Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,
budujemy właśnie dom http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom.../m4441f705b81e1

Chciałbym Was doświadczonych już budowlańców zapytać o moje połączenie grzewcze, które sobie wymyśliłem. Niestety nie znam się na tym - albo wiem tyle ile wyczytałem. Bardzo proszę o rady i informacje - jeżeli oczywiście macie ochotę.

Otóż... wymyśliłem sobie piec c.o na paliwo stałe - najprawdopodobniej ekogroszek plus możliwość palenia zwykłym węglem i przede wszystkim drzewem. Z racji, że mam dostęp do dość taniego opału drzewnego.

C.W.U - tutaj mam dylemat, obecnie w domu mam na dziś piec c.o na ciepłą wodę paląc drzewem - muszę codziennie zapalić, by woda była wieczorem - jest to odrobinę męczące. Chciałbym coś możliwie taniego - ale jednak zautomatyzowanego tj. np. żeby gdy woda będzie zimniejsza albo po południu - np. samo uruchamiało się grzanie. Myślałem o pompie ciepła tkz. powietrze-woda.

Generalnie jeżeli macie jakieś spostrzeżenia, najlepiej doświadczenia z tego typu instalacji, kosztów ponoszonych w trakcie grzania - byłbym wdzięczny za info icon_smile.gif Edytowano przez featmilka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Zastanów się nad buforem z wężownicą CWU - myślę że to by było idealne rozwiązanie Twego problemu. Dom masz niewielki (w sumie porównywalny z moim) więc przy paleniu ekogroszkiem bufor robiłby za sprzęgło.

Można też zastosować zwykły kocioł z podajnikiem + zasobnik CWU. Wprowadzasz automatykę w tryb letni i kocioł grzeje tylko CWU.
Link do komentarza
W przypadku bufora dla samej ciepłej wody wystarczy jedno na 5-7 dni. W przypadku kotła z podajnikiem i tradycyjnego zasobnika CWU - można zastosować tryb letni (kocioł grzeje tylko samą cwu). - niestety czasami po przeliczeniu opału, ludzie dają sobie spokój i włączają grzałkę.
Jakie ogrzewanie planujesz (podłogówka czy grzejniki?

Ps. O buforze możesz poczytać w moim dzienniku budowy.
Link do komentarza