Skocz do zawartości

dobór grzejników i pieca


Recommended Posts

Witam, temat niby jasny... naczytałem sie sporo o tym temacie i nadal mam wiele pytań:
1) buduje dom bliżniak PU= 163 m2 wg metrażu domu potrzebuje piec 18 kW; wg znajomego instalatora to dla mojego domu (styropian 12cm z lambda 0,032 grafit, ocieplone fundamenty, 3 szyby, II strefa klimatyczna piec jakieś 12 kW
gdzie jest prawda ? jak to dokładnie przeliczyć aby piec był dobrze dobrany ?
2) czy dobrze rozumiem ze na moc pieca składa się moc wszystkich urządzeń w domu - tj podłogówka + grzejniki ? i jest sumą tej mocy? jak liczyć moc podłogówki ?
3) jak dobrać moc grzejnika ?
4) dla układu otwartego (taki najprawdopodobniej mi zrobi instalator) jaki typ grzejników wybrać ? aluminiowe czy stalowe-płytowe ?
Link do komentarza
Na forum nie ma jasnowidzów więc nikt rozsądny nie dobierze urządzeń do instalacji c. o. bez poznania parametrów domu. W projekcie powinna być zamieszczona charakterystyka energetyczna budynku i na tej podstawie dobiera się moc kotła. Z resztą na instalację c.o. należy opracować przynajmniej uproszczony projekt. Podłogówka musi pracować w obiegu zamkniętym (potrzebny wymiennik ciepła do zasilania z kotła), a wielkość grzejników zależy od przyjętych parametrów pracy układu (temp. zasilania i powrotu).
Link do komentarza
Cytat

Witam, temat niby jasny... naczytałem sie sporo o tym temacie i nadal mam wiele pytań:
1) buduje dom bliżniak PU= 163 m2 wg metrażu domu potrzebuje piec 18 kW; wg znajomego instalatora to dla mojego domu (styropian 12cm z lambda 0,032 grafit, ocieplone fundamenty, 3 szyby, II strefa klimatyczna piec jakieś 12 kW
gdzie jest prawda ? jak to dokładnie przeliczyć aby piec był dobrze dobrany ?
2) czy dobrze rozumiem ze na moc pieca składa się moc wszystkich urządzeń w domu - tj podłogówka + grzejniki ? i jest sumą tej mocy? jak liczyć moc podłogówki ?
3) jak dobrać moc grzejnika ?
4) dla układu otwartego (taki najprawdopodobniej mi zrobi instalator) jaki typ grzejników wybrać ? aluminiowe czy stalowe-płytowe ?


Chcesz dokładnie rób OZC.
Link do komentarza
Cytat

Podłogówka musi pracować w obiegu zamkniętym (potrzebny wymiennik ciepła do zasilania z kotła),


Podłogówka nie musi (a może) być w obiegu zamkniętym aby prawidłowo działa, tak samo z grzejnikami mogą ale nie musza pracować w obiegu zamkniętym.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...