rustin Napisano 19 września 2015 Udostępnij #1 Napisano 19 września 2015 W przejściu z korytarza do salonu ( fotka ) , z salonu do kuchni i z korytarza do WC są taki oto wystające bloczki fundamentowe. Jak się domyślałem, najlepiej aby je zlikwidować bo inaczej w tym miejscu prawie nie będzie ocieplenia( od chudego betonu do gotowej posadzki mam ok 18cm luzu) i będzie spory mostek termiczny ? Jak to zrobić aby wyszło równo ? Młotem udarowym porobią się tylko ostra krawędzie i dużo nie równości przez co będzie problem przy kładzeniu izolacji przeciwwilgociowej ,Jak radzicie wyciąć te bloczki i czym? Link do komentarza
Gość stach Napisano 19 września 2015 Udostępnij #2 Napisano 19 września 2015 Najszybciej chyba będzie wkuć młotem nieco głębiej i wyrównać zaprawą do poziomu i nic nie będzie kaleczyć folii.Można pobawić się frezarką do betonu, ale będzie to trochę więcej tej zabawy... Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 19 września 2015 Udostępnij #3 Napisano 19 września 2015 albo wykuć albo wyciąć .co nie zmienia faktu iż pod ścianami i tak zostaje mostek termiczny czyli poprawisz sobie humor i się narobisz.piszesz że masz 18 cm do góry posadzkito ja się spytam inaczeja jak będzie wykończony strop ???? 1 Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 września 2015 Udostępnij #4 Napisano 19 września 2015 Spieprzona jest robota i tyle. Chuda posadzka powinna być wylana na równo z bloczkami, ale tak to jest że robi się babola a potem woła się o pomoc na forum.A jaki mostek termiczny ma niby się pojawić? Poziom masz wszędzie taki sam w całym domu, a bynajmniej w dwóch pomieszczeniach więc jak ma być mostek to będzie wszędzie.Nic nie kuj, bo narobisz się jak .... a efekt będzie taki sam jak nic byś nie robił, wyłóż folią X2 i izolacja będzie ok, jedynie problem będzie ze styro bo w miejscu gdzie są bloczki będziesz musiał dać trochę mniej styro. Cytat albo wykuć albo wyciąć .co nie zmienia faktu iż pod ścianami i tak zostaje mostek termiczny czyli poprawisz sobie humor i się narobisz.piszesz że masz 18 cm do góry posadzki Pomimo, że nie czytałem wcześniej Twojego postu doszedłem do tych samych wniosków. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 19 września 2015 Udostępnij #5 Napisano 19 września 2015 Cytat W przejściu z korytarza do salonu ( fotka ) , z salonu do kuchni i z korytarza do WC są taki oto wystające bloczki fundamentowe. Jak się domyślałem, najlepiej aby je zlikwidować bo inaczej w tym miejscu prawie nie będzie ocieplenia( od chudego betonu do gotowej posadzki mam ok 18cm luzu) i będzie spory mostek termiczny ? Jak to zrobić aby wyszło równo ? Młotem udarowym porobią się tylko ostra krawędzie i dużo nie równości przez co będzie problem przy kładzeniu izolacji przeciwwilgociowej ,Jak radzicie wyciąć te bloczki i czym? Jest jak jest i biadolenie niewiele tu pomoże. Sposób jest prosty.1) zakładam - odniesieniem jest butelka po piwie - że bloczki wystają około 8 cm nad poziom chudziaka,2) bez problemu można zdjąć około 5 cm z wysokości wystających bloczków,3) korzystając z kątówki z dużą tarczą do betonu, obustronnie wykonać rzazy optymalne dla możliwości urządzenia względem wysokości i głębokości nacięcia,4) przy pomocy młotka udarowego zdjąć naciętą warstwę bloczków,5) wyrównać szlifierką nierówności na środku bloczków,6) ewentualnie zaizolować przeciw wilgoci,7) ażeby definitywnie zapobiec powstaniu mostka termicznego, w miejscu naprawy zainstalować izolację o niższej lambdzie. Izolacja będzie cieńsza, ale tak samo lub bardziej skuteczna.Powodzenia. