Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Jak wyciszyć podłogę w mieszkaniu - hałas od sprężarek


Recommended Posts

Witajcie

Jestem tu nowy więc z góry proszę o wyrozumiałość, jeśli robię coś wbrew regulaminom czy przyjętym zasadom.

Próbowałem znaleźć podobny temat – no i udało mi się znaleźć niejeden podobny, ale nie odpowiadający na moje pytanie więc postanowiłem napisać tutaj. Większość dotyczy hałasu od sąsiadów, biegających dzieci, butów, głośnych rozmów etc a mój problem polega niestety na czymś zupełnie innym.

Mam problem z podłogą w mieszkaniu. Jest to mieszkanie w bloku 4-piętrowym, na parterze znajduje się sklep wielkopowierzchniowy (ok. 300-400m2). Moje mieszkanie jest na 1-szym piętrze, tuż nad sklepem. Pech chciał, że akurat pod moim mieszkaniem zamontowali agregaty chłodnicze, chłodzące cały sklep i wszystkie lodówki.
W związku z tym mam pod mieszkaniem urządzenia, które generują hałas, buczenie, infradźwięki, lekkie wibracje w zależności od natężenia.
I to właśnie chciałbym wyciszyć na ile się da.
Wiem, że z godnie z zasadami wyciszania powinno to być od strony źródła, jednakże temat jest za długi, aby go tu opisywać a chcę zrobić co się da ze swojej strony, tzn. od strony mojego mieszkania.

Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Mamy do wykorzystania ok. 3cm w górę (o tyle mniej więcej mogę podnieść podłogę). Myślałem o zastosowaniu korka technicznego – położyć go 1-2cm i na niego panele i jakieś dylatacje przy ścianach, ale niestety na części mieszkania (łazienka i aneks kuchenny) chcę położyć płytki ceramiczne a kładzenie ich na korek chyba nie ma sensu bo mogą pękać (???).
Na maty wibroakustyczne po 200zł/m2 niestety mnie nie stać, ale na nie też chyba nie można kłaść terakoty.

Pytania więc są takie:
1. Czy jest w ogóle jakikolwiek sens inwestowania pieniędzy w wyciszanie po mojej stronie?

2. Jak to zrobić żeby nie zbankrutować a żeby przyniosło jakiś efekt?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc jak sensownie można to wyciszyć tzn. co podłożyć pod panele i pod płytki żeby dało jakiś efekt i żeby sobie nie zaszkodzić.

Temat roszczeń w stosunku do sklepu na razie zostawmy.
Link to postu
Cytat

Witajcie

Jestem tu nowy więc z góry proszę o wyrozumiałość, jeśli robię coś wbrew regulaminom czy przyjętym zasadom.

Próbowałem znaleźć podobny temat ? no i udało mi się znaleźć niejeden podobny, ale nie odpowiadający na moje pytanie więc postanowiłem napisać tutaj. Większość dotyczy hałasu od sąsiadów, biegających dzieci, butów, głośnych rozmów etc a mój problem polega niestety na czymś zupełnie innym.

Mam problem z podłogą w mieszkaniu. Jest to mieszkanie w bloku 4-piętrowym, na parterze znajduje się sklep wielkopowierzchniowy (ok. 300-400m2). Moje mieszkanie jest na 1-szym piętrze, tuż nad sklepem. Pech chciał, że akurat pod moim mieszkaniem zamontowali agregaty chłodnicze, chłodzące cały sklep i wszystkie lodówki.
W związku z tym mam pod mieszkaniem urządzenia, które generują hałas, buczenie, infradźwięki, lekkie wibracje w zależności od natężenia.
I to właśnie chciałbym wyciszyć na ile się da.
Wiem, że z godnie z zasadami wyciszania powinno to być od strony źródła, jednakże temat jest za długi, aby go tu opisywać a chcę zrobić co się da ze swojej strony, tzn. od strony mojego mieszkania.

Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Mamy do wykorzystania ok. 3cm w górę (o tyle mniej więcej mogę podnieść podłogę). Myślałem o zastosowaniu korka technicznego ? położyć go 1-2cm i na niego panele i jakieś dylatacje przy ścianach, ale niestety na części mieszkania (łazienka i aneks kuchenny) chcę położyć płytki ceramiczne a kładzenie ich na korek chyba nie ma sensu bo mogą pękać (???).
Na maty wibroakustyczne po 200zł/m2 niestety mnie nie stać, ale na nie też chyba nie można kłaść terakoty.

Pytania więc są takie:
1. Czy jest w ogóle jakikolwiek sens inwestowania pieniędzy w wyciszanie po mojej stronie?

