erol Napisano 28 maja 2015 Udostępnij #1 Napisano 28 maja 2015 (edytowany) Czytałem, że jesli nie chcę w parterówce użytkowego poddasza to można zrobić strop drewniany. Ale nie rozumiem kilku rzeczy. Jasne jest, że jak zrobie strop lany to mogę na to położyć styropian i go ocieplić, ale jak wygląda sprawa ze stropem drewnianym? Kładzie się na całej powierzchni domu jakąś płytę drewnianą i dopiero na to styropian? Nie jest to za zimne? Przez takie drewno nie ucieka dużo ciepła? A co w takim przypadku z dachem? Są wiązary czy więźba, na to kładziona jest dachówka i tyle? Nie ociepla się w parterówce całych skosów? Wiem, dużo pytań, ale próbuję to ogarnąć Edytowano 28 maja 2015 przez erol (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 28 maja 2015 Udostępnij #2 Napisano 28 maja 2015 pomyśl o wełnie Link do komentarza
Sławomir Napisano 29 maja 2015 Udostępnij #3 Napisano 29 maja 2015 Czym się martwisz? Strop i tak musi być zaprojektowany, a więc i odpowiednio ocieplony. Dach nie ma żadnego związku (z reguły) ze stropem, czy będzie on drewniany, czy żelbetowy. Rozwiązań konstrukcyjnych stropów drewnianych jest kilka zależnie od rozpiętości, wykończenia sufitu czy ewentualnego wykorzystania poddasza. Jak dojdziesz do konkretów to się wszystkiego dowiesz. Link do komentarza
solange63 Napisano 29 maja 2015 Udostępnij #4 Napisano 29 maja 2015 Cytat Czytałem, że jesli nie chcę w parterówce użytkowego poddasza to można zrobić strop drewniany. Ale nie rozumiem kilku rzeczy. Jasne jest, że jak zrobie strop lany to mogę na to położyć styropian i go ocieplić, ale jak wygląda sprawa ze stropem drewnianym? Kładzie się na całej powierzchni domu jakąś płytę drewnianą i dopiero na to styropian? Nie jest to za zimne? Przez takie drewno nie ucieka dużo ciepła? A co w takim przypadku z dachem? Są wiązary czy więźba, na to kładziona jest dachówka i tyle? Nie ociepla się w parterówce całych skosów? Wiem, dużo pytań, ale próbuję to ogarnąć ja mam wiązary. w projekcie ocieplenie stropu i skosów 20 cm wełny. Link do komentarza
pimpek Napisano 29 maja 2015 Udostępnij #5 Napisano 29 maja 2015 Przy odpowiednio grubej izolacji nie będzie problemu z ucieczką ciepła. Nowoczesne stropy drewniane to naprawdę fajne rozwiązanie Ja się na nie nie zdecydowałem tylko dlatego, że żona zamiast kruszywa chciała mieć jednak wylany beton, żeby jednak poddasze nieużytkowe do czegoś nam mogło służyć ;) Przy laniu betonu stropy drewniane mają za małą nośność, więc to rozwiązanie odpadło. Zdecydowaliśmy się na strop gęstożebrowy w systemie Porotherm. Udało się obyć bez podciągów, co uważam za bardzo fajne w naszym domu. Poza tym nie widzę jakichś większych wad tego systemu i mogę go spokojnie polecić osobom, które chcą sobie zostawić furtkę, żeby nieużytkowe poddasze można było jednak kiedyś w łatwy sposób przerobić na użytkowe ;) Strop gęstożebrowy też kładzie się bez użycia ciężkiego sprzętu i można to zrobić samodzielnie. Link do komentarza
erol Napisano 1 czerwca 2015 Autor Udostępnij #6 Napisano 1 czerwca 2015 Tak, tylko w projekcie mam wiązary i pewnie trzeba by przeprojektować cały dach, żeby tam Terive wstawić Link do komentarza
