Skocz do zawartości

Wycena domku, co o tym myślicie?


Recommended Posts

Witam serdecznie,

W czerwcu, zaraz po załatwieniu wszystkich papierków, zamierzam rozpoczać budowę domku KENDRA MAŁA

http://www.domplan.com.pl/Kendra%20Mala/Kendra%20Mala.html

Obecnie jestem na etapie szukania wykonawcy, czyli jak sami wiecie, jest to jeden z ważniejszych momentów w całej tej przygodzie. Chciałbym Was prosić o poradę, czy cena podana przez jedną z firm mieści się w sensownych granicach. Wielu z Was już przez to przechodziło i bedzie w stanie się wypowiedzieć w tym temacie

Dając projekt do wyceny, prosiłem o podanie kosztów do SSO wraz z dachem. Podam też istotne zmiany w projekcie: podniesienie ściany kolankowej o pustak, poszerzenie domku od strony salonu o 60cm, poszerzenie garażu o 120 cm, likwidacja obydwu balkonów, likwidacja komina w salonie. Na ściany Ytong, fundamenty ocieplone spolistyrenem ekstrudowanym 10 cm, folia kubełkowa, strop Teriva, 5 okien połaciowych, schody betonowe (projekt przewiduje drewniane). Powierzchnia netto po poszerzeniu ok 210 m2.

Firma ma dobrą opinię na rynku, jest z polecenia. Wyceniła mi robociznę, materiały i ciężki sprzet potrzebny na ten etap na 185 tys.zł. Robocizna i sprzęt to ok 58tys., reszta to materiał. W cenę jest wliczone wykonanie ścianek działowych, tarasu (beton), schodów wejściowych, schodów od garażu, ogrodzenie działki siatką budowlaną, nadbudowa komina z pełnej cegły. Nie są wliczone okna połaciowe. Udało mi się dowiedzieć, że w mojej okolicy taka cena za roboty z własnym sprzetem to raczej standard, ale co z materiałem? Nie uważacie że to trochę dużo?

Wiem, że zlecając budowę z materiałem zapłacę wiecej niż miałbym wszystko organizować sam, jednak nie mam możliwości pilnowania budowy w tygodniu i byłoby to dla mnie wygodniejsze. Pytanie tylko, czy nie przepłacam w ten sposób kwoty większej niż 20,30 tys ? Za wszytstkie odpowiedzi wielkie dzięki, pozdrawiam!
Link do komentarza
Mam dwie niższe wyceny, jednak tańsze firmy nie mają takiej renomy w okolicy, na czym mi zależy. To może być dobry argument do negocjacji. Oczywiscie nie zgodze sie od razu na cene zaproponowana przez tego wykonawce, bede sie targowal. Macie jeszcze jakies wskazowki?
Link do komentarza
Cytat

Witam serdecznie,

W czerwcu, zaraz po załatwieniu wszystkich papierków, zamierzam rozpoczać budowę domku KENDRA MAŁA

http://www.domplan.com.pl/Kendra%20Mala/Kendra%20Mala.html

.....

Wiem, że zlecając budowę z materiałem zapłacę wiecej niż miałbym wszystko organizować sam, jednak nie mam możliwości pilnowania budowy w tygodniu i byłoby to dla mnie wygodniejsze. Pytanie tylko, czy nie przepłacam w ten sposób kwoty większej niż 20,30 tys ? Za wszytstkie odpowiedzi wielkie dzięki, pozdrawiam!



Więc po kolei:
1) Nie masz kosztorysu - poproś o niego wykonawcę - albo wylicz samemu - jak potrafisz ( żużycie na m2 )
Np takie "prostackie" fundamenty: m3 betonu B25 + stal zbrojeniowa 12mm i 6mm+ wiązania+ szalowanie/deski/system + wykop+ izolacja pionowa+izolacja pozioma ( np dysperbit i folia budowlana ) + robocizna - a i tak tego idealnie nie wyliczysz mimo, że wzór jest też porstacki długość x szerokość x głębokość..
2) Ufasz wykonawcy - to proś o faktury - masz pogląd na sytuację i zapłacisz 8% podatku VAT
3) Nie ufasz wykonawcy - zapłać 23% podatku VAT i trać czas i nerwy na szukanie materiału.
pkt 2 i 3 czasami się wykluczają
4) Poczytaj o średnim koszcie budowy m2 bo SSO, SSZ
Tak subiektywnie: Moim zdaniem 120 tys kosztów materiału za ten metraż jest absolutnie do przyjęcia. Samemu nie uzyskasz takich rabatów jakie da sprzedawca wykonawcy - jedynie zadbaj o to by to były dobrej jakości materiały a nie najtańszy sort.

Budujesz dla siebie to wymagaj tego. Szczerze polecam murowanie na zaprawę cienkospoinową/klej - mało która firma to potrafi ( przynajmniej w moim rejonie )

I jeszcze jedno, żeby się wykłucać to trzeba mieć ku temu podstawy.
Jak nie masz pojęcia o budowlance i samemu nie widzisz gdzie są oszczędności - to odpuść, bo tylko się ośmieszysz a i wykonawca będzie ignorował twoje "pomysły" na późniejszym etapie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...