Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,
Mam dom w stanie surowym, otwartym zadaszony dachówką BRAAS. Dachówka jest położona na nieodeskowanym dachu i na membranie. Dom jest blisko lasu. Ostatnio zauważyłam, że jakieś zwierze weszło między dachówkę i membranę. Ponieważ pojawiło mi się dużo plam na membranie i została ona porwana, wydaje mi się że może kuna weszła i tam mieszka ponieważ w domu cisza i spokój. Ale najgorsze jest w tym wszystkim to że strasznie zasikuje mi tą membranę. I teraz nie wiem jak to zrobić by ją wymienić?? Czy trzeba ściągać dachówkę od nowa i zmieniać tą membranę?? Co można zrobić by ją uszczelnić??? Proszę o porady co można zrobić???
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Czyli trzeba ściągnąć dachówkę??? Czy to od środka między krokwiami dać???


Trzeba ściągnąć dachówkę, oderwać łaty i kontrłaty i nabić deski lub płyty i pokryć to papą.
Link do komentarza
Cytat

ale czy jak się dachówki będzie ściągało dachówkę to nie po uszkadza się???


Trza to robić ostrożnie, ale pewne straty i tak będą, to nieuniknione jak przy każdym demontażu.
Link do komentarza
Cytat

Oj tam .... od razu demontaż pokrycia. wacko.gif

By pozbyć się zwierzęcia można kupić dźwiękowy odstraszacz, a poplamioną membrane po prostu pousuwać i połatać.
Nie stanowi ona aż tak istotnego elementu pokrycia dachowego


zalamka.jpg Boże zlituj się, co Ty wypisujesz? Jeżeli nie ma się nawet mglistego pojęcia o tym o czym się pisze to lepiej nie pisać i nie robić z siebie pośmiewiska.
Myślisz, że membrane połatasz tak jak dziury na spodniach? zaszyjesz łatkę i będzie git? A pisanie, że nie stanowi istotnego elementu pokrycia dachowego to już pomimo swojego stażu na forum pokazałaś, że niczego się nie nauczyłaś. To jest bardzo, ale to bardzo istotny element pokrycia dachowego, a dlaczego istotny to ja nie mam zamiaru Cie tu i teraz uświadamiać. Poczytaj sobie co to jest w necie co to jest krycie wstępne i czemu ono służy.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
No właśnie jak się pisze anonimowo to można może i w dobrej wierze różne bzdury wypisywać. Za szczelność dachu odpowiada krycie wstępne! Ten przypadek to kolejny dowód na to, że folie nie są odpowiednim materiałem na krycie wstępne. Tak jak szanowni przedmówcy napisali konieczny jest demontaż dachówki i co najmniej łat. Dachówka do odzyskania praktycznie w całości przy prostym dachu natomiast łaty tylko częściowo a kontrłaty praktycznie wcale. Dlatego lepiej je pozostawić wraz z folią. Na kontrłarach OSB lub deski i papa, nowe kontrłaty, łaty i dachówka. Konieczne nowe pasy nadrynnowe. Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...