Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Fidel

Drzwi do kabiny prysznicowej

Recommended Posts

Witam,

Kilka dni temu szyba w jednej z dwóch części drzwi przesuwnych (półokrągłych) w kabinie prysznicowej eksplodowała i aktualnie mamy w tym miejscu dziurę. Zastanawiam się z jakiego materiału byłoby najtaniej a jednocześnie skutecznie na jakiś czas takie drzwi zrobić.. Szyba w drugiej części drzwi ma wymiary 182cm na 38cm po łuku.

Ogólnie konstrukcja drzwi, które się ostały jest banalna.. szyba, uszczelki i mocowania do kółek..

Szukałem takich drzwi ale dokupienie ich graniczy z cudem - cała kabina jest droga a prawdopodobnie nie pomieszkam już tutaj zbyt długo.

Chodzi o to aby było szczelnie i żeby się grzyb/pleśń nie pojawiła. Jedyne co bym chciał pominąć to jakaś "kotara" bo to nawet nowe wygląda obleśnie.

Pozdrawiam serdecznie
Mateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Współczuję .......

Jesli to nie jest stary model możesz spróbować u producenta /o ile to w Polsce/

Bo na zamówienie to wyjdzie fortuna.... zresztą sam to piszesz.

Może pleksa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Też myślałem o pleksie. Pytanie tylko czy sama pleksa jak będzie po niej tyle wody spływało, szybko również nie ulegnie zniszczeniu lub zagrzybieniu lub czymkolwiek nieciekawym? Ewentualnie czym taką plekse pokryć - czytałem coś o foli w płynie/sprayu ale nigdy tego nie używałem icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z "pleksy" są wytwarzane różne daszki, ekrany akustyczne, okna samolotów, pojazdów, łodzi podwodnych .... a także kabiny prysznicowe.

Więc nie wydaje mi się by była potrzeba ją czymś traktować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Jak zaczniesz kombinować z docięciem, wygięciem i znalezieniem jakiejś folii i jej naklejeniem, to absolutnie jestem przekonany, że szybciej i taniej będzie w jakimś markecie kupić w promocji całą kabinę i ją zamontować...
Jeśli mieszkanie wynajmujesz to i tak musisz się rozliczyć z gospodarzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Też myślałem o pleksie. Pytanie tylko czy sama pleksa jak będzie po niej tyle wody spływało, szybko również nie ulegnie zniszczeniu lub zagrzybieniu lub czymkolwiek nieciekawym? Ewentualnie czym taką plekse pokryć - czytałem coś o foli w płynie/sprayu ale nigdy tego nie używałem icon_smile.gif


Kolego, daj se spokój z pleksą. Szkoda kasy na nią i Twojej roboty przy niej.
Wywal druga połówkę, kup jakąś lepszą gatunkowo kotarę, będzie to miało jakiś wygląd a nie taka proteza z pleksa z jednej strony a z drugiej drzwi oryginalne.
A jeżeli już tak bardzo chcesz mieć drzwi rozsuwane to byle jakie (chińszczyzna) nie kosztują majątku a będzie to jakoś wyglądać. Polecam Ci chińszczyznę bo piszesz, że nie chcesz w tym mieszkaniu długo zabawić.
Może te Ci podpasują i wcale majątku nie kosztują.
http://allegro.pl/drzwi-do-kabiny-prysznic...5786785721.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

. Szyba w drugiej części drzwi ma wymiary 182cm na 38cm po łuku.




A te co mhtyl polecił mają

Cytat

długość: 181,5 cm szerokość po łuku: 77,5 cm



icon_eek.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
mhtyl nie kazał kupić TYCH konkretnie drzwi tylko pokazuje gdzie i jak można szukać pojedynczych drzwi a autor na pewno jest na tyle inteligentny, że potrafi pójść w tym kierunku i wybrać sobie to co mu jest potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak zawsze nie siła argumentu, tylko argument siły się liczy icon_lol.gif


W Twoim przypadku głupoty i niewiedzy.
Znowu mam cię uświadomić?
Autor potrzebuje drzwi 182 cm te co podałem maja 181,5 cm zajebista różnica 0,5 cm prawda, ale kumaty człowiek wie, że te 0,5 cm można spokojnie zgubić, to żaden problem.
Autor potrzebuje drzwi po łuku 38 cm te co ja podałem mają 77,5 cm czyli autorowi jest potrzebna połówka a dzieląc 77,5 cm na 2 to ile mamy? 38,75 cm biorąc ewentualny błąd w obliczeniu autora drzwi powinny zmieścić się bez problemu z tym, że zamiast podwójnych będzie miał pojedyncze (jeżeli zdecyduje się nic przy nich nie robić) a jeżeli je rozetnie to będzie miał podwójne. Co do rozcinania to po pierwsze nie wiadomo z jakiego one są materiału a po drugie idealnie równiutko metodą domową ich nie przetnie.
Za pleksę którą Ty poleciłaś zapłaci o wiele więcej a efekt będzie mizerny.