Eksperci Knauf Napisano 30 czerwca 2015 Udostępnij #7 Napisano 30 czerwca 2015 Dla ocieplenia stropu można zastosować styropian standardowy np. Knauf Therm PRO Dach/Podłoga, albo jezeli będziesz wykonywał strop wylewany, to np. styropian akustyczny Knauf Therm Expert Acoustic . Link do komentarza
pikuś1 Napisano 10 lipca 2015 Udostępnij #8 Napisano 10 lipca 2015 Strop teriva , wełna od strony dachu co najmniej 30-50 cm na stropie i oczywiście paroizolacja . Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 10 lipca 2015 Udostępnij #9 Napisano 10 lipca 2015 Cytat Strop teriva , wełna od strony dachu co najmniej 30-50 cm na stropie i oczywiście paroizolacja . 50 cm to chyba, że dom pasywny. Link do komentarza
igorczok Napisano 12 lipca 2015 Udostępnij #10 Napisano 12 lipca 2015 Mam dom parterowy 190 m2. Zdecydowałem się, że poddasze będzie bez okien i nieogrzewane ale musi być możliwość wejścia na strop i zmagazynowania tam tego i owego Cały strop utrzymuje się na belkach stanowiących jednocześnie część więźby, opartych na ścianach w poprzek domu (kilkanaście porządnych belek). Na belkach położona jest gruba płyta OSB, przykręcona wkrętami (kilka na płytę). Jest to jednocześnie podłoga strychu. Pod belkami znajdują się dwie warstwy wełny położone przemmiennie (w sumie 40 cm), podwieszone do belek sznurkami (taka pajęczynka od ściany do ściany). Poniżej jest jeszcze ok. 10 cm wolnej powierzchni wykorzystanej na poprowadzenie kabli i montaż ledów. Pod nimi wiszą płyty gk - wieszaki powieszone na ww. belkach. Z tego co pamiętam najpierw były montowane wieszaki do płyt gk a dopiero później kładziona wełna. W części domu wysokość pomieszczeń jest inna i tam wełna jest położona na płytach g-k. Dół domu jest naprawdę ciepły. Podłoga strychu jest stabillna. Nie zmieniłbym tego rozwiązania ale uważam, że bardzo ważna jest staranność wykonania ocieplenia. Link do komentarza
pimpek Napisano 30 lipca 2015 Udostępnij #11 Napisano 30 lipca 2015 Cytat Dół domu jest naprawdę ciepły. Podłoga strychu jest stabillna. Nie zmieniłbym tego rozwiązania ale uważam, że bardzo ważna jest staranność wykonania ocieplenia. W to nie wątpię. Tylko, że taka konstrukcja stropu wyklucza tak naprawdę sensowne wykorzystanie poddasza do celów innych niż zrobienie z niego pawlacza Klasyczny strop drewniany albo gęstożebrówka na najcieńszych pustakach byłaby zdecydowanie bardziej uniwersalna. Ale każdemu według potrzeb Ja mam nieużytkowe poddasze, ale z możliwością ewentualnej rozbudowy (skosy są spore, ale dałoby się tam wydzielić dwa sensowne pokoje. Strop mam z najcieńszych pustaków ceramicznych jakie były w systemie Porotherm - 15 cm + 3 cm betonu. Na to oczywiście wełna. Link do komentarza
igorczok Napisano 30 lipca 2015 Udostępnij #12 Napisano 30 lipca 2015 Cytat W to nie wątpię. Tylko, że taka konstrukcja stropu wyklucza tak naprawdę sensowne wykorzystanie poddasza do celów innych niż zrobienie z niego pawlacza Klasyczny strop drewniany albo gęstożebrówka na najcieńszych pustakach byłaby zdecydowanie bardziej uniwersalna. Ale każdemu według potrzeb Ja mam nieużytkowe poddasze, ale z możliwością ewentualnej rozbudowy (skosy są spore, ale dałoby się tam wydzielić dwa sensowne pokoje. Strop mam z najcieńszych pustaków ceramicznych jakie były w systemie Porotherm - 15 cm + 3 cm betonu. Na to oczywiście wełna. Gruba płyta OSB oraz belki o dużych przekrojach mają naprawdę niezłą nośność Nie wiem co musiałbyś postawić żeby spowodować ugięcie. I nie wiem czym to się różni od "klasycznego stropu drewnianego". Ja budowałem dom parterowy - tj. taki, w którym mieszka się na parterze. Jeżeli ktoś buduje dom parterowy, polecam takie rozwiązanie. