Skocz do zawartości

dwie czujki ruchu na podjeździe z jednago kabla?


kalumet

Recommended Posts

chcę położyć kabel pod oświetlenie w dłuż podjazdu
chciałbym mieć do tego oświetlenia dwie czujki ruchu
jedną przy furtce, drugą przy domu
da się takie coś zrobić?
lampy będą słupki ledowe
odległość między domem a furtką około 35-40m
przy bramie mam jedną fazę wolną, więc z niej pociągnę prąd
ile i jakie przewody puścić aby to wszystko miało ręce i nogi?
Link do komentarza
Potrzebne będzie równoległe połaczenie pomiędzy tymi dwoma czujkami i źródłami światła. Wtedy zadziałanie którejkolwiek z nich uruchomi oświetlenie.
Przewód do układania w ziemi, czyli kabel YKY, pod oświetlenie wystarczy z przekrojem żył 1,5 mm.
Ilużyłowy i jak dokładnie ułożony trudno powiedzieć nie znając dokładnie sytuacji.
Ideowo chodzi o coś takiego:

zasilanie--rozgałęzienie na czujkę1 i czujkę2--rozgałęzienie, a właściwie połączenie znów do jednego przewodu -- lampa1 + lampa2 + lampa 3

Połączenie pomiędzy lampami może być szeregowe.
Link do komentarza
trzy żyły do oświetlenia
do czujki nr dwa potrzeba dwie żyły?
wystarczy pięcio żyłowy czy dać więcej?
do podłączenia tego tego wezmę elektryka
ale teraz jak zadaję pytanie
to wszyscy się wykręcają z odpowiedzią
bojąc się, że będę to robił sam
oni chcą przyjść i zrobić na gotowo
przewód to sobie sam wkopię
Link do komentarza
retrofood, bajbaga nie mam pojęcia o czym piszecie
z domu raczej nie mam jak puścić zasilania, aby nie kuć czy wiercić
potrzebuję wiedzieć ile żył ma mieć przewód
który puszczę w ziemi, całość będzie podpinał elektryk
nie będę się w to bawił, aby nie spalić lamp ( mam zamiar kupić droższe, by to wytrzymało parę lat)
mogę puścić więcej przewodów niż jeden
aż tak wielki koszt to nie będzie
dać dwa 5x1,5 czy np 1 przewód 10x15

jest u mnie producent kabli http://simech.com.pl/
brać u niego przewody czy kupować bardziej znanej firmy?
Link do komentarza
Masz tutaj taki ideowy szkic zrobiony w wolnej chwili.

Jednak założyłem, że zasilanie będzie prowadzone od domu. Robiąc to pojedynczym przewodem potrzebny byłby 5-żyłowy. Ale równie dobrze można by dać dwa 3-żyłowe. Wariantów ułożenia okablowania zawsze jest kilka, w zależności od tego jak wzajemnie położone są różne elementy obwodu. Dlatego najpierw skonsultuj z elektrykiem, po sprawdzeniu sytuacji w terenie, jaki kabel i gdzie ułożyć.
Inaczej możemy sobie gdybać.
Wszystkie połączenia można zrobić na zaciskach czujnników i lamp. Dodałem zwykły wyłącznik jako opcję.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

retrofood, bajbaga nie mam pojęcia o czym piszecie
z domu raczej nie mam jak puścić zasilania, aby nie kuć czy wiercić



Rozumiem, ale powinieneś to napisać w pierwszym poście, byłaby jasność co do warunków brzegowych, a tak, musieliśmy się bawić w gdybanie. Aha, ile tych lamp ma być i jakiej mocy? Co bedzie jesli po roku wpadniesz na pomysł, że świecą za słabo? Napisz coś.
Odnośnie układania przewodu. Czy rozumiesz co napisał na końcu @el-instalator? To jest wskazówka jak układać kabel, czyli każdy odcinek od lampy do lampy w ziemi, a obydwa końce (z odpowiednimi zapasami) wyprowadzić nad ziemię, aby w lampach wykonać połączenia. Teraz patrz, przecież nie bedziesz tak robił z kablem między czujkami! Po co go wyciągać z ziemi? Czyli powinien to byc oddzielny kabel, nie mający żadnych cięć, co najmniej czterożyłowy (L1, L1', N i PE. Dlaczego co najmniej? Jak zagospodarujesz powierzchnię i za 10 lat zechcesz coś nowego zrobić przy bramie, to będziesz wiedział dlaczego.

Tu masz link do informacji jak kable układać:
http://bezel.com.pl/index.php/system-elekt...y/linie-kablowe
I nie zapomnij, że zakopuje się wyłącznie kable przeznaczone do układania w ziemi, żadne inne i nigdy w jakimś peszlu!


PS. Nie wiem czy Twój producent wytwarza kable ziemne, dowiedz się.

W ofercie takich nie ma.
Link do komentarza
ile lamp jeszcze tego nie rozmierzaliśmy
lamp pewnie wyjdzie 10-12 szt
myślę, że wyjdzie max 100W
na bramie mam lampy po 5W i są zdeka za mocne
to ma służyć bardziej do dekoracyjnego oświetlenia chodnika
niż prawdziwego oświetlenia
2,5 mają ziemne, więc 1,5 pewnie też mają
do oświetlenia 3x1,5 czy więcej żył?
do czujki puszczę 4x1,5 czy wystarczy 1mm?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...