Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
kalumet

dwie czujki ruchu na podjeździe z jednago kabla?

Recommended Posts

chcę położyć kabel pod oświetlenie w dłuż podjazdu
chciałbym mieć do tego oświetlenia dwie czujki ruchu
jedną przy furtce, drugą przy domu
da się takie coś zrobić?
lampy będą słupki ledowe
odległość między domem a furtką około 35-40m
przy bramie mam jedną fazę wolną, więc z niej pociągnę prąd
ile i jakie przewody puścić aby to wszystko miało ręce i nogi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Potrzebne będzie równoległe połaczenie pomiędzy tymi dwoma czujkami i źródłami światła. Wtedy zadziałanie którejkolwiek z nich uruchomi oświetlenie.
Przewód do układania w ziemi, czyli kabel YKY, pod oświetlenie wystarczy z przekrojem żył 1,5 mm.
Ilużyłowy i jak dokładnie ułożony trudno powiedzieć nie znając dokładnie sytuacji.
Ideowo chodzi o coś takiego:

zasilanie--rozgałęzienie na czujkę1 i czujkę2--rozgałęzienie, a właściwie połączenie znów do jednego przewodu -- lampa1 + lampa2 + lampa 3

Połączenie pomiędzy lampami może być szeregowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trzy żyły do oświetlenia
do czujki nr dwa potrzeba dwie żyły?
wystarczy pięcio żyłowy czy dać więcej?
do podłączenia tego tego wezmę elektryka
ale teraz jak zadaję pytanie
to wszyscy się wykręcają z odpowiedzią
bojąc się, że będę to robił sam
oni chcą przyjść i zrobić na gotowo
przewód to sobie sam wkopię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narysuj jakiś szkic poglądowy. I nie zapomnij, że jesli w czujniku nr 2 chcesz korzystać z przewodów oswietlenia, to one nie mogą być rozłączane. na Twoim miejscu dałbym między czujnikami tyle, ile trzeba do pracy jednej, czyli niezależne zasilanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

przy bramie mam jedną fazę wolną, więc z niej pociągnę prąd



czyli (tak myślę) od domu ma być tylko sterowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

czyli (tak myślę) od domu ma być tylko sterowanie.



A to niepotrzebnie wydłuży obwód do ponad 80 metrów. Ciekawe, jak w tej sytuacji będzie się kształtowała impedancja pętli zwarcia (przekrój 1,5 mm).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A w odwrotnej sytuacji, czujnik z bramy, nie wydłuży?


To nie jest odwrotna. Odwrotna to zasilanie całości z domu, wtedy do bramy wszystko się kończy. Zasilanie od bramy, to droga z domu do bramy i z powrotem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
retrofood, bajbaga nie mam pojęcia o czym piszecie
z domu raczej nie mam jak puścić zasilania, aby nie kuć czy wiercić
potrzebuję wiedzieć ile żył ma mieć przewód
który puszczę w ziemi, całość będzie podpinał elektryk
nie będę się w to bawił, aby nie spalić lamp ( mam zamiar kupić droższe, by to wytrzymało parę lat)
mogę puścić więcej przewodów niż jeden
aż tak wielki koszt to nie będzie
dać dwa 5x1,5 czy np 1 przewód 10x15

jest u mnie producent kabli http://simech.com.pl/
brać u niego przewody czy kupować bardziej znanej firmy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masz tutaj taki ideowy szkic zrobiony w wolnej chwili.

Jednak założyłem, że zasilanie będzie prowadzone od domu. Robiąc to pojedynczym przewodem potrzebny byłby 5-żyłowy. Ale równie dobrze można by dać dwa 3-żyłowe. Wariantów ułożenia okablowania zawsze jest kilka, w zależności od tego jak wzajemnie położone są różne elementy obwodu. Dlatego najpierw skonsultuj z elektrykiem, po sprawdzeniu sytuacji w terenie, jaki kabel i gdzie ułożyć.
Inaczej możemy sobie gdybać.
Wszystkie połączenia można zrobić na zaciskach czujnników i lamp. Dodałem zwykły wyłącznik jako opcję.

DSC01446.jpg

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

retrofood, bajbaga nie mam pojęcia o czym piszecie
z domu raczej nie mam jak puścić zasilania, aby nie kuć czy wiercić



Rozumiem, ale powinieneś to napisać w pierwszym poście, byłaby jasność co do warunków brzegowych, a tak, musieliśmy się bawić w gdybanie. Aha, ile tych lamp ma być i jakiej mocy? Co bedzie jesli po roku wpadniesz na pomysł, że świecą za słabo? Napisz coś.
Odnośnie układania przewodu. Czy rozumiesz co napisał na końcu @el-instalator? To jest wskazówka jak układać kabel, czyli każdy odcinek od lampy do lampy w ziemi, a obydwa końce (z odpowiednimi zapasami) wyprowadzić nad ziemię, aby w lampach wykonać połączenia. Teraz patrz, przecież nie bedziesz tak robił z kablem między czujkami! Po co go wyciągać z ziemi? Czyli powinien to byc oddzielny kabel, nie mający żadnych cięć, co najmniej czterożyłowy (L1, L1', N i PE. Dlaczego co najmniej? Jak zagospodarujesz powierzchnię i za 10 lat zechcesz coś nowego zrobić przy bramie, to będziesz wiedział dlaczego.

