodzinnymi), niestety nie przylegają do tej samej drogi co działka, którą zamierzam kupić. Dla tej działki nie ma wydanych warunków zabudowy, nie jest również objęta aktualnym planem zagospodarowania przestrzennego, w bezpośrednim sąsiedztwie nie ma żadnej zabudowy. Jedynie na przeciwko "mojej" działki (po drugiej stronie drogi) jest zabudowa zagrodowa, natomiast wjazd na tą nieruchomość jest od drugiej strony (graniczy "plecami" z drogą do której przylega "moja" działka), mam nadzieje że na razie wszystko jest czytelnie opisane - pomimo pewnych zawiłości  ... wniosek o zgodę na nabycie nieruchomości mieli już się w KOWR. Pytanie czy po nabyciu takiej nieruchomości rolnej nie będę miał problemów z wybudowaniem dwóch budynków - pierwszy dom jednorodzinny (około 200mkw) drugi garaż (3 stanowiska) ... dodam że jestem zameldowany w tej samej gminie już 5 lat, mam działkę rolną 11a (z której część jest odrolniona pod dom jednorodzinny) - o ile ma to znaczenie...   Podpowiecie co można zrobić i jakie mogą wystąpić problemy przy wydaniu decyzji o warunkach zabudowy...   będę wdzięczny - sprawa bardzo mnie dręczy... Dziękuję.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...