Skocz do zawartości

parawan nawannowy - problem - prośba o radę


Recommended Posts

Witam
Chcę zamontować parawan nawannowy ale jedyna ściana do której mogę go przyczepić ma półkę w połowie wysokości parawanu.
Szukam porady czym tą półkę zalepić ażeby przytwierdzić do tego czegoś parawan. Musi to być coś co będzie wodoodporne i w miarę estetyczne.
Na zdjęciach przedstawiam jak to wygląda. Myślałem o jakimś zaimpregnowanym drewnie drewnie lub kantówce metalowej, które to przytwierdze do ściany a do tego parawan.

Proszę o porady i pomysły.

dziękuję i pozdrawiam
Paweł

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Edytowano przez paweru (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Z czego jest wykonana ta półka/zabudowa nad wanną/wanienką? O ile cm ten parawan ma wystawać ponad poziom półki i jaką ma wysokość, czy jest szklany, czy też z jakiegoś tworzywa (chodzi o ciężar)? I czy masz jeszcze trochę płytek glazury, którą wyłożona jest ściana łazienki?
Myślę, że można byłoby zrobić słupek z płyty g/k na metalowym stelażu ze wzmocnieniem dodatkowymi profilami miejsca w którym mocowany będzie uchwyt parawanu i ten słupek okleić płytkami. Do słupka przymocować parawan.
Link do komentarza
dzięki za poradę
Płytek mam jeszcze kilka, parawan ze szkła (waga około 15 kg), będzie wystawał z 70 cm ponad półkę.
Myślałem żeby tam jakieś cegły wstawić i obłożyć płytkami, tylko czym te cegły przyczepić do ściany z płytkami.
Półka jest z płyty g-k obłożonej glazurą a powyżej półki jest beton i płytki






Cytat

Z czego jest wykonana ta półka/zabudowa nad wanną/wanienką? O ile cm ten parawan ma wystawać ponad poziom półki i jaką ma wysokość, czy jest szklany, czy też z jakiegoś tworzywa (chodzi o ciężar)? I czy masz jeszcze trochę płytek glazury, którą wyłożona jest ściana łazienki?
Myślę, że można byłoby zrobić słupek z płyty g/k na metalowym stelażu ze wzmocnieniem dodatkowymi profilami miejsca w którym mocowany będzie uchwyt parawanu i ten słupek okleić płytkami. Do słupka przymocować parawan.


Link do komentarza
Cytat

Myślałem żeby tam jakieś cegły wstawić i obłożyć płytkami, tylko czym te cegły przyczepić do ściany z płytkami.



Cegieł to tam nie wstawisz, bo masz tylko 6,5cm miejsca - płytki się już nie zmieszczą...
Chyba, że utniesz "cegiełkę" z jakiegoś bloczka, np. ytonga, przymocujesz go na klej i kotwy/śruby z kołkami rozporowymi. Rozmiar "cegiełki" musi być taki, żeby zmieścił się klej i płytka i żeby zlicowało się to z powierzchnią ściany. I to jest chyba lepsze, niż to co pisałem o konstrukcji z profili i płyty g/k, bo nie zwróciłem uwagi na ten wymiar głębokości półki . Na ten wymiar pewnie nie zwrócił uwagi również Sławomir, bo luksfer ma wymiar 19x19x8, połówka 19x9x8, a cięcia - chociaż jest możliwe - nie bardzo sobie wyobrażam w tym przypadku ...
Ale dobry jest pomysł zastosowania listwy/rury prostokątnej - np takiej aluminiowej http://hurtownia.tabal.pl/rury-prostokatne,126.html , w wymiarach 50x30 ze ścianką 2,5mm (numer katalogowy Tabal'a 92012), przymocowanej "na płask" do ściany nad wanną i wypełnienie dziury nad półką - na pewno nie szkłem! - ta rura wytrzyma mechanicznie ciężar parawanu.
Link do komentarza
Można by też wyciąć w parawanie kształt taki jak ten uskok. Elegancko krawędź zasłonić jakimś kształtownikiem. Szyba wtedy będzie szła po płytkach - i tu niżej, jak i tam wyżej, gdzie jest szerzej.

Tak, tnij w parawanie, a nie muruj, buduj.

Albo wstaw - tam gdzie kombinujesz te cegły wstawiać - wstaw tam zaślepkę z tego samego z czego wykonany będzie parawan.
Link do komentarza
Cytat

Można by też wyciąć w parawanie kształt taki jak ten uskok. Elegancko krawędź zasłonić jakimś kształtownikiem. Szyba wtedy będzie szła po płytkach - i tu niżej, jak i tam wyżej, gdzie jest szerzej.

Tak, tnij w parawanie, a nie muruj, buduj.

Albo wstaw - tam gdzie kombinujesz te cegły wstawiać - wstaw tam zaślepkę z tego samego z czego wykonany będzie parawan.



W parawanie na 100% nie wytniesz, bo jest ze szkła hartowanego... Poza tym parawan jest obrotowy, a przy ustawieniu takim, że szyba będzie szła po płytkach, będzie on ustalony raz na zawsze - nieruchomo.
Zaślepka musiałaby być wykonana z wielką dokładnością i doskonale doszczelniona ... A przy zastosowaniu rury prostokątnej aluminiowej (anodowanej - trwalszej) taka zaślepka może być doszczelniona.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...