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 lipca 2015 Udostępnij #13 Napisano 30 lipca 2015 Cytat W to nie wątpię. Tylko, że taka konstrukcja stropu wyklucza tak naprawdę sensowne wykorzystanie poddasza do celów innych niż zrobienie z niego pawlacza Ja mam nieużytkowe poddasze, ale z możliwością ewentualnej rozbudowy (skosy są spore, ale dałoby się tam wydzielić dwa sensowne pokoje. Ale co Ty porównujesz parterówkę z domem z użytkowym poddaszem? W przypadku kolegi igorczok zrobienie stropu z pustaków to byłoby wyrzucenie pieniędzy w błoto. Link do komentarza
Jarek02 Napisano 25 listopada 2015 Udostępnij #14 Napisano 25 listopada 2015 W domu parterowym, bez użytkowego poddasza, jak najbardziej warto polecić strop drewniany. Belki stropowe mogą być równocześnie dolnym pasem wiązarów dachowych, Szczególnie przy prefabrykacji układa się coś takiego błyskawicznie.ne robimy ścianki kolankowej – u góry ścian parteru tylko wieniec żelbetowy, na to murłata i belki stropowe. Grubość stropu ( przestrzeń pomiędzy belkami) wypełniamy wełną. Dodatkowo jeszcze warstwa górą (na stropie) lub dołem (sufit podwieszany) i mamy idealnie odizolowaną cieplnie przestrzeń ogrzewanego parteru od strychu. Przy stropie żelbetowym itp. trzeba jeszcze poradzić sobie z mostkiem cieplnym powodowanym przez wieniec lub ścianki kolankowe. Link do komentarza
pani_ka Napisano 1 grudnia 2015 Udostępnij #15 Napisano 1 grudnia 2015 Ja mam złe doświadczenia ze stropami drewnianymi. Poza tym bardzo często poddasze użytkowe jest takie tylko na początku istnienia domu, a potem szybko zamienia się w użytkowe Spora część moich znajomych robi albo powoli planuje adaptację strychu. Strop drewniany w takiej sytuacji jest zawsze jakimś ograniczeniem, bo raz że pracuje i potrafi skrzypieć (do czego mam uraz po mega skrzypiącym domu rodzinnym :P), a dwa że jednak ma kiepską nośność i spore ugięcie. Moim zdaniem rozsądniejszą opcją jest zrobienie sobie najtańszego dostępnego stropu gęstożebrowego z warstwą nadbetonu... teriva z pustakami z keramzytu albo Porotherm z pustakami ceramicznymi jako wypełnienie. Taka opcja daje dużo większą swobodę konstrukcyjną na przyszłość. Link do komentarza
Shaggi Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #16 Napisano 3 grudnia 2015 Cytat Ja mam złe doświadczenia ze stropami drewnianymi. Poza tym bardzo często poddasze użytkowe jest takie tylko na początku istnienia domu, a potem szybko zamienia się w użytkowe Spora część moich znajomych robi albo powoli planuje adaptację strychu. Strop drewniany w takiej sytuacji jest zawsze jakimś ograniczeniem, bo raz że pracuje i potrafi skrzypieć (do czego mam uraz po mega skrzypiącym domu rodzinnym :P), a dwa że jednak ma kiepską nośność i spore ugięcie. Moim zdaniem rozsądniejszą opcją jest zrobienie sobie najtańszego dostępnego stropu gęstożebrowego z warstwą nadbetonu... teriva z pustakami z keramzytu albo Porotherm z pustakami ceramicznymi jako wypełnienie. Taka opcja daje dużo większą swobodę konstrukcyjną na przyszłość. Pełna zgoda, wielu osobom po pewnym czasie zaczyna brakować miejsca i zamieniają poddasze nieużytkowe na mieszkalne. Oczywiście bywa i na odwrót - dorastające dzieci wyfruwają w świat i w domu robi się pusto... Link do komentarza