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 września 2015 Udostępnij #6 Napisano 19 września 2015 Używałeś kiedyś gumówki do cięcia beton w środku jakiegoś pomieszczenia? chyba nie. A w dodatku gdzie ogranicza jedna powierzchnia dostępu, w tym przypadku chuda posadzka. Jak chcesz aby rustin został kaleką to dobrej rady. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 19 września 2015 Udostępnij #7 Napisano 19 września 2015 Cytat Używałeś kiedyś gumówki do cięcia beton w środku jakiegoś pomieszczenia? chyba nie. A w dodatku gdzie ogranicza jedna powierzchnia dostępu, w tym przypadku chuda posadzka. Jak chcesz aby rustin został kaleką to dobrej rady. Czytaj i myśl a na pewno zrozumiesz i załapiesz jak to zrobić - czego Ci życzę.Takie i podobne przypadki zdarzają się często i jak się pomyśli, to się zrobi, bez narażania zdrowia.Natomiast nie proponuję korzystać z mojej porady osobom, które częściej używają "myszy komputerowej" a kątówkę widzieli na obrazku.Pozdrawiam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 września 2015 Udostępnij #8 Napisano 19 września 2015 (edytowany) Cytat 3) korzystając z kątówki z dużą tarczą do betonu, obustronnie wykonać rzazy optymalne dla możliwości urządzenia względem wysokości i głębokości nacięcia,4) przy pomocy młotka udarowego zdjąć naciętą warstwę bloczków,5) wyrównać szlifierką nierówności na środku bloczków, Jaka dużą tarczę masz na myśli? Największą tarczą jaką masz do użytku powszechnego nie przetniesz bloczka szer 24 cm.A ciąć tak dużą tarczą w poziomie z ręki gdzie tarcza jest zagłębiona w bruździe to po pierwsze, za długom ona nie potnie bo się przegrzeje, po drugie o wyrwanie nie trudno nie mając wprawy w taki cięciu.A nierówności betonowe wyrównywać szlifierka to trzeba być niespełna rozumu aby tak doradzać, nie masz zielonego pojęcia co odrobiny betonu mogą spowodować.O pyle i kurzu przy takim cięciu jaki powstaje w zamkniętym pomieszczeniu nie będę wspominał bo nie masz zielonego pojęcia jak widzę.Teoretyk to ty jesteś dobry. Cytat Czytaj i myśl a na pewno zrozumiesz i załapiesz jak to zrobić - czego Ci życzę.Takie i podobne przypadki zdarzają się często i jak się pomyśli, to się zrobi, bez narażania zdrowia.Natomiast nie proponuję korzystać z mojej porady osobom, które częściej używają "myszy komputerowej" a kątówkę widzieli na obrazku.Pozdrawiam O sobie piszesz, że kątówkę widziałeś na obrazku?Co do szlifowania betonu to najrozsądniejszą i bezpieczną radę udzielił Stach, bo wspomniał o frezarce do betonu. Edytowano 19 września 2015 przez mhtyl (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 19 września 2015 Udostępnij #9 Napisano 19 września 2015 (edytowany) Cytat Jaka dużą tarczę masz na myśli? Największą tarczą jaką masz do użytku powszechnego nie przetniesz bloczka szer 24 cm.A ciąć tak dużą tarczą w poziomie z ręki gdzie tarcza jest zagłębiona w bruździe to po pierwsze, za długom ona nie potnie bo się przegrzeje, po drugie o wyrwanie nie trudno nie mając wprawy w taki cięciu.A nierówności betonowe wyrównywać szlifierka to trzeba być niespełna rozumu aby tak doradzać, nie masz zielonego pojęcia co odrobiny betonu mogą spowodować.O pyle i kurzu przy takim cięciu jaki powstaje w zamkniętym pomieszczeniu nie będę wspominał bo nie masz zielonego pojęcia jak widzę.Teoretyk to ty jesteś dobry.O sobie piszesz, że kątówkę widziałeś na obrazku?Co do szlifowania betonu to najrozsądniejszą i bezpieczną radę udzielił Stach, bo wspomniał o frezarce do betonu. Tarcza się przegrzeje, kątówka spali a fachowiec się zabije????????????????????????Lepiej szlifować 8 cm betonu niż niż wyrównać wąski pasek nierówności ???????????????Przy