Cytat

mhtyl nie kazał kupić TYCH konkretnie drzwi tylko pokazuje gdzie i jak można szukać pojedynczych drzwi a autor na pewno jest na tyle inteligentny, że potrafi pójść w tym kierunku i wybrać sobie to co mu jest potrzebne.


Tylko ,że jej trzeba łopatologicznie wytłumaczyć bo kobita stara się ale nie wychodzi icon_biggrin.gif
Odczytałeś moje intencje prawie w 100% icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z "pleksy" są wytwarzane różne daszki, ekrany akustyczne, okna samolotów, pojazdów, łodzi podwodnych .... a także kabiny prysznicowe.

Więc nie wydaje mi się by była potrzeba ją czymś traktować


podobno to torpeda pierdolła w Kursku bo paliwo w niej ożenili, a to ..uj - plekse wsadzili; tupiąc nóżętami czekam na wyjaśnienie fikołka TU 154M nr 101 ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dużo informacji o izolowaniu kontenerów można znaleźć na http://swiat-kontenerow.pl/porady/jak-dobrze-zaizolowac-kontener/ 
    • Animus - przecież napisałem - szczelina o małej wydajności. Wąska szczelina pozwala na wolny ruch powietrza, a nie szybki. To nie obniży temperatury do punktu rosy, tylko o jeden dwa stopnie. Tam nie ma wiatru, nie ma przewiewania, jest wysoka stosunkowo temp. w stosunku do zewnetrznej. Małe otwory wentylacyjne, wąska szczelina - to bardzo mała wymiana powietrza.   Poza tym można na 2, 3 miesiące zamknąć te otwory na dole - wtedy nie ma cyrkulacji. Ale przez pozostałe 9, 10 miwsięcy jest - i nie ma pozostającej pary wodnej na powierzcnni ściany. tu mogę odpowiedzieć przykładem.  Był taki program TV odomach z bali  USA - itam jednak narzekali na ciepło i ocieplali niektórzy te budynki dodatkowo, wykazując znaczne oszczędności.
    • no tutaj akurat jest jeszcze ok, ale że widać gołym okiem to wrzuciłem. Na innych scianach musiałbym zrobić zdjęcie z poziomicą, wtedy widać odchyły.  Dzięki za te normy - wychodzi, że norma to 2cm, a u mnie dochodzi do 5cm. Na zdjęciu, przy górnej krawędzi okna, jest ok. 3cm, trochę zasłania tę przestrzeń taśma od ciepłego montażu.    Co do stropu, zastanawiam się czy nie lepiej najpierw go zeszlifować maksymalnie na równo z dolną ścianą, zamiast tynkować? Bo dolne ściany trzymają pion, problem jest z górnymi.   A dlaczego pytasz o sufit w salonie? 
    • Wentylowanie izolacji poprzez wpuszczanie do jej wnętrza powietrza o obniżonej temperaturze spowoduje wprawdzie odprowadzenie części wilgoci z wnętrza przegrody, ale również przyczyni się do obniżenia temperatury w jego wnętrzu, a tym samym spowoduje osiągnięcie w szczelinie przegrody temperatury punktu rosy. Czyli po co ta izolacja, jeżeli jest nieprzydatna? Wody będzie więcej, chłodne powietrze=większa kondensacja.     Budynek zrobiony z prawdziwych bali, ściany jednorodne wykonane z drewna litego, posiadają dużą pojemność cieplną. Duża pojemność to duża bezwładność cieplna, czyli im większa masa ciała, tym większa jego bezwładność cieplna, od tego zależy komfort cieplny domu z bala. W chacie drewnianej o wysokiej bezwładności cieplnej są mniejsze wahania temperatury, ponieważ grube bale zmagazynują więcej ciepła w ciągu dnia, a oddadzą je po zachodzie słońca, gdy powietrze ochładza się. Chałupy drewniane z cienkiego bala o niskiej bezwładności cieplnej szybko nagrzewają się od słońca i szybko wychładzają. Technicznie to się nazywa przesunięcie fazowe strumienia cieplnego w ścianie z bali drewnianych, przy grubości ściany 22 cm wynosi około 11 godz., czyli że ściana z bali nagrzana w ciągu dnia słońcem, przekazuje swoje ciepło do wnętrza budynku jeszcze następnego dnia rano. W okresie zimowym najniższa temperatura powietrza zewnętrznego wystąpi np. o godzinie 3 w nocy, wówczas najniższa temperatura na wewnętrznej powierzchni ściany wystąpi około godz. 14. Osłaniając ścianę z bala przed słońcem sztuczną izolacją wytworzoną przez człowieka, odcinamy możliwość przekazywania strumienia cieplnego przez naturę.  
    • Eeeee, nie jest tragicznie... jest do naprawy...     I tak musisz tynkować, żeby zgubić "wystający" strop, na którym stoi ta ściana - wrzucą ciut więcej tynku i będziesz Pan zadowolony    Ciekawy jestem, jak ma wyglądać sufit/strop w salonie...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...