Skocz do zawartości

Garaż/dobudówka


Recommended Posts

Wg prawa na każde 500m2 mogę legalnie postawić 25czegoś. Więc jak to się ma do garażu przylegającego do budynku? Chodzi mi o to co nabazgroliłem. Rysunek nie jest proporcjonalny ale taki mi wyszedł i już. Pytania moje czy taka konstrukcja jest legalna, czy muszę gdzieś zgłaszać, że będę to to stawiał i jak taki twór ma się do potencjalnych podatków?

DSC01446.jpg



Edycja: Ten twór ma powstać z kantówek, płyt osb, papy i co tam jeszcze znajdę i ma zostać "przyklejony" do budynku. Nie będzie zatem to powiększeniem budynku tylko oddzielny domek na narzędzia, może auto. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
mhtyl - czytałem pierdylion tego typu zapytań etc i z tego co wyczytałem to nie mam potrzeby zgłaszania tego, że postawię sobie domek na narzędzia bez fundamentów (nazwałem go garaż umownie).
Pytanie powstało bo:
1) niedawno zmieniło się prawo budowlane i może coś przeoczyłem bądź źle zinterpretowałem;
2) mam małe wątpliwości czy nikt się nie czepi bo jako jedną ze ścian chcę wykorzystać istniejący budynek (co by nie robić przejścia pomiędzy domem a "narzędziownią" szerokości 1m i to samo z sąsiedztwem.

P.S. pierwotnie to miała być wiata/markiza... ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

mhtyl - czytałem pierdylion tego typu zapytań etc i z tego co wyczytałem to nie mam potrzeby zgłaszania tego, że postawię sobie domek na narzędzia bez fundamentów (nazwałem go garaż umownie).


Domek na narzędzia - budynek gospodarczy a garaż to dwie różne rzeczy. na garaż PnB na gospodarczy zgłoszenie do 25 m2.
Link do komentarza
Trochę wyjaśnień.

1. Na zgłoszenie w trybie uproszczonym (bez projektu budowlanego, kierbuda i .....):
art.29.1.2).
Cytat

wolno stojących parterowych budynków gospodarczych w tym garaży, altan oraz przydomowych ganków
i oranżerii
(ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy czym łączna liczba tych
obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na każde 500 m2 powierzchni działki;



2. To co nie mieści się w zakresie pkt.1. - wymaga pozwolenia na budowę - wolnostojący lub "przyległy" blaszak (garaż) też, bo nie jest budynkiem, ani obiektem małej architektury.

3. Dopowiem, że wiatę do 50m2 można stawiać zarówno jako wolnostojącą lub (i) jako "przyległą", na zgłoszenie w trybie uproszczonym.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...