cięciu powstaje kurz ale przy szlifowaniu już nie ?????????????????????????Odkurzacza z nasadkami do elektronarzędzi jeszcze nie wymyślili ????????????????????????Frezarka nie kurzy wcale ??????????????????????Panie Boże chroń nas wszystkich przed takimi fachowcami. Edytowano 19 września 2015 przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 września 2015 Udostępnij #10 Napisano 19 września 2015 Cytat Tarcza się przegrzeje, kątówka spali a fachowiec się zabije????????????????????????Lepiej szlifować 8 cm betonu niż niż wyrównać wąski pasek nierówności ???????????????Przy cięciu powstaje kurz ale przy szlifowaniu już nie ?????????????????????????Odkurzacza z nasadkami do elektronarzędzi jeszcze nie wymyślili ????????????????????????Frezarka nie kurzy wcale ??????????????????????Panie Boże chroń nas wszystkich przed takimi fachowcami. O co Ci biega? Chłopie sam pisałeś o szlifowaniu i cięciu więc czepiasz się samego siebie? I tym wpisem okazujesz całemu forum jaki jesteś fachowiec teoretyk.Widziałeś frezarkę do betonu? bo zapewne nie. Więc zobacz jak ona wygląda i jak działa i wtedy pisz. Bo ja uświadamiać teoretyka nie będę, szkoda mi czasu. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 19 września 2015 Udostępnij #11 Napisano 19 września 2015 jako praktyk odpiszęda się ciąć fleksem z tarczą do betonu i w poziomie i w pioniechoć w poziomie nieco mniej wygodnieda się to ponacinane wykuć a potem zarzucić frezarkę czy wręcz szlifierkę do betonu i wyszlifowaćdo gładkiego.nawet podłączając wąż z odkurzaczem na drugim końcu i tak masakrycznie pomieszczenie matowieje .co nie znaczy że się nie da tylko PO CO ???mnie nadal bardziej interesuje sufit11 bloczków gazobetonu + klej = (11*24 )+ (11*0,5 ) = 264 + 5,5 czyli minimum 2,7 m wysokości do stropu + zapas wysokości na przegłębieniua samo przegłębienie oceniam na 3 do 4 cm odnosząc się do wysokości bloczka a nie 8 - butelki bywają różne zmierzyć wysokość ościeży od tego wystającego elementu i wrócić do dyskusji po uzupełnieniu wiedzy 1 Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 września 2015 Udostępnij #12 Napisano 19 września 2015 Cytat jako praktyk odpiszęda się ciąć fleksem z tarczą do betonu i w poziomie i w pioniechoć w poziomie nieco mniej wygodnieda się to ponacinane wykuć a potem zarzucić frezarkę czy wręcz szlifierkę do betonu i wyszlifowaćdo gładkiego.nawet podłączając wąż z odkurzaczem na drugim końcu i tak masakrycznie pomieszczenie matowieje .co nie znaczy że się nie da tylko PO CO ??? Ja też twierdzę, że da się tylko po co? i za jakie grzechy ma się człowiek zadusić w pyle.Nie można zapominać, że w tym przypadku cięcie musi być wykonane z dwóch stron, a długość do przecięcia jest znaczna, to n ie jest odcinek 20, 40 cm.I też zapewne przyznasz mi rację, że ktoś kto nigdy takich cięć nie robił aby lepiej za nie się brał. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 19 września 2015 Udostępnij #13 Napisano 19 września 2015 bez Rustina możemy sobie pogdybaćjutro chyba wykonam tel. z pretensją że temat zarzuca i znika.nadal nie widzę zasadności działania Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 19 września 2015 Udostępnij #14 Napisano 19 września 2015 Cytat bez Rustina możemy sobie pogdybaćjutro chyba wykonam tel. z pretensją że temat zarzuca i znika.nadal nie widzę zasadności działania OK., jeżeli uwzględnimy 11 bloczków suporexu + fuga to można pominąć zdejmowanie części bloczków betonowych.Tak jak pisałem nałożyć w tym miejscu lepszą izolację i po sprawie, mostka termicznego nie będzie..Natomiast pytający mówił o zapasie 18 cm, co może wynikać innych uwarunkowań zachowania określonego poziomu finalnego posadzki. Póki co to wziąłem pod uwagę.Masz rację bez zainteresowanego dyskusja staje się jałowa.PS. 8 cm przyjąłem ponieważ, moim zdaniem w szerokości bloczków można umieścić 3 butelki - tak na "oko"Pozdrawiam. Link do komentarza