Tu masz link do informacji jak kable układać:
http://bezel.com.pl/index.php/system-elekt...y/linie-kablowe
I nie zapomnij, że zakopuje się wyłącznie kable przeznaczone do układania w ziemi, żadne inne i nigdy w jakimś peszlu!


PS. Nie wiem czy Twój producent wytwarza kable ziemne, dowiedz się.

W ofercie takich nie ma.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rozumiem, ale powinieneś to napisać w pierwszym poście, byłaby jasność co do warunków brzegowych,...............



Pisał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ile lamp jeszcze tego nie rozmierzaliśmy
lamp pewnie wyjdzie 10-12 szt
myślę, że wyjdzie max 100W
na bramie mam lampy po 5W i są zdeka za mocne
to ma służyć bardziej do dekoracyjnego oświetlenia chodnika
niż prawdziwego oświetlenia
2,5 mają ziemne, więc 1,5 pewnie też mają
do oświetlenia 3x1,5 czy więcej żył?
do czujki puszczę 4x1,5 czy wystarczy 1mm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

do oświetlenia 3x1,5 czy więcej żył?
do czujki puszczę 4x1,5 czy wystarczy 1mm?



do oświetlenia wystarczy, a do czujki teoretycznie też wystarczy, dałbym jednak minimum te 1,5 ze względów mechanicznych.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Będę wykonywał fundament garażu na glinie w związku z czym mam parę pytań.  1. Ława będzie wykonywana w wykopie, czyli bez szalunku deskowego. Wykop ma 100 cm głębokości, po zdjęciu ok 20-30 cm humusu, więc po zasypaniu fundamentów spód ławy będzie znajdować się na głębokości ok 120-130 cm czyli poniżej strefy przemarzania. Czy w związku z tym że wykop jest w prawie czystej glinie mam się przejmować zamarzaniem gliny na zimę? W tym roku zdążymy tylko zalać ławe a dopiero na wiosnę układać bloczki. Czy po wylaniu ławy i związaniu zabezpieczyć to i zasypać ziemia na okres zimy?    2. Czy w przypadku gliny stosować jakieś folie na dno lub same boki? Kierbud uważa że stosowanie folii budowlanej jako izolacja jest na krótka metę bo i tak może zostać przerwana, uszkodzona i że lepiej zamówic beton wodoodporny w betoniarni. Z kolei znajomy, który też się buduję mówi że majtsry zaproponowali mu by na gliniastych podłożach pod folie dać jeszcze podsypke piaskowa gdyż (jeśli dobrze zrozumiałem) piasek ma być poduszką dla ewentualnego zwiększania objętościowo gliny w sytuacji gdy zamarznie. Lub może chodziło o to że gdy jest folia to ewentualna woda która dostanie się pomiędzy folie a ławe mogła wsiąknąć do piasku? Nie pamiętam dokładnie. Więc może folie dać tylko na boki, lub wyłożyć boki folią fundamentowa a później zawinąć na wierzch pod bloczków?    3. Koparkowy wykopał dół na szerokość 45cm gdyż miał taką łyche, więc moje ławy będą mieć wymiary 40cm wysokie i 45 szerokie. Strzemiona dla takiej ławy robić na 25x25cm? Na ławie ściana fundamentową będzie z bloczka szerokości 25cm.   4. Czy pod belkę zbrojeniowa stosować dodatkową kratownice jak miałem w ławach piwnicy (szerszą od belki)? Czy to się robi tylko dla większych obciążeń (3 kondygnacji?). W moim projekcie nie ma rysunku zbrojenia ławy garażu. 
    • Polecam sklep  https://aquawita.pl posiadaja dzbanki dafi ;)
    • Gość Mam sposób
      Problem mam tylko w łazience po gorącej kąpieli, gdy para wodna osadza się wszędzie, na płytkach i na oknie dachowym. O ile płytki, to nie problem, bo zanim woda ścieknie to zdąży odparować, o tyle z okna woda kapie... Normalnie okno wcale nie paruje. Jak dla mnie, jedyny sposób, to zainstalowanie dodatkowego wentylatora powietrza na okno, by poprawić cyrkulację. Eksperymentalnie użyłem wentylatora domowego i to całkowicie załatwia sprawę. Muszę tylko dobrać montowany na ścianie - wnęce okiennej + sterowanie z czujnikiem ruchu i wilgotności.
    • No niestety tak jest. Nie bez kozery w nowych budynkach daje się coraz więcej ocieplenia, dąży do pasywności budynku itd. W zimie jak ściany są odczuwalnie zimne to faktycznie może to wpływać na temperaturę wewnątrz budynku no i oczywiście  komfort mieszkańców  
    • Tutaj nie da się generalizować, bo taka inwestycja nie jest czarna albo biała. Wszystko zależy od zakresu termomodernizacji, od szczelności budynku itd itd  Wstawienie pompy ciepła do starego budynku w którym hula wiatr i jest nieocieplony chyba nikomu nie będzie się opłacało
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...