Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Upały tropikalne.
Jak w takim razie sprawują sie instalacje GWC ?
Jaka temperatura na wylocie z GWC (przy np. 35 stopniach na zewnątrz) i ile wynosi temperatura w domu?
Czy GWC = klimatyzacja, tak jak twierdzą fafofcy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za tydzień mam wkopać resztę rur - ale się pewnie jeszcze złoże nie zregeneruje
Na razie jestem mega zadowolony ze styropianowego stropu - do tej pory mam zamknięte drzwi i okna a jak otworze to jakbym klimę włączył.. ale mam jeszcze chudziak i pewnie dlatego chłód z gruntu bije bo niby skąd ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spotkałem się dzisiaj z Piczmanem. Zakopywaliśmy kolektor pod glikolowy wymiennik ciepła. Zapytałem go o tę sprawę.
- "Napisz na forum, że na wylocie z wymiennika tego lata temperatury nie były wyższe od 18 st. C, przy temperaturach zewnętrznych w okolicach 36 st. C. W domach temperatury oscylowały w okolicach 22-24 st. C, a wilgotność 55%".

Ta informacja dotyczyła jego domu oraz domów, w których zakładał GWC, a które tego roku odwiedził.

Rozumiem, że wszędzie stosuje podobną długość kolektora, tj. 150 m.b. (dwie pętle po 75 metrów) wypełnionego glikolem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moja wina - nie napisałem.
Raczej nie chodziło o glikolowy - typowy "powietrzny" - najlepiej rurowy icon_redface.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ważnym zadaniem GWC jest schładzanie latem, trzeba zwrócić uwagę na przegrzewanie wymienników podczas długotrwałych upałów.

Dla niektórych typów GWC zaleca się  zmniejszenie ilości powietrza za dnia ???? Chyba, że mocno przewymiarujemy wymiennik, ale to kosztuje.

Ciekawe rozwiązanie ma  Grzebieniowy GWC - instalację zroszeniową. Z wodą dostarczamy dużo chłodu i grunt wilgotny szybciej się regeneruje. Potrzeba niedużo wody aby nawiew miał temperaturę <17oC (sprawdzone w boju) nawet przy wydajności wentylacji powyżej nominalnej (zalecane 1,5wymiany/h).

Jak jesteśmy zabezpieczeni przed nadmiernymi zyskami słonecznymi (zewnętrzne żaluzje, markizy, drzewo liściaste od południa) przy dzisiejszym standardzie izolacji ścian i okien , mamy komfort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...