rustin Napisano 21 września 2015 Autor Udostępnij #15 Napisano 21 września 2015 (edytowany) Jak będzie wykończony strop? Nie wiem o co chodzi. Sufit będzie tynkowany, podłoga na poddaszu będzie ociepleniem 5cm i dostęp wylewka. Co do mostku termicznego, pomyślałem tak, ponieważ w miejscu gdzie nie ma tych bloczków to styropianu będzie jakieś 10cm (wiem, mało ale już nic nie poradzę,drzwi itd juz są zamontowane) . W miejscu gdzie są bloczki styropianu wejdzie 2cm, wiec w tym miejscu będzie prawie bez izolacji, źle myślę? Co do tego ze powinno być równo z bloczkami to wiem, już o tym na Forum pisałem,wiec nie bardzo jest ta uwaga pomocna, co najwyżej złośliwa. Nie pierwsza o nie ostatnia rzecz co jest źle, robiona. Z tego co czytam rozna fora to w 90 procentach ludzie piszą jak mają problem, inaczej by tego nie robili i fora by nie istniały. Zawsze się ktoś znajdzie co stwierdzi ze że jest 'spieprzone' , co to wnosi i pomaga? MTW ORLE o co dokładne Ci chodzi z tym wykończeniem, że 11 bloczków itd? Edytowano 21 września 2015 przez rustin (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość stach Napisano 21 września 2015 Udostępnij #16 Napisano 21 września 2015 Pytanie o wykończenie sufitu wzięło się pewnie stąd, że wątpliwa wydaje się ostateczna wysokość pomieszczenia po dodaniu wylewki - na podwieszany sufit miejsca nie będzie...Ponieważ pomieszczenia nie są jeszcze umeblowane () ponacinałbym nie patrząc na kurz (można w maseczce, można z przerwami i przeciągiem, można z odsysaniem odkurzaczem - da się!) tarczą diamentową - pionowo - w kratkę na głębokość poniżej wylanej posadzki, sterczące klocki betonowe wykułbym młotem udarowym, jak pisałem poniżej poziomu posadzki, wyrównałbym dołki zaprawą do poziomu i już! Link do komentarza
rustin Napisano 21 września 2015 Autor Udostępnij #17 Napisano 21 września 2015 Dzięki. Wiem już jak robić. Tylko teraz czy robić to? Dla mnie laika jak o tym myślałem to właśnie pasowało by zrobić aby ocieplenie w tym miejscu było jak na reszcie posadzki ale jeżeli szkoda roboty, to darmo nie będę tego robił. O co chodzi, że pod ścianami i tak będzie mostek? Tez coś źle jest zrobione i można było tak zrobić aby go nie było? Dzięki wszystkim za pomoc. Ps. Sorki za błędy, pisze z telefonu. Link do komentarza
Buster Napisano 21 września 2015 Udostępnij #18 Napisano 21 września 2015 Cytat O co chodzi, że pod ścianami i tak będzie mostek? Ps. Sorki za błędy, pisze z telefonu. Prawdopodobnie o to że pod każdą ścianą wewnętrzną też masz podobny mostek a nawet nieco większy bo w przejściu dajesz jednak te 2 cm styropianu.Ściany wewnętrzne stoją albo na chudziaku albo na swoim fundamencie i pod nimi nie ma styropianu.Tak jak pisali moi poprzednicy jeśli chcesz to skuć dla własnego komfortu to skuj ale efekt czyli oszczędności będą minimalne. 1 Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 21 września 2015 Udostępnij #19 Napisano 21 września 2015 Cytat Zawsze się ktoś znajdzie co stwierdzi ze że jest 'spieprzone' , co to wnosi i pomaga? Nie ktoś tylko JA.A co wnosi? ano to żeby ktoś drugi kto to będzie czytał nie popełnił tego samego błędu.A co do skuwania to jeżeli bloczki są z porządnego betonu to wystarczy dobry ostry przecinak. Z jednej strony naciąć, zrobić kreskę przecinakiem a z drugie dobrze przyłożyć i równiutko powinno odpaść. Nierówności wystarczy wyrównać jak pisał Stach, jakąś zaprawą. Link do komentarza
