Skocz do zawartości

zatkany odpływ?


MrTomo

Recommended Posts

Nie wiem co się dzieje ale nie chce mi schodzić woda z kibelka i wanny.
Nie zawsze - co jakiś czas.
Może któreś dziecko coś wrzuciło?

Do tej samej nitki odpływy przyłączoną mam zmywarkę, pralkę i umywalkę.
Z pozostałych urządzeń i ze zlewu woda schodzi.

Mam jakiś efekt cofki - jak woda nie chce schodzić z wanny
to podnosi się poziom wody w kibelku.

Potem coś jakby zassie wodę, coś "bełknie" i wody w kibelku prawie nie ma.
W wanie coś czasem "zabulgocze"
Jakby się coś odpowietrzyć nie mogło.

Wsypałem już pół butelki kreta (na trzy razy) do odpływu z wanny ale bez efektu.
Link do komentarza
Cytat

A zmywarka, umywalka i pralka jest wpięta za czy przed wanną i kibelkiem?



W tej kolejności:
Zlew w kuchni i zmywarka, pralka, wanna, zlew i na końcu kibelek

Co ciekawe zauważyłem właśnie, że jak wyjmę końcówkę od pralki (ma kulkę) to woda z wanny schodzi.
Czyli zrobiłem lewe powietrze to pomogło.
Link do komentarza
Ta końcówka od pralki to chyba syfon, bo syfon do pralki ma kulkę. A jakiej pozycji ten syfon jest włożony do rury? wlot ma od dołu czy od góry?
na to wychodzi, że masz a raczej nie masz pionu odpowietrzającego, tylko pytanie dlaczego wcześniej było ok a teraz nie.
Link do komentarza
Cytat

Co ciekawe zauważyłem właśnie, że jak wyjmę końcówkę od pralki (ma kulkę) to woda z wanny schodzi.
Czyli zrobiłem lewe powietrze to pomogło.



No właśnie. Podciśnienie się robi i wstrzymuje odpływ wody. Odpowietrzenie zatkałeś szczelnie, znaczy kulka się blokuje, syfy z pralki ją opatuliły i trzymają.


Wyczyść przy okazji filtr od pralki i przepłucz wąż odpływowy.
Link do komentarza
Cytat

syfon czysty.
Filtr palki też.
W jakiej pozycji?
Wąż od dołu, klulka i zakrętka od góry.


Czyli masz tak jak zamontowany jak na fotce niżej, znaczy się poprawnie.

Syfon czy filtr pralki nic tu nie ma do gadania, tu jest brak odpowietrzenia. Jedyne wyjście to odetkać rurę od pionu odpowietrzającego lub zamontować zawór napowietrzający pod umywalka w łazience lub jak jest miejsce to przy syfonie od pralki.
Link do komentarza
Cytat

Odetkać pion to żadna robota.
Ale to chyba nie rozwiąże przyczyny, co najwyżej pomoże na chwilę i uśpi moją czujność.
Może spróbuję z tą żmijką na odcinku pralka, wanna, umywalka.


Coś mi się wydaje, że to tylko jedna składowa tego problemu. Druga a może nawet i pierwsza to przytkana rura, a przyczyna może być np obudowa od kostki zapachowo-dezynfekującej która wpadła do kibelka i utknęła gdzieś tam sobie w rurze i dzięki niej [powstał zator.
Najpierw odetkaj ten pion i zobaczysz czy coś się poprawiło, potem można szukać dalej.
Link do komentarza
Macie rację, teraz dopiero doczytałem, że muszla jest na końcu drogi.
Miałem kiedyś podobne sytuacje w zimie, kiedy szambo mi zamarzało i wylot rury znalazł się pod lodem. zdecydowanie wytwarza się nadciśnienie przy spływie, Heniek może mieć rację. Coś blokuje wodę w początkowym stadium, dokłada się podciśnienie z początku i dopiero odpowiednia masa przeważa, aby spłyneła gwałtownie. Mi wysysało w takich przypadkach wodę z syfonu kratki ściekowej, która była ok 2 metry od muszli.
Link do komentarza
Cytat

...
Coś blokuje wodę w początkowym stadium, dokłada się podciśnienie z początku i dopiero odpowiednia masa przeważa, aby spłyneła gwałtownie
..



Myślisz, że to już w odpływie z kuchni?

No nic, trzeba będzie odłozyć inne sprawy i jak spierniczy się pogoda porozkręcam co się da i gdzie się da.
Najgorsze (tj. rura od srali do szamba) zostawię na koniec.
jakoś nie mam ochoty tam zaglądać ... icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Wystarczy jak włożysz giętki drut i będziesz go wpychał tak daleko aż napotka opór, wyciągniesz i po długości tego drutu zlokalizujesz mniej więcej gdzie jest zator. A potem to już żmijka w dłoń albo inne cudo i do dzieła.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...