Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Cześć,

Chcę wykonać ogrodzenie, jak na załączonym obrazku.


Efekt końcowy ma wyglądać mniej więcej tak:


więc sztachety muszą być kręcone do stalowych profili (rygli). Potrzebuję rozwiązać parę kwestii technologicznych:
- sposób montażu rygli do stalowych słupków
- wybrać słupki - jaka grubość ścianki i jaki przekrój? Cynkowane? Malowane?
- jaki przekrój, grubość itd. słupków pod furtki (standardowa + do śmietnika)?
- lać fundament pod bramę przesuwną od razu, czy zostawić to na później ekipie?

DSC01446.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

sztachety muszą być kręcone do stalowych profili (rygli). Potrzebuję rozwiązać parę kwestii technologicznych:
- sposób montażu rygli do stalowych słupków
- wybrać słupki - jaka grubość ścianki i jaki przekrój? Cynkowane? Malowane?
- jaki przekrój, grubość itd. słupków pod furtki (standardowa + do śmietnika)?
- lać fundament pod bramę przesuwną od razu, czy zostawić to na później ekipie?



Jakbym mój płot widział.
1. Ja spawałem wąsy (płaskownik) do słupków i potem profil przykręcałem do wąsa pojedynczymi śrubami M8.
Miało to tę zaletę, że jak mi ciężarówka wjechała centralnie w przęsło, to zerwały się śruby od wąsów, profil wygiął się regularnie i przęsło odpadło w komplecie. Tylko dwie sztachety były uszkodzone, a słupki niemal nie drgnęły. I fundament też ocalał. I wszystko dało się wyprostować, teraz nie ma śladu po kolizji.
2. Jakie to ma znaczenie? Przecież nie będziesz robił zapory przeciwczołgowej! Wystarczy więc takie, żeby Ci pijany sasiad nie zawalił płotu.
3. Pod furtkę takie jak wszystkie. Może dałbym nieco dłuższe na wszelki wypadek, czyli więcej zagłębione. Czyli u mnie zwykła czarna rura dwucalowa.
4. Zostawiłbym ekipie. Nigdy nie wiadomo co trzeba będzie pod bramą poprowadzić, jakieś kable, dreny, jaka głębokość, zbrojenie itd, itp. Nie twórz okazji do narzekania na poprzedników. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jakbym mój płot widział.
1. Ja spawałem wąsy (płaskownik) do słupków i potem profil przykręcałem do wąsa pojedynczymi śrubami M8.


masz ocynkowane slupki? nie wiem, jak wyglada kwestia spawania ocynkowanej blachy
Cytat

2. Jakie to ma znaczenie? Przecież nie będziesz robił zapory przeciwczołgowej! Wystarczy więc takie, żeby Ci pijany sasiad nie zawalił płotu.


nie mam doswiadczenia i nie wiem, jaka grubosc scianki potrzebna, zeby 2m przeslo ze sztachetami jej nie wygielo, albo wiatr napierajacy na taki "zagiel" nie polozyl.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

masz ocynkowane slupki? nie wiem, jak wyglada kwestia spawania ocynkowanej blachy

nie mam doswiadczenia i nie wiem, jaka grubosc scianki potrzebna, zeby 2m przeslo ze sztachetami jej nie wygielo, albo wiatr napierajacy na taki "zagiel" nie polozyl.



Należy usunąć warstwę ocynku w miejscu planowanego szwu ,z marginesem ok 10mm.
Zapobiegnie to zanieczyszczeniu samej spoiny,oraz ułatwi-umożliwi samo spawanie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Należy usunąć warstwę ocynku w miejscu planowanego szwu ,z marginesem ok 10mm.
Zapobiegnie to zanieczyszczeniu samej spoiny,oraz ułatwi-umożliwi samo spawanie.


Czy ktos widzial gdzies systemowe obejmy roznych rozmiarow? Cos takiego, jak to:






Tutaj system tylko pod jeden wymiar - 35x35mm. Koszt kompletu 30 zl (4 obejmy) + slupek 51x51x2400mm 140zl. "ocynk ogniowy, czyszczenie fosforowe, powłokę epoksydową oraz lakier proszkowy.", 20 lat gwarancji przed korozja.

Znalazlem 1 (slownie: jedna) taka oferte w znanych mi internetach. Niestety rygli poziomych pod sztachety nie sprzedaja.

Interesuja mnie tez slupki z nawierconymi juz przed cynkowaniem i lakierowaniem otworami montazowymi pod uchwyty dowolne, np. zwykle stalowe katowniki.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 9 miesiące temu...
Odświeżę bo potrzebuję porady/pomocy.

Planowałem ogrodzenie z siatki a od frontu z paneli. Ale zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem. Czy wkopanie profili na około metr, rozciągnięcie pomiędzy nimi płaskowników i do tego dokręcenie sztachet wytrzymałoby taki ciężar? Czy musiałbym to bardziej wzmacniać?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Odświeżę bo potrzebuję porady/pomocy.

Planowałem ogrodzenie z siatki a od frontu z paneli. Ale zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem. Czy wkopanie profili na około metr, rozciągnięcie pomiędzy nimi płaskowników i do tego dokręcenie sztachet wytrzymałoby taki ciężar? Czy musiałbym to bardziej wzmacniać?



1. Na metr? Chce Ci sie tyle kopać? Ja mam słupki najwyżej 50 cm w ziemi, oczywiście oblane betonem. Czarne słupki, malowane.
2. Płaskownik jest nie najlepszy. Albo profil kwadratowy, albo ceownik. Może być gięty.
3. Wzmacniać? Jak rząd przyjmie uchodźców to może...

