Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Do sprawdzenia Schemat instalacji zasilania grzejników?


Recommended Posts

Czy możecie mi sprawdzić schemat podłączenia zasilania grzejników? Link: http://zapodaj.net/images/5c3cefa0d203f.png czy dobrałem odpowiednie średnice? Dodatkowe pytanie czy w przypadku kiedy stosuję zawór mieszający puszczający temperaturę 45-55 stopni warto jest zastosować rurki PCV STABI czy wystarczą zwykłe PPR?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podejście z pieca musi być wykonane z miedzi czy raczej powinno być z metalu. Co do średnic to po co takie przejścia z 20 na 16? daj wszędzie 16 będziesz mniej miał skomplikowana instalacja pod względem złączek i rur.
Jaki piec masz zamiar zastosować?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Podejście z pieca musi być wykonane z miedzi czy raczej powinno być z metalu.


Tak wiem, na schemacie jest pokazany układ tylko grzejnikowy tu jest schemat przed rozdzielaczem grzejnikowym http://zapodaj.net/images/1f4af0096c94c.png

Cytat

Co do średnic to po co takie przejścia z 20 na 16? daj wszędzie 16 będziesz mniej miał skomplikowana instalacja pod względem złączek i rur.
Jaki piec masz zamiar zastosować?


A czy przepływ będzie odpowiedni aby w miarę sensownym czasie rozgrzać najodleglejsze grzejniki? Piec zagazowujący z buforem.


Dodatkowe pytanie odnośnie schematu który wrzuciłem do tej odpowiedzi. Czy prawidłowym rozwiązaniem było by usunięcie pompek z rozdzielaczy? W rozdzielaczach na podłogówkę zostały by zawory mieszający trójdrożne ustawiony na temp 35 stopni. Dał bym wtedy jedną pompkę bezpośrednio za buforem i zaworem mieszającym VTA570 który będzie sterowany siłownikiem tak aby temperatura nie przekraczała 45 stopni. Jedna pompka obsługiwała by w tedy 3 rozdzielacze czyli miała by do przepchnięcia ok. 600mb rury pex 16mm + instalacja grzejnikowa. Pompka z funkcją AutoAdapt. Edytowano przez Sitnepres (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zamontuj zawory termo ze wstępną regulacją-kryzowaniem.
Do podłogówki wystarczy jak zamontujesz głowicę termo z kapilarą, ona też nie pozwoli przepościć wyższej temp jak max 50 stopni a regulacje masz masz od 20 stopni.
Jedną pompka nie obsłużysz wszystkiego, musisz mieć po jednej na każdy rozdzielacz do podłogówki i osobno na grzejnik i bojler bo to możesz połączyć choć co niektórzy robią osobne obwody na grzejniki i na bojler.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Tak wiem, na schemacie jest pokazany układ tylko grzejnikowy tu jest schemat przed rozdzielaczem grzejnikowym http://zapodaj.net/images/1f4af0096c94c.png

A czy przepływ będzie odpowiedni aby w miarę sensownym czasie rozgrzać najodleglejsze grzejniki? Piec zagazowujący z buforem.



Do ostatniego grzejnika lub jednego możesz dać 16. Na przed ostatnim grzejniku przy podejściu do niego dajesz robisz podejście pod ostatni 16mm. Można dać całość 16mm ale w największe mrozy może być za mało mocy do zasilenia ostatnich grzejników.

Cytat

Jedna pompka obsługiwała by w tedy 3 rozdzielacze czyli miała by do przepchnięcia ok. 600mb rury pex 16mm + instalacja grzejnikowa.