Elandeer Napisano 4 grudnia 2015 Udostępnij #17 Napisano 4 grudnia 2015 Dla mnie poddasze użytkowe to znacznie lepszy pomysł niż strych Link do komentarza
Rector Napisano 4 grudnia 2015 Udostępnij #18 Napisano 4 grudnia 2015 Witam,Strop drewniany, ewentualnie wiązary drewniane to jedno z najtańszych rozwiązań w przypadku gdy nie chcemy użytkować poddasza. Jeżeli planujemy pomieszczenia na poddaszu lub bierzemy pod uwagą użytkowania w przyszłości poddasza to bardzo dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie np. stropu gęstożebrowego sprężonego RECTOR o rozpiętości do 10,0 m. www.rector.pl Link do komentarza
Barbossa Napisano 4 grudnia 2015 Udostępnij #19 Napisano 4 grudnia 2015 Cytat Witam,Strop drewniany, ewentualnie wiązary drewniane to jedno z najtańszych rozwiązań w przypadku gdy nie chcemy użytkować poddasza. .... zaczynasz od bzdur, nu nu nu Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 4 grudnia 2015 Udostępnij #20 Napisano 4 grudnia 2015 Cytat zaczynasz od bzdur, nu nu nu Ma rację.Jeśli poddasze ma być nie użytkowe to najtańszym rozwiązaniem jest strop drewniany,drozszym wiązary.Strop lany do parterowki z poddaszem nie użytkowym jest niezbyt potrzebny no i droższy zdecydowanie. Link do komentarza
Barbossa Napisano 4 grudnia 2015 Udostępnij #21 Napisano 4 grudnia 2015 bredzisz teżchyba, że źle zrozumiałem Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 9 grudnia 2015 Udostępnij #22 Napisano 9 grudnia 2015 Cytat Ma rację.Jeśli poddasze ma być nie użytkowe to najtańszym rozwiązaniem jest strop drewniany,drozszym wiązary. W zasadzie to można połozyć same żebra i podwiesić do nich deskowanie pełne a od góry ułożyć grubą warstwę izolacji termicznej między żebrami i dodatkowo na żebrach w poprzek kolejną warstwę - nie koniecznie z tego samego materiału.Żebra moga być z drewna, betonu a nawet stali.Tylko tak z tyłu głowy krąży myśl - a może za kilka lat to poddasze przerobić na mieszkalne i wtedy mamy przebudowę zamiast adaptacji. Link do komentarza
pani_ka Napisano 30 grudnia 2015 Udostępnij #23 Napisano 30 grudnia 2015 Cytat Tylko tak z tyłu głowy krąży myśl - a może za kilka lat to poddasze przerobić na mieszkalne i wtedy mamy przebudowę zamiast adaptacji. I tak i nie. Zależy od metrażu na poddaszu i wysokości ściany kolankowej. Czasami ma sens robienie użytkowego, a czasami nie. W tym pierwszym przypadku zdecydowanie warto sobie zostawić furtkę w postaci lepszego stropu, z lepszą nośnością, a mimo to względnie taniego. Sprawdzi się więc np. strop gęstożebrowy, który można zrobić nawet samemu, bo to jest niewiele trudniejsze niż murowanie ścian. Tym bardziej, że są stropy systemowe robione przez producentów pustaków.Poza tym ewentualna przeróbka poddasza w przyszłości determinuje też wybór sposobu izolacji dachu, co jest chyba nawet ważniejsze, niż rodzaj stropu. Ale to już inna para kaloszy Jeżeli strop ewidentnie nie nadaje się do zagospodarowania pod np. dodatkowy pokój, to robiłbym drewnem. Pustka powietrzna i tak zaizoluje jak należy, a strop wytrzyma obciążenia wynikają np. ze zrobienia na poddaszu małego składziku pierdół ;) Link do komentarza