rustin Napisano 21 września 2015 Autor Udostępnij #20 Napisano 21 września 2015 A co uważasz, że gdyby nie było twojego podsumowania , że jest 'spieprzone' to ktoś kto będzie czytał ten temat nie domyśli się , że jest źle skoro pytam jak to zrobić i założyłem temat ? Chyba nie jest to temat o chwaleniu się, że dobrze jest zrobione.Zaprawa jest pod chudym betonem, więc aby tak się udało zrobić to trzeba by najpierw w koło go odkuć.Co do techniki to już wiem , jak to zrobić. Tylko Panowie, robić to ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 21 września 2015 Udostępnij #21 Napisano 21 września 2015 Cytat A co uważasz, że gdyby nie było twojego podsumowania , że jest 'spieprzone' to ktoś kto będzie czytał ten temat nie domyśli się , że jest źle skoro pytam jak to zrobić i założyłem temat ? Chyba nie jest to temat o chwaleniu się, że dobrze jest zrobione. Wiesz co? wcześniej nie wiedziałeś że jest spieprzone dopiero Cię olśniło jak zakładałeś temat.Nie raz było pisane o podobnych przypadka, ale jak to mówią musztarda po obiedzie.A czytający nie wszyscy są tak bardzo błyskotliwi, że załapią że to jest źle wykonane. Cytat Zaprawa jest pod chudym betonem, więc aby tak się udało zrobić to trzeba by najpierw w koło go odkuć.Co do techniki to już wiem , jak to zrobić. Tylko Panowie, robić to ? Nie chodzi mi o cały pustak tylko o tą część wystającą. Wystarczy zrobić "kreskę" na wysokości chudej posadzki a potem z drugiej strony mocno uderzyć przecinakiem, powinno odejść o ile beton użyty do wyrobu tych bloczków jest mocny.Ja bym tego n ie ruszał. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 21 września 2015 Udostępnij #22 Napisano 21 września 2015 Cytat Dzięki. Wiem już jak robić. Tylko teraz czy robić to? Dla mnie laika jak o tym myślałem to właśnie pasowało by zrobić aby ocieplenie w tym miejscu było jak na reszcie posadzki ale jeżeli szkoda roboty, to darmo nie będę tego robił. O co chodzi, że pod ścianami i tak będzie mostek? Tez coś źle jest zrobione i można było tak zrobić aby go nie było? Dzięki wszystkim za pomoc. Ps. Sorki za błędy, pisze z telefonu. Skuj przynajmniej 2/3 i zainstaluj hydroizolację oraz izolację cieplną porównywalną do pozostałej części podłogi.Pamiętaj, skuteczność izolacyjna ocieplenia "R" jest zależna od lambdy i grubości izolacji - im mniejsza grubość tym odpowiednio niższa lambda a skuteczność izolacji nie ulegnie pogorszeniu.Mostek cieplny to nie tylko miejscowy upływ ciepła ale również miejsce zbierania wilgoci z całej konstrukcji podłogi. Widać to szczególnie przy posadzkach drewnianych, gdzie w miejscach mostków cieplnych powstaje "łódkowanie" drewnianych elementów podłogowych.Pod ścianami mostek cieplny też będzie, przy czym poza pewnym, niewielkim upływem ciepła, nie będzie on szkodliwy.Pozdrawiam. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 21 września 2015 Udostępnij #23 Napisano 21 września 2015 Cytat ......MTW ORLE o co dokładne Ci chodzi z tym wykończeniem, że 11 bloczków itd? chodzi mi o nadproża na jakiej są wysokości względem poziomu bloczkówi jaką planujesz wysokość pomieszczeń Cytat Pytanie o wykończenie sufitu wzięło się pewnie stąd, że wątpliwa wydaje się ostateczna wysokość pomieszczenia po dodaniu wylewki - na podwieszany sufit miejsca nie będzie... bardziej szukam błędu w obliczeniach Stasiu niż podwieszanego sufitu Link do komentarza
