Skocz do zawartości

Domek drewniany całoroczny


Recommended Posts

Cześć wszystkim, na wstępie przepraszam, jeśli ktoś umrze ze śmiechu czytając o moich planach i zamiarach, ale muszę zwrócić się z prośbą o radę do Szanownych Forumowiczów, bo im więcej czytam na stronach producentów, tym mniej wiem. Otóż chcielibyśmy z mężem postawić sobie drewniany domek całoroczny i oczywiście zamieszkać w nim na stałe:) Konkretnie interesuje nas coś w tym stylu:

http://www.perfectum.com.pl/domki-drewnian...-700x600cm.html
http://domki-zbylut.pl/nasza-oferta/2-cms/...alny-magda.html

Wiem, że niektórzy z Was pewnie już łapią się za głowę, jak można mieszkać w altanie, ale chciałabym w tym miejscu zaznaczyć, że jesteśmy sami, nie mamy i nie będziemy mieć dzieci (ewentualnie kudłate i czworonożne;)), więc powierzchnia nam w zupełności wystarczy (obecnie mieszkamy na 50 m2, z czego połowa jest albo pusta, albo zawalona gratami, które nie należą do nas). Oczywiście, nie mamy dużo kasy - gdyby było inaczej, postawilibyśmy uczciwy dom, nie szukając tak tanich rozwiązań, mieszkanie też odpada. Problem polega na tym, że żadne z nas nie jest ekspertem w dziedzinie budownictwa, więc nie mamy zielonego pojęcia, jak policzyć cenę tego typu domku "na gotowo" - czego Waszym zdaniem brakuje w cenniku, co powinniśmy wziąć pod uwagę? Czy 15 cm wełny wystarczy? Przeglądaliśmy wiele stron z projektami domków drewnianych i są one aż dziwnie tanie... Gdyby znalazł się ktoś, kto mieszka w takim domku, to jego przemyślenia będą dla mnie na wagę złota. Chcielibyśmy się zmieścić w 100 - 110 tyś., biorąc pod uwagę, że część rzeczy zrobimy sami (np. instalacje wewnętrzne, biały montaż i orynnowanie), czy jest to możliwe? Bardzo proszę o wszelkie rady i uwagi, również te sceptyczne:)
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Oczywiście, nie mamy dużo kasy - gdyby było inaczej, postawilibyśmy uczciwy dom, nie szukając tak tanich rozwiązań, mieszkanie też odpada. Problem polega na tym, że żadne z nas nie jest ekspertem w dziedzinie budownictwa, więc nie mamy zielonego pojęcia, jak policzyć cenę tego typu domku "na gotowo" - czego Waszym zdaniem brakuje w cenniku, co powinniśmy wziąć pod uwagę? Czy 15 cm wełny wystarczy? Przeglądaliśmy wiele stron z projektami domków drewnianych i są one aż dziwnie tanie... Gdyby znalazł się ktoś, kto mieszka w takim domku, to jego przemyślenia będą dla mnie na wagę złota. Chcielibyśmy się zmieścić w 100 - 110 tyś., biorąc pod uwagę, że część rzeczy zrobimy sami (np. instalacje wewnętrzne, biały montaż i orynnowanie), czy jest to możliwe? Bardzo proszę o wszelkie rady i uwagi, również te sceptyczne:)


Cóż - ja będę robił za sceptyka icon_biggrin.gif
Przede wszystkim - cena nie zawiera: fundamentów i żadnych instalacji!
Po drugie 15 cm ocieplenia wełną od wewnątrz ... to rozwiązanie które może być źródłem wielu niespodzianek...
Po trzecie wreszcie - tradycyjny domek o takich wymiarach będzie cenowo porównywalny!
Link do komentarza
macmanus - chcesz wybudować dom/domek w cenie ok. 1500 zł za m2 powierzchni użytkowej... to wydaje się prawie niespełnialne...
Jodła 3 to te 65000 + 8% VATu, więc masz już 70000, magda to 50000 + 14% za montaż, więc masz 57000 za samą konstrukcję, do tego transport, za uzbrojoną (woda, kanalizacja, powietrze do kominka) płytę fundamentową pod podobnej wielkości domek znajomi - po kosztach - dali ok. 20000, mogę popytać ile wydali za instalacje wod i kan, ogrzewają gazem (piec dwufunkcyjny i grzejniki), dogrzewają powietrzem z kominka...
Nic nie piszesz, czy masz działkę, czy, jeśli ją masz, czy jest uzbrojona, co z wykończeniem działki, opaski, dojazd, chodniczki, ogrodzenie... Dużo zrobisz sam, ale materiały musisz kupić, nie wszystko na raz, ale w jakimś rozsądnym czasie - w błocie samochodu nie postawisz, w zabłoconych butach nie pójdziesz dajmy na to - do kościoła...
Tak więc ja też jestem sceptykiem i to wielkim

Aaa, a znajomi (niedaleko Dęblina, mając uzbrojoną działkę we wsi) wydali na drewniany domek z bali, więc pewnie droższy, na stan do zamieszkania - z kominkiem, meblami, schodami (!), wjazdem do wiaty garażowej i chodniczka z kostki, ogrodzeniem (niezbyt wymyślnym, a nowym tylko od frontu działki i póki co z "ręczną" uchylną bramą) około 350 000
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
Jeżeli już decydujemy się na dom z naturalnego surowca jakim jest drewno, to proponował bym zdecydować się na dom z bali okrągłych, albo ciosanych. Bale o średnicy 28-30 cm zapewniają nam ciepło takiego domu. Poza tym estetycznie i fajnie to wygląda, bo taki dom jest po prostu piękny.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...