Skocz do zawartości

Zwiększenie ocieplenia podłogi na gruncie - jak to wykonać poprawnie ?


Recommended Posts

Witam,

Mam takie pytanie:

Projekt zakłada chudziak 10cm który ma być wylany równo z wysokością ścian fundamentowych, do tego 10cm styropian i 5cm wylewki.

Chciałbym zrobić 15cm styropianu i 7cm wylewki ( uważam że 5 to za mało ).

Jak mam to zrobić by nie ingerować za bardzo w projekt ? Dołożenie styropianu i większej wylewki będzie problemem, bo wszystko się podniesie i będzie problem z drzwiami, no i wysokość pomieszczeń mam niewielką bo 2,62cm.

Pozwolę sobie skorzystać ze zdjęcia poglądowego - czy takie wykonanie będzie poprawne ? Czyli obniżę wysokość chudziaka o te 7cm ( 5cm styropian + 2cm wylewki ) i nie dam go równo ze ścianami fundamentowymi tylko niżej.

DSC01446.jpg



Czyli obniżę wysokość chudziaka o te 7cm ( 5cm styropian + 2cm wylewki ) i nie dam go równo ze ścianami fundamentowymi tylko niżej.

Oczywiście wymiary te które podałem w temacie nie te ze zdjęcia.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Mam takie pytanie:

Projekt zakłada chudziak 10cm który ma być wylany równo z wysokością ścian fundamentowych, do tego 10cm styropian i 5cm wylewki.

Chciałbym zrobić 15cm styropianu i 7cm wylewki ( uważam że 5 to za mało ).

Jak mam to zrobić by nie ingerować za bardzo w projekt ? Dołożenie styropianu i większej wylewki będzie problemem, bo wszystko się podniesie i będzie problem z drzwiami, no i wysokość pomieszczeń mam niewielką bo 2,62cm.

Pozwolę sobie skorzystać ze zdjęcia poglądowego - czy takie wykonanie będzie poprawne ? Czyli obniżę wysokość chudziaka o te 7cm ( 5cm styropian + 2cm wylewki ) i nie dam go równo ze ścianami fundamentowymi tylko niżej.

[attachment=22328:fundament_3.jpg]

Czyli obniżę wysokość chudziaka o te 7cm ( 5cm styropian + 2cm wylewki ) i nie dam go równo ze ścianami fundamentowymi tylko niżej.

Oczywiście wymiary te które podałem w temacie nie te ze zdjęcia.

Pozdrawiam.



Generalnie tak można zrobić. Będzie OK
Link do komentarza
Cytat

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Jeszcze na myśl przyszło mi jedno rozwiązanie może nawet lepsze ale proszę o doradzenie.

Czy kupienie styropianu np. 10cm lambda 0,031 zamiast 15cm średniego 0,036-0,038 będzie lepszym rozwiązaniem ? Wtedy wszystko zostałoby tak jak w projekcie.



Jeszcze lepszy będzie polistyren ekstrudowany XPS - wybór materiału to przede wszystkim kwestia różnych kosztów wykonania ocieplenia.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Mam jeszcze jedno pytanie - czy jeśli styropian położony na płycie będzie równo na wysokości bloczków fundamentowych jakie są na rysunku to zrobi się wtedy mostek termiczny ?

Tak mam właśnie w projekcie, że jest płyta wylana poniżej bloczków, a styropian wyrównuje się z pierwszą warstwą pustaka czyt. betonu komórkowego i na to dopiero przychodzi wylewka.

Na zimę chyba nie będę zalewał płyty z racji, że jest ona obniżona co do wysokości ścian fundamentowych i boję się, żeby jej nie rozerwało i nie wywierała nacisku na ściany boczne zwłaszcza, że będzie się tam gromadzić woda i będzie ona stała na tej płycie i przy bocznych ścianach. Jak płyta jest równo ze ścianą fundamentową czy też wieńcem na tej ścianie wtedy tego problemu raczej nie ma. Dobrze myślę ?

Mam jeszcze pytanie jeśli chodzi o garaż.

W garażu daję pod płytę styropian 8cm eps200 pod niego folia i podsypka piaskowa 30cm.
Czy ta płyta może już być w takim zastosowaniu zamiast wylewki i na nią potem tylko ułożę sobie płytki ? Czy koniecznie jeszcze muszę na niej zrobić wylewkę ?

Przy okazji - jaka folia będzie wystarczająca - 0,3mm czy 0,5mm ? A może inna, którą warto zastosować ? Nie ukrywam, że chce zrobić dobrze, nie na wyrost ale też zależy mi na zaoszczędzeniu pieniędzy tam gdzie można to zrobić.


Kolejna sprawa - jedna ściana garażu w projekcie jest ocieplona styropianem 10cm ( ściana wewnętrzna w garażu od strony budynku ).

Czy przy ociepleniu pod płytą styropianem 8cm muszę połączyć ocieplenie tej ściany bocznej już z tym styropianem na gruncie czy wystarczy jak ten styropian dam potem od płyty w górę na ścianie ?

Z góry dziękuję za wszelkie porady, które bardzo mi pomagają, bo sam mogę wykonać te prace. Edytowano przez Damiano88 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...