rustin Napisano 21 września 2015 Autor Udostępnij #24 Napisano 21 września 2015 Mtw orle jak mówisz kuc? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 21 września 2015 Udostępnij #25 Napisano 21 września 2015 kuć nie kućnajpierw trzeba sprawdzić czyś się nie machnął z wysokością posadzkiwg zdjęcia masz 18 cm zapasu na samym gazobetoniedo czegoś trzeba się odnieść a najprościej do nadproża Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 21 września 2015 Udostępnij #26 Napisano 21 września 2015 Cytat Co do mostku termicznego, pomyślałem tak, ponieważ w miejscu gdzie nie ma tych bloczków to styropianu będzie jakieś 10cm (wiem, mało ale już nic nie poradzę,drzwi itd juz są zamontowane) . W miejscu gdzie są bloczki styropianu wejdzie 2cm, wiec w tym miejscu będzie prawie bez izolacji, źle myślę? Panowie, zwróćcie uwagę na pewne istniejące uwarunkowanie.Pozdrawiam. 1 Link do komentarza
rustin Napisano 21 września 2015 Autor Udostępnij #27 Napisano 21 września 2015 (edytowany) Otóż to , co za różnica jak mam nadproża jak okna , drzwi są już zamontowane ? Drzwi została zamontowane jak najbliżej nadproża , oczywiście z odstępem na piankę itd. I teraz od chudego betonu do gotowej posadzki względem właśnie tych drzwi mam ok 18cm.Od bloczku w drzwiach do nadproża jest jak dobrze pamiętam ok 216-217cm. Edytowano 21 września 2015 przez rustin (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 21 września 2015 Udostępnij #28 Napisano 21 września 2015 Cytat Panowie, zwróćcie uwagę na pewne istniejące uwarunkowanie.Pozdrawiam. drzwi to nie problemnadproże to już jest problemdlatego chcę poznać jego wysokość potem będziemy kombinować dalej Cytat Otóż to , co za różnica jak mam nadproża jak okna , drzwi są już zamontowane ? Drzwi została zamontowane jak najbliżej nadproża , oczywiście z odstępem na piankę itd. I teraz od chudego betonu do gotowej posadzki względem właśnie tych drzwi mam ok 18cm. no to już jest jakaś odpowiedźprzesuwanie nadproży jest średnią przyjemnościąponacinaj bloczki z góry w dół na głębokość niezbędną w poprzek osi ścianymłotowiertarką powykuwaj plastry ponacinanelekko podrównaj przegłębienia zaprawą By Stach Cytat Od bloczku w drzwiach do nadproża jest jak dobrze pamiętam ok 216-217cm. standard 210 z zapasemotwieram wujka goo i sprawdzam 206 cmznaczy coś mi nie pasuje i od początku o tym piszękurna czyżby babol na pomiarze drzwi balkonowych ? 1 Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 21 września 2015 Udostępnij #29 Napisano 21 września 2015 Cytat drzwi to nie problemnadproże to już jest problemdlatego chcę poznać jego wysokość potem będziemy kombinować dalej Dziwne, jeżeli masz zamontowane drzwi do samego nadproża, to zarówno drzwi jak nadproże stanowią ten sam problem. Jeżeli uważasz, że zamontowane drzwi, to nie problem, to proponujesz je skrócić, wymienić na krótsze?????Jak to rozumieć?Pozdrawiam. Cytat Otóż to , co za różnica jak mam nadproża jak okna , drzwi są już zamontowane ? Drzwi została zamontowane jak najbliżej nadproża , oczywiście z odstępem na piankę itd. I teraz od chudego betonu do gotowej posadzki względem właśnie tych drzwi mam ok 18cm.Od bloczku w drzwiach do nadproża jest jak dobrze pamiętam ok 216-217cm. Skromny jesteś w zakresie mianowania siebie jako fachowca, ale liczyć potrafisz, a wszystko jest proste jak "drut"Bloczki betonowe to jeden poziom.Jeżeli masz 216 cm w świetle i wyliczyłeś, że dasz na wystające bloczki 2 cm izolacji + 5 cm wylewka + około 2 cm posadzka , to razem wyjdzie 216 - 10 to będzie ok. 206 cm, czyli typowo.Pozdrawiam. Link do komentarza