pimpek Napisano 28 stycznia 2016 Udostępnij #24 Napisano 28 stycznia 2016 Cytat Jeżeli strop ewidentnie nie nadaje się do zagospodarowania pod np. dodatkowy pokój, to robiłbym drewnem. Pustka powietrzna i tak zaizoluje jak należy, a strop wytrzyma obciążenia wynikają np. ze zrobienia na poddaszu małego składziku pierdół ;) BTW stropy drewniane wcale nie wychodzą jakoś szczególnie tanio. Strop gęstożebrowy z prefabrykowanych belek i pustaków stropowych może być w praktyce tańszy od drewna - szczególnie jeżeli się doliczy wykonawstwo, które przy drewnie jest z reguły najdroższe.... Link do komentarza
muka11 Napisano 26 kwietnia 2016 Udostępnij #25 Napisano 26 kwietnia 2016 Cytat BTW stropy drewniane wcale nie wychodzą jakoś szczególnie tanio. Strop gęstożebrowy z prefabrykowanych belek i pustaków stropowych może być w praktyce tańszy od drewna - szczególnie jeżeli się doliczy wykonawstwo, które przy drewnie jest z reguły najdroższe.... Strop drewniany po latach będzie trzeszczał - na to nie ma siły, bo drewno przecież pracuje. Stropy gęstożebrowe kładzie się łatwo, ale np. przy "moim" stropie bardzo ważne było robienie żeber rozdzielczych, które zapobiegają klawiszowaniu stropu. O tym nie wiedziałem, poinformował mnie kierownik budowy. Gdyby nie on, pewnie miałbym już popękany strop wzdłuż belek. Także niby łatwo, ale jednak jakieś pojęcie trza mieć Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 27 kwietnia 2016 Udostępnij #26 Napisano 27 kwietnia 2016 Cytat Strop drewniany po latach będzie trzeszczał - na to nie ma siły, bo drewno przecież pracuje. .... I cały w tym urok A jeśli on tylko będzie pełnił funkcję stropu nad głową a nie podłogi pod nogami (mówię o ewentualnej adaptacji poddasza), to co ma tu trzeszczeć??? Link do komentarza
muka11 Napisano 1 maja 2016 Udostępnij #27 Napisano 1 maja 2016 Cytat I cały w tym urok A jeśli on tylko będzie pełnił funkcję stropu nad głową a nie podłogi pod nogami (mówię o ewentualnej adaptacji poddasza), to co ma tu trzeszczeć??? No ale sam napisałeś kilka postów wyżej, że jednak być może za kilka lat będzie konieczne przerobienie poddasza z nieużytkowego w użytkowe Dlatego uważam, że względnie tanie stropy systemowe to lepsze rozwiązanie, dające więcej możliwości. Link do komentarza
Eksperci Knauf Napisano 30 sierpnia 2016 Udostępnij #28 Napisano 30 sierpnia 2016 Jeżeli strop będzie kiedyś wykorzystany jako podłoga, to juz na etapie jego budowy zastosuj jako jedną z warstw izolacyjnych styropian np. Knauf Therm Expert. Link do komentarza
Zbigniew Rorat Napisano 4 listopada 2022 Udostępnij #29 Napisano 4 listopada 2022 Pozwolę coś od siebie wtrącić do dyskusji w kwestii wyboru stropu. Nie możemy zapominać o fundamencie, który ma to udźwignąć. Często wykonawcy leją bezpośrednio w grunt fundament o szer. 40cm przy projektowanym 50cm -to częsta praktyka na budowach. Warto mieć to na uwadze chcąc później "iść" w górę i zastanowić się, czy zawsze będzie taka możliwość. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się