2. Jak to zrobić żeby nie zbankrutować a żeby przyniosło jakiś efekt?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc jak sensownie można to wyciszyć tzn. co podłożyć pod panele i pod płytki żeby dało jakiś efekt i żeby sobie nie zaszkodzić.

Temat roszczeń w stosunku do sklepu na razie zostawmy.


Nic nie poradzisz, emisja hałasu to nie tylko strop, a i w dużej mierze ściany. Sklep i administracja muszą wykonać zmiany by przegrody spełniły normy izolacyjności akustycznej dla budynku mieszkalnego. Nie wykluczona może być przebudowa instalacji, i osadzenia urządzeń. Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)
Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podstawą jest ocieplenie ściany domu graniczącej z garażem, tak aby ciepło nie uciekało do garażu. Ocieplany garaż to samo zło dla samochodu zimą 😂  
    • Likwiduj okna w bocznej garażu i dosuń garaż maksymalnie do północnej granicy.  Za to zrób okno i drzwi od strony ogrodu.  oczywiście salon na południe.  Warto też zamienić miejscami kuchnię z miejscem wypoczynkowym. pralnia pod schodami wymusza kombinowanie z fundamentem.
    • Uziom otokowy ma tworzyć pętlę, dlaczego więc cokolwiek ciąć? Potrzebne będą złącza do uziomów.  Na początek proponuję przeczytać ten tekst: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/23314-rodzaje-uziomow-uziom-otokowy-uziomy-pionowe
    • SZYBKOWIĄŻĄCA WYLEWKA SAMOPOZIOMUJĄCA 417 to uniwersalna podłogowa warstwa wyrównawcza. Jest świetnym rozwiązaniem do wyrównania powierzchni podkładów cementowych, betonów i jastrychów. Bardzo dobrze sprawdza się na ogrzewaniu podłogowym wodnym. Zawiera dużą ilość włókien zbrojących. Produkt docenią wszyscy wykonawcy oraz domowi majsterkowicze dzięki bardzo dobrym cechom użytkowym, takim jak możliwość wchodzenia po 3 godzinach, układanie płytek po 18 godzinach i zakres grubości, który wynosi od 2 do 50 mm. KROK PO KROKU 1. Przygotowanie podłoża Wszystkie podłoża powinny być nośne, stabilne, oczyszczone. 2. Gruntowanie Następnie należy przystąpić do gruntowania, wybór gruntu zależy od stanu i rodzaju podłoża. Tradycyjne wylewki cementowe zagruntować środkiem EXPERT 6 lub GRUNTOLITEM-W 301. W przypadku gładkich betonów zaleca się je pokryć środkiem GRUNT KONTAKTOWY 307. Grunt ten zawiera kruszywo kwarcowe i stanowi idealny podkład pod wylewkę. Każdy grunt należy pozostawić do wyschnięcia i związania: ok 24 godzin. 3. Dylatacje Nie zapomnijmy o dylatacjach, które należy wykonać przed wylewaniem 4. Wyznaczenie poziomów. Ważne jest określenie poziomu, do którego ma być wylana wylewka. Można to wykonać za pomocą kołków rozprężnych z wkrętami, których główki wyznaczają poziom wykonywanej warstwy. 5. Mieszanie Suchą mieszankę należy zarobić z odpowiednią ilością czystej wody na 25 kg masy, mieszając mieszarką. Czas mieszania mechanicznego powinien wynosić 2-3 minuty. Po krótkim dojrzewaniu wylewki należy ją ponownie wymieszać. Produkt musi mieć jednolitą konsystencję. 6. Wylewanie Prace zaleca się rozpoczynać przy ścianie najbardziej oddalonej od wejścia do pomieszczenia i prowadzić pasami o szerokości ok. 40 cm. W przypadku cienkich warstw zaleca się wylewkę rozciągnąć pacą. 7. Odpowietrzanie i poziomowanie Wylewkę należy odpowietrzyć za pomocą wałka kolczastego. Dzięki tej czynności nadmiar powietrza zostanie z wylewki usunięty, a jej struktura będzie mocniejsza\ 8. Dalsze prace Prace należy prowadzić bez przerwy, aż do pokrycia całej powierzchni podłogi w pomieszczeniu. W optymalnych warunkach na 417 można wejść po 3 godzinach od wylania. Przyklejanie płytek można wykonywać po 18 godzinach schnięcia. 9. Pielęgnacja Świeżo ułożoną masę należy chronić przed przedwczesnym wysychaniem poprzez ograniczenie ogrzewania, zabezpieczenie przed bezpośrednim nasłonecznieniem, przeciągami, itp.    
    • W przestrzeniach dziecięcych świetnym rozwiązaniem będzie również FARBA CERAMICZNA 090 KREISEL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...