rustin Napisano 21 września 2015 Autor Udostępnij #30 Napisano 21 września 2015 (edytowany) Nie wiem o co wam chodzi tak naprawdę. Wiem jak skuć i skuje. Dzięki bardzo.ps. Gdzie ja niby się mianuje jako fachowiec ?Przed montażem drzwi był gość od posadzek z niwelatorem i to on mi nakreślił poziom gotowej posadzki i do tego były montowane drzwi itd. Cytat drzwi to nie problemnadproże to już jest problemdlatego chcę poznać jego wysokość potem będziemy kombinować dalejno to już jest jakaś odpowiedźprzesuwanie nadproży jest średnią przyjemnościąponacinaj bloczki z góry w dół na głębokość niezbędną w poprzek osi ścianymłotowiertarką powykuwaj plastry ponacinanelekko podrównaj przegłębienia zaprawą By Stachstandard 210 z zapasemotwieram wujka goo i sprawdzam 206 cmznaczy coś mi nie pasuje i od początku o tym piszękurna czyżby babol na pomiarze drzwi balkonowych ? Jaki babol i dlaczego ? Otwór do nadproża ma 216cm , drzwi wstawione właśnie na ok 206cm czyli zostaje jakieś 10cm+8cm od bloczka do chudego betonu Edytowano 21 września 2015 przez rustin (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 21 września 2015 Udostępnij #31 Napisano 21 września 2015 Cytat Dzięki. Wiem już jak robić. Tylko teraz czy robić to? Dla mnie laika jak o tym myślałem to właśnie pasowało by zrobić aby ocieplenie w tym miejscu było jak na reszcie posadzki ale jeżeli szkoda roboty, to darmo nie będę tego robił. O co chodzi, że pod ścianami i tak będzie mostek? Tez coś źle jest zrobione i można było tak zrobić aby go nie było? Dzięki wszystkim za pomoc. Cosik żle mnie zrozumiałeś.Powyżej napisałeś że jesteś "laikiem", czyli nie jesteś fachowcem i tu zauważyłem Twoją skromność, tym bardziej w kontekście spójnych obliczeń.Powodzenia. Link do komentarza
rustin Napisano 21 września 2015 Autor Udostępnij #32 Napisano 21 września 2015 A to dziękuje Wygląda , że wszystko dobrze obliczyłem ? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 22 września 2015 Udostępnij #33 Napisano 22 września 2015 Cytat A to dziękuje Wygląda , że wszystko dobrze obliczyłem ? ano tak wygląda - czyli się zakręciłem odrobinęz założenia odnosząc się do tego co widzę czyli minimalna wysokość pomieszczeń mieszkalnych 2,5widoczna ściana 2,7- 2 cm na tynk sufitu = 2,68powinieneś mieć na samym gazobetonie 16 cm zapasu + wykończenie podłogiz tego względu odczucie - cosik mi nie gra . Cytat Dziwne, jeżeli masz zamontowane drzwi do samego nadproża, to zarówno drzwi jak nadproże stanowią ten sam problem. Jeżeli uważasz, że zamontowane drzwi, to nie problem, to proponujesz je skrócić, wymienić na krótsze?????Jak to rozumieć?Pozdrawiam. Parkiet Komplex - doszukiwanie się najczęściej popełnianych błędów - z założenia nie jest błędemnie proponuję nic zmieniać - post został napisany zanim określona (dopisana) została wysokość i bardziej kierowałem się w stronę ewentualnego przemontowania drzwi w górne położenie - co nie jest problememniż w stronę przeróbek nadproży - co już jest problematyczne , wymiana drzwi na krótsze jest jeszcze bardziej problematyczna niż przeróbka nadproży - czyli nie była w ogóle brana pod uwagę jako opcja.teraz nie ma co gdybać bo na gdybanie brak miejsca tak jak i na przesuwanie drzwiwykucie bloczków uprości dalsze prace czyli trza kuć. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 22 września 2015 Udostępnij #34 Napisano 22 września 2015 Cytat ano tak wygląda - czyli się zakręciłem odrobinęz założenia odnosząc się do tego co widzę czyli minimalna wysokość pomieszczeń mieszkalnych 2,5widoczna ściana 2,7- 2 cm na tynk sufitu = 2,68powinieneś mieć na samym gazobetonie 16 cm zapasu + wykończenie podłogiz tego względu odczucie - cosik mi nie gra .Parkiet Komplex - doszukiwanie się najczęściej popełnianych błędów - z założenia nie jest błędemnie proponuję nic zmieniać - post został napisany zanim określona (dopisana) została wysokość i bardziej kierowałem się w stronę ewentualnego przemontowania drzwi w górne położenie - co nie jest problememniż w stronę przeróbek nadproży - co już jest problematyczne , wymiana drzwi na krótsze jest jeszcze bardziej problematyczna niż przeróbka nadproży - czyli nie była w ogóle brana pod uwagę jako opcja.teraz nie ma co gdybać bo na gdybanie brak miejsca tak jak i na przesuwanie drzwiwykucie bloczków uprości dalsze prace czyli trza kuć. OK., pozdrawiam. Link do komentarza
rustin Napisano 22 września 2015 Autor Udostępnij #35 Napisano 22 września 2015 Pierwsze podejście z szlifierką i przecinakiem , bloczki wygrały Naciąłem je poziomo , potem z drugiej strony przecinak i pękło ale tak , że na środku zostało dużo bloczka. Próbowałem , nacinać w poprzek i przecinakiem, efekty marne.Trzeba teraz młot udarowy i wykuć albo zostawić w spokoju Kupię jakiś najtańszy sds i zobaczymy. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 22 września 2015 Udostępnij #36 Napisano 22 września 2015 Nikt nie mówił, że będzie łatwo i przyjemnie Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 22 września 2015 Udostępnij #37 Napisano 22 września 2015 Cytat Pierwsze podejście z szlifierką i przecinakiem , bloczki wygrały Naciąłem je poziomo , potem z drugiej strony przecinak i pękło ale tak , że na środku zostało dużo bloczka. Próbowałem , nacinać w poprzek i przecinakiem, efekty marne.Trzeba teraz młot udarowy i wykuć albo zostawić w spokoju Kupię jakiś najtańszy sds i zobaczymy. pisałem naciąć w pionie jak plastry kiełbasya potem to już z górki Link do komentarza
rustin Napisano 22 września 2015 Autor Udostępnij #38 Napisano 22 września 2015 robiłem tak i nie zostają kawałki wystające ponad poziom więc i tak muszę młotem kuć. Link do komentarza
rustin Napisano 28 września 2015 Autor Udostępnij #39 Napisano 28 września 2015 Jeszcze nie zrobiłem tego bo nie mam kiedy. Mam jeszcze pytanie, jeżeli zetnę te bloczki to z jednego do drugiego pomieszczenia w miejscu tych bloczków będzie posadzka pod skosem ponieważ przez te bloczki podczas wylewania chudziaka w jednym pomieszczeniu jest o 2 cm niżej od drugiego. Czy to nie będzie potem przeszkadzało podczas układania styropianu ? Nie chciał bym sobie pogorszyć sytuacji skoro i tak większość uważa , że nie ma sensu tego skuwać. Policzyłem dokładnie i w tym miejscu wyjdzie ok 3-4cm styro. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 28 września 2015 Udostępnij #40 Napisano 28 września 2015 Cytat Jeszcze nie zrobiłem tego bo nie mam kiedy. Mam jeszcze pytanie, jeżeli zetnę te bloczki to z jednego do drugiego pomieszczenia w miejscu tych bloczków będzie posadzka pod skosem ponieważ przez te bloczki podczas wylewania chudziaka w jednym pomieszczeniu jest o 2 cm niżej od drugiego. Czy to nie będzie potem przeszkadzało podczas układania styropianu ? Nie chciał bym sobie pogorszyć sytuacji skoro i tak większość uważa , że nie ma sensu tego skuwać. Policzyłem dokładnie i w tym miejscu wyjdzie ok 3-4cm styro. hmmmmmwersja awaryjna ale do rozpatrzeniastyro o lepszej lambdzie a mniejszej grubości na całośća takie bardziej "zwykłe" na wierzch jedynie jako warstwa wyrównawcza żeby betonu w metrach nie nakładaćkoszt zdecydowanie większywzględnie odwrotniewyrównać betono keramzytem do poziomui na wierzch styro o lepszej lambdzie Link do komentarza
rustin Napisano 28 września 2015 Autor Udostępnij #41 Napisano 28 września 2015 Właśnie teraz zastanawiam się czy wogólę je skuwać , czy jest sens Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się