Podłogówkę wepnij na jednym rozdzielaczu z pompką. A grzejniki na drugim będziesz miał dwie niezależne instalacje. Tak masz bezpieczniej w przypadku awarii lub ewentualnego wyboru grzania pomieszczenia. Zamontuj na każdym podejściu w rozdzielaczu zawory odcinające zasilenie/powrót. Będziesz miał możliwość wyłączenia każdego z osobna grzejnika bez konieczności spuszczania wody z całej instalacji w celu wymiany grzejnika czy remontu danego pomieszczenia.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Myślałem że będę się cieszył po zalaniu stropu ale wyszła bolesna prawda. Mam sporo nadciągów i belek narożnych z którymi majster chyba sobie nie poradził. Beton zamówiony B30 (drobnoziarnisty) za poradą kierownika, ale przyszedł tak gęsty i szybko wiążący że nie wypełnił góry nadciągów dobrze. Oczywiście majster mógł sobie go rozcieńczyć przed całą operacja ale wolał to zrobić później gdy zalewał górę nadciągów żeby ich nie wibrować bo wypływało dołem. Poprzedni strop na garażu też był z B30 w dodatku gruboziarnisty, robiła to inna ekipa i jakos poradziła sobie z dwoma nadciągami. Tutaj coś poszło nie tak. Tam gdzie góra narzucana była z rzadszego jest w miarę ok, ale gdzie poszło gęste jest baranina, dziury i po rozszalowaniu wykruszyło się. Polecenie kierownika "skuć co luźne, zagruntować i wypełnić CX20". Mam cos innego co prawda, Sika Repair 10F i 13F ale chyba musiało by na to iść kilka worków bo to nie są raki ale wielkie ubytki. Wyglada to tak:           Najgorzej jest chyba w metrowym wsporniku gdzie widać wyraźną granicę wibrowanego i narzuconego ręcznie:       Jest tu wielka jama, przez którą leci woda do środka. Widać też wyraźną nieszczelność tej "czapy". Nalałem na balkonik wody i wyciekła sobie dziurkami aż do wnętrza domu:             Ponadto zobaczyłem w nadciągu niewielką dziurkę, ładnie zamaskowaną przez cienką gładką warstwę betonu wyrównanego szalunkami. Po rozkuciu okazało się że tam też woda:       Moim zdaniem przez brak wibracji beton nie otulił spodu prętów i powstały kanały przez co leci woda. Aż strach pomysleć gdzie tam jeszcze mogą być jamy. Nie wiem czy przejmować się tym, czy z tym żyć? Jak sądzicie: 1.  Czy teraz skuwać to co zostało narzucone, czy zalać czymś rzadszym żeby wypełnić kanały.  2. Jaka gruba musiała by być warstwa gdybym chciał skuć górę nadciągów i zalać ją ponownie? 3. Jak sprawdzić pozostałe nadciągi? Ja opukuje młotkiem i sprawdzam czy gdzieś się nie rusza, czy dzwoni metal. Nie wiem czy tak jest ok. Myślę że jakbym skuł to co zostało ręcznie narzucone to ładnie by się oddzieliło od zawibrowanego. Wiem że nadciągi można zalewać na dwa razy po dniu czy dwóch. Ja chciałem zalać to w jednym etapie żeby było mocniejsze ale teraz chyba lepiej było by to zrobić na dwa razy? Przecież takie rowy i baranina chyba tylko osłabiają? Kierownik uważa że dół wspornika balkonu jest dobrze zawibrowany a on działa na ściskanie wiec jest ok, a rozciągana góra musi mieć tylko otuline. Tylko czy aby na pewno ją ma. Wspornik wspornikiem ale przecież w nadciągach stropu jest odwrotnie, to góra jest ściskana?
    • Tylko gdzie w tym interes jest, przed zmianą prąd był o połowę tańszy przez 20 lat, potem jeżeli instalacja nie generowała kosztów remontu to prąd był prawie za darmo, teraz można zainwestować pieniądze w coś innego, starczy na prąd i jeszcze zostanie.      
    • Gość bubu
      przecież wnet palić nie będzie można
    • Gość Gość
      Stronę DC mam zabezpieczoną ds60vgpv-1000 typ 1+2
    • Gość Gość
      Potrzebuje pomocy. Chcę zakopać basen w pobliżu mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie. Odległość od uziomu pionowego i metalowych filarów wynosi ok 3,5m. Czy odległość tak jest wystarczająca. Martwi mnie jeżeli napięcie z DC pójdzie na ramę i do gruntu. Stronę AC mam zabezpieczoną różnicówką i ogranicznik przepięć. Strona DC ma ogranicznik przepięć specjalny do paneli ds60vgpv-1000 typ 1+2
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...