Sztachety tylko z olchy, nie daj se wcisnąć innego materiału.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

1. Na metr? Chce Ci sie tyle kopać? Ja mam słupki najwyżej 50 cm w ziemi, oczywiście oblane betonem. Czarne słupki, malowane.
2. Płaskownik jest nie najlepszy. Albo profil kwadratowy, albo ceownik. Może być gięty.
3. Wzmacniać? Jak rząd przyjmie uchodźców to może...

Sztachety tylko z olchy, nie daj se wcisnąć innego materiału.



1. Świdrem glebowym załatwię sprawę - przynajmniej taką nadzieję mam....
2. Nie nie płaskownik - mam możliwość kupienia (nie wiem jak fachowo się to nazywa) "kwadratowych" rur 4cm x 4cm - nada się toto? I właśnie chciałem się upewnić czy przykręcone poprzeczki z takiego samego profilu do słupków nadadzą się do utrzymania sztachet?
3. icon_smile.gif

Z olchy powiadasz. Zapisałem/zapamiętałem.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 11 miesiące temu...

dobre panelowe na podmurówce najlepiej h=30cm co by psy nie ryły pod spodem

dobre znaczy się nie z castoramy itp.  bo to jest papier nie płot.

Panel drut fi 5mm oczko 50x200 , słupki ze scianką 2mm,  brama pod system panelowy taka jak ogrodzenie, przesuwna czy rozwierna to bez znaczenia.

Napisz skąd jesteś, pomogę namierzyć jakiegoś dobrego dostawcę w okolicy

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Owszem to też jest dobre rozwiązanie

Napewno jest sztywniejsze i bardziej wytrzymałe niż panele, przy psach będzie na duży +

Będzie też nieco droższe ale raczej bez tragedii, ważne aby nie kierować się tylko ceną .... niech to będzie droższe ale ocynkowane, pozwoli Ci zapomnieć o potrzebie przemalowywania korodujących zakamarków i zacieków z niedomalowanych miejsc.

Wystrzegaj się takich "papierowych" płotów z Casto-marketów bo osiwiejesz z nerwów malując to co sezon :)

Płyta podmurówkowa na ceownikach ( tzw. jednoelementowa) może być stosowana wszędzie, panel palisada , siatka, ... nie ma znaczenia, byle byłoby do czego ceownik przykręcić,

U Ciebie jak znalazł, śmiało zakładać

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ścianka klasyczna 24, miałem na myśli to ze kątownik myśle ze przynajmniej 10 cm x 10 to musiałbym bloczek stawiać na nim. Można tak ?
    • takie sensacje, że coś pomoże na rdzę grusz i jałowców są błędne. Faktem jest sposób podany i stosowany przez pracownice(dla użytkowników profesjonalnych). Należy w  tym wypadku opryskać grusze wiosną 2 razy całkiem dokładnie w okresie nabrzmiewania pąków i kwitnienia. Jedyny środek to Score, i niestety musi być temperatura od +12 C wzwyż, najlepiej 8 godzin do 3 dni bez opadów. Miedziany i pudrowanie nie działają wcale. Jeżeli jałowce są zaatakowane, to jest zbyt późno, by je uratować, to już trwa ponad rok. Wprawdzie uratowałem róże  z żółtaczki astra srebrem i czymś tam, ale tego się nie da zrobić. Obecnie bukszpany należy opryskiwać 10 razy w roku Mospilanem na ćmę. To straszne.
    • 1. no  w wikipedii tego nie znajdziesz 2. ja nic nie muszę opierać niewiele widziałeś? może jednak wiele, z racji choćby wieku, a że nie zrozumiałeś 3. popatrz, już odchudziłeś żelbet o 3 centy (z 15 do 12) uhu, konstrukcja stalowa, grubo, znaczy się jaka ta konstrukcja? znowu lekko, ile to w końcu jest? a działówki tak się stawia, żeby lekko nie było, a nawet leciutko     to to już typowo twoje buractwo, ale czego od takiego oczekiwać...
    • 1. Pod jakimi warunkami? 2. No to opieraj - na swoją odpowiedzialność. Ja w życiu na cegle 12 nie oparłbym stropu żelbetowego o rozpiętości 3 m, albo więcej. 3.Jedynym murem wg mnie konstrukcyjnym o grubości 12 cm mógłby być żelbet. Tak jak wyżej napisałem. Albo konstrukcja stalowa - ale to juz nie mur. Jak ci sie strop lekko ugnie i dociśnie ściankę, działową, to bedzie lekko. Ale oparty będzie na ścianach konstrukcyjnych.   Oparcie stropu - to nie żarty. A ty retro, zapytaj żony, czy na ściance działwej opiera strop żelbetowy. I przykładaj taką smą miare do bezpieczeństwa konstrukcji, jak do swojej elektryki.
    • Masz belkę na 13 cm szerokie. Blachy z boku + łebki śrub - to jakieś 2 cm więcej. Z okladem ( razem ze szczeliną powietrza koło belki) będzie 16 - 17 cm. To co za problem obmurować to ceglą czy bloczkami na zaprawie cementowej czy innej? Normalnie murujesz z dziurami na belkę. A jeśli to nie mur, tylko ścianka kolankowa - to przecież ona powinna być za czołem belki przy zewnętrznymlicu muru. To nawet nie trzeba belek obmurowywać, chyba że masz jakieś grube te ścianki kolankowe.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...